آریا بانو

آخرين مطالب

برش هایی عاشقانه از زندگی آدم‌های معمولی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
برش هایی عاشقانه از زندگی آدم‌های معمولی
٢٥٨
٠
خراسان / زندگی مشترک همه ما پر از روزهای خوشی و ناخوشی در کنار یکدیگر است اما نکته مهم این است که ما از بین این روزها، خوبی‌ها و خوشی‌ها و اتفاقات عاشقانه را برای خودمان پررنگ و آن ها را در ذهن‌مان ثبت کنیم؛ اتفاقات ساده ای که می‌تواند ما را به ادامه زندگی و روزهای خوب و عشق دلگرم کند و به ما انرژی و توان مبارزه با سختی ها و ناملایمات را بدهد. مهم نیست که چند سال است ازدواج کرده اید؛ یک سال، 10 سال یا بیشتر، مهم این است که مهارت دیدن نکته های مثبت در همسرتان را داشته باشید و برای پخش کردن حال خوب و انرژی مثبت در خانه بتوانید این نکته های مثبت را پررنگ تر کنید. در این پرونده خاطرات دلگرم کننده در مورد عشق از آدم های معمولی را با هم می خوانیم و سپس به این می پردازیم که چرا باید خاطرات خوب و عاشقانه‌مان را ثبت کنیم و به چه شکل باید این کار را انجام دهیم.
عاشقانه‌های معمولی
با «دوستت دارم»‎های نهفته
1-یک لیوان آب لطفا
در هشت سال زندگی مشترک‌مان، بعضی شب ها از شدت تشنگی از خواب پریده ام. به پهلوی همسرم که غرق خواب بوده است، زده ام و گفتم «میشه یه کم آب برام بیاری؟». آقای همسر هم هر دفعه چشمانش را مالیده و از خواب عمیق بیدار شده و یک لیوان آب برایم آورده‎است. به نظر من این کار فقط یک آب آوردن ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
2-معجزه نگاه
من شغل آزاد دارم و اغلب ساعت های روز و در گرما در فضای باز هستم. وقتی کارم تمام می شود و به خانه می روم با سرعت به سمت حمام می روم. همسرم همیشه بعد از دوش گرفتنم، یک لیوان شربت خنک برایم می آورد و دایم می پرسد بهتر شدی؟ من به جای بهتر شدن با آن لیوان شربت با نگاه ها و توجه های او بهتر می شوم. به نظر من موضوع یک شربت نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
3-اولین هدیه بعد از یک سال بیکاری
همسرم، نزدیک به یک سال بیکار بود. وقتی بعد از این مدت، سر کار رفت با اولین حقوقش برای من تلفن همراه خرید. همسرم تقریبا حدود 80 درصد از درآمدش را برای خرید گوشی و خوشحال کردن من خرج کرد. به نظر من این کار فقط خرید یک موبایل نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
4-گل وسط هندوانه و یک دنیا عشق
هندوانه می خوردیم. همسرم، گل وسط هندوانه که خوشمزه ترین قسمتش است را برش زد و توی بشقاب من گذاشت. همین کار کوچک، یک دنیا قند در دلم آب کرد. زن‎ها خیلی راحت خوشحال می شوند، فقط کافی است مردها این را بفهمند. به نظر من موضوع یک برش هندوانه نیست، در این کار یک دوستت دارم نهفته است.
5-خدا رو شکر که هستی
ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﭘﻴﺶ با همسرم رفته‎بودیم پیاده‎روی. همسرم ناگهان از ته دل یک نفس عمیق کشید و گفت خدا را شکر. پرسیدم چطور؟ گفت «به‌خاطر وجود تو!». به نظر من این شکرگزاری ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
6-بهترین پایان نامه
روز دفاع از پایان نامه ارشدم بود. خیلی دوست داشتم همسرم آن روز کنارم باشد اما می دانستم به دلیل پاره ای از مشکلات نمی تواند خودش را به شهر محل تحصیلم برساند. حسابی ناراحت بودم اما به روی خودم نمی آوردم. صبح روز دفاع تلفنم زنگ خورد. همسرم بود و گفت: «من جلو در دانشگاه هستم». در کمال تعجب دیدم با یک دسته گل بزرگ آمده‌است. این کار همسرم خیلی برایم ارزش داشت. به نظر من موضوع یک توجه ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
7-فراتر از یک مشورت ساده
وقتی یک نفر از همسرم چیزی می‌خواهد یا دوستانش به او پیشنهاد بیرون رفتن می دهند، همسرم اول به من زنگ می‎زند و می‌گوید «به نظرت این کار را انجام بدهم یا نه؟». این رفتارش باعث شده من هم همیشه اولین کسی که با او درد دل یا مشورت می کنم، همسرم باشد. به نظر من موضوع مشورت کردن ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
8-یادداشت های یخچالی
همسرم هر روز در ساعت مشخصی به من زنگ می‌زند یا از محل کارش پیام می دهد. بعضی وقت ها یادداشت عاشقانه‎ای برایم روی یخچال می‎چسباند که صبح ها با دیدنش، قلبم از عشق گرم می شود. به نظر من موضوع تماس گرفتن و پیام دادن ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
9-خوشمزه ترین املت دنیا با پای شکسته
در دوران عقد پایم شکسته بود. همسرم آخر شب به دیدنم آمد. من با لباس ساده در کنار خانواده نشسته بودم، وقتی همسرم فهمید پایم درد می کند و این چند روز دایم در خانه بوده ام پیشنهاد داد برویم شمال. گفتم نمی شود با این پا. همان جا رو به پدرم کرد و از او اجازه گرفت. خلاصه با همان پای شکسته و لباس تو خانه، رفتیم شمال. پاییز بود. آخ چقدر خندیدیم. بین راه یک چای‎خانه قدیمی و کثیف پیدا کردیم و املت خوردیم که به نظرم خوشمزه‌ترین املت زندگی ام بود. ما مسافرت های زیادی با هم رفتیم اما این سفر، چیز دیگری بود. به نظر من موضوع یک مسافرت رفتن ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
10-با اشک های من گریست
چند سال پیش که من در هفته هفتم بارداری بودم، در روزی که قرار بود صدای ضربان قلب جنین را بشنویم متوجه شدیم جنین قلبش ضربان ندارد و ختم بارداری توسط پزشکم اعلام شد. در تمام مدتی که به دلیل این قضیه درد می کشیدم و گریه می کردم همسرم پا به پای من همراهم بود. چند روزی سر کار نرفت و با هر قطره اشک من اشک ریخت و با هر فریاد من فریاد زد. در آن روزهای سخت حتی لحظه ای فکر نکردم تنها هستم و این همراهی و عشق همسرم باعث شد راحت تر از این قضیه عبور کنم. بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم این همراهی را در جای جای زندگی مشترک‌مان می بینم و تا ابد ممنون همسرم هستم. به نظر من موضوع یک همراهی ساده نیست، یک دوستت دارم نهفته است.
چرا باید عاشقانه‎ها را پر رنگ کنیم؟
اولین موضوع در مورد ثبت خاطرات این است که باید فقط خاطرات شیرین و رفتارهای مهربانانه همسرتان را ثبت کنید؛ یعنی باید تمام سعی خودتان را بکنید تا نیمه پر لیوان را ببینید. چه لزومی دارد رفتارها و خاطرات ناخوشایند را ثبت کنید و کلکسیونی از چیزهایی داشته باشید که شما را رنج می‌دهد؟ این کار مانند این است که وقتی یک زخم در حال بهبود است آن را دوباره خراش دهید. پس از اتفاق ها و رفتارهای بد نباید چیزی را ثبت کنید و فقط باید خوبی ها و عاشقانه ها را ببینید و پر رنگ کنید. به این شکل با گذشت زمان و خواندن خاطرات دلتان گرم از عشق می شود. موضوع مهم این است که با گذشت زمان خیلی از اتفاق ها و ناراحتی ها را که در زمان خودش حسابی شما را بهم ریخته بود، فراموش می کنید و تازه اگر هم فراموش نکنید می فهمید در این لحظه دیگر آن اتفاق یا رفتار اصلا مهم نیست. شاید در ابتدا برایتان کمی سخت باشد اما به مرور و با گذشت زمان این کار تبدیل به یک عادت می شود؛ به طوری که واقعا دیگر اتفاق ها و رفتارهای بد را نمی بینید یا اگر هم ببینید زود فراموش می کنید. البته این پیشنهادها صرفا درباره ثبت خاطرات است و معنی‎اش این نیست که شما باید چشمتان را روی اتفاقات بد زندگی مشترک ببندید؛ ماجراهای خوبتان را پررنگ کنید و بدهایش را به کمک هم حل کنید؛ از دلخوری‎ها و ناراحتی‎ها عبور نکنید تا روی هم تلنبار نشوند.
کجا و چطور خاطرات‌مان را ثبت کنیم؟
*اولین و ساده ترین روش برای ثبت خاطرات مشترک، نوشتن است؛ برای این کار فقط کافی است یک سررسید یا دفتر بردارید و هر روز یکی از اتفاق های خوب زندگی‌تان را بنویسید.
*دومین روش این است که خاطرات‌تان را به صورت شفاهی ثبت کنید؛ برای این کار می توانید با استفاده از تلفن همراه و نرم افزار ضبط صدا با ذکر تاریخ آن رفتار خوب و اتفاق خوشایند را روایت و ماندگار کنید.
*سومین روش درست کردن یک آلبوم تصویری همراه با کمی توضیحات است؛ اینستاگرام برای انجام دادن این کار، کمک‌تان می‎کند. حتی اگر دلتان نمی خواهد کسی نوشته های شما را بخواند می توانید یک اکانت اینستاگرام خصوصی داشته باشید و تنها دنبال کننده شما همسرتان باشد.
*چهارمین روش برای آن‎هایی که با فضای مجازی میانه خوبی ندارند، درست کردن آلبوم تصویری کامپیوتری است؛ از اتفاق‎ها و رفتارهای خاص عاشقانه عکس بگیرید و آن‎ها را در فولدری به اسم «عاشقانه ها» نگاه دارید. بعد از مدتی، با سر زدن به این فولدر و دیدن عکس‎ها، کلی خاطره خوب به یاد خواهیدآورد.
نویسنده : فرنگیس یاقوتی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/170031/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!