آریا بانو

آخرين مطالب

رفع همه مشکلات مو با روغن نارگیل! پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
رفع همه مشکلات مو با روغن نارگیل!
٦١٤
١
مجله پزشکی دکتر سلام / با استفاده از روغن نارگیل، می توانید موهایی پر پشت، درخشان و سالم داشته باشید. آیا تا به حال وسوسه شده اید که از نرم کننده های تجاری، سرم ها و محصولات آرایشی متداول دیگری که در طول زمان به موها و حتی سلامتی شما آسیب می زنند، استفاده کنید؟ شما می توانید تمام اینها را با یک راه حل کاملا طبیعی جایگزین کنید. روغن نارگیل سرشار از خواص ضدمیکروبی، اسید لوریک و اسیدهای چرب متوسط است که باعث تقویت و استحکام مو می شود، برای پوست سر مناسب است و به رویش مجدد موها کمک می کند. در این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می پردازیم.
فواید روغن نارگیل برای موها
با شنیدن مزیت های سلامتی روغن نارگیل، وقت آن رسیده است که به دیگر مصارف این روغن نیز توجه کنیم. از روغن نارگیل به عنوان یک محصول طبیعی و یک محصول چند منظوره برای مراقبت از مو، می توانیم استفاده کنیم. روغن نارگیل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که می تواند باعث استحکام و درخشدگی موها شود.
روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است و خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این خواص، به روغن نارگیل اجازه می دهد که به بهبود ظاهر، بافت و سلامتی موها کمک کند. استفاده از روغن نارگیل بر روی موها می تواند باعث بهبودی موارد زیر شود:

خشکی مو
سلامت پوست سر
محافظت از مو در برابر از دست دادن پروتئین
محافظت از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش
مبارزه با عفونت ها و قارچ ها
حمایت از رشد مو
افزودن حجم و درخشش مو
تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی و زیبایی پوست و مو بر این نکته اشاره می کند که روغن نارگیل تأثیرات محافظتی بر روی موهای آسیب دیده دارد به این دلیل که می تواند به کوتیکول ها و لایه رویی موها نفوذ کند.
نتایج مطالعات منتشر شده در مجله علوم زیبایی و آرایشی نیز نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین را چه در موهای آسیب دیده و چه آسیب ندیده کاهش دهد. از این روغن می توانید قبل از شامپو کردن موها و یا به عنوان یک محصول آرایشی، بعد از شستشو استفاده کنید.
طبق گفته محققان، این خاصیت روغن نارگیل به دلیل وجود اسید لوریک است که خواص بسیار نزدیکی به پروتئین های مو دارد، اما وزن مولکولی آن پائین است و باعث می شود که روغن به درون شفت مو نفوذ کند.
شامپو کردن منظم موها، چربی سطح مو را از بین می برد و به ساختار مو آسیب می رساند. به علاوه، محصولات معمولی مراقبت از مو، گاهی اوقات حاوی مواد سمی هستند که می توانند موها را از بین ببرند و ظاهر موها را کدر و ناخوشایند کنند.
چنانچه به ترکیبات تشکیل دهنده بسیاری از محصولات آرایشی و مو نگاهی بیندازید، روغن نارگیل را در لیست مواد تشکیل دهنده آن خواهید دید. با این حال، بیشتر محصولات آرایشی و مو، شامل ترکیبات دیگری نیز هستند که می توانند برای سلامتی شما مضر باشند و واقعا باعث آسیب رسیدن به موها و پوست شما شوند.
مواد شیمیایی مضری که در محصولات مراقبت از مو به کار می روند، می توانند باعث کم پشتی، خشکی و آسیب موها شوند. روغن نارگیل از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و برای بهبود آسیب های ناشی از آن نیز موثر است.
البته رژیم غذایی نیز نقش مهمی را در سلامتی مو ایفا می کند. اگر موهایی خشک و شکننده دارید، به احتمال زیاد، به اندازه کافی آب تازه مصرف نمی کنید. آب به مرطوب نگه داشتن کل بدن از جمله مو و پوست کمک می کند. سلامتی هورمونی نیز نقش مهمی را در سلامتی مو ایفا می کند.
برای داشتن موهایی سالم، در رژیم غذایی خود از مقدار زیادی چربی های سالم استفاده کنید و به مقدار زیادی آب بنوشید و به جای مصرف شامپوهای حاوی مواد مضر، نرم کننده ها و یا محصولات متداول آرایشی، از محصولات طبیعی مراقبت از مو که حاوی روغن نارگیل می باشند، استفاده کنید.
6 روش استفاده از روغن نارگیل برای مو
نرم کننده
روغن نارگیل عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است که در محصولات تجاری مو یافت می شود و یک نرم کننده عالی برای انواع موها به شمار می رود. زمانی که محققان تاثیر روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن معدنی را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که فقط روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین ناشی از مراقبت های زیبایی را کاهش دهد.
شما باید از تمام محصولات زیبایی که حاوی روغن معدنی هستند، به ویژه برای کودکان اجتناب کنید و به جای آن از روغن نارگیل برای مو های خود استفاده کنید. از دست رفتن پروتئین مو، باعث خشکی و شکنندگی مو می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، وزن مولکولی پائینی دارد و می تواند به شفت مو نفوذ کرده و موها را با ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب متوسط تغذیه کند.
روغن نارگیل از آسیب های ناشی از شانه کشیدن و برس زدن موها جلوگیری می کند و استفاده از آن برای کودکان خطری ندارد. روغن نارگیل را می توان به عنوان یک نرم کننده، به مدت چند ساعت و یا حتی یک شب بر روی موها استفاده کرد.
برای اینکه بتوانید از تمام مواد طبیعی روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده مو استفاده کنید این است که بدانید چه مقدار از آن برای موهای شما مناسب است و این را به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی طول بکشد تا اثر آن را ببینید.
نرم کننده دست ساز حاوی روغن نارگیل
برای موهای کوتاه، فقط 1/4 قاشق چایخوری روغن نارگیل را در کف دست خود بریزید و آن را گرم کنید. برای موهای بلندتر و ضخیم تر، به 1/2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ممکن است نیاز داشته باشید. برای موهای کم پشت و نازک باید به مقدار کمتری استفاده کنید زیرا اگر بیش از حد استفاده شود باعث سنگین شدن تارهای مو می شود. توجه خاصی به انتها و شفت مو داشته باشید و مثل همیشه موهای خود را صاف کنید.
به عنوان یک نرم کننده برای ترمیم مو، پس از شستن موها با یک شامپوی طبیعی ملایم، یک قاشق چایخوری (برای موهای کوتاه)، دو قاشق چایخوری (برای موی روی شانه) و یک قاشق سوپخوری (برای موهای بلند) روغن نارگیل را در کف دست بریزید و بعد از گرم کردن روی موهای خود بمالید. روغن را بر روی شفت و انتهای مو و سپس بر روی پوست سر بزنید. سر خود را به مدت 1 تا 2 ساعت و حتی یک شب، با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و سپس با یک شامپوی ملایم بشوئید.
برای موهای خشک و آسیب دیده، دو قطره اسانس چوب صندل یا اسانس شمعدانی معطر را به روغن نارگیل اضافه کنید. این روغن های ضروری باعث حفظ رطوبت مو می شوند و خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی روغن نارگیل را افزایش می دهند.
چه مدت زمان لازم است تا روغن نارگیل بر روی موها بماند؟ در حدود یک ساعت اما اگر بیشتر از یک ساعت هم بر روی موها بماند، هیچ آسیبی را به موها نمیرساند. شما حتی می توانید یک شب نیز آن را بر روی سر خود بگذارید.
رشد مو
استفاده از روغن نارگیل یک روش بدون خطر، موثر و با قیمت مناسب است که برای تقویت مو های کم پشت خود می توانید از آن استفاده کنید زیرا به بلندتر و ضخیم تر شدن موها کمک می کند. مواد مغذی ضروری از جمله اسید لوریک، به شفت مو نفوذ می کند و سلامت کلی مو را بهبود می بخشد.
سلامتی مو اغلب به مسائل و مشکلات داخلی بدن مربوط است و استفاده از درمان های طبیعی، بدون اینکه آسیب بیشتری را به موها برساند، از ریزش موها جلوگیری می کند. غذاهای حاوی چربی های امگا 3، کدو تنبل، دانه های چیا، دانه های کتان و چای سبز، به رشد موهای سالم کمک می کنند.
قبل از اینکه داروهای رشد مو که تنها برای 50 درصد افراد موثر است را امتحان کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. مواد شیمیایی مضر می توانند باعث تحریک پوست سر شوند و حتی ممکن است باعث رویش موهای زائد شوند.
روغن نارگیل دست ساز برای رشد و افزایش مو
ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل، به بهبود گردش خون و در نتیجه رشد مو کمک می کند. پوست سر را با روغن نارگیل، به آرامی و ملایمت، به مدت 10 دقیقه و 3 یا 4 بار در هفته ماساژ دهید. اگر می خواهید فقط بر روی نرم شدن پوست سر و رشد مو تمرکز کنید، فقط به یک قاشق چایخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت.
با این حال، اگر می خواهید از فواید یک نرم کننده قوی استفاده کنید، مراحل بالا را دنبال کنید. به جای استفاده از روغن اسانس چوب صندل، 4 قطره روغن اسانس رزماری را اضافه کنید که بیش از 20% به افزایش رشد مو کمک می کند. روغن رز ماری همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و استفاده از آن به همراه روغن نارگیل، نتایج فوق العاده ای را به دنبال دارد.
پس از اینکه پوست سر را به مدت 10 دقیقه با روغن ماساژ دادید، یک کلاه مخصوص حمام را روی سر بگذارید و اجازه دهید که گرمای بدن، باعث گرم شدن روغن شده و باعث بهبود سلامتی پوست سر شود. سپس با یک شامپوی ملایم مانند شامپو نعناع- رزماری سر خود را بشوئید. این شامپو، بوی خوبی دارد و برای تمام موها مناسب است.
روغن نارگیل حاوی ویتامین K و ویتامین E است و به کاهش شوره سر کمک می کند و باعث می شود که فولیکول های مو سالم بمانند. این درمان ها فقط برای مو های نازک و کم پشت نیست. اگر در هنگام شستن، شانه زدن و یا حالت دادن موها، دچار ریزش مو می شوید، این گونه درمان ها با روغن های ضروری، می تواند به درمان ریزش موها کمک کند.
شوره سر
مردم صدها سال است که برای مقابله با شوره سر، از روغن نارگیل استفاده می کنند. شوره سر یک وضعیت ناخوشایند است که با خارش همراه می باشد و به علت خشکی پوست سر، حساسیت به مواد شیمیایی که در محصولات مراقبت از مو یافت می شوند و همچنین عفونت های قارچی مانند مالاسزیا، به وجود می آید.
اسیدهای چرب متوسط در روغن نارگیل، از جمله اسید لوریک و اسید کاپریک، خواص قوی ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارند که قارچ ها و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است روی پوست سر شما باشند را هدف قرار می دهند و از بین می برند.
بسیاری از شامپو های تجویزی و غیر تجویزی برای شوره سر، عملا باعث افزایش شوره سر می شوند و دلیل اصلی بروز آن را مشخص نمی کنند. اگر مشکل بروز شوره سر، قارچ باشد و یا اگر با خشکی پوست مقابله می کنید، کاربرد موضعی روغن نارگیل، می تواند برای این دو مورد با یکدیگر فرق داشته باشند.
بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که مضر هستند. این مواد شامل پارابنها، پروپیلن گلیکول، پلی اتیلن گلیکول، سدیم لوریل سولفات و غیره هستند. شامپو های شوره سر حتی ممکن است باعث بدتر شدن این وضعیت شوند زیرا حاوی آمونیوم لورث سولفات، سیلیکات آلومینیوم منیزیم و سولفید سلنیوم هستند.
در اکثر مواقع، این گونه درمان ها، ساده نیستند و زود نتیجه نمی دهند. هدف این است که پوست سر سالم بماند و هیچ گونه قارچی نداشته باشد و رطوبت را در خود نگه دارد تا شوره سر از بین برود. درمان با روغن نارگیل به مدت یک شب، شوره سر را از بین نمی برد اما بسیاری از افراد توانسته اند در عرض یک هفته یا بیشتر، شاهد نتایجی باشند.
روغن نارگیل دست ساز برای درمان شوره سر
روغن های ضروری مانند اسطوخودوس، زمستان سبز، آویشن و درخت چای با قارچ و مخمر مقابله می کنند. برای درمان شدید شوره سر، بعد از شستشوی مو، 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با 5 قطره از یکی از روغن هایی که در بالا گفته شد، مخلوط کنید و پوست سر را ماساژ دهید.
این مخلوط را به پوست سر، از گردن تا پیشانی و پشت گوش ها بمالید سپس سر خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و در صورت امکان، به مدت 20 تا 30 دقیقه در آفتاب بنشینید تا گرمای سرتان افزایش پیدا کند و یا با استفاده از یک سشوار و با دمای کم، سر خود را حرارت دهید.
سپس کلاه را بردارید و با یک شامپوی طبیعی و ملایم سر خود را بشوئید. این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید، یا در صورت تمایل بیشتر هم میتوانید انجام دهید. دقیقا مثل یک نرم کننده یا داروی رشد مو، می توانید آن را به مدت یک شب نیز بر روی پوست سر خود بگذارید اما حتما از کلاه مخصوص حمام استفاده کنید تا رو تختی و ملافه ها لکه نشوند.
حالت دهنده مو
بله روغن نارگیل یک حالت دهنده عالی است و فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر و خطرناکی می باشد که در محصولات مراقبت از مو یافت می شوند. این یکی از قابل توجه ترین ویژگی های روغنهای نارگیل برای مو می باشد. سشوارها، اتوهای مو، غلطک های گرم کننده و یا اتوهای فرکننده مو باعث می شوند که شفت مو رطوبت خودش را از دست بدهد و مو شکننده شده و حالتی ژولیده داشته باشد.
روغن نارگیل از این آسیب های حرارتی به موها پیشگیری می کند و زمانی که با توجه به اندازه و بافت مو از این روغن استفاده می کنید، باعث می شود که فر مو از بین برود. افرادی که موهای انبوه و مجعدی دارند، اغلب در آب و هوای مرطوب با فر شدن موهایشان مشکل دارند. روغن نارگیل با نفوذ کردن به موهای فر، از مجعد شدن آنها جلوگیری می کند. این روغن را در طول روز و به مقدار کم می توانید استفاده کنید.
روغن نارگیل دست ساز برای موهای فر و مجعد
با توجه به طول و ضخامت موها، از مقدار کم شروع کنید، مثلا در حدود 1/4 تا 1 قاشق چایخوری و آن را در کف دست خود بریزید و گرم کنید. روغن را به موها بمالید، از ریشه تا نوک موها و سپس خشک کرده و حالت دهید. خشک کردن موها کمی طولانی می شود اما در آخر، موهایی نرم، براق و قابل کنترل خواهید داشت.
روغن نارگیل دست ساز برای موهای ژولیده و گره خورده
ژولیدگی و گره خوردن موها، عادی است و می تواند باعث شکنندگی موها شود. روغن نارگیل با نفوذ کردن به شفت مو، از گره خوردن موها پیشگیری می کند و باز کردن گره ها را پس از شستشو و خواب، ساده تر می کند.
با مالیدن مقدار کمی روغن نارگیل به موهای خود، آنها را صاف کنید و به نواحی گره خورده و آسیب دیده، توجه بیشتری داشته باشید. از شانه ای استفاده کنید که دندانه های درشتی داشته باشد و از پایین موها شروع به شانه زدن کنید و به آرامی به سمت بالا بروید. استفاده منظم از روغن نارگیل برای مو، باعث سلامت کلی موها می شود و از گره خوردن آنها جلوگیری می کند. شما حتی می توانید روغن نارگیل را به منظور بهتر شدن بافت مو، به مدت یک شب بر روی موهای خود نگه دارید. اگر گره خوردگی یک مشکل مداوم باشد، کوتاه کردن انتهای موهای آسیب دیده، می تواند کمک کننده باشد.
برای حالت دادن به موهای نازک یا نرم، روغن نارگیل را به اندازه کافی استفاده کنید. همچنین، روغن را به پوست سر خود نزنید، زیرا می تواند باعث خمیدگی و وارد شدن فشار بر روی موها شود.
پیشگیری و درمان شپش
یکی از بهترین موارد استفاده از روغن نارگیل برای مو، خلاص شدن از شر شپش می باشد. تحقیقی که در مجله اروپایی امراض کودکان منتشر شد نشان داد که ترکیبی از روغن نارگیل و اسپری رازیانه، از داروی پرمترین، تاثیر بیشتری دارد.
تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که استفاده از اسپری حاوی روغن نارگیل، 82% موفقیت آمیز بوده است و داروی پرمترین فقط 42% موفق عمل کرده است. همچنین 33 نفر از 50 نفر شرکت کننده سوزش پوست سر خود گزارش داده اند.
ترکیب روغن یلانگ یلانگ و روغن نارگیل و روغن رازیانه نیز موثر است و در درمان 92/3 درصد کودکان موفقیت آمیز بوده و هیچگونه عوارض جانبی نداشته است.
از آنجایی که روغن نارگیل به شفت مو و پوست سر نفوذ می کند، می تواند به دفع شپش کمک کرده و از چسبیدن تخم های شپش به موها جلوگیری کند. با اضافه کردن روغن های ضروری مانند یلانگ یلانگ، درخت چای و رازیانه به روغن نارگیل، شپش دیگر هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد.
روغن نارگیل دست ساز برای درمان شپش
برای جلوگیری از شپش ، از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده، باز کننده گره موها و یا حالت دهنده مو استفاده کنید. در صورت آلودگی به شپش، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق چایخوری از هر یک از روغنهای یلانگ یلانگ، رازیانه و درخت چای مخلوط کنید. این دستور را برای موهای بلند، دو برابر کنید. این مقدار باید برای موهایی که تا روی شانه هستند، کافی باشد.
این محلول را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید و شانه بزنید. موهای خود را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و دو ساعت صبر کنید. در صورت امکان، در آفتاب بنشینید و یا از سشوار استفاده کنید. کلاه را با دقت بردارید و آن را در کیسه زیپ دار بگذارید.
پس از گذشت 2 ساعت، موهای خود را یک بار دیگر قبل از شستن شانه کرده و دوباره بشوئید. در حالی که مو هنوز خیس و مرطوب است، 2 فنجان سرکه سیب و 1 فنجان آب را در یک بطری اسپری کوچک با هم ترکیب کنید. این محلول را بر روی پوست سر و موهای خود بریزید و به آرامی ماساژ دهید.
یک بار دیگر موها را بشوئید و شانه بزنید. سپس مقدار کمی روغن نارگیل را روی موها زده و سر خود را بپوشانید یا هر طور که دوست دارید موهایتان را حالت دهید و اجازه دهید تا مرحله بعدی شستن، روی موهایتان باقی بماند.
به منظور درمان شپش ، این کار را باید هر 5 تا 10 روز و به مدت چند هفته تکرار کنید. این کار به از بین بردن شپش ها و تخم های آنها کمک می کند. در خلال روند درمان، مو ها را صبح و شب شانه بزنید و از روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده استفاده کنید.
جلوگیری از آسیب اشعه فرا بنفش
مقدار SPF روغن نارگیل، 8 است و یکی از موثرترین روغن ها برای پیشگیری از آسیب اشعه فرا بنفش می باشد. زمانی که بیرون و در زیر نور خورشید هستید، با مالیدن روغن نارگیل به پوست و موی خود، خطر آسیب این اشعه را کاهش دهید.
چگونگی استفاده از نارگیل برای محافظت مو از نور خورشید
مو نیز مانند پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آسیب می بیند بنابراین استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک ضد آفتاب مفید است و می توانید از آن به عنوان یک نرم کننده برای محافظت پوست و موی خود در طول روز استفاده کنید. روغن نارگیل یک ضد آفتاب سالم و مفید برای کودکان و بزرگسالان است.
شامپوی روغن نارگیل
روغن نارگیل طبیعی، موهای شما را نرم و سالم می کند. از آنجایی که موهای هر فرد با فرد دیگر فرق دارد، می توانید میزان روغن نارگیل را با نیاز موی خود تنظیم کنید. برای موهای نرم و نازک ممکن است مقدار روغن نارگیل را به اندازه 1/4 فنجان که برای موی ضخیم و یا مجعد لازم است، کاهش دهید و یا ممکن است چند قطره روغن آووکادو را نیز به آن اضافه کنید.
مواد لازم:
یک فنجان صابون مایع
3/1 فنجان شیر نارگیل
3/1 فنجان روغن نارگیل
50 تا 60 قطره روغن اسانس دلخواه
روغن نارگیل و شیر نارگیل را روی حرارت بسیار پایین ذوب کنید به طوری که حرارت، به مواد مغذی آنها آسیبی وارد نکند و سپس درون یک بطری ریخته و تکان دهید. بعد از آن، صابون مایع را اضافه کرده و دوباره بطری را تکان دهید. سپس 50 قطره روغن اسانس دلخواه خود را اضافه کنید و دوباره تکان دهید.
روغن های اسانس عالی برای مو شامل روغن اسطوخودوس، روغن پرتقال وحشی، روغن نعناع، روغن علف لیمو، روغن رزماری و روغن مریم گلی هستند.
این شامپو مانند شامپو های تجاری، غلیظ نیست. مقداری از این شامپو را مستقیما از بطری روی موهایتان بریزید و بشوئید و خوب آبکشی کنید.

نرم کننده روغن نارگیل
این نرم کننده به حفظ رطوبت موها کمک می کند و میزان از دست دادن پروتئین را کاهش می دهد و موهای آسیب دیده را درمان می کند.
مواد لازم:
3/2 فنجان روغن نارگیل
1 قاشق غذاخوری روغن ویتامین E
1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
10 قطره روغن اسانس دلخواه
تمام مواد را در یک کاسه یا یک مخلوط کن دستی ریخته و ترکیب کنید. این کار ممکن است چند دقیقه ای به طول بکشد. شما یک نرم کننده نرم و کرم مانند می خواهید. در حمام، بعد از شستن موها با شامپوی روغن نارگیل، یک یا دو قاشق چایخوری از این نرم کننده را استفاده کنید. بگذارید این نرم کننده به تمام موهای شما نفوذ کند و سپس موهایتان را بشوئید.
توجه: اگر موهای خود را رنگ می کنید، مخصوصا رنگ قرمز، روغن نارگیل ممکن است رنگ را از بین ببرد ولی برای اغلب انواع مو و رنگ های دیگر، اینگونه نخواهد بود.
تقویت کننده رنگ موی طبیعی
روغن نارگیل یک تقویت کننده عالی برای رنگ موی طبیعی است چون به شفت مو نفوذ می کند. برای موهایی با رنگ تیره تر، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک فنجان قهوه غلیظ ترکیب کنید. این ترکیب را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 45 تا 60 دقیقه روی سرتان بماند. هر چه بیشتر روی سر بماند، موهایتان تیره تر می شود. سپس بشوئید و به دلخواه، موهایتان را حالت دهید.
برای موی بلوند یا هایلایت شده، 1/2 فنجان چای بابونه غلیظ،1/4 فنجان آبلیموی تازه و 1/4 فنجان روغن نارگیل را ترکیب کنید. این ترکیب را روی مو و ریشه های مو بمالید و سر خود را بپوشانید. سپس در زیر نور خورشید بنشینید و یا به مدت 45 تا 75 دقیقه از سشوار برای گرم نگه داشتن سر خود استفاده کنید. سپس موهای خود را خوب بشوئید.
ماسک طبیعی مو با روغن نارگیل
این ماسک صورت از روغن نارگیل و روغن های ضروری ساخته شده است. به درخشندگی موها کمک می کند و باعث باز شدن گره های مو می شود و یک نرم کننده قوی نیز می باشد.
برای تهیه این ماسک،2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1/2 آووکادوی رسیده را در مخلوط کن بریزید. سپس 2 عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل خام را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید. سپس، 5 تا 10 قطره روغن اسانس رزماری و 5 تا 10 قطره هم روغن اسانس رزماری را اضافه کنید.
این ترکیب را روی موهای مرطوب خود بمالید به طوری که تما موهایتان به آن آغشته شود. سپس موهایتان را بپوشانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت روی موهایتان بماند.
با یک شامپو و نرم کننده طبیعی، موهایتان را بشوئید. برای اینکه نتیجه بهتری از این ماسک مو ببرید، هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.
بهترین روغن نارگیل
استفاده از روغن نارگیل، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و از آسیب رساندن مواد شیمیایی مضری که در بسیاری از محصولات مراقبت از مو وجود دارند، پیشگیری کنید. از روغن نارگیل ارگانیک خالص برای موها و پوست تان و حتی در غذای خود استفاده کنید. زمانی که شیشه روغن را باز می کنید، باید عطر نارگیل تازه را حس کنید. اگر عطر نارگیل تازه را حس نکردید، ممکن است روغن تصفیه شده و یا بسیار فرآوری شده باشد. از روغن نارگیل فرآوری نشده برای موهای خود استفاده کنید.
از موهای خود در برابر عناصر موجود در محیط، محافظت کنید و با استفاده از روغن نارگیل آنها را مستحکم و براق و قابل کنترل نگه دارید و مواد مغذی را به آنها برسانید. از روغن نارگیل می توانید به عنوان یک نرم کننده، حالت دهنده، افزایش دهنده رشد مو، درمان شوره سر و شپش سر استفاده کنید. علاوه بر این، ارزان است و به راحتی در دسترس می باشد و کاربردهای دیگری نیز علاوه بر تقویت مو دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/157670/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید