آریا بانو

آخرين مطالب

قوانینی که باید در سینما رعایت کنیم گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
قوانینی که باید در سینما رعایت کنیم
٥٧
٠
برترین ها / سینما رفتن یکی از تفریحات امروزه ماست، اما رفتن به این مکان فرهنگی نیز قوانینی دارد. ما می‌خواهیم که 2 ساعت از زمان مان را در سکوت صرف تماشای فیلم مورد علاقه مان کنیم، از این رو دوست نداریم که اطرافیان مان با رفتارهایشان این لذت را از ما بگیرند. اما به راستی چه رفتار‌هایی در سالن سینما می‌توانند آزار دهنده باشند؟ چه قوانینی را در چنین مکانی عمومی باید رعایت کنیم؟ در این مطلب قوانینی را به شما معرفی کرده ایم که بهتر است در سالن سینما رعایت کنید.
به موقع در سینما حاضر شوید
وقت شناسی یکی از ویژگی‌هایی ست که با رعایت آن، نه تنها به دیگران بلکه به شخصیت خودتان هم احترام می‌گذارید. وقت شناسی تنها در محیط‌های رسمی مانند محیط کار یا جلسات اداری اهمیت ندارد، بلکه شما باید در همه جا، حتی در سینما هم وقت شناس باشید. از آنجایی که فیلم دقیقا سر ساعت شروع نمی‌شود، با پخش تبلیغات و غیره... شما زمان اضافی برای ورود به سالن و پیدا کردن صندلی تان دارید، اما بهتر است قبل از این که چراغ‌های سینما به طور کامل خاموش شوند، سر جایتان نشسته باشید. شاید بگویید که دیر کردن شما آزاری به دیگران نمی‌رساند، اما اشتباه کرده اید.
همین که دیگران در وسط فیلم شان مجبورند که خودشان را جمع کنند تا شما بتوانید از میان صندلی‌ها رد شوید و در جای خود بنشینید یا این که برای پیدا کردن صندلی تان تمرکز آن‌ها را بهم بزنید، قوانین سینما را زیر پا گذاشته اید.
دسته صندلی تان را تقسیم کنید
همانطور که می‌دانید، دسته‌های صندلی که شما روی آن می‌نشینید، با بغل دستی تان مشترک است. از این رو شما نباید آن را کاملا در اختیار خود داشته باشید. به رفتار‌های بغل دستی تان دقت کنید اگر بغل دستی تان کلا دستش را روی دسته صندلی نمی‌گذارد که خب شما می‌توانید از آن استفاده کنید، اما اگر او گاهی دستش را به آن تکیه داد، بهتر است که شما دست تان را بکشید. در واقع شما باید در طول فیلم دسته صندلی را با بغل دستی تان قسمت کنید تا نه حق شما ضایع شود و نه حق او.
دیگران را در صف بوفه سینما معطل نکنید
از آنجا که قبل از شروع فیلم، صف خرید خوراکی‌ها شلوغ است و همه می‌خواهند هر چه سریع‌تر از بوفه خرید کنند و به فیلم شان برسند، بهتر است که قبل از ورود به صف، انتخاب هایتان را بکنید و پول یا کارت عابر بانک تان را هم آماده داشته باشید تا هنگامی که نوبت شما شد، خیلی دیگران را در صف منتظر نگذارید. برای انتخاب سخت نگیرید. پاپ کرون، چیپس و نوشیدنی گزینه‌هایی ست که می‌توانید انتخاب کنید، پس بدون معطلی خریدتان را انجام دهید و از صف خارج شوید وگرنه نه شما به موقع ه فیلم تان می‌رسید، نه دیگران.
اگر قد بلندی دارید، عقب‌تر بنشینید
