آریا بانو

آخرين مطالب

حیوانات زالی که شبیه عجایب خلقت اند! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
حیوانات زالی که شبیه عجایب خلقت اند! 10
٧٦٨
٠
برترین ها / از هر 20 هزار کودکی که در جهان متولد می‌شوند، یک نفر دچار زالی (آلبینیسم) است. این بیماری به این علت پدید می‌آید که بدن، ملانین کافی تولید نمی‌کند و باعث می‌شود تا پوست، مو و چشم ها، کاملا بدون رنگ باشند. در حالی که این نقص در انسان‌ها نادر است این موضوع در پادشاهی حیوانات حتی نادرتر است و به سختی می‌توان حیوانات زال را در قلمرو حیوانات مشاهده کرد. اما آن‌ها وجود دارند. خب اگر تا به حال موفق به دیدن دلفین، سنجاب و یا اسب زال نشده اید، این مجموعه برای شما تهیه شده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.
اسب
اسب‌های زال با رنگی کاملا سفید متولد می‌شوند و این رنگ در تمام طول زندگی شان با آن‌ها می‌ماند؛ و یک موضوع جالب درباره آن‌ها این است که برخلاف بیشتر پستانداران مثل موش و خرگوش، چشم‌های آن‌ها قرمز رنگ نیست. اسب‌های زال دنیا را از طریق چشمان قهوه‌ای و آبی خود می‌بینند و پوستی بدون رنگدانه دارند. به همین دلیل کارشناسان این حیوانات را فقط سفید رنگ می‌دانند نه حیواناتی 100 درصد زال.
گوزن
زال بودن می‌تواند برای یک گوزن هم یک نفرین و هم یک نعمت باشد. وقتی که گوزنی زال باشد، پوششی که با آن به راحتی در میان درختان و گیاهان استتار می‌کند را از دست می‌دهد و به راحتی شکارچیان می‌توانند آن‌ها را از فواصل دور ببینند. از طرف دیگر زیبایی و نادر بودن آنها، شکارچیان را از کشتن این حیوانات باز می‌دارد. حتی افسانه‌ای وجود دارد که کشتن گوزن‌های زال را همراه با بدشانسی می‌داند.
لاکپشت
لاکپشت‌های دریایی مدت هاست که جز گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارند. به همین خاطر وقتی که عکسی از یک لاکپشت زال که فوق العاده نادراند در اینترنت منتشر می‌شود به سرعت جز پست‌های پربازدید قرار می‌گیرد. در سال 2016 گروهی از داوطلبان لانه لاکپشتی را در سواحل استرالیا کشف کردند. 122 بچه لاکپشت در لانه قرار داشت و یکی از آن‌ها زال بود. داوطلبان اسم آن لاکپشت را آلبی گذاشتند و به سرعت به ستاره دنیای اینترنت تبدیل شد.
تمساح
تمساح‌های معمولی در مناطق باتلاقی فراوانند. با این حال در سراسر جهان تنها حدود 20 تمساح زال وجود دارد. به خاطر پوست سفید آنها، طعمه‌هایی باارزش برای شکارچیان محسوب می‌شوند به همین خاطر، تمساح‌های زال عمر زیادی نمی‌کنند. مشهورترین تمساح زال الماس سفید نام دارد که در پارکی آبی در آلمان نگه داری می‌شود.
جغد
نمونه‌ای از این موجودات باشکوه که حتما آن‌ها را در فیلم‌های هری پاتر دیده اید، در سال 2016 پیدا شد. به خاطر پوست کاملا سفید و بی رنگ آنها، رنگ قرمز چشمان آن‌ها از فاصله دور کاملا متمایز و قابل تشخیص است.
سنجاب
از هر 100 هزار سنجاب تنها یک سنجاب، زال متولد می‌شود. به خاطر رنگ سفید آنها، طعمه‌ای آسان برای شاهین‌ها محسوب می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی در میان علف‌ها مخفی شوند و اغلب طعمه حیوانات شکارچی می‌شوند. به همین خاطر این حیوانات به شدت نادرند.
کفشدوزک
در کفشدوزک‌های زال، تنها رنگ فرمز آن‌ها سفید است و لکه‌های سیاه رنگ آن‌ها به قوت خود باقی است.
زرافه
در سال 2017 عکسی از دو زرافه زال در کنیا به سرعت فضای مجازی را درنوردید. این عکس یک زرافه ماده و بچه اش را نشان می‌داد که لکه‌های روی پوستشان به سختی قابل مشاهده بود و پوستشان تقریبا به طور کامل سفید بود.
سوسک
هر چند که سوسک‌های معمولی معضل خانه‌های شهری محسوب می‌شوند و تقریبا کسی نیست که از آن‌ها دل خوشی داشته باشد، ولی ممکن است که نظرتان با دیدن یک سوسک زال کمی عوض شود! زال شدن سوسک‌ها در زمان پوست اندازی آن‌ها اتفاق می‌افتد و حاصل واکنش‌های شیمیایی در بدن آن‌ها است.
ماهی‌ها
نه تنها حیوانات، پرندگان و حشرات می‌توانند زال باشند بلکه این پدیده در دنیای ماهی‌ها هم اتفاق می‌افتد. رنگ سفید بدن آن‌ها نیز به خاطر عدم وجود ملانین است. اگر یکی از آن‌ها را در آکواریوم خود دارید باید توجه کنید که تابش مستقیم نور می‌تواند موجب نابینایی و مرگ آن‌ها شود.
کلاغ
کلاغ‌های زال از جمله نادرترین پرندگان روی زمین اند و بیشتر در خیالات می‌گنجند تا واقعیت! درست مثل کلاغ‌های معمولی آن‌ها هم نسبت به اتفاقات اطراف خود کنجکاوند. از مشکلاتی که این پرندگان دارند پیدا کردن جفت است، چون که کلاغ‌های معمولی با کلاغ‌های غیر همرنگ خود جفت نمی‌شوند.
جوجه تیغی
از هر 100 هزار جوجه تیغی تنها یکی زال است. ویژگی جالب این حیوانات این است که آن‌ها آنچنان سفید اند که در تاریکی می‌درخشند و به راحتی می‌توان آن‌ها را دید.
طاووس
طاوس‌های نر از پر‌های رنگارنگ خود برای جذب طاووس‌های ماده استفاده می‌کنند. طاووس‌های زال آن پر‌های رنگارنگ را ندارند، با این حال حتی زیباتر و باشکوه‌تر از طاووس‌های معمولی به نظر می‌رسند. همچنین بعضی از طاووس‌ها نیمه زال اند که نیمی از بدنشان زال و نیمی از بدنشان دارای پر‌هایی به رنگ معمولی است.
دلفین
در سال 2018 مشاهده دلفینی زال که به شدت نادرند در سواحل کالیفرنیا باعث تعجب همگان شد. این بچه دلفین به همراه گروهی از دلفین‌های معمولی مشاهده شد. برای اولین بار یک دلفین زال، در سال 2014 مشاهده شده است.
کانگورو
در کشور استرالیا تعداد کانگرو‌ها از تعداد انسان‌ها بیشتر است؛ بنابراین بعید است توریست‌ها با دیدن یکی از آن‌ها سورپرایز شوند. اما قضیه در مورد کانگورو‌های زال فرق می‌کند و آن‌ها به شدت کمیاب و نادرند و اگر بتوانید یکی از آن‌ها را ببینید باید خود را خوش شانس‌ترین فرد در استرالیا بدانید.
گوریل
گوریلی زال به نام "دانه برف" وجود دارد که رکوردار بیشترین عکس برداری در دنیای حیوانات است. این گوریل سالانه میلیون‌ها جهانگرد را به باغ وحش بارسلونا می‌کشاند. این گوریل در سال 1966 در گینه متولد شد و تنها گوریل زال در جهان است.
اورانگوتان
تنها اورانگوتان زال جهان "آلبا" نامیده می‌شود. این حیوان را در سال 2017 در حالی که به شدت زخمی بود، از جنگل‌های اندونزی نجات دادند و 20 ماه را در یک مرکز توانبخشی مخصوص حیوانات نگه داری شد و سپس به طبیعت بازگردانده شد.
دوبرمن
سگ‌های دوبرمن زال، تنها پوست سفیدی دارند و چشمان آن‌ها آبی رنگ و دارای بینی صورتی رنگ اند. نبود ملانین آن‌ها را نسبت به نور آفتاب حساس می‌کند و پوست و چشمانشان به شدت نسبت به آفتاب حساس اند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/162135/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

خوانندگی مهدی سلطانی با صدای بهشتی و اجرایی عاشقانه + ویدیو / خوشا روزی که این دنیا سر آید

تصاویر آخرالزمانی و باورنکردنی منتشر شده از لحظه شروع طوفان و سیل وحشتناک و بی‌سابقه در دبی

ایمان صفا ممدچاخان نیسان آبی در دورهمی خانوادگی از عشقش رونمایی کرد / چقد همشون صمیمی و با اصالتن

اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران