آریا بانو

آخرين مطالب

جهان نما/ 10 مکان دیدنی در ژاپن! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
جهان نما/ 10 مکان دیدنی در ژاپن! 10
٥١
٠
عجیب ترین / ژاپن کشوری کوچک و جزیره‌ای است. ژاپن به معنی «سرزمین آفتاب» است و گاهی نیز با همین نام شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم مکان‌های دیدنی این کشور را برایتان معرفی کنیم. در ادامه با ماه مراه باشید.
ژاپن در اقیانوس آرام و بخش‌های شرقی دریای ژاپن واقع شده است. ژاپن متشکل از 6852 جزیرهٔ آتشفشانی است که بزرگترین آن‌ها هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو هستند. این 4 جزیره، 97 درصد از کل مساحت ژاپن را در بر می‌گیرند. ژاپن 126 میلیون نفر جمعیت دارد که دهمین کشور پرجمعیت جهان نیز به شمار می‌رود.
ژاپن علی‌رغم وسعت کمی که دارد، پیشرفت‌های شگرفی در زمینهٔ فناوری طی سال‌های اخیر داشته است. ژاپنی‌ها بر تمامی مشکلات و موانعی مانند منابع محدود، وقوع بلایای طبیعی نظیر زلزله و جمعیت بالا نسبت به وسعت کم چیره شده و خود را به عنوان کشوری توسعه یافته در سطح جهان معرفی کرده‌اند. امروزه، کالاهای ارزان و گران‌قیمت ژاپنیِ باکیفیت در سراسر جهان فروخته می‌شود. ژاپن کشوری است که به دنیا نشان داد چگونه می‌توان از منابع موجود، نهایت استفاده را برد. در ادامه می‌توانید با 10 مکان برتر و دیدنی ژاپن آشنا شوید.
10- کوه کویا
کوه کویا، مکانی واقع در استان واکایاما در بخش‌های جنوبی اوساکا است. اولین ساکنان کوه کویا، در سال 819 میلادی به این مکان آمدند. کویا یکی از مراکز مهم فرقهٔ «شینگو» مذهب بودایی در ژاپن محسوب می‌شود. این کوه در میان 8 کوهستان دیگر و در دره‌ای با ارتفاع 800 متر واقع شده است. دلیل انتخاب کویا به عنوان محل سکونت، شباهت اراضی آن به نیلوفر آبی است. در واقع، صومعه‌ای که در این مکان وجود دارد، شهر کویا را به وجود آورده است که دارای یک دانشگاه با علوم مذهبی است. در کویا 120 معبد وجود دارد که مکانی برای استراحت زائرین آن محسوب می‌شود. سفر به شهر کویا، سفری مذهبی تلقی می‌شود که دارای معابد متعدد است.
9- جزیره ایشیگاکی
ایشیگاکی، جزیره‌ای واقع در بخش‌های غربی اوکیناوا هونتو است. ایشیگاکی دومین جزیرهٔ بزرگ مجمع‌الجزایر یایاما در ژاپن است. این جزیره، قطب تجاری و حمل و نقل یایاما محسوب می‌شود. همچنین بزرگترین فرودگاه یایاما نیز در ایشیگاکی واقع شده است. فرهنگ مردم جزیرهٔ ایشیگاکی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، از خود ژاپن و تایوان تأثیر گرفته است. سواحل ایشیگاکی بسیار زیبا و دیدنی است؛ همچنین برای رفتن به دیگر جزایر یایاما، بایستی از ایشیگاکی عبور کنید. آب‌های ساحلی این جزیره بسیار شفاف و زلال بوده و برای ورزش‌های مانند موج‌سواری با کایت، موج‌سواری و غواصی بسیار ایده‌آل هستند. غذای جزیرهٔ ایشیگاکی نیز به دلیل شباهت فرهنگش با کشورهای دیگر، متفاوت از غذاهای ژاپنی است. یکی از پرطرفدارترین غذاهای این مکان، «تونسوکو» نام دارد.
8- کانازاوا
کانازاوا مرکز استان ایشیکاوا در ژاپن است. کانازاوا به معنی «مرداب طلا» است. این شهر دارای یک قلعه در مرکزش است. بیشتر نقاط این قلعه در سال 1888 میلادی در آتش سوخت و تنها بخش‌هایی از آن باقی مانده است. کانازاوا تنها شهر ژاپنی بود که تحت حملات نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار نگرفت؛ به همین دلیل میراث معماری‌اش سالم مانده است. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به باغ کینروکو اشاره کرد. کینروکو یکی از سه باغ بزرگ ژاپن است که دارای گونه‌های مختلفی از درختان، گل‌ها و آبشارها است. یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این شهر، قلعهٔ کانازاوا است که در پشتی آن، رو به باغ کینروکو باز می‌شود. معبد میوروجی نیز از جمله مکان‌های بسیار شگفت‌انگیز کانازاوا است که دارای معماری سنتی، راه‌ها و درهای مخفی جالب است.
7- هیروشیما
بیشتر مردم دنیا، هیروشیما را با بمباران اتمی نیروی هوایی آمریکا در تاریخ ششم آگوست 1945 در اواخر جنگ جهانی دوم می‌شناسند. هیروشیما بخشی از بزرگترین جزیرهٔ ژاپن، یعنی هونشو است. معنی لغوی هیروشیما، «جزیرهٔ وسیع» است. هیروشیما در تاریخ یک آوریل 1889، عنوان شهر را دریافت کرده و در یک آوریل 1980، رسماً به یک شهر تبدیل شد. هیروشیما موزه‌های زیادی دارد اما دیدنی‌ترین مکان‌های این شهر، «موزهٔ یادبود هیروشیما» و «پارک یادبود هیروشیما» هستند. همه ساله، انسان‌های بسیاری از سراسر دنیا در 6 آگوست که روز حملهٔ آمریکا به هیروشیما است، برای شرکت در «مراسم یادبود هیروشیما» به این شهر می‌آیند. «قلعهٔ هیروشیما» و «باغ غرق شده» نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.
6- کاماکورا
کاماکورا شهری در فاصلهٔ 50 کیلومتری توکیو است. این شهر بخشی از استان کاناگاوای ژاپن محسوب می‌شود. کاماکورا در کتاب‌های تاریخی ژاپن، پایتخت غیررسمی این کشور بوده است اما امروزه شهری کوچک است. مساحت این شهر 39٫60 کیلومتر مربع و جمعیتش تا ماه ژوئن 2012، برابر با 174٫412 نفر بوده است. کاماکورا چندین معبد تاریخی مهم دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. مجسمهٔ برنزی بودا نیز در این شهر قرار دارد که از شهرت بالایی برخوردار است. معبدی که مجسمهٔ بزرگ بودا در آن قرار داشت، توسط سونامی تخریب شد و از آن زمان تاکنون، این مجسمه در محیط بیرون نگهداری می‌شود. معماری شهر کاماکورا نیز در نوع خود بی‌نظیر است که بیشتر آن طی زلزلهٔ سال 1923 از بین رفت. از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به «گذرگاه آساینا»، «معبد آنکوکوران جی»، «معبد انگاکو جی»، «معبد هیس درا» و «موزهٔ ادبی کاماکورا» اشاره کرد.
5- نیکو
نیکو شهری کوچک واقع در نواحی شمالی کانتوی ژاپن است. مساحت این شهر 1٫449 کیلومتر مربع و جمعیت آن نیز 84٫197 نفر است. نیکو با توجه با مساحتش، سومین شهر بزرگ ژاپن به شمار می‌رود. نیکو یک شهر گردشگری بسیار پرطرفدار است. عمده شهرت این شهر به دلیل معابد و زیارتگاه‌های مذهبی معروفش است. مکان‌های دیدنی مانند «آبشارهای کیگان»، «دریاچهٔ چوزنجی» و «باغ گیاه‌شناسی نیکو» از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. نیکو به دلیل در اختیار داشتن آبشارها و کوهستان‌های متعددش، یکی از منابع تولید برق هیدروالکتریکی ژاپن محسوب می‌شود. بازدید از «خیابان سرو نیکو» «مجسمهٔ سه میمون خردمند» و «سرزمین عجایب نیکو» نیز خالی از لطف نخواهد بود.
4- تاکایاما
تاکایاما در استان گیفوی ژاپن واقع شده است. جمعیت این شهر 92٫369 نفر و مساحت آن نیز برابر با 2٫177 کیلومتر مربع است. وجود نجاران ماهر و زبردست موجب شهرت این شهر شده است؛ برخی نیز بر این باورند که نجاران این شهر در ساخت «کاخ سلطنتی کیوتو» و دیگر معابد معروف نارا و کیوتو دست داشته‌اند. شهر تاکایاما به دلیل جدایی‌اش از ژاپن و ارتفاع بالایی که دارد، فرهنگ خود را طی یک دورهٔ 300 ساله ساخته است. گردشگران برای دوری از محیط پر سر و صدای شهر خود و نیز کسب آرامش، به تاکایاما می‌آیند. تاکایاما حال و هوای مکانی روستایی دارد که بیشتر شبیه به یک شهر قدیمی است. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به «کوه نوریکورا»، «روستای هیدا میزوکو»، «موزهٔ تاکایاما شی کیودو کان»، «معبد هیدا کوکوبونجی» و «معبد توشوگو» اشاره کرد.
