آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

2800 متقاضی پشت نوبت «فرزندخواندگی» در تهران/«گل»؛ عمده مخدر مصرفی دانش‌آموزان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "تغییر در شیوه بخشش اضافه خدمت‌های سربازی، 2800 متقاضی پشت نوبت «فرزندخواندگی» در تهران، نه، وزیر بهداشت به تفکیک "غذا" از سازمان غذا و دارو، واکاوی هفت‌تیرکشی در تئاترشهر، «گل»؛ عمده مخدر مصرفی دانش‌آموزان، 93 درصد از اتباع کشور افغان هستند و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر اطراف میدان آزادی" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
تغییر در شیوه بخشش اضافه خدمت‌های سربازی
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره بخشش اضافه خدمت ناشی از غیبت و تأثیر غیبت در درجه و حقوق سربازان ارائه کرد.
وی درباره اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت از سربازی گفت: از مدتی قبل تصمیم گرفتیم که مساله بخشش اضافه خدمت ناشی از غیبت سربازان را به فرماندهان یگان‌ها تفویض کنیم و آنان این اختیار را دارند که بر اساس نوع رفتار و حسن اخلاق سربازان، تا دو سوم این اضافه خدمت را ببخشند اما دیگر این‌طور نیست که قبل از اعزام خدمت اعلام شود که اضافه خدمت ناشی از غیبت بخشیده خواهد شد.
صنعت پوشاک چه بلایی بر سر زمین می‌آورد؟
با استناد به برخی منابع، صنعت مد و پوشاک دومین صنعت آلوده کننده محیط زیست است. بیش از 8000 ماده شیمیایی مضر در این صنعت کاربرد دارند که مقصد نهایی تمام آن‌ها جایی نیست جز خاک و آب‌های زیر زمینی و آب‌های‌ جاری.
بهار خلیلی‌فرد، فعال حوزه مد پایدار در پاسخ به این پرسش که در فرایند تولید پوشاک چه اتفاقاتی می‌افتد که این حجم از آلودگی را در پی دارد، توضیح می‌دهد: روند تولید و مصرف پوشاک به سه مرحله تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از این مراحل آسیب‌هایی را به دنبال دارند. تصور کنید که در مرحله اول برای کشت پنبه نیاز به آب و حتی سم‌پاشی داریم. پنبه از جمله محصولاتی است که بیشترین نیاز آبی را دارد به طوری‌که یک کیلو پنبه 20 هزار لیتر آب مصرف می‌کند.
2800 متقاضی پشت نوبت «فرزندخواندگی» در تهران/دختران زیر2 سال عمده درخواست متقاضیان
داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران از وجود 2800 متقاضی پشت نوبتی فرزندخواندگی در استان تهران خبر داد.
وی با اشاره به اینکه گاهی این گلایه وجود دارد که سازمان بهزیستی پروسه فرزندخواندگی را طولانی کرده است و افراد مدت زمان طولانی را پشت نوبت هستند، اظهار کرد: برخلاف این نظرات ما می‌خواهیم این فرایند تسریع شود. ما در مقابل همه افراد جامعه مسئول هستیم و نسبت به نهاد خانواده و استحکام آن هم احساس مسئولیت می‌کنیم. از آنجایی که یکی از اهداف زندگی مشترک موضوع فرزندآوری است و تعدادی از خانواده‌ها به دلایل پزشکی صاحب فرزند نمی‌شوند، سازمان بهزیستی به دنبال تسهیل فرایند فرزندخواندگی است.
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد
نه، وزیر بهداشت به تفکیک "غذا" از سازمان غذا و دارو / علت تغییرات مدیریتی در این سازمان
وزیر بهداشت به سوالی درباره علت تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو و همچنین مباحث مطرح شده مبنی بر جدایی حوزه "غذا" از سازمان غذا و دارو پاسخ داد.
دکتر سعید نمکی در پاسخ به سوالی درباره علت تغییر دوباره در سازمان غذا و دارو گفت: رویکرد ما در سازمان غذا و دارو تغییری نکرده است، اما تغییرات مدیریتی به این معنی است که برنامه‌ها و اقدامات‌مان مقداری تسریع خواهد شد و وضعیت در این سازمان قرارگاهی‌تر می‌شود.
واکاوی هفت‌تیرکشی در تئاترشهر
محدوده «تئاترشهر» سال‌هاست تغییر چهره داده و بساط دستفروش‌ها، معرکه‌گیران، فالگیرها، معتادان و کارتن‌خوابها بر چهره این کانون فرهنگی هنری پایتخت سایه انداخته؛ این کلکسیون تقریبا کامل بود که چند روز قبل وقوع یک فقره «هفت‌تیرکشی» آن را بی‌نقص کرد!
محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم تلاش حداکثری برای حفظ بناهای میراثی شهر تهران همچون ساختمان تئاتر شهر افزود: به نظر می‌رسد داستان بازگشایی در مترو دقیقاً مقابل ساختمان تئاتر شهر و یا حتی ساخت و سازه با دیگر رویکردی است که به جای حفظ این بناها، به دنبال شکل‌گیری برخی تقابل‌هاست. قطعاً چنین رویکردی ستوده نیست؛ در حالیکه باید به سمت حفظ سرمایه‌های هنری و اجتماعی حرکت کنیم و در این مسیر عدم انسجام، مشکلات جدی به همراه دارد.
«گل»؛ عمده مخدر مصرفی دانش‌آموزان/ آمار اعتیاد این قشر افزایشی نیافته
سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نوع مواد مصرفی شایع در میان دانش آموزان، "گل" است گفت: آمار اعتیاد در جمعیت دانش آموزی 2.1 درصد است و افزایش پیدا نکرده است.
وی درباره پاکسازی تا شعاع چندصد متری مدارس نیز گفت: مراقبت در اطراف مدارس از اولویت های دستگاه‌های مقابله ای است. اقدامات در شعاع چندصدمتری مدارس انجام و تقویت و تشدید شده است، به گونه‌ای که کشفیات در اطراف مدارس در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 154 درصد رشد داشته است.
3 راهکار "هاشمی" برای کمک دولت به مترو
رییس شورای شهر تهران با ارائه سه راهکار خواستار کمک دولت به توسعه مترو شد.
محسن هاشمی با بیان این‌که در مرحله‌ی اول تخصیص سهمیه توسط بانک مرکزی برای تجهیزات مترو می‌بایست در دستور کار قرار می‌گرفت، گفت: می‌بایست تایید بازپرداخت اصل و سود تسهیلات ارزی توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود و همچنین پیش‌پرداخت ریالی و ضمانت‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای تامین‌کننده خارجی تجهیزات لازم و ضروری است و می‌بایست معاونت حمل و نقل و شرکت مترو نیز پیگیری بهتری برای تحقق مطالبات داشته باشند، چرا که در شرایط سخت کنونی استفاده از وسیله شخصی به صرفه نیست.
همزمان با افتتاح طرح آمایش 14 اعلام شد:
93 درصد از اتباع کشور افغان هستند
مهدی محمودی، مدیر کل امور اتباع خارجی وزارت کشور با بیان اینکه 93درصد از اتباع کشور افغان هستند، ازتحویل برخی از کارت‌های آمایش اتباع ،در روز سه شنبه(21 خردادماه) خبرداد.
وی با بیان اینکه این طرح به مدت سه تا چهار ماه ادامه خواهد داشت و کارت‌های آمایش اگر تمدید نشود اتباع از خدمات هم بهره‌مند نخواهند شد، اظهار کرد: حدود 800 هزارنفر اتباع خارجی شناسایی شده در کشور وجود دارند که دارای کارت آمایش هستند.حدود 450 هزار نفر هم دارای گذرنامه و روادید هستند. تعدادی اتباع غیرمجاز هم در کشور وجود دارند. به عبارت دیگر حدود 1.5 میلیون اتباع شناسایی شده و شاید همین مقدار هم اتباع غیرمجاز وجود داشته باشند.
در واکنش به احتمال تولید سواری دیزل در کشور
یک استاد دانشگاه : سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند
به دنبال درخواست صدور مجوز تولید سواری دیزلی از سوی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و مخالفت سازمان محیط زیست با این طرح، علی‌محمد احترام استاد مکانیک دانشگاه بهشتی توسعه سبد سوختی کشور را دلیل تولید سواری دیزلی دانست و گفت: سازمان محیط زیست به‌جای رفتار محافظه‌کارانه با تکنولوژی‌های جدید در کشور، به سمت تقویت قدرت پایش خود حرکت کند.
دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر اطراف میدان آزادی
رییس کلانتری آزادی از دستگیری دو خرده‌فروش و کشف مواد مخدر با آغاز طرح مبارزه با خرده فروشان در محدوده میدان آزادی خبر داد.
سرهنگ مجتبی شمس بیرانوند در این باره گفت: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد و بامداد روز گذشته شناسایی خرده فروشان مواد مخدر در محدوده میدان آزادی در دستور کار قرار گرفت. در راستای شناسایی این خرده فروشان فردی 32 ساله که در این محدوده فعالیت می‌کرد، شناسایی شد و تیمی از ماموران به سرعت برای دستگیری وی وارد عمل شدند. این متهم حین مواجه با ماموران قصد داشت متواری شود، اما عکس‌العمل به موقع ماموران موجب دستگیری وی شد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
بایدها و نبایدهای مقابله با ریزش مو
کشف کارت بلیت با 47 سال اعتبار در متروی تهران
یک عامل افزایش وزن در زنان
واکاوی هفت‌تیرکشی در تئاترشهر
تغییر در شیوه بخشش اضافه خدمت‌های سربازی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/168511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه