آریا بانو

آخرين مطالب

آموزش گام به گام اتو کردن پیراهن مردانه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
آموزش گام به گام اتو کردن پیراهن مردانه 6
٤٩٧
٠
انگیزه / اتو کردن همیشه کار سختی نیست ولی گاهی نیاز به یادگیری دارد. فرض می‌شود شما قصد دارید پیراهن پنبه‌ای (5 درصد) را با درجه حرارت پنج تا شش (بنابر درجه‌های اتو) اتو کنید. برای این کار، در گام نخست می‌بایست پیراهن خود را از سمت داخل و سپس سطح خارجی پیراهن را اتو کنید. این عمل دو دقیقه بیش‌تر به فرآیند اتو کردن اضافه می‌کند، اما نتایج بهتری در پی خواهد داشت؛ به خصوص برای پارچه‌های پنبه‌ای ضخیم‌تر. در این قسمت روش صحیح اتو کردن را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد. با فراگیری این آموزش، لباسی صاف و خوش فرم خواهید داشت و مانند یک الماس خواهید درخشید.
مرحله اول: آماده سازی وسایل مورد نیاز برای اتو کردن
غالباً بر روی پیراهن‌ها مارکی وجود دارد که دارای اطلاعاتی نظیر جنس پارچه، درجه حرارت شست‌و‌شو و اتو کردن است؛ پیش از اقدام برای اتو کردن پیراهن مردانه لازم است این برچسب را به دقت هر چه تمام‌تر مطالعه کنید. بیشتر پیراهن‌ها از جنس پنبه یا ترکیبی از پنبه تولید می‌شوند. به این دلیل که این جنس از پیراهن‌ها در برابر حرارت بالا مقاوم هستند. این در حالی است که پارچه‌های پیراهن پلی‌استر در مقابله با حرارت شکننده‌تر از پیراهن پنبه‌ای است. به خاطر داشته باشید، در صورتی که از جنس پارچه مطمئن نیستید، با درجه حرارت پایینی مثل 3 شروع به اتو کردن کنید. دقت کنید که پیراهن ابریشمی و پشمی در اینجا مدنظر نیستند.
خواندن اطلاعات روی برچسب لبا
دقت داشته باشید که برای اتو کردن، پیراهن باید مرطوب باشد نه خیس. مرطوب بودن پیراهن موجب می‌شود که شما بدون هیچ گونه نگرانی در رابطه با عملکرد بخار اتو، اتو را در حالت خشک استفاده کنید.
در بهترین حالت، شما به تازگی پیراهن را از ماشین لباسشویی بیرون آورده‌اید؛ ولی در صورتی که لباس‌ها خشک هستند، آن‌ها را با آب‌پاش اسپری کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا رطوبت بیشتری را در خود نگه دارند و از تبخیر شدن کامل آب آنها جلوگیری شود.
در گام بعدی، میز اتو را در نزدیکی یک پریز برق نزدیک به کمد لباس‌ها قرار دهید. این کار برای این است که شما همه لباس‌ها را بلافاصله بعد از اتو کردن بتوانید آویزان کنید.
از این مطمئن شوید که به اندازه کافی آب در مخزن اتو وجود دارد و سپس آن را به پریز برق متصل کنید، اتو را روی کمترین درجه حرارت که نیاز دارید، تنظیم کنید.
پس از گذشت 5 دقیقه اتو آماده شده است. اتو کردن را با سبک‌ترین (از نظر الیاف پارچه) لباس‌ها آغاز کنید و مطمئن شوید که لباس‌ها به اندازه کافی مرطوب‌ هستند. در صورتی که لازم است لباس‌ها قدری دیگر مرطوب شوند، از اسپری آب‌پاش استفاده کنید.
مرحله دوم: یقه لباس را اتو کنید
دقت داشته باشید که همواره اتو کردن پیراهن مردانه را با یقه پیراهن آغاز کنید. یقه یک لباس بخش مهم آن است، به خصوص زمانی که این پیراهن همراه با کت و شلوار رسمی یا کت و شلوار اسپرت پوشیده می‌شود. اگر قرار است پیراهن خود را زیر پلیور یا ژاکت بپوشید، می‌توانید فقط یقه و سر‌آستین را اتو کنید. فقط ژاکت خود را از تن خود بیرون نیاورید!
برای اتو کردن یقه پیراهن مردانه، یقه آن را بالا آورده و از قسمت پایینی آن شروع کنید، به آرامی با فشار دادن اتو از یک نقطه به نقطه دیگر این کار را ادامه دهید. مطمئن شوید که پیش از شروع، پیراهن شما به صورت کامل مرطوب است و در صورتی که در زمان اتو کردن چین و چروک ظاهر می‌شود، آن‌ها را به سمت پایین، جایی که کمتر قابل مشاهده است، اتو بزنید. سپس، یقه پیراهن را برگردانید و این روند را در خارج از یقه نیز تکرار کنید.
مرحله سوم: سرآستین‌ها را اتو کنید
پس از یقه لباس، سرآستین‌ها توجه زیادی را به خود جلب خواهند کرد. برای اتو کردن سرآستین‌ها، در گام نخست می‌بایست دکمه آستین را باز کنید و آن را به صورت کاملا صاف روی سطح میز اتو قرار دهید. در ادامه از داخل سرآستین و سپس از سمت خارج اتو را روی آن بگذارید، تمام چروک‌های موجود بر روی لباس را به سمت لبه‌ها ببرید. با دقت و به آرامی پیرامون دکمه‌ها را اتو کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید اتو را بر روی دکمه‌ها قرار دهید (مگر اینکه پارچه‌ای روی آن‌ها موجود باشد).
مرحله چهارم: قسمت جلوی پیراهن را اتو کنید
فرآیند اتو کردن پیراهن مردانه را با اتو کردن قسمت جلوی پیراهن ادامه دهید و اتو را با دقت در اطراف دکمه‌ها حرکت دهید (اتو را هرگز بر روی دکمه‌ها قرار ندهید).
بعد از آن با دقت اتو را به طرف بالای شانه حرکت دهید. این کار را در طرف دیگر نیز تکرار کنید و در صورتی که پیراهن شما جیب دارد، این قسمت را به سمت بالا و پایین اتو کنید. برای اتو کردن قسمت شانه و یقه به میزان کافی دقت به خرج دهید و عجله نکنید، به این دلیل که این قسمت‌ها توجه زیادی را به خود معطوف خواهد کرد.
مرحله پنجم: پشت پیراهن را اتو کنید
پیراهن را به پشت روی میز اتو قرار دهید به شکلی که نصفی از پیراهن روی میز باشد. با آرامش شروع به اتو کردن پشت پیراهن کنید و سپس پیراهن را بچرخانید.
مرحله ششم: آستین‌ها را اتو کنید
حال نوبت اتو کردن آستین‌هاست. اتو کردن آستین، روش‌های گوناگونی دارد و البته برای بیشتر افراد دشوارترین مرحله اتو کردن پیراهن، اتو کردن آستین است؛ چراکه دو لایه پارچه را می‌بایست به صورت هم‌زمان اتو کنید. دقت داشته باشید که بهتر است، نخست آستین‌ها را به صورت کامل بر روی سطح میز صاف کرده و سپس شروع به اتو کردن کنید. در صورتی که میز اتوی شما قسمت اتو کردن آستین ندارد و آستین شما نیز خط اتو ندارد، می‌توانید یک حوله را رول کرده و درون آستین قرار دهید و اتو کردن را بدون مشکل ادامه دهید تا خط اتویی بر روی آستین شما تشکیل نشود.
تصویر در مورد آموزش اتو کردن پیراهن مردانه، به شما نحوه حرکت اتو در اطراف درز آستین پیراهن را نشان می‌دهد. از آن به عنوان راهنما برای صاف کردن آستین استفاده کنید.
مرحله هفتم: دوباره یقه لباس را اتو کنید
این بار یقه را برگردانده و با اتو کردن مطابق شکل زیر فرم اصلی آن را اصلاح کنید.
مرحله هشتم: بررسی پایانی و آویزان کردن در کمد لباس‌ها
گام آخر در آموزش اتو کردن پیراهن مردانه این است که پیراهن را با دقت بررسی کنید و در صورتی که لازم است قسمت‌هایی را که باز هم چروک هستند و از چشم شما دور مانده‌اند را مجددا اتو کنید. در آخر، پیراهن را روی چوب‌لباسی قرار دهید و در کمد آویزان کنید.
نکاتی که باید برای اتو کردن آن‌ها را رعایت کنید
برای تولید بخار، مطمئن شوید که اتو را در بالاترین درجه حرارت قرار می‌دهید. در صورتی که آن را بر روی درجه متوسط قرار دهید، آب در بیشتر اوقات به صورت قطره‌ای از اتو خارج می‌شود.
در صورتی که از آب شیر برای پر کردن مخزن اتو استفاده کنید، می‌بایست دقت داشته باشید که مواد معدنی موجود در آب، درون مخزن آتو، رسوب خواهد کرد. از این رو این رسوبات خروج بخار را دچار مشکل خواهد کرد و یا اینکه لکه‌های سفید بر روی پیراهن پخش خواهد شد.
در صورتی که نمی‌خواهید حرارت اتو بالا باشد اما نیاز به رطوبت دارید، بهتر است به جای دکمه بخار خود اتو از اسپری آب‌پاش استفاده کنید.
برای تمیز کردن مخزن آب اتو، یک محلول 1 به 1 آب و سرکه سفید را درون مخزن اتو ریخته و فرصت دهید اتو به صورت عادی شروع به گرم شدن کند. بعد از آن اتو را از برق بکشید و بر روی یک سطح مقاوم در برابر حرارت، محلول را تخلیه کنید. تقریباً یک ساعت بعد این کار را با آب تکرار کنید. در نهایت مخزن را با آب تصفیه شده پر کنید.
همواره مخزن آب اتو خود را از رسوبات موجود، تمیز کنید.
همواره در پایان اتو کردن، مخزن اتو را از آب خالی کنید. این کار سبب می‌شود که رسوبات موجود در محفظه آب کاهش پیدا کند.
اتو را با دقت در پیرامون دکمه‌های لباس حرکت دهید.
به هیچ عنوان اتو را بر روی دکمه‌ها قرار ندهید. حتی در صورتی که پارچه بر روی دکمه وجود دارد، از دمای کم برای اتو کردن قسمت دارای دکمه استفاده کنید، زیرا این کار، در ظاهر پیراهن شما به شدت تأثیرگذار خواهد بود.
در صورتی که از جنس الیافت پیراهنی که قصد اتو کردنش را دارید، اطمینان ندارید، با احتیاط از اشتباه پیشگیری کنید و آن را با کمترین درجه اتو کنید. شما همواره می‌توانید درجه حرارت را افزایش دهید، ولی نمی‌توانید پارچه آسیب دیده با حرارت و سوخته را تعمیر کنید.
به هیچ عنوان یک پیراهن کثیف را اتو نکنید. به این دلیل که با این کار لکه‌ها را بر روی آن پا بر جا و ماندگار خواهید کرد و غیرممکن است دیگر بتوانید این لکه‌ها را از روی لباس خود پاک کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/155820/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط

رفتار حرفه ای چیست؟ چگونه رفتار حرفه ای داشته باشیم

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم قلب شکسته چیست؟ علل و علائم و درمان آن

دروغگویی پاتولوژیک چیست؟ علائم و درمان آن

ترس از سگ یا سگ هراسی چیست و چگونه درمان می شود؟

صدابیزاری یا میسوفونیا چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم آسپرگر چیست و چگونه درمان می شود؟

بی ثباتی عاطفی چیست و علائم و درمان آن کدام است؟

نردبان انتزاع چیست و کاربرهای آن برای سخن گفتن جذاب کدامند؟

اعتیاد به تلویزیون چه مضراتی دارد و چگونه می توان برآن غلبه کرد؟

اعتیاد به قمار چیست؟ نشانه ها، علل و درمان آن

استرس و ناراحتی در هنگام پرواز

وسواس کمک به دیگران چیست و چگونه به آن غلبه کنیم؟

اختلال تجزیه ای چیست ؟ انواع آن و درمان آن

اختلال اضطراب یا استرس پس از سانحه یا ptsd

روانکاوی چیست و تکنیک های روانکاوی کدامند؟

چگونه بر خجالت و کمرویی هنگام مکالمه تلفنی غلبه کنیم؟

تبعیضِ جنسیتی چیست و انواع آن کدامند؟

پت تراپی چیست و چه مزایایی دارد؟

مایندفولنس یا ذهن آگاهی چیست و چه فوایدی دارد؟

روانشناسی مهاجرت چیست؟ دلایل مهاجرت و مشکلات فرد مهاجر

در چه سنی بیشتر احساس بدبختی میکنیم

منطقه امن ذهنی چیست و چگونه می توان از آن خارج شد؟

خودانگاره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خنده های بی اختیار و غیر ارادی

خیانت به خود چیست و چگونه می توان از آن رها شد؟

چرا بعضی از افراد همیشه سر قرار دیر می رسند

با گریه نخوابید