3- نارا
نارا مرکز استان نارا واقع در ناحیه کانسای ژاپن است. جمعیت این شهر 368٫636 نفر و مساحت آن 276٫84 کیلومتر مربع است. این شهر زمانی، طی سال‌های 710 تا 794 میلادی، پایتخت ژاپن بود. مکان‌های یادبود نارای باستان، متشکل از 8 معبد، مخروبه و زیارتگاه است که عبارت هستند از: سایدای جی، تودای جی، گانگو جی، توشودای جی، کاسوگا، کوفوکو جی، یاکوشی جی و کاخ هیجو. همچنین جنگل باستانی کاسوگایامای شهر نارا در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. معابد، کاخ سلطنتی و پارک‌های این شهر، نزد گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری نارا می‌توان به وجود گوزن در این شهر اشاره کرد که به اعتقاد مردم، موجوداتی بهشتی و نیز حافظ شهر و کشور هستند. گوزن‌ها در سطح شهر و «پارک نارا» به گشت و گذار می‌پردازند.
2- کیوتو
کیوتو در بخش مرکزی جزیرهٔ هونشوی ژاپن قرار گرفته است. کیوتو به مدت 1000 سال، پایتخت ژاپن بوده است اما اکنون تنها مرکز استان کیوتو است. جمعیت این شهر 1٫5 میلیون نفر و مساحت آن نیز 1٫474٫570 کیلومتر مربع است. کیوتو با عنوان «پایتخت هزار ساله» نیز شناخته می‌شود. کیوتو با در اختیار داشتن 400 زیارتگاه مذهبی و 1600 معبد، کاخ و بناهای تاریخی متعدد، از جمله حفاظت شده‌ترین شهرهای ژاپن در تمام ادوار این کشور به شمار می‌رود. برخی از معابد معروف این شهر عبارت هستند از: کیومیزو که معبدی چوبی دارای ستون و واقع در دامنهٔ کوه است؛ کینکاکوجی که یک معبد سلطنتی طلایی است؛ گینکاکوجی که یک معبد سلطنتی نقره‌ای است و ریوآن که یک باغ سنگی است. برخی از مکان‌های شهر کیوتو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر همچنین برای برگزاری جشنوارهٔ گیون ماتسوری در جولای، از شهرت بالایی برخوردار است.
1- توکیو
توکیو، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ژاپن است. معمولاً از توکیو با عنوان شهر معمولی یاد می‌شود؛ اما توکیو یک کلان‌شهر با ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فرد و خاص است. جمعیت این شهر 37٫8 میلیون نفر و مساحت آن 2٫187 کیلومتر مربع است. معماری توکیو، به دلیل وقوع زلزله‌های گاه و بی‌گاه، ترکیبی از سبک معاصر و نوین است. معماری توکیو به نحوی طراحی شده که 36 درصد از زمین‌های آن را پارک‌های ملی تشکیل می‌دهند. برخی از پارک‌های معروف توکیو عبارت هستند از: فوجی هاکون ایزو، اوگاساوارا و چی‌چی‌بو تاما کای. ترکیبی از بهترین رستوران‌ها، کافه‌ها، معابد و مکان‌های دیدنی در توکیو وجود دارد که این شهر را به مکانی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/152579/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

خلاقیت منحصر بفرد عاشقان باغ ارکیده در جزیره مالدیو / نفیسه روشن رونمایی کرد

حرف های دلی و عاشقانه بازیگر سریال پدر پسری برای همسرش در سالروز تولدش / به هر تپش قلبم جون دادی

امید اسماعیل خانی پسر گوهر خیراندیش و همسر در خانه ابدی پدرش با رونمایی از سنگ قبر بازیگر معروف

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