آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه با فرزندمان درباره نژادپرستی و خشونت صحبت کنیم؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه با فرزندمان درباره نژادپرستی و خشونت صحبت کنیم؟
٢٣
٠
کودکت/ اگر دغدغه دنیایی آرام‌تر دارید، صحبت درباره نژادپرستی با کودک و همینطور بازداشتن او از اعمال خشونت، می‌تواند نسلی بسازد که آینده بهتری برای جهان ما ایجاد می‌کند. با وجود اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در راه مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی صورت گرفته، اما همچنان در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که این مسئله به وضوح در جوامع مختلف، چه پیشرفته و چه کمتر توسعه یافته، دیده می‌شود. بنابراین آموزش درک تفاوت‌ها به کودکان و محافظت از آن‌ها در برابر نژادپرستی و تبعیض، یک ضرورت اخلاقی برای ما به عنوان پدر و مادر محسوب می‌شود. بیایید از امروز تصمیم بگیریم این رویه را در تربیت فرزند خود پیش بگیریم و پیش از هر چیز ذهن خودمان را از چارچوب‌های شکل گرفته درباره برتری نژادی و خشونت خالی کنیم.
صحبت درباره نژادپرستی با کودک
صحبت درباره نژادپرستی با کودکحالا سوال اینجا است که چگونه می‌توانیم این موضوع را به کودکان آموزش دهیم و چگونه باید از آن‌ها در برابر اثرات سو نژادپرستی و تبعیض محافظت کنیم؟ به خصوص وقتی قرار است در جامعه‌ای زندگی کنیم که ما نژاد متفاوت محسوب می‌شویم.
چه چیزی بهتر از اینکه نظر متخصصان روانشانسی را در موضوع صحبت درباره نژادپرستی با کودک بخوانیم و از آن‌ها در تربیت فرزند خود بهره ببریم. در ادامه مقاله با استفاده از نظرات دو متخصص به نام‌های دکتر شری آر. لوی (Sheri R. Levy, Ph.D.) که در زمینه کاهش تعصب و پیش داوری در بزرگسالان و کودکان مطالعه کرده است و همچنین دکتر آوا سیگلر (Ava Siegler, Ph.D) که در زمینه روانشناسی کودکان تخصص دارد، به مهم‌ترین سوالات در زمینه نژادپرستی و آموزش آن به کودکان پاسخ خواهیم داد.
سوال: چگونه باید با کودکانمان در مورد پیشامدهای خشونت آمیزی که در جامعه اتفاق می‌افتند، صحبت کنیم؟
دکتر سیگلر: این مسئله به سن کودکمان بستگی دارد، اول از همه کودکانمان نیاز دارند، بدانند که ما هر کاری برای مراقبت از آن‌ها انجام می‌دهیم. برای کودکانی که هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند، باید به دقت آن‌ها را از این گونه اخبار دور نگه دارید، چرا که برای آن‌ها بسیار سخت است که در معرض چنین خشونت و نفرتی قرار بگیرند. اگر آن‌ها به صورت اتفاقی چنین اخباری را بشنوند، شما باید به آن‌ها اطمینان بدهید خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. می‌توانید بگویید، تعداد کمی از افرادی که عصبانی بودند دست به این کارهای خشونت آمیز می‌زنند و ما هر کاری خواهیم کرد تا جامعه و کشورمان را از این گونه افراد محافظت کنیم و بیشتر افراد با این گونه کارها مخالف هستند.
صحبت درباره نژادپرستی با کودککودکانی که به مدرسه می‌روند، بیشتر در معرض اخبار قرار دارند یا در مورد آن در مدرسه با هم صحبت می‌کنند. شما باید به این کودکان توضیح دهید که همواره این افراد که اعتقادی به برابری نژادی ندارند در جامعه وجود داشته اما اقلیت هستند و ما هرگز با آن‌ها موافق نیستیم. سعی کنید بیش از هر چیز معنی دموکراسی و حق برابر برای تمام افراد جامعه را برای اوتوضیح دهید. می‌توانید به صورت ساده توضیح دهید ارزش‌های شما چیست و چرا برخی افراد با ارزش‌های شما مخالف هستند. هر چه کودک شما بزرگ‌تر می‌شود و به سنین نوجوانی نزدیک‌تر می‌شود، می‌توانید اطلاعات بیشتری به آن‌ها بدهید تا اینکه کم کم یک مکالمه واقعی درباره نژادپرستی، تبعیض و اعمال خشونت آمیز با فرزند خود داشته باشید.
دکتر لوی: تعصب و پیش داوری درباره افراد، از سنین کودکی شروع می‌شود. اکثر کودکان در سن 4 یا 5 سالگی می‌توانند نژاد و قومیت افراد را تشخیص دهند. بین سنین 7 تا 10 سال مفاهیم پیچیده و تفاوت‌ها و شباهت‌ها میان گروه‌ها را به طور کامل درک می‌کنند. حتی اگر ما برخوردها و توهین‌های قومیتی بین کودکان را نبینیم یا نشنویم، به این معنی نیست که کودکان در معرض این رفتارها نیستند یا در آن‌ها مشارکت نمی‌کنند. همچنین با وجود اینکه تعصب در میان کودکان نسبت به نوجوانان، اغلب کم‌تر از بزرگسالان، حالت عمدی و خصمانه دارد، اما همچنان برای همه کسانی که در معرض چنین رفتارهایی هستند مضر است.
دکتر لوی: رسانه، والدین، معلم‌ها، دوستان و خواهر و برادر، همه می‌توانند در طرز فکر کودک درباره نژادپرستی یا عدم برابری، نقش داشته باشند. همچنین در نظر داشته باشید که کودکان خیلی سریع اختلاف‌ها و تفاوت بین چیزی که می‌گوییم و کاری که انجام می‌دهیم را متوجه می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که اعمال و رفتار شما مطابق آموزه‌های شما باشد در غیر این صورت کودکان به اعمال شما نگاه خواهند کرد نه به حرف‌های شما.
دکتر سیگلر: اگر اتفاقی افتاده است که ممکن است به کودک شما آسیب برسد، باید کودکانتان را تشویق کنید که در مورد آن با شما صحبت کنند. نباید واکنش خشنی داشته باشید و با مهربانی و شکیبایی به آن پاسخ دهید و یک برنامه برای حل آن داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید با معلم‌ها، مدیر مدرسه و مشاوران برای رفع مشکل صحبت کنید. صحبت درباره نژادپرستی و ضررهایی که برای جامعه دارد را همیشه به خاطر داشته باشید.
دکتر لوی: صحبت‌های نژادپرستانه در میان بچه‌های کوچک‌تر بیشتر بدون منظور است و کودک بدون اینکه بخواهد به کسی آسیب بزند از آن استفاده می‌کند. شما باید اظهارنظرهای منفی را با رفتار و صحبت مثبت و درست پاسخ دهید. کودکان در همه سنین می‌توانند از الگوی با نژاد یا مذهب متفاوت بهره ببرند. کودکان در سنین 7 تا 9 سال می‌توانند دیدگاه دیگران را درک کنند، پس این ارزشمند خواهد بود که آن‌ها را تشویق کنید تا به این نکته توجه کنند که چگونه اظهار نظرهای آن‌ها می‌تواند به دیگران آسیب بزند.
این فرصت خوبی است که به کودکان در مورد فرهنگ‌های غنی و مذاهب مختلف آموزش دهید. صحبت درباره نژادپرستی با کودک همیشه موثر بوده است. بسیار ضروری است که کودکان نه تنها در مورد تفاوت‌ها بلکه در مورد شباهت‌های بین قومیت‌ها و مذهب‌های مختلف بیاموزند. در اینجا می‌توانید ضمن اشاره به تفاوت‌هایی مانند لباس پوشیدن، غذا یا تعطیلات، بر این نکته هم تاکید کنید که مردم دیگر فرهنگ‌ها هم نگرانی‌ها و آرزوهایی مشابه ما دارند و در عین حال همگی نقاط مشترک زیادی مانند سرگرمی، عشق به حیوانات یا بودن در کنار خانواده دارند. اینکه فقط درباره تفاوت‌های اقوام، جنسیت و مذاهب با کودک خود صحبت کنیم، بیشتر موجب ایجاد تعصب و تضاد بین کودکان ما شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/169982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود