آریا بانو

آخرين مطالب

معجزه‌ای که مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها برای کودکان رقم می‌زند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
معجزه‌ای که مرتب کردن اسباب‌بازی‌ها برای کودکان رقم می‌زند
١٥٩
٠
کودکت / درست خوانده‌اید، مرتب کردن اسباب بازی ها می‌تواند آغاز یک معجزه باشد. هر جا کودکان هستند، اسباب بازی ها هم هستند. هر جایی هم که اسباب بازی ها هستند، پتانسیل یک هرج و مرج تمام عیار وجود دارد. مرتب نگه داشتن اسباب بازی ها نه تنها غیرممکن نیست بلکه باعث می‌شود که آن‌ها طول عمر بیشتری داشته باشند و در عین حال کودکان شما تمایل بیشتری برای بازی با آن ها از خود نشان می‌دهد.
قدم‌های مهم برای مرتب کردن اسباب بازی ها
اسباب بازی هابرای مرتب کردن اسباب بازی های اتاق کودک، قرار نیست همین طور بی گدار به آب بزنیم. باید همه چیز را با برنامه پیش ببریم. با کودکت همراه شو تا این مراحل را با هم مرور کنیم.
برای مرتب کردن اسباب بازی ها اول آن‌ها را جمع کنید
اسباب بازی هااولین قدم برای مرتب کردن اسباب بازی ها جمع‌آوری آن‌ها در یک محل است. این موضوع به این معنی نیست که هرموقع کار شما با اسباب بازی‌ها تمام شد، آن‌ها را در یک اتاق جمع کنید، جمع‌آوری آن‌ها به شما کمک می‌کند که دقیقا بدانید چه اسباب بازی‌هایی در خانه دارید.
اسباب بازی های شکسته را کنار بگذارید
اسباب بازی های شکسته شدهیک جعبه مقوایی بزرگ تهیه کنید و همه اسباب بازی های شکسته، مثل جورچینی که بعضی قطعات آن گم شده یا کنترل اسباب بازی که دیگر کار نمی‌کند را داخل آن بیاندازید و به بازیافت تحویل بدهید. پیش از دور ریختن هر اسباب‌بازی و یا وسیله‌ای که متعلق به کودک است، حتما با او گفت‌وگو کنید و برای تعیین سرونوشت آن، با هم به نتیجه برسید. چنانچه کودک مخالف است، به احساس و فکر او احترام گذاشته و این کار را انجام ندهید.
اسباب بازی هایی قدیمی‌تر به دیگران اهدا کنید
مرتب کردن اسباب بازی هاقطعا شما اسباب بازی هایی را پیدا می‌کنید که مناسب سال‌های گذشته کودک شما بوده‌اند. این موضوع طبیعی است، شما می‌توانید آن‌ها را به خانواده‌هایی اهدا کنید که توانایی خرید وسایل گوناگون را برای کودک خود ندارند. بعضی از کودکان ممکن است با وسایل قدیمی خود خاطراتی داشته باشند. چنانچه کودک مایل به اهدای اسباب‌بازی بود، می‌توان از آن وسیله، عکسی به یادگار بگذارید و برای کودک توضیح بدهید که قرار است یک کودک دیگر از بازی کردن با آن‌ها لذت ببرد. می‌توانید به همراه همدیگر اسباب‌بازی را در قالب یک هدیه به کودکی دیگر اهدا کنید.
همچنین ممکن است شما برای کودک خود یک اسباب بازی خریده باشید و تصور کرده‌اید که کودک شما از دیدن این وسیله به وجد می‌آید، اما او تمایلی به بازی کردن با آن نشان نمی‌دهد. به جای اینکه این وسیله در گوشه‌ای از خانه بدون استفاده بماند، آن‌ها را بفروشید یا به کودکان دیگر اهدا کنید.
اسباب بازی ها را دسته‌بندی کنید
دسته بندی اسباب بازی هایک بار که شما اسباب بازی ها را باز کردید تا ببینید کودک شما کدام یک را بیشتر دوست دارد و با آن بازی می‌کند، زمان خوبی است که آن‌ها را دسته‌بندی کنید. وقتی آن‌ها را دسته‌بندی کردید، متوجه می‌شوید که چقدر از هر اسباب بازی دارید. بازی‌های فکری را در یک جعبه یا سطل قرار بدهید، لگوها را در یک جعبه و عروسک‌ها را در جعبه‌ای دیگر بگذارید. این کار باعث می شود که اگر قطعات هر بازی از جعبه‌ی آن خارج شده باشد، سر جای خود قرار بگیرد.
شما می‌توانید یک جعبه را به بازی‌های ساختنی و یک جعبه را به بازی‌هایی که خارج از خانه انجام می‌شوند، اختصاص بدهید. همچنین یک جعبه برای بازی‌های خمیری و یک جعبه برای بازی‌هایی که قطعات محکم دارند، مناسب است. هریک از این دسته‌بندی‌ها به مجموعه‌های کوچکتری تقسیم می‌شوند، اما این گروه‌بندی برای قدم بعدی در مرتب سازی اسباب بازی ها به شما کمک می‌کند.
اسباب بازی ها را در محل دلخواه خود جای بدهید
اسباب بازی هاقسمت جذاب ماجرا اینجا است. در این قسمت شما به همراه کودک تصمیم می‌گیرید که اسباب بازی ها را در چه محلی از خانه قرار بدهید. آیا می‌خواهید همه آن‌ها را در اتاق کودک نگه‌داری کنید یا بعضی از آن‌ها را در اتاق خواب خودتان و بعضی دیگر را در قسمت نشیمن بگذارید؟ آیا ترجیح می‌دهید که اسباب بازی ها در کمدها پنهان باشند یا آن ها را جلوی دید خود قرار می‌دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر باشد؟
محفظه‌های محکم خریداری کنید
زمانی که نوبت به ذخیره‌سازی اسباب بازی ها می‌رسد، بهتر است در انتخاب محفظه‌ی مناسب دقت کنید و محفظه‌های محکم را برای این کار انتخاب کنید. به این دلیل که وقتی کودک اسباب بازی‌ها را خراب کرد یا دیگر با آن‌ها بازی نکرد، احتمالا شما آن‌ها را اهدا می‌کنید یا می‌فروشید. در این حالت می‌توانید از آن محفظه‌ها برای نگه‌داری وسایل دیگر خود یا اسباب بازی های جدید استفاده کنید. این محفظه‌ها نه تنها ظاهر خوبی دارند بلکه فضای کمی را اشغال می‌کنند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.
عادت‌های خوب بازی را به کودکان خود بیاموزید
اسباب بازی هاآموزش جمع کردن اسباب بازی ها و وسایل پس از بازی برای کودکان، مهارتی است که در زندگی بزرگسالی ضروری و کارآمد است. تا زمانی که کودک هستند، جمع آوری وسایل و اسباب بازی ها می‌تواند با نظارت و کمک شما انجام شود. شما با این کار عادت خوبی را در آن‌ها پرورش می دهید که بعد از بازی کردن و استفاده از هر وسیله‌ای، آن‌ها را جمع کنند و به محل اصلی خود برگردانند. استفاده از برچسب‌های اسم یا عکس اسباب بازی روی این محفظه‌ها، می‌تواند در این راه به کودکان کمک کند.
زمان بازی فرا می‌رسد
بازی با اسباب بازی هاحالا که اسباب بازی ها به صورت مرتب و دسته‌ بندی شده مقابل کودکان قرار می‌گیرند، آن‌ها وقت بیشتری را به بازی کردن با آن‌ها اختصاص می‌دهند. معجزه اصلی این است که با تعداد کمی اسباب بازی که همه آن‌ها مرتب شده هستند، کودکان در دنیای خلاقانه بازی‌ها غرق می‌شوند.
محدثه شاه نعمتی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/169852/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای آهنگ «شاید یه شب بارون» توسط مهدی دارابی

ترانه «نیمه گمشده» با صدای حامیم

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به یک دلیل سنگ زدن به مردم!

طرز تهیه پای چوپان

طرز تهیه بریانی مرغ هندی

بهترین زمان برای تولد نوزاد

ترفندها برای صمیمی شدن با نوجوان بد اخلاق

شروط یک عروس خانم برای آقا داماد، مجازی را ترکاند

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت

اخراج امید ابراهیمی در دیدار الشمال و السد

وزیر ورزش و جوانان: به زودی پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود

صحبت های وزیر ورزش در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

شبیه سازی دیدار رئال مادرید - بارسلونا با لگو

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

اجرای زیبای علیرضا افتخاری با شعری از سعدی

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

روش تهیه مربای توت فرنگی

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

روابط صمیمی بلند مدت چه فوایدی دارد و چگونه ایجاد می شود؟

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