آریا بانو

آخرين مطالب

ترفندهای ساده‌ی روانشناسی تا فریب دیگران را نخورید اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ترفندهای ساده‌ی روانشناسی تا فریب دیگران را نخورید
٢٨٧
٠
برترین ها / ترفند‌های روانشناسی و نکات عصب- زبانشناسی فراوانی وجود دارد و میلیون‌ها کتاب و مقاله در این موارد نوشته شده است. بسیاری از این ترفند‌ها به افراد حرفه‌ای کمک می‌کنند تا روی افراد پیرامون‌شان اثر بگذارند و فریب دیگران را نخورند، اما آیا نکاتی هم هستند که غیرحرفه‌ای‌ها نیز بتوانند در زندگی روزمره‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند؟
1. هرگز درخواست خود را از کسی با جمله‌ای که با «آیا می‌توانی ...» شروع می‌شود مطرح نکنید، چون او فکر می‌کند این یک سوال تئوریک یا نظری است. مثلا هرگز نپرسید «آیا می‌توانی همسایه‌ها را خبر کنی؟»، زیرا جواب «بله»‌ای که می‌شنوید به این معنی خواهد بود «بله، به طور تئوریک می‌توانم». درخواست خود را این طور بیان کنید: «لطفا همسایه‌ها را خبر کن!»
2. اگر می‌خواهید به کسی احساس ناخوشایند یا آزاردهنده‌ای بدهید، حین گفتگو به وسط پیشانی‌اش نگاه کنید!
3. اگر کسی که با او گفتگو می‌کنید سعی دارد از جواب دادن به سوالی طفره برود، حین صحبت مکث کنید و به چشم‌هایش نگاه کنید. او احساس معذب بودن خواهد کرد و جواب‌تان را خواهد داد. احتمالا هم حقیقت را می‌گوید (اگر دروغ گفته باشد) و هم با جزئیات جواب‌تان را می‌دهد، زیرا فکر می‌کند سکوت شما و نگاه‌تان علامت این است که شما در حال حاضر جواب سوال یا واقعیت را می‌دانید!
4. اگر می‌خواهید با کسی رابطه‌ای برقرار کنید (مثلا در محل کارتان) فقط از او بخواهید چیزی را برای‌تان توضیح بدهد یا درموردش حرف بزند حتی اگر جواب را می‌دانید. این کار، نگاه کلی او نسبت به شما را بهتر خواهد کرد!
5. وقتی سوالی می‌پرسید، سرتان را زیرکانه تکان دهید (به حالت توافق). به احتمال زیاد جواب مثبت و تائید کننده خواهید گرفت. مراقب باشید: این ترفند اغلب توسط کارمندان یا فروشنده‌ها برای مجاب کردن مشتریان جهت خرید ِ بیشتر استفاده می‌شود!
6. شما خیلی راحت می‌توانید به کسی بگویید نمی‌تواند کاری را انجام بدهد و او تمام تلاش خود را خواهد کرد تا ثابت کند شما اشتباه می‌کنید!
7. اگر حین مکالمه سرتان را فقط کمی به حالت موافقت تکان دهید، کسی که با او حرف می‌زنید نسبت به صحبت‌های شما و کلمات‌تان بدون اینکه خودش بفهمد یا قصد داشته باشد، دقیق‌تر و متوجه‌تر خواهد شد!
8. اگر پیشنهاد کسی را به طور کلی می‌پسندید، اما دوست دارید پیشنهاد بهتری به شما ارائه بدهد، وانمود کنید کمی ناامید شده‌اید. مثلا این شیوه در مورد بالاتر بردن حقوق پیشنهادی جواب می‌دهد!
9. در لحظه‌ای که آلارم ساعت به صدا درآمده و باید از رختخواب خارج شوید، مشت‌تان را گره کنید و مثل یک بازیکن فوتبالی که گُل زده مشت‌تان را در هوا پرت کنید و داد بزنید: «گُل!». عجیب است، اما حسی از شور و نشاط به شما می‌دهد که باعث می‌شود راحت‌تر از رختخواب بیرون بیایید!
10. اگر همیشه نگران هستید که آیا در را قفل کرده‌اید یا اتو را خاموش کرده اید، حین انجام این کار‌ها (قفل کردن در یا خاموش کردن اتو) یک عبارت بی‌معنی یا نامعقول بگویید (این عبارت باید هر بار متفاوت باشد). مثلا بگویید: «خرگوش سبز» و کلید خاموش اتو را بزنید یا: «خرچنگ ظالم» و در را قفل کنید. این بار که نگران خاموش کردن اتو یا قفل کردن در شدید، عبارتی که گفته بودید به خاطرتان خواهد آمد و خیال‌تان راحت خواهد شد!
11. اگر کسی سعی دارد شام را وارد یک بحث و مجادله کند یا تهمتی به شما بزند، یک چیز جالب و خوشایند برایش تعریف کنید. این کار شما او را دیوانه خواهد کرد!
12. اگر روی تیمی کار می‌کنید و اعضای تیم‌تان واقعا تنبل هستند، با عبارت ِ «این کار را بکن» از آن‌ها کاری نخواهید. جمله‌تان را با «اینطوری شروع کن» جایگزین کنید. از لحاظ روانشناسی این جمله جوری به نظر می‌رسد که انگار کار کمتری برای انجام دادن وجود دارد و فرد تنبل کار کوچکی قرار است انجام دهد، و بعد که انجامش داد از کلمات ِ «آفرین ادامه بده!» استفاده کنید. با این روش احتمال اینکه افراد کارشان را با موفقیت انجام دهند بسیار زیاد است!
13. اگر قرار است در میان جمعی صحبت کنید، فراموش نکنید یک بطری آب همراه خود داشته باشید. اگر احساس کردید مطلبی را فراموش کرده‌اید، چند جرعه آب بنوشید و هیچ کس متوجه نخواهد شد که این مکث شما به دلیل فراموش کردن چیزی است!
14. اگر در مترو یا اتوبوس کسی به شما خیره شد، به کفش‌هایش نگاه کنید. به ما اعتماد کنید، این ترفند او را دیوانه خواهد کرد!
15. اگر هر بار که کسی را می‌شناسید می‌بینید، احساس نگرانی می‌کنید، بالاخره او نیز هر بار که شما همدیگر را ببینید احساس نگرانی و اضطراب خواهد کرد!
16. اگر مشکلی با کسی دارید، اما نمی‌خواهید مستقیما ایرادی از او بگیرید، نحوه‌ی حرف زدن‌تان را تغییر دهید. مثلا عبارت «پنجره‌ها را نبستی» را با «پنجره‌ها باز ماندند» جایگزین کنید!
17. اگر شب خوب نخوابیدید، به مغزتان بگویید «خوب خوابیده‌اید». عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر نسبت به کلماتی که به زبان می‌آورید اطمینان داشته باشید، صد در صد اثر خواهد کرد!
18. آدم‌ها آنچه که اول روز و آخر روز روی داده یادشان می‌ماند. ماجرا‌هایی که بین این دو نقطه از روز روی می‌دهند، مبهم و گذرا هستند؛ بنابراین وقتی می‌خواهید برای مصاحبه‌ی شغلی وقت تعیین کنید، زمانی را انتخاب کنید که خیلی نزدیک به ابتدای روز یا انتهاب روز باشد تا کارفرما شما را در میان سایر کاندیدا‌ها بهتر به خاطر بسپارد!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/164563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است