آریا بانو

آخرين مطالب

بزرگترین باغ وحش‌های جهان را می‌شناسید؟ گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بزرگترین باغ وحش‌های جهان را می‌شناسید؟ 10
٦٧
٠
برترین ها / در این مطلب با بزرگترین باغ وحش‌های جهان آشنا می‌شوید که خدمات حفاظتی خوبی به حیوانات ارائه می‌دهند. آن‌ها از حیات وحش حفاظت کرده و به مردم درباره کمک به آن‌ها آموزش می‌دهند. باغ وحش‌ها با کمک‌های مردمی و دولتی از حیواناتی که نسبت به انقراض آسیب پذیرند، حفاظت کرده و به سلامت و تولیدمثل آن‌ها کمک می‌کنند. هرچند بیشتر باغ وحش‌ها حدود یکی دو هکتار هستند و از حیوانات انگشت شماری نگهداری می‌کنند. اما این باغ وحش‌ها بزرگ هستند و از حیوانات محیط زیست های مختلف نگهداری می‌کنند.
باغ وحش هوگل
باغ وحش هوگل واقع در ایالت یوتا، 17 هکتار وسعت دارد و محل زندگی 800 حیوان از 249 گونه مختلف است. از فیل تا ببر و میمون و زرافه، هر حیوانی در این باغ وحش پیدا می‌شود.
باغ وحش کومو
این باغ وحش قدیمی در سال 1897 در مینه‌سوتا تاسیس شده و 7 هکتار وسعت دارد. 1700 حیوان از 66 گونه مختلف در این باغ وحش نگهداری می‌شوند و هر سال حدود 1.2 میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. ورودی این باغ وحش رایگان است و با کمک‌های دولتی و مردمی اداره می‌شود.
باغ و باغ وحش ریوربنکس
باغ و باغ وحش ریوربنکس در کلمبیا در کارولینای جنوبی طیف وسیعی از حیات وحش را شامل می‌شود. این باغ 69 هکتار وسعت دارد و سالانه حدود یک میلیون بازدیدکننده دارد.
باغ وحش فیلادلفیا
در ایالت پنسیلوانا قرار داشته و 17 هکتار وسعت دارد. 2440 حیوان از 340 گونه مختلف در آن نگهداری می‌شوند. این باغ وحش در سال 1859 تاسیس شده، اما به دلیل جنگ داخلی آمریکا در سال 1874 تکمیل شد.
باغ وحش سنت لوئیس
باغ وحش سنت لوئیس با بیش از 36 هکتار مساحت، زیستگاه 18700 حیوان از 603 گونه مختلف است. این باغ وحش 115 سال پیش در سال 1904 افتتاح شده و سالانه سه میلیون بازدیدکننده دارد.
باغ وحش اوکلند
باغ وحش اوکلند با 40 هکتار مساحت، حیوانات خود را در زیستگاهی طبیعی نگهداری می‌دارد. 660 حیوان در این باغ وحش نگهداری می‌شوند و در سال 2012، یک بیمارستان دامپزشکی 1600 متری در آن افتتاح شد.
باغ وحش لس آنجلس
باغ گیاه شناسی و باغ وحش لس آنجلس در سال 1966 افتتاح شد و 54 هکتار مساحت دارد. 1100 حیوان و بیش از 250 گونه در آن نگهداری می‌شوند. متاسفانه چند بار حیوانات سعی کرده اند از این باغ وحش فرار کنند، از جمله گوریلی به نام ایولین که 5 بار فرار کرد.
پارک جانورشناسی ملی اسمیتسونین
این باغ وحش ملی یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آمریکاست، 66 هکتار وسعت دارد و 2000 حیوان از 400 گونه مختلف را در خود جای داده است. این باغ وحش ورودی ندارد و وظیفه آموزش و ترویج حفاظت از حیات وحش را به عهده دارد.
باغ وحش جک‌سنویل
باغ وحش جک‌سنویل در فلوریدا در زمینه حفاظت از حیوانات بسیار فعال است و با 7 هکتار وسعت، 2400 حیوان را در خود جای داده است. این باغ وحش ابتدا بسیار کوچک بود، اما طی سال‌ها گسترش داده شد و اکنون یک میلیون بازدیدکننده در سال دارد.
باغ وحش ممفیس
باغ وحش ممفیس در ایالت تنسی، بهترین باغ وحش جهان از نظر بازدیدکنندگان است. این باغ وحش 30 هکتاری، 3500 حیوان از 500 گونه مختلف از جمله پاندا دارد.
باغ وحش دالاس
باغ وحش 43 هکتاری دالاس در ایالت تگزاس قرار دارد و بیش از 2000 حیوان از 406 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش تحت حمایت 25000 نفر است و سالانه یک میلیون نفر بازدیدکننده دارد.
باغ وحش دیترویت
باغ وحش دیترویت 50 هکتار وسعت دارد و 3300 حیوان از 280 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش غیرانتفاعی 1.4 میلیون بازدیدکننده در سال دارد.
باغ وحش بروکفیلد
باغ وحش بروکفیلد در شیکاگو 2300 حیوان از 450 گونه را در فضای 87 هکتاری خود جای داده است. این باغ وحش در سال 1934 به جای قفس از خندق استفاده کرد و توجه زیادی را به خود جلب کرد. همچنین برای اولین بار جنگل را در فضای بسته شبیه سازی کرد.
باغ وحش مینه‌سوتا
باغ وحش مینه سوتا در سال 1978 افتتاح شد و مزر‌های طراحی را جابجا کرد. این باغ وحش به جای در نظر گرفتن گونه، حیوانات را بر اساس محیط زیستشان دسته بندی می‌کند و در فضای 196 هکتاری خود، میزبان 2351 حیوان از 447 گونه است.
آکواریوم و باغ وحش هنری دورلی
باغ وحش هنری دورلی واقع در اوماها در ایالت نبراسکا است و با تلاش‌هایش در راستای حفاظت از حیوانات شناخته می‌شود. همچنین یکی از بهترین و بزرگترین باغ وحش‌های جهان است که 52 هکتار وسعت دارد و 1700 حیوان از 962 گونه مختلف را نگهداری می‌کند.
باغ جانورشناسی برلین
باغ وحش برلین در آلمان تنها 43 هکتار مساحت دارد، اما 18662 حیوان از 1380 گونه مختلف را در خود جای داده است. همچنین از یک پاندا نگهداری می‌کند و با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند. این باغ وحش سالانه سه میلیون بازدیدکننده دارد.
باغ وحش برانکس
باغ وحش برانکس در نیویورک سیتی 107 هکتار وسعت دارد و از 650 گونه مختلف نگهداری می‌کند. همچنین سالانه دو میلیون بازدیدکننده دارد.
باغ وحش تورنتو
باغ وحش تورنتو با 287 هکتار مساحت، بزرگترین باغ وحش کاناداست، اما تنها 5000 حیوان از 460 گونه را در خود جای داده است و فضای طبیعی بزرگتری به ساکنان خود ارائه داده است. این باغ وحش به جز کریسمس در تمام طول سال باز است.
پادشاهی حیوانات دیزنی
باغ وحش دیزنی در سال 1998 افتتاح شده و بزرگترین پارک جانورشناسی دنیاست که 235 هکتار مساحت دارد. همه نوع حیوان از جمله گوریل، اژد‌های کومودو و شیر در این باغ وحش پیدا می‌شود و سالانه 10 میلیون لازدیدکننده دارد.
باغ جانورشناسی ملی آفریقای جنوبی
باغ جانورشناسی ملی آفریقای جنوبی 85 هکتار مساحت دارد و 9000 حیوان از 700 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند.
باغ وحش مسکو
باغ وحش مسکو در سال 1864 افتتاح شده و 21 هکتار مساحت دارد، با این وجود 8270 حیوان از 972 گونه در آن زندگی می‌کنند. آن‌ها متخصص پرورش گونه‌های کمیاب و در حال انقراض هستند و روی رفتار و تولیدمثل حیوانات مطالعه می‌کنند.
آکواریوم و باغ وحش کلمبوس
باغ وحش و آکواریوم کلمبوس در ایالت اوهایو یکی از بهترین باغ وحش‌های جهان است. این باغ وحش 235 هکتاری 7000 حیوان و 800 گونه را نگهداری می‌کند و طی 5 سال حدود 3 میلیون دلار در 70 پروژه حفاظتی هزینه کرده است.
باغ وحش پکن
باغ وحش پکن در سال 1906 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های چین است. این باغ وحش با 89 هکتار مساحت 14500 حیوان را در خود جای داده که نیمی از آن‌ها موجودات دریایی و در کل 950 گونه مختلف هستند. آن‌ها همچنین روی پرورش حیوانات نادر تحقیق می‌کنند و متنوع‌ترین مجموعه حیوانات جهان را دارند.
باغ وحش سن دیگو
باغ وحش سن دیگو یکی دیگر از باغ وحش‌های نادری است که از پاندا‌ها نگهداری می‌کند. این باغ وحش با مساحت 40 هکتار، 3700 حیوان و 650 گونه مختلف را در فضا‌های عمدتا بدون قفس خود جای داده است.
باغ وحش لندن
باغ وحش لندن در سال 1828 افتتاح شده و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های علمی جهان است. این باغ وحش تنها کمی بیش از 14 هکتار است، اما 20166 حیوان و 698 گونه دارد. همچنین لیست بلندی از «اولین»‌ها را دارد از جمله اولین آکواریوم، اولین نمایشگاه خزندگان و اولین خانه حشرات.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/161085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم قلب شکسته چیست؟ علل و علائم و درمان آن

