آریا بانو

آخرين مطالب

تاثیر مخرب افسردگی پس از زایمان مادر بر کودک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تاثیر مخرب افسردگی پس از زایمان مادر بر کودک
١
٠
خانواده سبز / کارشناسان می گویند بچه هایی که مادرشان افسردگی پس از زایمان دارد، بیش تر به مشکلات سلامت روان و بیماری هایی مانند ADHD و اوتیسم مبتلا می شوند. آماندا وایت، مدت هاست که سخت تلاش کرده تا رویای مادری اش را تحقق ببخشد. تلاش های او، تا قبل از اینکه پسرش را در آغوش بگیرد، برای مقابله با چهار سقط جنین طول کشید. او همیشه اعتقاد داشت که داشتن فرزند به انسان انگیزه می دهد تا بتواند با نهایت شادی به خانه برود. اما این موضوع، آغاز کابوس شخصی وی بود. او مشکل باردار شدن و نگه داشتن بچه داشت.
تولد پسرم و حضورش در خانه، زندگی دوباره ای بود. اما در واقع، احساس می کنم که من از شادی های کوچکی که در دوران کودکی خود داشتم، محروم شده ام زیرا هر روز برای من مانند یک مبارزه بود.”در نهایت برای وایت، افسردگی پس از زایمان (PPD) و اضطراب پس از زایمان (PPA) را تشخیص دادند. این موارد، اختلالات خلقی و افسردگی پس از زایمان (PPMD) هستند که حدود 10 تا 15 درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهند. وایت گفت که او تنها یک هفته پس از تولد فرزندش، علائم را تجربه کردوقتی صحبت از افسردگی پس از زایمان PPMD می شود، ما روی شرایطی که زنان از آن رنج می برند تمرکز می کنیم.
تاثیر افسردگی پس از زایمان بر کودکان
اخیرا مقاله ای منتشر شده که به تاثیرپذیری نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به افسردگی پس از زایمان پرداخته است.مطالعات، داده های مربوط به کودکان متولد شده در منطقه خاصی از جنوب غربی انگلستان را از آوریل 1991 تا دسامبر 1992 (به مدت 18 سال) ارزیابی کرده است. این تحقیق برای شناسایی مادران و کودکان آسیب پذیر است.
آسیب پذیرترین افراد، خانواده هایی بودند که مادران از افسردگی متوسط ​​تا شدید پس از زایمان رنج می بردند. محققان دریافتند که این مادران احتمالاً در 11 سالگی فرزندان شان با افسردگی مبارزه می کردند. علاوه بر این، فرزندان آن ها 4 برابر بیش تر از حالت طبیعی از مشکلات رفتاری، 2 برابر بیش تر از نمرات پایین ریاضی و 7 برابر بیش تر از افسردگی در 18 سالگی رنج می برند. پسر وایت در سن 6 سالگی از برخی اختلالات رفتاری و عاطفی رنج می برد. او اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) و اختلال افسردگی مخالف (ODD) و همچنین حساسیت شدید حسی دارد.
وی گفت: “پزشکان احساس می کنند که او ممکن است اوتیسم داشته باشد، اما منتظر ارزیابی مناسب تشخیصی هستیم. او اضطراب تنها بودن را دارد و در اتاق خود نمی ماند، چند بار در شب من را بیدار می کند تا ببیند آیا هنوز آنجا هستم یا خیر.”با این حال، او فکر نمی کند که مبارزات پسرش لزوما مربوط به افسردگی پس از زایمان PPD است. “او خیلی جوان تر از آن بود که بتواند هر کدام از این ها را به خاطر بسپارد. همه مشکلات او نیز قابل انتقال هستند و دیگر عوامل محیطی به طور قطع کمک می کنند.”
آیا این بیماری ها وراثتی هستند؟
در واقع، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که خطر ابتلا بهافسردگی پس از زایمان در زنانی که قبل از آن با افسردگی مبارزه کرده بوده اند، 20 برابر بیش تر است. وایت با داشتن تاریخچه ای طولانی از افسردگی و اضطراب، قطعاً در این دسته است. نویسندگان در تازه ترین مطالعه خود اشاره کرده اند: “کاهش علائم افسردگی والدین تا زمان بهبودی آن ها، نشان داده است که می تواند اثرات جانبی را در کودکان کاهش دهد. این اثرات در کودکان، تا یک سال پس از زایمان در مادران، پایدار بوده است. به عبارت دیگر، درمان افسردگی پس از زایمان مادر می تواند خطر ابتلا به مشکلات عاطفی و رفتاری در آینده را برای کودک کاهش دهد.
غربالگری و درمان افسردگی پس از زایمان
دکتر مایکل یوگمن، متخصص اطفال و عضو متخصص آکادمی کودکان آمریکا در زمینه بهداشت روان شناختی و سلامت کودکان و خانواده، اشاره کرد: “من فکر می کنم این مطالعه نشان می دهد که تعاملات اولیه بین والدین و فرزندانشان از اهمیت زیادی برخوردار است.
“یوگمن توضیح داد: “در ماه هایی از زندگی کودکان، آن ها یاد می گیرند که چگونه پاسخ بدهند و شروع به اعتماد کردن کنند تا بتوانند رفتار خود را تنظیم کنند. ما همچنین معتقدیم که بین این تعاملات در طول سال های اولیه و عملکرد مغز در درازمدت و همچنین عملکرد ایمنی ارتباطی برقرار است. تحقیقات گسترده ای در مورد اینکه چگونه سم تنش می تواند منجر به نتایج نامطلوب سلامتی برای کودکان و بزرگسالان شود، وجود دارد.”
وی افزود: “اما آنچه در مورد افسردگی پریناتال ذکر شده، این است که قابل درمان می باشد. اکثراً افراد نمی توانند اطلاعات زیادی در مورد درمان به دست آورند؛ چرا که بسیاری از شرکت کنندگان در این مطالعه احتمالاً گزینه های درمانی شان را در دسترس ندارند. اما اکنون ما می دانیم که شروع به انجام کار برای شناسایی و درمان PPMD ​​ بهتر است. من معتقد هستم اگر امروز همین مطالعه را تکمیل کنند، نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود.”
یوگمن معتقد است که شناسایی و درمان اولیه PPMD اساسا کلید کمک به مادران و فرزندان آن ها است. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در سال 2010 با تدوین دستورالعمل های مربوط به متخصصین اطفال برای این افسردگی موافق است.یوگمن گفت: “کارکنان خدمات پیشگیرانه پزشکی آمریکا در طول سال های اولیه پس از زایمان، برای مادران مبتلا به PPD درمان های لازم را توصیه می کنند. اما اکنون چالش من که به شدت در حال کار بر روی آن هستم، این است که متخصصان اطفال بتوانند این توصیه ها را دنبال کنند.”
درخواست کمک
هنگامی که افسردگی پس از زایمان PPD شناسایی می شود، قابل درمان است؛ اما پی بردن به آن اغلب به کمک پزشکان و مراقبت های بهداشتی نیاز دارد. این امر می تواند دشوار باشد، زیرا بسیاری از زنان هنوز هم از داشتن نام مادر بد برای پذیرش این مبارزات می ترسند. این جنبشی است که کارن کیدون ایرلندی می خواهد در آن مردم را به تصدیق خود برساند. او پس از تولد فرزندانش در سال های 2007 و 2010 با PPD مبارزه کرد.او گفت: “PPD همچنان موضوع تابوئی است. من فکر می کنم که باید به صورت آشکارتری، اما با شیوه ای حساس تر در مورد آن صحبت کرد. پیش از مشاوره، دختر دومم را باردار بودم و از دارو استفاده می کردم، اما از آن متنفر بودم. روانپزشک من در ابتدا به من احساس بی کفایتی داد، اما مشاوره ای که من در نهایت در بیمارستان مادران دریافت کردم، شگفت انگیز بود. این امر باعث این شد که من در نهایت به PPD پی بردم.”
این موضوعی است که یوگمن می خواهد افراد درباره آن صحبت کنند.او گفت: “تاکید می کنم که درمان PPD به دارو نیاز ندارد. ما یک برنامه درمان مبتنی بر شواهد کاملاً موثر داریم که در آن دارو خط اول دفاعی نیست. برای زنان که آخرین نتایج مطالعه را می خوانند و نگران تاثیر مبارزاتشان بر روی فرزندان خود هستند، دانستن این نکته مهم است که فرزندان شما محکوم نشده اند.”
همانطور که یوگمن اشاره کرد، این نتایج به مواردی می پردازد که در آن درمان به طور عمده به آسانی در دسترس نیست، در حالی که ما هنوز راه زیادی برای رفتن داریم و برای درک ما از PPD، پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.یوگمن در نهایت تاکید کرد: “درمان و راه هایی برای بهبود نتایج در مادران و کودکان وجود دارد.“پس از زایمان، پشتیبان بین المللی آنلاینی وجود دارد که می تواند به پیدا کردن پاسخ و کشف مراحل بعدی کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/150569/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود