آریا بانو

آخرين مطالب

موهای خشک‌تان را نجات دهید! پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
موهای خشک‌تان را نجات دهید!
٥٧
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / در مورد درمان های خانگی برای خشکی مو چه می دانید؟ زمانی که موهای تان را لمس می کنید و خشک به نظر می رسند ممکن است شکننده شده و درست کردنشان نیز سخت شود. اما اگر موهای خشکی دارید، به معنای این نیست که مشکل بزرگ تر در زمینه سلامتی داشته اید و یا این را نشان نمی دهد که موهایتان مشکی دارند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، گرما، هوای شرجی، سیگار کشیدن و سایر موارد این چنینی همگی می توانند در آسیب دیدن یا خشکی موهایتان مشارکت کنند. خبر خوب این است که اگر احساس می کنید موهایتان خشک شده است، چندین روش وجود دارد که برایشان می توانید انجام دهید. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی درمان های خانگی برای خشکی مو می پردازیم.
درمان خشکی مو با کوتاه کردن
اگر موهایتان خیلی خشک شده اند، ممکن است به یک تنظیم مجدد در قالب یک کوتاهی تازه نیاز داشته باشند. حتی اگر موهایتان خیلی بلند نیستند، شکاف خوردن پایین شان می تواند مرتب کردن آنها را سخت تر کرده و باعث شود که خشک یا خشن به نظر بیاید.

نزد آرایشگرتان بروید و موهایتان را کوتاه کنید که با زدن این موهای ناسالم و سبک کردن شان، موهای تازه رشد می کنند. از او سوال کنید که آیا توصیه ای برای نوع خاص موهایتان و بلندی اش دارد؟ ممکن است پیشنهاداتی برای استایلتان داشته باشد که می تواند موها را نیز از آسیب مجدد حفظ کند.
درمان خشکی مو با مصرف ویتامین
شما میدانید که به ویتامین های خاصی برای قوت دادن به بدنتان نیاز دارید، اما این ویتامین های خاص مستقیما سلامت مو و ناخن هایتان را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. ویتامینویتامین C، بیوتین (گاهی اوقات ویتامین H خوانده می شود) و آهن همگی بر سالم تر به نظر رسیدن موها تاثیر می گذارند.
به این علت که مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین های بالا هستند، بعضی از افراد آنها را تنها به عنوان روشی که موهایشان را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده می کنند. همچنین مکمل هایی که تنها حاوی بیوتین بوده و باعث می شوند موها بهتر به نظر برسد، محبوب شده اند. اگرچه بررسی های اخیر از اینکه بیوتین می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند، حمایت نمی کند.
اضافه کردن امگا 3 و آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی تان:
پروتئین های دریایی موها را از نازک شدن حفظ کرده و باعث می شود موها درخشان تر به نظر برسند. برای گرفتن نتایج مشابه در استفاده از مکمل ها، مقدار این ویتامین های دریایی را در رژیم غذایی تان بیشتر کنید:
سالمون
صدف
ماهی خال خالی
ماهی تن
ساردین
این ها همگی غنی از پپتیدها و امگا 3 هستند که می تواند بر درخشان شدن موها اثر بگذارند. همچنین ممکن است بخواهید آنتی اکسیدان بیشتری برای مبارزه با استرس اکسیداتیو که باعث می شود موها پیرتر به نظر برسند، مصرف کنید. بعضی از غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند شامل موارد زیر می شوند:
گردو
لوبیا قرمز
بلوبری
بروکلی
گوجه
برای جلوگیری از خشکی مو از هر روز شستن موهایتان اجتناب کنید:
شامپو کثیفی و عرق موها از بین می برد اما سبوم موها را نیز از بین می برد. سبوم، چربی طبیعی مو ست که محافظت از موها را ساده تر کرده و وقتی که مقدارش اندازه باشد موها را درخشان می کند. سبوم خیلی زیاد باعث می شود موها چرب به نظر بیایند.
اما احتمالا شما نیاز نخواهید داشت که هر روز سبوم موهایتان بشویید. اگر نمی توانید بین حمام هایتان یک روز وقفه بگذارید، از شامپوهای خاص برای موهای خشک استفاده کنید، حتی می توانید شامپو بچه را هم امتحان کنید. هر دو آنها پاک کننده های ملایمی هستند که موها را بدون از بین بردن کامل چربی طبیعی شان، تمیز می کنند.
به جای خشک کردن موهایتان با سشوار آنها را با یک حوله یا پارچه ببندید:
اگر موهایتان شکننده هستند و مرتب کردن آن ها بعد از شستنشان سخت است، اگر آنها را با سشوار خشک کنید، رطوبت خیلی زیادی را از دست خواهند داد. بعد از حمام، بستن موهایتان را با یک حوله یا پارچه امتحان کنید.
اگر با موهای خیس می خوابید، از یک رو بالشتی پارچه ای استفاده کنید تا مانع جذب رطوبت مویتان داخل بالشت شود. مطالعات نشان داده است، اگر موها را برای مدت طولانی خیس بگذارید، آسیب وارد شده بر آن با خشک کردن با سشوار قابل قیاس است.
حمام سرد را امتحان کنید:
آب گرمی که برای شستن بدنتان در حمام استفاده می کنید ممکن است موهایتان را نیز بسوزاند. حمام آب سرد فوایدی دارد که سریع کردن رشد موها می تواند در میان این فواید باشد. بعد از شستن موهایتان با شامپو و ماسک ها، آن را با آب سردتر زیر دوش برای یک تا دو دقیقه آب بکشید تا دانه های مو و پوست سرتان احیا شود.
برای پیشگیری از خشکی مو از روغن های ضروری استفاده کنید:
روغن ارگان مراکشی یکی از درمان های خانگی پرطرفدار برای موهای خشک است. ما اطلاعات زیادی در مورد اینکه چطور و اینکه به طور قطع کار می کند یا خیر وجود ندارد، اما امتحانش ساده است. استفاده چند قطره از این روغن در قسمت پایینی موهایتان ظاهر آنها را بهتر و نرم تر می کند. سایر روغن های ضروری مثل نعنای تند و اسطوخدوس ممکن است به پیشگیری از ریزش و شکنندگی شان کمک کند.
ترکیبی از روغن های آرگان، نعنای تند و اسطوخدوس و یک روغن حامل مانند نارگیل کنار هم و اسپری شدنشان به مو ممکن است در طول زمان خشکی موها را از بین ببرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/161939/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن