آریا بانو

آخرين مطالب

/بسته خبری اجتماعی ایسنا در 14 اردیبهشت/

باز شدن درهای کهریزک به روی خبرنگاران/ توصیه‌هایی که پیشواز رمضان رفتند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - باز شدن درهای بازداشتگاه سابق کهریزک به روی خبرنگاران، تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک آژانس‌ها و باری‌ها، "شناسنامه"بی‌شناسنامه‌ها در دست بهارستان‌نشینان، آبخیزداری؛ تنها راه نجات کشور از خشکسالی‌ و بارش‌های شدید، رتبه‌بندی معلمان در انتظار طرح در هیأت وزیران و... از جمله مهم‌ترین اخبار امروز سرویس اجتماعی ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی در چهاردهمین روز از اردیبهشت ماه بیش از 50 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
درهای بازداشتگاه سابق کهریزک به روی خبرنگاران باز شد
با تغییر کاربری بازداشتگاه سابق کهریزک به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر و تغییر نام به «سروش»، امروز خبرنگاران از این مرکز بازدید کردند.
بازداشتگاه کهریزک که پیش از این نامش با وقایع تلخ سال 88 گره خورده بود دیگر بازداشتگاه ناشناخته نیست. پلیس پایتخت با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی این بازداشتگاه را به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر تبدیل کرد.
نحوه فعالیت سینماها و صنوف غذایی در ماه رمضان
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در آستانه ماه مبارک رمضان از برخورد با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، خبر داد.
وی با بیان اینکه حتی افرادی که دارای مشکل و عذر موجه برای روزه نگرفتن هستند باید یکسری موارد را رعایت کنند، گفت: هیچکس نباید تظاهر به روزه خواری کند و پلیس به عنوان مجری قانون با مصادیق روزه خواری برخورد خواهد کرد.
"شناسنامه"بی شناسنامه‌ها در دست بهارستان‌نشینان
سرویس خانواد ه ایسنا امروز به بهانه تدوین لایحه "اعطای تابعیت از مادر ایرانی به فرزندان" از سوی دولت، به موضوع «بی شناسنامه‌ها» و مشکلات آنها پرداخته است و با اشرف گرامی‌زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت ریاست جمهور در امور زنان و خانواده گفت و گو کرده است.
یکی از دلایل نداشتن شناسنامه برخی کودکان مشکل "تابعیت" آن‌هاست، بر اساس قوانین، تابعیت به واسطه دو مؤلفه "خون" و "خاک" به افراد اعطا می‌شود، در مؤلفه خاک "محل تولد" ملاک تابعیت و در مؤلفه خون، تابعیت فرزند بر اساس تابعیت پدر و مادر یا هر دوی آن‌ها تعیین می‌شود. این درحالیست که طبق قانون مدنی مصوب سال 1307، انتقال تابعیت تنها بر اساس نسب خونی و از طریق پدر امکان پذیر است و این به معنای آن است که به مادر و تابعیت آن توجه و اشاره‌ای نشده است.
مؤمنی: نگاه به معتاد باید نگاهی انسانی باشد
سردار اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد که نگاه به معتادان متجاهر باید نگاهی انسانی و با رعایت کرامات و جایگاه انسانی باشد.
وی که امروز در مراسم بازدید خبرنگاران از مرکز بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر سروش که پیش از این با نام بازداشتگاه کهریزک شناخته می‌شد، حاضر شده بود اظهار کرد: این مرکز توسط پلیس ایجاد شده و امکانات بسیار خوبی نیز دارد. مرکز سروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شده و خوشبختانه برای پذیرش 2000 معتاد متجاهر ظرفیت‌هایش فراهم شده که به زودی این اقدام انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی شده که برای پذیرش 5000 نفر ظرفیتش افزایش یابد.
تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک آژانس‌ها و باری‌ها / آغاز ثبت‌نام از ساکنان محدوده زوج و فرد
عمار سعیدیانفر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک از تمدید زمان ثبت نام طرح ترافیک آژانس‌ها و خودروهای باری کمتر از 6 تن تا 25 اردیبشهت خبر داد.
وی با بیان این خبر گفت: برای آژانس‌ها، وانت بارها و … نامه تعداد سهمیه‌های تخصیص یافته ارسال شده است، اما از آن جایی که پروسه ثبت‌نام زمان بر است مهلت ثبت‌نام را که تا پایان روز 15 اردیبهشت بود تا 25 اردیبهشت ماه تمدید کردیم و ثبت‌نام تنها تا این تاریخ صورت می‌گیرد.
6سالگی «تحول» و فرمول اقتصادی جدید برای «سلامت»
سرویس سلامت ایسنا نیز امروز به در گزارشی به سرنوشت طرح "تحول سلامت" پرداخته و نوشته است: بعد از خروج "قاضی‌زاده هاشمی" از دومین وزارتخانه بزرگ دولت، شاید سوال بزرگ مردم و کارشناسان سلامت این بود که با آمدن "نمکی"، سرنوشت "تحول سلامت" چه خواهد شد؟
شش سال است که اردیبهشت ماه با نام "سلامت" عجین شده و اردیبهشت سلامت را رقم زده است؛ چراکه جراحی نظام بهداشت، درمان و داروی کشور در دولت یازدهم و با آغاز طرح تحول نظام سلامت، به صورت رسمی در 15 اردیبهشت ماه سال 1393، با سکانداری سید حسن قاضی‌زاده هاشمی آغاز شد؛ طرحی که از همان ابتدا بر "همراهی بیمه‌ها" و "تأمین اعتبارات" به عنوان پاشنه آشیل "تحول" تاکید داشت و هدف اصلی‌اش هم این بود که از بیماران نیازمند دست‌گیری کند؛ چرا که به اذعان وزارت بهداشتی‌ها، تورم و هزینه‌های زندگی باعث شده بود که اقشار کم درآمد به دلیل هزینه‌های درمانی و دارویی حتی به بیمارستان‌های دولتی هم مراجعه نکنند یا به سطح پایین‌تری از درمان روی آورده و خود درمانی کنند.
توصیه‌های پزشکی در آستانه ماه رمضان
ماه رمضان و روزه داری همیشه حال و هوای خاص معنوی و تأثیرات جسمانی بسیار زیادی دارد و همزمان شدن این ماه با روزهای گرم و طولانی سال، اهمیت توجه به تغذیه سالم و مناسب را دوچندان می‌کند.
در ماه مبارک رمضان سه الگوی وعده‌های غذایی، تغذیه‌ای و خواب روزه‌دارن تغییر می‌کند و کارشناسان و متخصصان همواره افراد را به رعایت توصیه‌های پزشکی و تغذیه‌ای، حفظ رژیم غذایی متعادل و نوشیدن مایعات کافی تشویق کرده و اهمیت استراحت و ورزش منظم را به آن‌ها یادآوری می‌کنند.
آبخیزداری؛ تنها راه نجات کشور از خشکسالی و بارش‌های شدید
علی سلاجقه، یک استاد مهندسی رودخانه و علوم و مهندسی آبخیز دانشگاه تهران گفت: تنها راه نجات کشور از خشکسالی‌های بلندمدت و جلوگیری از سیل، مدیریت جامع حوضه آبخیز است.
وی با بیان اینکه طی 30 روز در کشور حدود 100 میلیارد متر مکعب بارش اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای مثال طی 15 روز ابتدایی سال در همدان حدود 72 درصد میانگین بارش کشور را داشتیم و در مجموع چیزی حدود 40 درصد بارش‌های اخیر را توانستیم ذخیره کنیم ولی حدود 60 درصد آن را از دست دادیم.
تغییر اقلیم یا روزمرگی مدیریتی؛ عامل بحران سیل
بارش‌های بالای نرمال در روزهای پایانی اسفند 97 و نیمه اول فروردین 98، سیل را میهمان ناخوانده نوروز ایرانیان کرد و متأسفانه خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت. از همان روزها مسئولان و کارشناسان در مورد ابعاد مختلف سیل از دلایل وقوع تا چرایی ویرانگر بودن واقعه اخیر سخن گفتند.
سید محمد مجابی، رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها را عامل تشدید خسارت‌های ناشی از سیل دانست و گفت: در نظام مدیریتی کشور دچار بخشی‌نگری هستیم و دستگاه‌ها حاضر نیستند به‌صورت یکپارچه به مسائل ورود کنند.
وی علاوه بر اظهار نظر در مورد عوامل سیلاب‌ها و داوری عملکرد دستگاه‌های مختلف در این موضوع، استراتژی پیشنهادی خود را به منظور جبران خسارت‌ها و جلوگیری از مخاطرات احتمالی آینده تشریح کرد.
رتبه‌بندی معلمان در انتظار طرح در هیأت وزیران
سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش از اتمام بررسی طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: اکنون طرح رتبه‌بندی معلمان در نوبت بررسی و طرح در هیأت وزیران قرار دارد.
وی در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با مدرسه‌محوری که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه جمع حاضر منتخبی از پیشکسوتان آموزش و پرورش، معلمان برگزیده استان، منتخبی از دانشجو معلمان و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش هستند، اظهار کرد: در سالی که مزین به رونق تولید شده، طرح‌های مختلفی را در آموزش و پرورش در دست اجرا داریم.
به گزارش ایسنا، پر بازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته نیز به شرح زیر است:
توصیه‌های پزشکی در آستانه ماه رمضان
سقوط هواپیمای مسافربری به رودخانه در آمریکا
تمدید مهلت ثبت‌نام طرح ترافیک آژانس‌ها و باری‌ها / آغاز ثبت‌نام از ساکنان محدوده زوج و فرد
آبخیزداری؛ تنها راه نجات کشور از خشکسالی و بارش‌های شدید
درهای بازداشتگاه سابق کهریزک به روی خبرنگاران باز شد
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/154968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

حدادی: امروز یک روز تاریخی برای باشگاه پرسپولیس بود

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد

لحظه‌شماری بایرن؛ شاید این ستاره به رئال برسد

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

صعود قاطع یوزها به نیمه نهایی؛ ایران مسافر جام‌جهانی شد

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

سفر به تهران قدیم؛ اولین روزی که بستن کمربند خودرو اجباری شد

این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند

تایپوگرافی جدید از آهنگ زیبای محسن چاوشی

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد

اظهارات فرمانده سابق سپاه در مورد طرح نور و لایحهٔ حجاب و عفاف

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

گوناگون/ یادی از شکست آمریکا در طبس

صحنه ای هولناک از رعد و برق در شهربازی!

یه گاز از این ترکیب مقوی روزتو‌ میسازه

این غذا مزه پیتزا میده و سریع آماده میشه

یک روش خفن برای درست کردن سیب زمینی ترد و خوشمزه

هشدار آژانس بیماری‌های اروپا درباره کاهش واکسیناسیون کودکان

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

این تنبیه رو برای بچه ها قبول دارید؟

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

عجیب تر از این دم کنی تا حالا ندیدی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!