آریا بانو

آخرين مطالب

عجیب و غریب ترین جانوران جهان گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
عجیب و غریب ترین جانوران جهان 16
٦٦٨
٠
بازده / حیوانات عجیبی در حیات وحش وجود دارند که خیلی دوست‌داشتنی و ملوس نیستند! از خزندگان چهارپای خشکی تا شناگران دنیای آبی، روند تکامل مطمئنا با ظهور موجوداتی عجیب و حیرت انگیز روبرو بوده است. دنیا عرصه‌ی طبیعت برای حضور چیزهای مختلف است. تنوع جهان را به جایی غنی و سرزنده برای زندگی تبدیل می‌سازد. پس، در حالی که سابقا درباره‌ی حیوانات خطرناک حرف می‌زدیم حالا تصمیم گرفته‌ایم به جنبه‌ی اعجاب انگیز طبیعت بپردازیم و بعضی از اشکال منحصر به فرد حیات بر روی این کره‌ی خاکی را به شما معرفی کنیم. این شما و این فهرست عجیب ترین حیوانات جهان!
25. سمندر مکزیکی (اکسولوتل)
اکسولوتل یک گونه‌ی سمندر مکزیکی است که لارو آن موفق به دگردیسی نمی‌شود، و در نتیجه، در بزرگسالی هم مرطوب و آبزی باقی می‌مانند. آن‌ها اصالتا از رودخانه‌ای می‌آیند که از مکزیکو سیتی می‌گذرد و به خاطر توانایی کنجکاوانه‌شان برای بازسازی و احیاء از آن‌ها در پژوهش‌ها و تحقیقات استفاده می‌شود.
24. بی‌فک ماهی
بی‌فک ماهی که زشت‌ترین و چندش‌انگیزترین موجود دریا نامیده می‌شود، در اعماق آب‌ها زندگی می‌کند. وقتی گرسنه می‌شود، خودش را به ماهی‌های رهگذر می‌چسباند، پوست آن‌ها را سوراخ و بعد از داخل به بیرون شروع به خوردن آن‌ها می‌کند.
23: خرس آفتاب
این حیوان که به خاطر جثه‌ی کوچک و زبان فوق‌العاده درازش با عنوان «خرس سگی» هم شناخته می‌شود در جنگل‌های بارانی گرمسیری جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود.
22. موش ستاره‌پوزه
موش ستاره‌پوز، که در شمال شرقی ایالات متحده و کانادا زندگی می‌کند، در نوک پوزه‌اش 22 شاخک ریز دارد که از آن‌ها برای جستجوی غذا استفاده می‌کند.
21. خرگوش آنقوره
این خرگوش‌های پر مو که خاستگاه آن‌ها آنکارای ترکیه است، در دهه‌ی 1700 حیوانات خانگی معروفی در خانواده‌ّهای سلطنتی فرانسه بودند. آن‌ها را اغلب به خاطر پوشش‌های پشمی بسیار زیادشان پرورش می‌دهند.
20: هشت پای دامبو
به خاطر وجود باله‌های گوش-مانند روی «سرشان»، شبیه‌ فیل معروف دیزنی هستند، که از روی آن‌ها هم نامگذاری شدند. این موجودات چون در اعماق بسیار زیاد زندگی می‌کنند بسیار کم مشاهده می‌شوند.
19. خرچنگ خز دار
این جانور در 2005 در اعماق اقیانوس آرام جنوبی کشف شد. انبرک‌های خزدار او حاوی باکتری‌هایی است که ممکن است برای سم زدایی آب‌های اطراف دریچه‌های آتشفشانی – که در آن زندگی می‌کنند – استفاده شود.
18. اژدهای دریایی برگدار
این حیوان دریایی، که در سواحل استرالیا یافت می‌شود، شبیه یک تکه جلبک دریایی است که در آب شناور باشد. این حیوان آنقدر خوب استتار می‌کند که این تنها چیزی که حضورش را لو می‌دهد چرخش گاه به گاه یکی از چشم‌ها یا لرزش عضوی از بدن آن است.
17. (میمون) شبگرد هندی
این موجودات که نام خود را به خاطر استخوان‌های بلند قوزک پای‌شان و چشم‌های بسیار گنده گرفته‌اند، تنها جانداران عجیب الشکل نیستند اما به خاطر عمل کردن مثل نینجا و انجام حرکات شگرف ورزشی معروف هستند چون می‌توانند در عین پریدن از درختی به درخت دیگر – در نیمه‌های راه- پرندگان را شکار کنند.
16: غاز چینی
همان قدر که عجیب به نظر می‌رسد، نژاد بسیار مولد از غازها است چون ماده‌ی این حیوان می‌تواند در طول فصل تخم گذاری بیش از 60 تخم بگذارد.
15. چوب متحرک (حشره راست بال آمریکایی)
این استادان مخفی شدن، با گونه‌هایی که تا بیش از 30 سانتی‌متر رشد می‌کنند، در سرتاسر جهان و بیشتر در آسیا، آمریکای جنوبی، و استرالیا یافت می‌شوند.
14. خرگوش کانگورویی
با داشتن گونه‌هایی که رو به عقب و تا روی شانه‌هایش آمده است، راحت می‌شود درک کرد این جونده نام خود را بر چه اساسی گرفته است. بعد از پر کردن لپ‌هایش با غذا، آن‌ها را با چرخاندن از داخل به بیرون با پنجه‌هایش به داخل حفره خالی می‌کند.
13: حباب ماهی
این ماهی که در آب های ژرف استرالیا زندگی می‌کند، به زندگی کردن در فشارهای بسیار زیاد عادت دارد. هرچند از نیروی عضلات قابل توجهی برخوردار نیستند، اما این امر واقعا هم برایشان لازم نیست چون آن‌ها از هر چیز خوردنی که از کنارشان رد بشود تغذیه می‌کنند.
12. سگ کوموندور
یکی از گونه‌های سگ‌های بزرگ، که از موهای مجعد سفید شبیه موی‌بافته پوشیده شده است. بر خلاف آنچه ممکن است فکر کنید. سگ کوموندور واقعا ریزش موی چندانی ندارد، و این سگ‌های پشمالو بسیار فرز و چابک هستند.
11. خوک‌های دریایی
این موجودات دریاهای عمیق بسیار رابطه‌ی نزدیکی با خیارهای دریایی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در گروه‌های بیش از 1.000 تایی یا بیشتر در کف اقیانوس‌ها در حال زندگی یافت.
10. گریال یا تمساح پوزه‌باریک گنگی
این گونه‌ی بزرگ تمساح، که در شمال هند یافت می‌شود، اکثر عمرش را در آب می‌گذراند. رشد حباب گونه‌ی بینی نرها معمولا در هنگام جفتگیری استفاده می‌شود تا توسط آن صدای غر غر و قل قل تولید کنند.
9: مرغ گردن‌لخت
نیازی به گفتن نیست دیدن این حیوان، منظره‌ی غیر عادی است که در هر قاره‌ای به غیر از اروپا می‌توان آن را مشاهده کرد. اما این گونه‌ از مرغ‌ها هرجای بدن‌شان پر دارد به جز دور گردن‌شان.
8. شکاف‌دندان هیسپانیولایی
این یکی از گونه‌های پستاندار است که قادر است بزاق سمی تولید کند، و پیش از استعمار شکارچی غالب در جزیره‌ی هیسپانیول بود. اما، در برابر جدا کردن شکارگرانی که توسط انسان‌های مهاجر به این سرزمین معرفی شدند – مانند سگ‌ها و گربه‌ها – دفاع موثری صورت نگرفته است.
7. لک‌لک نیل
مشخص است این حیوان که به خانواده‌ی لک‌لک‌ها مربوط می‌شود و با عنوان کله‌‌نهنگی هم معروف است، نام‌اش بر گرفته از چیست. این یکی از بزرگترین پرندگان جهان است و ممکن است تا بیش از یک متر نیز رشد کند.
6. سایگا (کل سکایی)
سایگا، بز کوهی با ظاهری بسیار منحصر به فرد، است که به خاطر بینی متفاوتش که روی دهانش آویزان شده است مشهور است. این حیوان به رغم دست اندازی انسان‌ها به زیستگاهش، به خوبی بقای نسل داده است و تولید مثل می‌کند، هرچند در سال‌های اخیر بیشتر در خطر انقراض قرار گرفته است.
5. موش دوپای گوش دراز
درباره‌ی این جونده‌ی جهنده‌ی کوچک، که شبیه به موش است، چیزهای زیادی مشخص نیست. زیستگاه آن‌ها اکثرا در شمال چین و مغولستان است، و آن‌ها معمولا شب‌ها بیرون می‌آیند.
4. قورباغه‌ماهی مخطط (مودار)
قورباغه‌ماهی مخطط یا وزغ‌ماهی مودار نام یک گونه از تیره قورباغه‌ماهی است. این گونه در آب شنا نمی‌کند و راه می‌رود و بواسطه استتار ذاتی خودش در یک محل کمین کرده و یکی از اندامش که شبیه یک کرم معلق در آب است را به عنوان طعمه تکان می‌دهد تا ماهی را به خود جذب و شکار کند.
3. چشم‌گرد لاغر
این موجود شب‌زیست، که در جنگل‌های سری‌لانکا سکونت دارد چشمان گرد بزرگی دارد که به او اجازه می‌دهد حشرات را شب‌ها شکار کند. اما آن‌ها به آرامی در حال انقراض هستند، چون بومیان و همین‌طور شکارچیان بیگانه به خاطر «ویژگی‌های اعجاب آوری» که فکر می‌کنند این حیوانات دارا هستند آن‌ها را می‌کشند.
2. آی-آی
آی‌-آی، که در ماداگاسکار یافت می‌شود، بزرگترین پریماتای (راسته پستانداران نخستین پایه) شب‌فعال است. این حیوان که اغلب به خاطر تکنیک‌های منحصر به فرد یافتن شکار معروف است برای پیدا کردن لارو حشرات روی درخت‌ها می‌کوبد، در چوب سوراخی ایجاد می‌کند، و انگشت میانی اش را وارد سوراخ می‌کند تا آن‌ها را بیرون بکشد.
1. گربه‌ی بی‌مو
این نژاد فضول و کنجکاو به خاطر نداشتن مو و رفتار بسیار برونگرایانه معروف است. آن‌ها نمی‌توانند مدت بسیار طولانی در محیط بیرون بمانند چون نسبت به آفتابسوختگی و هیپوترمی (افت شدید دمای بدن) بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/158683/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بجران کمبود 3 داروی اصلی برای این بیماران

خطر ناباروری با این نوع از رژیم های لاغری

دارالترجمه رسمی چیست و چه کاری انجام می دهد؟

با 7 مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

کبد سالم با مصرف این ویتامین ها

ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است