آریا بانو

آخرين مطالب

«دلدار»؛سریال ماه رمضان شبکه دو بعد از افطار فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
در همه جای دنیا برادرانی بودند که فیلمساز بودند و اتفاقا نگاه مشترک آنها در ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی منجر به اتفاقات خوبی شده است.
از برادران فیلمساز می‌توان به برادران اسپیریگ، برادران بولتینگ، برادران کوئن، برادران تاویانی، برادران داردن و ... اشاره کرد. البته در ایران هم برادران بسیاری داریم که به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مشغول هستند، اما هر کدام از آنها به تنهایی فعالیت می‌کنند که نمونه آن برادران نعمت‌ا... است که هرکدام به تنهایی کار می‌کند و کار مشترک با هم ندارند. از سوی دیگر برادرانی مثل مصطفی و محسن کیایی هم هستند که آنها با هم کار مشترک داشتند، اما یکی در کسوت کارگردان بوده و دیگری در کسوت فیلمنامه‌نویس یا بازیگر.
برادران الوند هم با یکدیگر فعالیت نمی‌کردند و هر کدام مسیر مشخص خودش را می‌رفت، اما دو برادر هستند که با هم کارهای مشترک در سینما و تلویزیون انجام می‌دهند که اتفاقا هم دست روی سوژه‌های خاص می‌گذارند و کارهایشان هم با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو شده است. این دو، برادران محمودی هستند که آخرین فعالیت مشترکشان در تلویزیون سریال تلویزیونی سایبان بود که با اقبال مخاطبان هم رو‌به‌رو شد و رضایت بینندگان را دربر داشت.
حال نوید و جمشید محمودی، از چندین ماه پیش تصمیم گرفتند مجموعه‌ای برای رمضان امسال شبکه دو با نام دلدار آماده کنند تا این بار با یک قصه عاشقانه، مخاطبان را پای اثرشان بنشاند. آنها در این سریال به مفاهیمی همچون گذشت و صبر تاکید دارند و روایتگر قصه یک دانشجوی نخبه به نام آرش هستند که زندگی‌اش دستمایه ماجراهای متعددی می‌شود. این نقش محوری را محمدرضا غفاری بازی می‌کند.
علاوه بر غفاری، بازیگرانی همچون الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی، شادی مختاری، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی، سجاد دیرمینا و پیمان مقدمی، خیام وقار کاشانی، زهرا اسداللهی، وحید آقاپور، مونا کرمی، علیرضا آرام و ... در این سریال حضور دارند.
قصه‌های جذاب
به گزارش جام‌جم، نوید محمودی، تهیه‌کننده و کارگردان سریال دلدار در پاسخ به این سؤال که چطور با برادرش تقسیم کار می‌کند که با هم یک اثر را تهیه و کارگردانی می‌کنند و این اتفاق هم در سریال ماه رمضانی شبکه دو با نام دلدار افتاده به جام‌جم می‌گوید: من و جمشید هر دو تهیه‌کننده و کارگردان سریال دلدار هستیم و این اتفاق از مرحله طراحی قصه شکل می‌گیرد و بعد کار را ادامه می‌دهیم. این اتفاق در سریال سایبان هم افتاد. با توجه به این‌که کار مشترک‌مان در سریال سایبان با اقبال مردم رو‌به‌رو شد و تجربه موفقی بود، به همین دلیل از شبکه دو به ما پیشنهاد دادند قصه‌ای برای ایام رمضان پیشنهاد بدهیم.
وی ادامه می‌دهد: بعد از این پیشنهاد ما قصه‌ای به نام ناباوری را به شبکه دو پیشنهاد دادیم که در ادامه و بعد از جلسات متعددی که با شبکه داشتیم به یک قصه مشخص رسیدیم و نام آن دلدار شد. بنابراین طراحی قصه دلدار با من و جمشید بود و بعد آزیتا ایرایی و مهدی حمزه هم به جمع ما ملحق شدند تا فیلمنامه دلدار نوشته شود.
این تهیه‌کننده و کارگردان اشاره می‌کند: تصویربرداری سریال دلدار همچنان ادامه دارد. بیشتر مکان‌های فیلمبرداری تهران بوده و در صورت نیاز گروه بخش‌هایی از کار را در کرج و چالوس ضبط کرده‌اند.
محمودی در پاسخ به این سؤال که چه قشر از خانواده‌ها را در سریال دلدار نشانه گرفته، توضیح می‌دهد: ما در سریال سایبان روایتگر قصه خانواده‌های متوسط جامعه را دیدیم که کم‌درآمد هم بودند، اما نکته‌ای بود که برایشان خیلی اهمیت داشت و به آن توجه می‌کردند و آن هم رزق و روزی حلال. به همین دلیل در مجموعه دلدار هم روایتگر قصه خانواده‌های متوسط هستیم، اما خط اصلی قصه عاشقانه است و در کنارش مخاطب می‌تواند قصه‌های جذاب دیگر هم ببیند.
فداکاری پسر
وی درباره قصه سریال دلدار می‌گوید: در این مجموعه ما روایتگر قصه زندگی یک دانشجوی نخبه به نام آرش هستیم که بعد از بیماری مادرش و به خاطر تامین کردن هزینه درمان، درس و دانشگاه را رها می‌کند. او بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد اپلیکیشنی که در دانشگاه طراحی کرده بود را راه‌اندازی کند، اما در این مسیر نیاز به سرمایه دارد. از سوی دیگر در مسیر زندگی با دختری رو‌به‌رو می‌شود که زمانی در دانشگاه عاشقانه او را دوست می‌داشت، اما هرگز ابراز نکرده بود و این عشق هم دوطرفه بوده، زیرا دختر این عشق را نسبت به او دارد، ولی هیچ‌وقت بر زبان نیاورده بود. همین عشق قدیمی که هرگز بر زبان نیامده بود، به اتفاقات و قصه‌های جذاب منجر می‌شود که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.
محمودی با اشاره به زمان تصویربرداری می‌گوید: ما تا دهه اول ماه رمضان مشغول تصویربرداری هستیم. البته همزمان کار تدوین هم می‌شود. ضمن این‌که همزمان دو گروه، تولید سریال را انجام می‌دهند تا به موقع کار را برای ماه رمضان آماده کنیم.
این تهیه‌کننده و کارگردان در پاسخ به این سؤال که چطور شما نگاه و سلیقه‌تان را در کارگردانی با برادرتان یکی می‌کنید تا کار یکدست شود، عنوان می‌کند: ما از مرحله طراحی قصه و شکل گیری فیلمنامه مرتب با هم حرف می‌زنیم و درباره موضوعات قصه به توافق و جمع بندی می‌رسیدیم. به همین دلیل در طول کار مشکلی نداریم و نگاه‌مان یکی است.
وی درباره این‌که آیا قصه‌های ملودرام در ماه رمضان مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد یا نه، تاکید می‌کند: مردم در ماه رمضان حال و روحیه‌شان به گونه‌ای است که از قصه‌های ملودرام استقبال می‌کنند. قصه‌هایی که هم با آن لبخند بزنند و هم در لحظاتی غمگین شوند. ما در ملودرام دلدار نشان می‌دهیم باید برای رسیدن به اهداف زندگی تلاش کرد.
بخشش و گذشت
محمودی درباره انتخاب بازیگران سریال می‌افزاید: تقریبا من و جمشید از لحظه‌ای که قصه نوشته می‌شد به بازیگران هم فکر می‌کردیم و غفاری اولین گزینه ما برای ایفای نقش آرش بود. بقیه بازیگران هم به این شکل انتخاب شدند و متناسب با کاراکترهایی که در قصه نوشته شده بود، انتخاب شدند. البته ما همیشه در کارهایی که می‌سازیم بازیگران جدید را هم معرفی می‌کنیم. در این سریال هم بازیگری به نام شادی مختاری را معرفی می‌کنیم که نقش همسر برادر رونا را بازی می‌کند. دلدار، اولین کار تلویزیونی مختاری است.
این تهیه‌کننده و کارگردان درباره مهم‌ترین خط اصلی قصه توضیح می‌دهد: یکی از مهم‌ترین خط‌های اصلی قصه، بخشش و گذشت است. همچنین تکریم به پدر و مادر هم جزو تاکیدهای ما در قصه است. در واقع آرش قصه، دانشگاه را به خاطر بیماری مادرش رها می‌کند.
وی درباره نقش‌های نیما رئیسی، بهزاد فراهانی، همایون ارشادی، پریوش نظریه و مهران نائل می‌گوید: نیما رئیسی نقش پژمان را بازی می‌کند و پدرش را بهزاد فراهانی. همایوش ارشادی نقش دکتر جلال را به عهده دارد و مهران نائل نقش همسر قبلی رونا را به نام کامیار دارد که از او طلاق می‌گیرد. نقش مادر کامیار را هم پریوش نظریه بازی می‌کند که مادری سنتی و متدین است. او به حق‌الناس توجه زیادی دارد. گروه سازنده سریال دلدار با تمام انرژی این سریال را می‌سازند و امیدواریم مردم هم از تماشای این قصه هم لذت ببرند و هم این‌که حالشان خوب شود.
تلاش برای زندگی
شادی مختاری درباره نقشش در این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: در این سریال نقش ندا را بازی می‌کنم که همسر پسر خانواده نظری است و نقش همسرم به نام رامین را سجاد دیرمینا بازی می‌کند. ندا را در لباس شخصیتی می‌بینیم که برای زندگی‌اش خیلی تلاش و مبارزه کرده و سعی می‌کند هر طور شده مراقب زندگی‌اش باشد و آن را نگه دارد.
وی ادامه می‌دهد: در واقع ندا، نمونه یک زن واقعی است که نگران زندگی است. خوشحالم که برادران محمودی این فرصت را در اختیار من گذاشتند تا نقش ندا را بازی کنم. امیدوارم مردم هم دوست داشته باشند. فیلمنامه سریال دلدار خیلی جذاب نوشته شده و کار با برادران محمودی فوق‌العاده است و خیلی به من کمک کردند تا کاراکتر را درست در بیاورم. در مجموع چالش‌هایی که ندا در زندگی دارد برایم جای کار بسیاری گذاشت تا بتوانم نقش را جذاب در بیاورم.
غفاری و حبیبی خواهر و برادر می‌شوند
محمدرضا غفاری قبل از این‌که فعالیتش را در تلویزیون شروع کند در چند فیلم سینمایی همچون رویای خیس، تله روباه و ... نقش‌های کوتاه بازی کرده بود. تا این‌که در سریال آشپزباشی نقش پسر پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا را ایفا کرد. او در سریال قبلی برادران محمودی با نام سایبان هم نقش پسری را به عهده داشت که ابتدا عاشق دختری از خانواده متوسط می‌شود، اما بر اثر ماجراهایی او را رها می‌کند و به خارج از ایران می‌رود و در نهایت برمی گردد.
او با بازی در این دو سریال تلویزیونی در میان مخاطبان شناخته شده است. حال غفاری در تازه ترین ساخته برادران محمودی در ماه رمضان نقش محوری قصه را به نام آرش بازی می‌کند که دانشجوی نخبه است. آرش یک عشق قدیمی در دوران دانشگاه دارد به نام رونا که هرگز درباره این عشق با رونا حرف نزده بود که این نقش را سوگل خلیق به عهده دارد.
در این سریال مریم بوبانی هم نقش مادر غفاری را بازی می‌کند.
در این مجموعه تلویزیونی الناز حبیبی هم نقش شادی، خواهر آرش را به عهده دارد. حبیبی در سال‌های اخیر در بسیاری از سریال‌های تلویزیونی همچون سال‌های برف و بنفشه، روزگار قریب، فاصله‌ها، پنج کیلومتر تا بهشت، سی‌امین روز، تا ثریا، دودکش1، دردسرهای عظیم، پرستاران، سارق روح و ... بازی کرده است.
اکنون حبیبی در سریال دلدار با یک قصه جذاب و عاشقانه میزبان مخاطبان است و نقش همسرش به نام سامان را حسام محمودی بازی می‌کند که قصه زندگی این دو هم بخش مهمی از سریال دلدار را شکل می‌دهد.
در کنار قصه‌های عاشقانه آرش و رونا و شادی و سامان قصه‌های دیگر هم دیده می‌شود که تماشای آن برای مخاطبان خالی از لطف نیست.
جام جم


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/151582/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عواملی که باعث آسیب دیدن گردن می شود

خانم گلی در 4 دقیقه!

خلاق ترین ایده برای جای عروسک

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان مشخص شد

قدوس متفاوت از نیم‌فصل اول مقابل لوتون

میداوودی: استقلال نکونام لایق قهرمانی است

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

گزارش زنده؛ ایران 0 - 0 بحرین

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

قطعه «سرگشته» از موسیقی متن سریال در چشم باد

امدادرسانی هوایی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پاسخ ضرغامی به بحث گرانی ورودی موزه‌های ایران

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

آموزش کیک ابری با طعمی متفاوت

یک غذای فوق العاده خوشمزه و اقتصادی

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

فرود فضانورد روسی با سرعت ونتاج کوپه استون مارتین بر روی قطب شمال!

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوب‌آهنی های محبوب را زنده نگه داشت

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

هرجایی زالو درمانی نکنید!