آریا بانو

آخرين مطالب

چیزهای عجیبی که فقط در هند می توانید ببینید گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چیزهای عجیبی که فقط در هند می توانید ببینید 11
٩٤٨
٠
برترین ها / هند کشوری با 330 میلیون خدا است. در آنجا می‌توانید مسابقات گاو سواری را دنبال کنید و یا مثل تارزان بر روی پل‌هایی که از ریشه درختان ساخته شده اند، راه بروید. هند حقیقتا کشور عجیبی است و در این مطلب ما حقایقی داریم که این موضوع را اثبات می‌کند. پس در ادامه با برترین‌ها همراه باشید.
1- زیارت 130 میلیون نفره
"کومبا میلا" یک مراسم مذهبی هندو‌ها است که هر 12 سال یک بار انجام می‌شود و بزرگترین تجمع انسانی در جهان است. تعداد افرادی که در این مراسم حضور دارند آنچنان زیاد است که می‌توان آن‌ها را از فضا مشاهده نمود! این دوره از کومبا میلا در الله آباد و از تاریخ 15 ژانویه تا 4 مارس 2019 برگزار شد و طبق برآورد‌ها حدود 130 میلیون نفر در این مراسم شرکت کرده اند.
2- اولین کتاب جراحی پلاستیک
"ساشروتا سامهیتا" یک کتاب پزشکی به زبان سانسکریت است که در میان اولین و بهترین متون در مورد مطالعات دقیق پزشکی و جراحی در نظر گرفته می‌شود. این کتاب توسط "ساشروتا" نوشته شده است و قدمت آن به 6 قرن قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. به نظر می‌رسد این کتاب سرچشمه جراحی پلاستیک مدرن باشد. این کتاب به توصیف و تشریح بازسازی لب ها، بینی و گونه‌ها می‌پردازد.
3- گاو سواری
گاو سواری یک مسابقه ورزشی است که هر ساله در روستای آنانداپالی و هنگام برداشت محصول برگزار می‌شود. در این مسابقه از یک جفت گاو نر جوان استفاده می‌شود تا در یک مزرعه برنج به اندازه یک زمین فوتبال بچرخند، در حالیکه فردی که پشت گاو‌ها است باید بتواند خود را تا پایان مسابقه بر روی گاو‌ها نگه دارد. در پایان هر کس که بتواند بیشتر خود را روی گاو‌ها نگه دارد، برنده مسابقه است.
4- اداره پست غیرمعمول
در هند، اداره‌های پست با آن‌هایی که ما به آن‌ها در کشور خود عادت داریم کمی متفاوت است. مثلا اداره پستی ساخته شده بر روی یک قایق شناور و یا مرتفع‌ترین اداره پست جهان که در ارتفاع 4700 متری بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. حتی در دهه‌های گذشته در راجستان و دارجلینگ از حیواناتی مثل شتر و قاطر به عنوان ادارات پست سیار استفاده می‌شد.
5- گونه‌های حیوانی منحصر به فرد، اما در خطر انقراض
هند خانه تعدادی از نادرترین و خاص‌ترین گونه‌های حیوانی است که در آسیا یافت می‌شوند. از جمله حیواناتی که که در معرض خطر انقراض اند می‌توان به شیر آسیایی و قورباغه بنفش اشاره کرد.
6- رکوردار جهانی بیشترین مصرف طلا در سال
هند از جمله بزرگترین مصرف کنندگان طلا در جهان است. تقاضای هندیان برای خرید طلا به طور متوسط 838 تن در سال در طی دهه اخیر بوده است. در سال 2018 حدود 760 تن طلا مصرف شده است که بیشتر آن برای ساخت زیورآلات طلا مخصوص فستیوال‌ها و مراسمات ازدواج بوده است.
7- پل‌هایی که به طور کامل از ریشه‌های درختان ساخته شده اند.
پل‌هایی که در ایالت مگالایا، مرطوب‌ترین مکان جهان وجود دارند، برای جلوگیری از پوسیدگی آنها، به طور کامل از ریشه‌های درختان ساخته شده اند. فرآیند ساخت این پل ها، سال‌ها طول می‌کشد. با این حال پل‌هایی که به این شیوه ساخته می‌شوند بسیار مقاوم‌تر از پل‌های چوبی اند.
8- ثروت مند‌ترین معبد در جهان
معبد "پادمانهاس وامی" در مرکز "کرلا" نه تنها ثروتمندترین معبد هندو‌ها در جهان است، بلکه همچنین ثروتمندترین مکان عبادتی است که تا به حال وجود داشته است. در سال 2011 اداره باستان شناسی، بخش‌های پنهان و مخفی این معبد را بازرسی کرد و اشیای تاریخی که از جنس طلا و نقره و سنگ‌های قیمتی در آن یافت شد، ارزشی بیشتر از چند صد میلیون دلار داشتند.
9- 16 قلم آرایش و زیورآلات برای عروس
بعد از ازدواج، زنان باید از 16 قلم آرایش و زیورآلات استفاده کنند که "سولا شرینگر" نامیده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به "بیندی" که نقطه‌ای قرمز رنگ در وسط پیشانی است و سوراخ کردن بینی اشاره کرد.
10- 330 میلیون خدا
در کشور هند 80 درصد جمعیت را هندو‌ها تشکیل می‌دهند. هندو‌ها 330 میلیون خدا دارند که بسیاری از آن‌ها حتی برای خود هندو‌ها نیز ناشناخته اند. با این حال بدون شناختن آنها، باز هم به همه خدایان احترام می‌گذارند. بالاترین احترام مخصوص "تریمورتی" است که به عنوان خدایان تثلیث هندو شناخته می‌شوند: ویشنو (خدای حفظ کننده)، شیوا (خدای فانی کننده) و برهما (خدای ایجاد کننده)
11- 80 سال روزه داری
"پرلاد جانی" یک راهب هندی است که ادعا می‌کند از سال 1940 میلادی تا کنون بدون آب و غذا زندگی کرده است. این راهب الهه آمبا را حافظ خود می‌داند. در سال‌های 2003 و 2010 دو مطالعه بر روی بدن او انجام شده است که هر دو توانایی پرلاد را برای زنده ماندن بدون آب و غذا در طی دوره‌های آزمایش تایید کرده اند! اگرچه تا کنون در هیچ مجله علمی معتبری ارائه نشده اند.
12- بلندترین مجسمه جهان
هند رکورددار داشتن بلندترین مجسمه جهان با ارتفاع 182 متر است که به عنوان مجسمه وحدت شناخته می‌شود. این مجسمه نشان دهنده رهبر جنبش استقلال هند، والاببائی پاتل است که به عنوان سردار پاتل شناخته می‌شود.
13- رنگ مراسمات سوگواری، سیاه نیست.
برخلاف بقیه جهان، هندی‌ها برای سوگواری بعد از مرگ یک نفر از رنگ سفید استفاده می‌کنند که نشانه خلوص و پاکی است. هنگامی که زنی، شوهر خود را از دست می‌دهد، حتی تا سال‌ها بعد از مرگ او، لباس سفید می‌پوشد.
14- تپه مغناطیسی لاداخ
تپه مغناطیسی، تپه‌ای است که در نزدیکی لاداخ هند واقع شده است. به خاطر نیروی مغناطیسی این تپه هواپیما‌های نیروی هوایی هند به خاطر عدم ایجاد تداخل در فرکانس‌ها از روی این تپه رد نمی‌شوند. هم چنین اگر با ماشین از جاده این تپه عبور کنید، به خاطر نیروی که به نیروی گرانش غلبه می‌کند، در حالی که مسیر سربالایی است، ولی وضعیت جوری است که حس عبور از سرازیری به شما دست می‌دهد!
15- بزرگترین صنعت فیلم سازی در جهان
بالیوود، صنعت فیلم سازی هندی است که مرکز آن در بمبئی قرار دارد. تنها در سال 2018 حدود 1813 فیلم در این کشور تولید شده است! واژه بالیوود برگرفته از دوکلمه بمبئی و هالیوود است.
16- حلقه ازدواج در انگشتان پا
در "تامیل نادو" حلقه نامزدی را بروی انگشت پا قرار می‌دهند. دو حلقه نقره به وسیله داماد در انگشت پای عروس قرار می‌گیرد. بر طبق سنت‌ها این رسم باعث زایمان سالم می‌شود. در این رسم نباید از حلقه‌های طلا استفاده کرد، زیرا طلا برای هندو‌ها نشان خداوند فراوانی است. به همین خاطر گذاشتن آن در پا بی احترامی به خداوند محسوب می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/163531/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

علت بدبینی برخی افراد چیست؟

روانشناسی رنگ آبی

مراقب اختلالات روانی نوجوانان باشید

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟

نقش شبکه‌های مجازی در درمان افسردگی

هفت دلیل برای کسل بودن و کمبود انرژی شما

بهداشت روانی چیست؟

اگر شما هم دچار خودانتقادی مخرب هستید، بخوانید

دلایل اصلی پایین آمدن عزت نفس

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

اوج افسردگی پاییزی چه زمانی است؟

علائم کمبود اعتماد به نفس در خودتان را بشناسید

ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

کمال گرایی تهدیدی برای سلامتی روانی

این رنگ ها تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

خوره‌ای که مغزتان را می‌خورد

استرس های روانی باعث فشار خون و کهیر می شود

سلامت روانی نوجوانان دوجنسیتی در معرض خطر بیشتر

عکس پروفایل شما چه حقایقی را در مورد شخصیت تان بر ملا می کند؟

انواع روان درمانی و مشاوره + مزیت های مراجعه به روانشناس

ترس‌هایی که مانع پیشرفت می‌شوند

استرس، مغز را کوچک می‌کند

نشانه‌های هشدار دهنده تاثیر منفی تنهایی بر سلامت

شب بیداری علت شکست های عاطفی

10 جمله ممنوعه در محل کار!!

علائم فشار روانی بر مراقبت‌کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

فکر کردن باعث شارژ شدن مغز می شود

این جملات را هرگز در پیامک تان نگویید!!

دروغگویی یا چاپلوسی

درمان بی خوابی شبانه تنها در 60 ثانیه

مادران افسرده، فرزندان افسرده تربیت می‌کنند

کمال گرایی چیست و چگونه می توان به کمال گرایی غلبه کنیم؟

افسردگی پاییزی بیشتر سراغ چه کسانی می‌آید؟

انعطاف پذیری عصبی و کارایی آن در زندگی

اختلالات سایکو سوماتیک یا روان تنی چیست ؟

افراد جامعه باید نحوه دسترسی به درمان های حوزه سلامت روان را بدانند

چگونه کتابخوان شویم؟

باورهای غلط درباره افسردگی

راز جذابیت انسان های دوست داشتنی چیست؟

5 نشانه که می‌گوید ذهنتان خسته است

گام برداشتن به عقب باعث افزایش حافظه می‌شود

استرس دست دوم چیست؟

چرا بیماری های روحی و روانی در بین دانشجویان افزایش یافته؟

انواع اختلال یادگیری و علائم آن

درمان وسواس فکری با روش درمانی مواجهه

بلای خانمان‌سوزی به نام نگرانی و استرس

خوابیدن طولانی مدت چطور باعث کابوس شبانه می شود؟