آیا شما خودتان دوست دارید که فردی قد بلند جلوی شما بنشیند و نیمی از پرده سینما را بپوشاند، به طوری که مجبور شوید برای دیدن فیلم مدام سرتان را به این طرف و آن طرف کج کنید؟ طبیعی ست که این شرایط، فیلم دیدن را به کام هر کسی تلخ می‌کند. از این رو اگر شما هم قد بلندی دارید، بهتر است که این مورد را رعایت کنید. یا در ردیف‌های آخر بنشینید یا این که هنگام نشستن کمی خودتان را به سمت پایین هل دهید تا قد بلندتان مانع تماشای فیلم برای پشت سری هایتان نشود.
گوشی تان را از حالت زنگ بردارید
یکی از آزاردهنده‌ترین رفتار‌ها در سینما این است که وسط فیلم گوشی تان زنگ بخورد و شما هم آن را جواب بدهید و شروع به صحبت کنید. در واقع این رفتار بی احترامی به اطرافیان تان محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از ورود به سالن سینما، گوشی تان را از حالت زنگ بردارید و به هیچ عنوان زنگ هایتان را در طول فیلم جواب ندهید. در غیر این صورت باید انتظار چشم غره و حرف‌های دیگران را داشته باشید.
قبل از شروع فیلم به دستشویی بروید
از آنجا که شما حدودا باید 2 ساعت در سالم سینما بنشینید، اگر فکر می‌کنید که ممکن است در طول این مدت به سرویس بهداشتی نیاز داشته باشید، بهتر است که قبل از شروع فیلم، به دستشویی بروید. حتی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هر یک ساعت یک بار به دستشویی نیاز پیدا می‌کنند، بهتر است که صندلی تان را در ردیف‌های کناری انتخاب کنید تا اگر وسط فیلم خواستید از جایتان بلند شوید، موجب آزار دیگران نشوید.
از آوردن کودکان خودداری کنید
اگر چه کودکان دوست داشتنی هستند، اما هیچ کس از حضور کودکان در سالن سینما خوشحال نمی‌شود. آوردن نوزاد یا کودکان به سالن سینما نه تنها تمرکز خود شما بلکه دیگران را نیز بهم می‌زند. صدای بلند فیلم، تاریکی سالن و مدت زمانی طولانی که باید روی صندلی بنشینید، می‌تواند برای کودک تان آزاردهنده باشد. از این رو بهتر است که کودکتان را برای چند ساعت به دست اقوام تان بسپارید و خیال راحت فیلم تان را ببنیید.
آشغال هایتان را در سطل زباله بیاندازید
اگر در سالم سینما با خود خوراکی به همراه داشتید، حواس تان باشد که آن را روی زمین نیندازید. سالن سینما سطل زباله نیست، از این رو حواس تان باشد که نه پاپ کورن هایتان و نه پوست چیپس و قوطی آب میوه هاتان را زیر صندلی یا روی دسته‌های آن رها نکنید. کارکنان سینما زمان زیادی را بین دو فیلم برای تمییز کردن سالن ندارند، از این رو بگذارید افرادی که پس از شما هم وارد سالن می‌شوند، از تمییزی آن لذت ببرند.
خوراکی هایتان را با سر و صدا نخورید
یکی دیگر از رفتار‌های آزاردهنده در سینما، خوردن خوراکی با سروصدای زیاد است. حواس تان باشد نایلون‌هایی که در دست دارید را در طول فیلم خیلی صدا ندهید یا این که چیپس، پفک و تخمه هایتان را با صدا نخورید. بغل دستی شما گناهی نکرده است، او ترجیح می‌دهد که به جای صدای اسنک خوردن شما، صدای فیلم را بشنود، بنابراین هنگام باز کردن و خوردن خوراکی هایتان تا جای ممکن بی صدا عمل کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/155579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!

خیام خوانی زیبا و تماشایی با خوانندگی آکا صفوی

واکنش سازمان ثبت احوال به حذف نام پدر از کارت هوشمند ملی

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

دستامو بگیر، آقای دلم