دروغگویی پاتولوژیک چیست؟ علائم و درمان آن

ترس از سگ یا سگ هراسی چیست و چگونه درمان می شود؟

صدابیزاری یا میسوفونیا چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم آسپرگر چیست و چگونه درمان می شود؟

بی ثباتی عاطفی چیست و علائم و درمان آن کدام است؟

نردبان انتزاع چیست و کاربرهای آن برای سخن گفتن جذاب کدامند؟

اعتیاد به تلویزیون چه مضراتی دارد و چگونه می توان برآن غلبه کرد؟

اعتیاد به قمار چیست؟ نشانه ها، علل و درمان آن

استرس و ناراحتی در هنگام پرواز

وسواس کمک به دیگران چیست و چگونه به آن غلبه کنیم؟

اختلال تجزیه ای چیست ؟ انواع آن و درمان آن

اختلال اضطراب یا استرس پس از سانحه یا ptsd

روانکاوی چیست و تکنیک های روانکاوی کدامند؟

چگونه بر خجالت و کمرویی هنگام مکالمه تلفنی غلبه کنیم؟

تبعیضِ جنسیتی چیست و انواع آن کدامند؟

پت تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

مایندفولنس یا ذهن آگاهی چیست و چه فوایدی دارد؟

روانشناسی مهاجرت چیست؟ دلایل مهاجرت و مشکلات فرد مهاجر

در چه سنی بیشتر احساس بدبختی میکنیم

منطقه امن ذهنی چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

خودانگاره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خنده های بی اختیار و غیر ارادی

خیانت به خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

چرا بعضی از افراد همیشه سر قرار دیر می رسند

با گریه نخوابید

گم شدن در مسیر زندگی چگونه است و چه باید کرد؟

علل خودزنی در موقع عصبانیت چیست؟

چگونه کار پیدا کنیم؟

دلایل گریه کردن در هنگام عصبانیت چیست و چگونه می توان آن را کنترل کرد؟

افسردگی ماسکه چیست؟ علائم و راه درمان آن

چرا بی دلیل احساس غم می کنیم؟

آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع : علت ، علایم و درمان

افسردگی ماژور چیست و راه درمان آن کدام است؟

علت تمایل جوانان به زندگی جدا از خانواده

کلپتومانیا یا جنون دزدی چیست؟ علل و درمان آن

افسردگی سایکوتیک چیست؟ علائم و درمان آن

روان پویشی چیست و چگونه عمل می کند؟

نوروتیزیسم یا روان رنجوری چیست؟ علائم و درمان آن

پاراسومنیا یا خواب پریشی چیست؟ علل ، انواع و درمان آن

هموفوبیا، ترس از خون چیست؟ علایم و راههای درمان

علایم و انواع اختلال یادگیری + راههای درمان اختلال یادگیری

نوروپلاستیسیتی: چگونه از قابلیت شکل پذیری مغز خود استفاده کنیم؟

معنا درمانی: تعریف ، تکنیک و اثربخشی

آشنایی با پدیده ای به نام هیپنوتیزم درمانی

علایم ، جلوگیری و درمان بحرانی به نام سرماخوردگی روانی

معرفی 10 نوع از رایج ترین انواع سخنرانی ها