آریا بانو

آخرين مطالب

تئاترهای جدیدی که روی صحنه آمدند فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تئاترهای جدیدی که روی صحنه آمدند 2
١١٥
٠
فارس / نمایش‌های جدید تماشاخانه‌های پایتخت از هفته پیش‌رو در ژانرهای مختلف کمدی تا ملودرام با نمایشنامه‌های ایرانی و خارجی به صحنه تماشاخانه‌های تهران می‌آیند.
هفته دوم خرداد ماه 98 مقارن با آغاز اجراهای جدید نمایش‌های مختلف در تالارهای نمایشی تهران است. دراین هفته ایام لیله القدر و احیا به پایان رسیده و کمدی‌های جدید وارد بازار می‌شوند.
از جمله سالن‌های فعال می‌توان به تماشاخانه‌های خصوصی چون سالن تازه تأسیس سپند و تماشاخانه نوفل لوشاتو ایران تماشا اشاره کرد.
ژانرهای قوی در این هفته نیز ملودرام‌های عاشقانه و نمایش‌های رئال تراژیک و از سوی دیگر نیز آغاز اجرای برخی کارهای کمدی است.
برخی از این نمایش‌ها را از نظر می‌گذرانیم:
*عاشقانه‌های خیابان
نمایش «عاشقانه‌های خیابان» به نویسندگی محمد چرم‌شیر و بهمن عباس‌پور و کارگردانی شهرام گیل آبادی از 27 خرداد ماه اجرایش را در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.
بازیگران این نمایش الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز و ژاله صامتی هستند.
*قصه ظهر جمعه
نمایش «قصه ظهر جمعه» به نویسندگی سیدمحمد مساوات و طراحی و کارگردانی نسیم ادبی کاری از کمپانی تئاتر سکوت از هفدهم خرداد ماه اجرایش در سالن شماره دو تماشاخانه سپند هر شب ساعت 19/15 آغاز می‌شود.
بازیگران این کار (به ترتیب حروف الفبا)؛ پوریا اصلان، مریم برزگر، پردیس پورعابدینی، بهزاد خلج، امیرحسین شعبانی، نجمه صفائی، پویا صفدرپور، رسول محمدی، شیلا نوروزی، فاطمه نیشابوری و مشاور کارگردان: امید بنکدار هستند.
داستان این نمایش که ملودرامی اجتماعی است از این قرار است که در شب عروسی دختر یک خانواده جنوب شهری اتفاقاتی رخ می‌دهد.
*مرگ خنده‌دار یک دوچرخه سوار استقامت
نمایش «مرگ خنده‌دار یک دوچرخه سوار استقامت» به نویسندگی سیدجواد موسوی و طراحی و کارگردانی حامد رحیمی نصر از نوزدهم خرداد ماه تا 22 تیر هر شب ساعت 20/45 به صحنه می‌رود. این نمایش دارای تخفیف سی تا چهل درصدی است.
بازیگران کار علی نیکزاد، میثاق جمشیدی، سپیده جعفری، بابک مولانا، حامد رحیمی نصر هستند. درباره این نمایش نوشته شده است که «انسان پوچ، آری می‌گوید و هرگز دست از تلاش بر نمی‌دارد». این نمایش یک کمدی گروتسک است.
*مونولوگ «به دست خواب بسپارم»
جیغ می کشم، جیغ‌هام بی‌صداست. هیچکس نیست که درها رو باز کنه. پایین پله‌های یه خونه وِلو می‌شم رو زمین. مونولگ «به دست خواب بسپارم» به نویسندگی و کارگردانی نرگس چاروسه از نهم خرداد اجرایش آغاز و تا نوزدهم هر شب ساعت 19 ، در عمارت روبه رو اجرا خواهد داشت.
بازیگران نمایش (به ترتیب ورود) نگار حشمت، ملیحه بقایی، سحر محمدی و مشاور کارگردان: سحر محمدی هستند.
در خلاصه این نمایش آمده است که «اولین صدا، اولین خاطره، اولین رنگ لباس، اولین تصویری که از کودکی‌ات یادت میاد، چی بوده؟ تصویر من یه بچه دو ساله است. یه مامی که میون گرد و خاک یه پناهگاه نشسته و به چراغ خورشیدی بالای سرش خیره شده». این نمایش یک مونولوگ اجتماعی محسوب می‌شود.
*«شربت سینه» و «کرونوس» در نوفل لوشاتو
نمایش «شربت سینه» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی از هفدهم اردیبهشت ماه اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند. این نمایش هر شب ساعت 20/30 به صحنه می‌رود.
بازیگران کار (به ترتیب حروف الفبا)نیلوفر امامی، سرور پیروانی، بهنام چاشی، ساقی حاجی پور، سعید حشمتی، دنیا حشمت، سپیده سروری، لعیا عسلی نژاد و تهیه کننده رضا دوستی، باربد طولابی هستند.
«هرچی که همراهت داری و بده به نفر بعدی ، بعد برو یه جا قایم شو».
نمایش «کرونوس» به نویسنگی و کارگردانی علی صفری از نوزدهم خرداد ماه هر شب ساعت 19 در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌شود.
بازیگران این کار حسین منفرد، میلاد آریافر، ابراهیم ناییج، کوروش شاهونه، علیرضا گلدهی، امیرعلی گودرزی و رها حاجی زینل و تهیه کننده: سعید صفرپور، سید سالار موسوی هستند.
این نمایش یک کار معمایی ـ جنایی است درباره خانواده‌ای که در سال سی هزار میلادی به دنبال راهی برای بازگشت به گذشته هستند.
*«کار هنرپیشه روی خود» در تالار مولوی
نمایش «کار هنرپیشه روی خود» به نویسندگی ، کارگردانی و بازیگرانی نادر خوش بخت از شانزدهم اردیبهشت ماه اجرایش در سالن کوچک تالار مولوی آغاز می‌شود. این نمایش 45 دقیقه است و هر شب ساعت 20/30 به صحنه می‌رود.
این نمایش کاری از گروه تئاتر ژوان درباره یک ساعت از زندگی یک بازیگر است که در یک موقعیت خاص در خانه‌اش حوالی غروب حضور دارد.
*«سیزیف» باز هم در تئاتر مستقل
نمایش «سیزیف» به نویسندگی محمدصادق گلچین عارفی و کارگردانی محمد برهمنی برای دومین بار از شانزدهم خرداد ماه هر شب ساعت 19 اجرایش را در تئاتر مستقل تهران آغاز می‌کند.
بازیگران این نمایش مهدخت مولائی و اسماعیل گرجی و تهیه کننده نوید محمدزاده است.
*آبی مایل به صورتی
نمایش آبی مایل به صورتی به نویسندگی و کارگردانی ساناز بیان از شانزدهم خرداد ماه هر شب ساعت 21 به صحنه تماشاخانه سپند می‌آید.
بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) آناهیتا اقبال نژاد، مرضیه بدرقه، عاطفه رضوی، امید سلیمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، آیه کیان پور، امین میری و بازیگر نوجوان ملیکا پارسا است. مشاور این پروژه حمیدرضا آذرنگ است.
در خلاصه این نمایش آمده است: اگه خوب خوبش رو بخوای، خود کلمه‌های زن و مرد چیزی بیشتر از یه توهم نیستن. هیچ مردی صد درصد مرد نیست و هیچ زنی هم صد درصد زن نیست که اگه اینجوری بود همه‌مون تبدیل می‌شدیم به یه مشت هیولا! درباره این نمایش آمده است که از همراه داشتن فرزندان زیر 16 سال خودداری کنید. این کار یک نمایش به سبک مستند اجتماعی است.
*«یک زن و یک مرد» در تئاتر
نمایش «یک زن و یک مرد» به نویسندگی الکسی آربوزوف ، ترجمه مهین اسکویی و کارگردانی هوشمند هنرکار از نهم خرداد اجرایش را در خانه موزه استاد انتظامی هر شب ساعت 19/30 آغاز کرده است.
بازیگران این کار کاظم هژیرآزاد، ناهید مسلمی و تهیه کننده هوشمند هنرکار هستند.
این کار یک عاشقانه جذاب، لطیف و طنازی برای میانسالی است. لیدیا (ناهید مسلمی) بیمار آسایشگاهی است که رادیون (کاظم هژیر آزاد) مدیر آن است و نمایش قصه ارتباط متفاوت، زیبا، عاشقانه و طنزآمیز این دو است.
*«ذهنم» در دیوار چهارم
نمایش «ذهنم» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آذر امیرخوانساری این ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به اجرا می‌رسد. این اثر، نمایش حرکات روزمره مردم در زندگی‌شان با استفاده از موسیقی است، با این فرق که از تمامی اعضای بدن استفاده می‌شود.
گروه حرکت و آوای این نمایش مسعود وفایی صفت، سید محمد جعفر آبادی، میثم مرادی، آرش امیرخوانساری، سحر امیرخوانساری، وانیا بهنود، سید امیر رضا جعفر آبادی، محسن میرزایی، محمد امین درّی، محمد نعمتی، کبری وفایی‌صفت، سید علی جعفر آبادی، مریم خدمتی منفرد، محمد علی‌یاری، سارا خدمتی منفرد، ساره مرادی، مریم هدهدی، حمیدرضا سعادت، فاطمه سعادت، صدیقه ابوالحسنی، معصومه سادات جعفر آبادی، نرجس بخشعلی زاده دودران، سارا رزمی زیوه، نقره مرادی، اعظم رهبری خانقاه، رها محمدزاده، فائزه بخشعلی زاده دودران، ملیکا سادات جعفر آبادی، علی بخشعلی زاده دودران، حسنا سعادت، آتنا بخشعلی زاده دودران، مریم سلطان شاه، جواد کمالی، مهدی آقا نژاد، محسن علی یاری، سما کمالی، حسن عبدی، حکیمه فضلی شلی، مصطفی بصیری هستند.
*«دروغ» در ایرانشهر
نمایش «دروغ» به نویسندگی فلوریان زلر و کارگردانی آرین رضایی از 31 خرداد اجرایش در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر آغاز می‌شود.
بازیگران این نمایش افشین هاشمی، لادن مستوفی، ارسطو خوش رزم، الهه شه پرست هستند.
*پرفورمنس صلح
پرفورمنش صلح به نویسندگی و کارگردانی مصیب زارعی از هجدهم خرداد اجرایش را در تماشاخانه ایران تماشا آغاز می‌کند. بازیگران این نمایش معلول ذهنی هستند و نیاز به حمایت دارند.
این نمایش سی دقیقه است و بازیگران آن شکوفه عباسی نیا، زهرا رضایی، سعیده محمد شاهی، افسانه جعفری، فاطمه رمضانی، ملیحه مهدی غلامی، زیبا نعیمی منش، سکینه سلمانی، فاطمه رستگار، مریم رمضانی، لیلا فرخی و تهیه کننده: سیاوش شریفی هستند.
درباره این کار آمده است که «معلول ذهنی انسان سالمی را می‌سازد تا به دنیای آنها وارد شود ولی با ورودش چیزی جز جنگ و خونریزی نمی‌بیند و به دنیای خود باز‌ می‌گردد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/165963/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران

ترایفل توت فرنگی، یک دسر عالی بدون نیاز به فر

کنسرت‌های اردیبهشت در راهند؛ از طلیسچی تا بانی

قیمت بلیت کنسرت‌ها ارزان می‌شود؟

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

طبیعت زیبای لرستان

این رفتار ها رو از کجا یاد میگیرین آخه!

زیبایی های یک پل در چین در میان ابر ها

این غذای لذیذ را در کمتر از نیم ساعت آماده کن!

7 راه برای کمک به سم‌زدایی طبیعی بدن

با این ایده‌های بهاری، بالکن خونه‌ات را رویایی کن!

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

مهدی طارمی شاهزاده شد!

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

مدل مانتو شیک و مزونی بهاره کیان افشار با طرح بته جقه خاص و بی نظیر / خانم بازیگر از حلقه ازدواجش رونمایی کرد

زمان دقیق اعمال و میزان افزایش حقوق 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعلام شد

تغییر چهره دیدنی مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان که پربازدید شد

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

خوشمزه ترین کتلت مامان پز

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت