آریا بانو

آخرين مطالب

مهارت زندگی/ 20 حقیقت روانشناختی مهم درباره‌ پسرها گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
مهارت زندگی/ 20 حقیقت روانشناختی مهم درباره‌ پسرها
١٢٠
٠
بازده / مغزهای مردان و زنان از برخی جهات با یکدیگر متفاوت هستند. ظاهرا برخی ویژگی‌ها در مغز یکی از دو گروه جنسی وجود دارند که در گروه دیگر یافت نمی‌شوند. بنابراین، این تفاوت‌های کلیدی باعث می‌شوند کارکرد مغزهای‌مان به شیوه‌های خاصی صورت گیرد که بر رفتارها و هم‌چنین طرز فکرمان تاثیر می‌گذارند. اگر بخواهید بیشتر با طرز فکر مردان آشنا شوید این مقاله روانشناسی مردان می تواند حقایق روانشناختی جذاب و جدیدی درباره پسرها به شما بگوید. با ما همراه باشید.
معمولا از خودمان می‌پرسیم، چگونه طرف مقابل‌مان می‌تواند چیزی بگوید یا کاری انجام بدهد، و ما نتوانیم این حرف‌ها یا کارها را درک کنیم. تمام این مسائل ممکن است به دلیل اتصالات مغزی‌مان باشد که بر هر چیزی که انجام می‌دهیم، فکر می‌کنیم، یا می‌گوییم تاثیر می‌گذارند.
وقتی با جنس مخالف‌مان وارد رابطه می‌شویم، معمولا درباره‌ی رفتارها و افکار طرف مقابل‌مان سوالاتی مطرح می‌کنیم. این مسئله ممکن است همیشه ناشی از افکارمان نباشد، بلکه فقط به نحوه‌ی کارکرد مغزمان مربوط باشد.
مغز مردانه و زنانه
به محض آن‌که دانشمندان به توانایی اسکن مغز دست یافتند، به مقایسه‌ی میان تفاوت‌های مغز مردان و زنان پرداختند. ولی تاکنون بیش‌تر مطالعات به نشانه‌هایی از تفاوت ساختاری میان مغز مردان و زنان دست نیافته‌اند. با وجود این، در برخی مواد شیمیایی آناتومیک در مغز مردان و زنان تفاوت‌هایی وجود دارد.
سایر پژوهشگران وجود تفاوت میان مغز زنانه و مردانه را تایید کرده‌اند؛ تفاوت میان مغز زنان و مردان از این نظر است که مغز زنان اطلاعات را سریع‌تر از مغز مردان پردازش می‌کند، و برای انجام این کار نیز فعالیت کم‌تری انجام می‌دهد. ولی تفاوت اصلی در طرز تفکر مردان و زنان است. زنان معمولا حساس‌تر و هیجانی‌تر هستند، در حالی‌که مردان پایدارتر و منطقی‌تر هستند؛ یا حداقل این مسئله‌ای است که همواره آن را به عنوان یک حقیقت بیان می‌کنند.
وقتی صحبت از رابطه به میان می‌آید، مردان و زنان آن‌چنان تفاوتی با یکدیگر ندارند.
همه‌ی آدم‌ها عشق طلب می‌کنند و می‌خواهند معشوق‌شان همیشه و همه جا برای آن‌ها باشد. ولی مردان و زنان در برخی موارد، متفاوت فکر و عمل می‌کنند، و شاید هیجان‌های‌شان را نیز به شیوه‌های متفاوتی بروز بدهند.
حتی برخی حقایق جالب درباره‌ی پسرها وجود دارند که بیش و کم مورد تایید قرار گرفته‌اند. بنابراین، با استفاده از این حقایق می‌توانید برای خودتان تصمیم‌گیری کنید.
1. مردان به راحتی با ورود مردی دیگر، جایگاه خود را مورد تهدید می‌بینند
اگر آن‌ها متوجه شوند شما با مرد دیگری خوش و بش می‌کنید، این مسئله باعث نمی‌شود در نگاه وی جذاب‌تر به نظر برسید؛‌ بلکه کاملا برعکس. عشق‌تان را در برابر چشمان مردان دیگری که مجذوب‌تان شده‌اند، به مرد مورد علاقه‌تان نشان دهید.
2. جذابیت بدنی فقط برای نخستین مرحله از یک رابطه کارساز است
هم مردان و هم زنان تنها در نخستین برخورد به ظاهر طرف مقابل واکنش نشان می‌دهند، و آن‌چه باعث حفظ علاقه‌شان می‌شود، اتصالی است که بعد از این مرحله بین طرفین ایجاد خواهد شد. اگر شما علایق مشترک و اهداف مشترکی در زندگی داشته باشید و در نهایت، اگر به دلایل غیر جسمی به یکدیگر علاقه‌مند شوید، آن‌گاه می‌توانید برای یکدیگر بمانید. بنابراین، یک بدن برنزه‌ی جذاب تنها یک مزیت است، نه همه چیز.
3. روانشناسی مردان می گوید آنها هم مثل زنان هیجانی هستند
شاید آن‌ها نتوانند احساسات‌شان را به راحتی زنان بروز دهند، ولی به این معنی نیست که آدم‌های بی احساسی هستند. آن‌ها گفتگوهای عاطفی و قلبی را آغاز نمی‌کنند، ولی در زمان مناسب، از در میان گذاشتن عمیق‌ترین افکارشان بسیار لذت خواهند برد. فقط نباید آن‌ها را تحت فشار قرار دهید و وادارشان کنید کاری کنند که به آن تمایل ندارند.
4. همه‌ی پسرها دوست دارند مورد طلب و علاقه‌ی زنان قرار بگیرند
این وضعیت به آن‌ها احساس اعتماد به نفس و اشتیاق می‌دهد و باعث می‌شود خود را در اوج دنیا تصور کنند. بیش‌تر مردان در خیالات‌شان به این رویا فکر می‌کنند که هم‌زمان مورد علاقه و خواست زنان مختلف قرار دارند.
5. روانشناسی مردان می گوید آنها مجذوب انحناهای بدن زنان می‌شوند
بنابراین، بدن پرتر زنان برای آن‌ها عیب محسوب نمی‌شود. در مقابل، از گذشته‌های دور تاکنون مردان به بدن‌های پر تمایل نشان داده‌اند. بدن‌های پرتر نشان‌دهنده‌ی سازندگی و باروری در زنان است. گواه این حقیقت را می‌توان در طول تاریخ جستجو کرد؛ در مجسمه‌‌ها، نقاشی‌ها، و پیکره‌های زنانه‌ای که همیشه پر و تا حدودی فربه بودند، و نه به این حد لاغر، به شکلی که امروزه زنان به دنبال آن هستند. بنابراین، چند کیلوگرم اضافه وزن جذابیت‌تان را از بین نخواهد برد.
6. مردان از شنیدن تعریف و تمجید نیز لذت می‌برند
البته، نه تعریف و تمجید بیش از اندازه، بلکه هر از گاهی دوست دارند از آن‌ها تعریف شود؛ به خصوص، از طرف زنان مورد علاقه‌شان. بنابراین، کمی تعریف و تمجید از آن‌ها می‌تواند تاثیر بسیاری روی آن‌ها بگذارد.
7. مردان از کمک خواستن متنفر هستند
روانشناسی مردان می گوید آن‌ها برای قرن‌ها نقش یاری دهنده و حامی ایفا کرده‌اند، و پذیرش این حقیقت که توانایی لازم را برای انجام کاری به تنها ندارند، در ژن‌شان وجود ندارد. بنابراین، تعریف و تمجید از آن‌ها درباره‌ی کاری که از عهده‌ی انجام‌اش برآمده‌اند، اهمیت بالایی دارد؛ با این کار، آن‌ها احساس قدرت و اعتماد به نفس بیش‌تری خواهند کرد.
8.پسرها عاشق مخاطبان خاص‌شان هستند
پسرها عاشق مخاطبان خاص‌شان هستند، حتی اگر این علاقه دائما به زبان نیاورند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، آن‌ها به ابراز هیجان‌های‌شان عادت ندارند، بنابراین، نباید آن‌ها را در این خصوص تحت فشار قرار دهید. آن‌ها عشق‌شان را رفتار نشان می‌دهند، نه با گفتار؛ این گونه ابراز علاقه، در نهایت، قطعا خالص‌تر و محکم‌تر خواهد بود.
9. روانشناسی مردان می گوید آنها به شدت رقابتی هستند
به علاوه، پسرها موجودات به شدت رقابتی هستند، و اگر مهارت‌های خاصی داشته باشند، دوست دارند آن‌ها را به نمایش بگذارند. این یکی از ویژگی‌های طبیعی جنس مذکر است؛ همین ویژگی را نیز می‌توانیم در دنیای حیوانات نیز مشاهده کنیم. همه‌ی موجودات نر با یکدیگر مبارزه می‌کنند تا قدرت و توانایی‌شان را ثابت کنند؛ و این مسئله آن‌ها را در نگاه موجودات ماده جذاب‌تر خواهد کرد.
10. زمان فریبکاری شان خاص است
روانشناسی مردان می گوید آن‌ها وقتی دست به فریب طرف مقابل‌شان می‌زنند که احساس کنند نیازهای جسمی و هیجانی‌شان ارضا نشده است؛‌ به خصوص اگر این مسئله مدت زمان زیادی طول کشیده باشد.
11. از شکایت و غرولند زنان بدشان می آید
گاهی اوقات مردان دوست ندارند به شکایت‌های زنان گوش دهند یا به مدت طولانی درباره‌ی یک مسئله صحبت کنند؛ ولی روش آن‌ها برای اجتناب از این مسائل معمولا به این صورت است که وانمود می‌کنند در حال انجام کار دیگری هستند. آن‌ها با این روش می‌خواهند از قرار گرفتن در وضعیت‌ها و گفتگوهای ناخوشایند اجتناب کنند.
12. مهم‌ترین چیزی که یک مرد از زن می‌خواهد، احترام است
آن‌ها احترام را پایه‌ و اساس هر رابطه‌ می‌دانند، و اگر در یک رابطه احترام وجود نداشته باشد، آن‌ها خوشحال نخواهند بود. آن‌ها رابطه‌شان را بر پایه‌ی احترام ایجاد می‌کنند، و انتظار دارند زن مورد علاقه‌شان نیز به آن‌ها احترام بگذارد. البته، این مسئله فقط هنگامی ممکن می‌شود که احترام از هر دو طرف رعایت شود. آن‌ها از فریبکاری خوش‌شان نمی‌آید، بنابراین، از انجام این کار خودداری کنید، و در هر شرایطی به تصمیمات‌شان احترام بگذارید.
13. الگوی رفتاری مردان پدرهای‌شان هستند
مردان از رفتارها و افکار پدران‌شان تقلید می‌کنند؛ بنابراین، رفتارهای پدر شاخص مناسبی برای رفتارهای پسر در آینده خواهد بود.
14. شکست قلبشان تاثیر عمیقی روی آنان دارد
مردان آدم‌های بسیار هیجانی نیز هستند، و شکست قلب‌شان در مقایسه با زنان تاثیر بسیار عمیق‌تری بر آن‌ها خواهد گذاشت. با این‌که شاید آن‌ها همیشه این مسئله را بروز ندهند، ولی یک حقیقت است. بنابراین، هرگز فکر نکنید آن‌ها احساسات ندارند و قلب‌شان نمی‌شکند.
15. آن‌ها هرگز دوستان‌شان را نمی‌فروشند
این مسئله یکی از قواعد دوستانه‌شان است و برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. آن‌ها از یکدیگر محافظت می‌کنند و به نوعی، مانند دو برادر با هم رفتار می‌کنند. البته، این موضوع فقط درباره‌ی دوستان صدق می‌کند و درباره‌ی افراد دیگر نیست.
16. ماجراجویی در عشق را دوست دارند
روانشناسی مردان می گوید آن‌ها دوست دارند دختر مورد علاقه‌شان را پس از یک دوره تعقیب و گریز به دست بیاورند. آن‌ها از دخترهایی که با آسانی مجذوب‌شان می‌شوند خوش‌شان نمی‌آید، و از آن‌جا که ذاتا شکارچی متولد شده‌اند، دوست دارند در بازی اغواگری کمی ماجراجویی کنند.
17. گاهی شدیدا رمانتیک می شوند
روانشناسی مردان می گوید اگر پسرها دختری را بسیار زیاد دوست داشته باشند، می‌توانند خیلی رمانتیک نیز باشند. آن‌ها می‌خواهند دختر مورد علاقه‌شان احساس امنیت و عشق کند، و برای نشان دادن هیجان‌های‌شان راه‌های مختلفی را پیدا می‌کنند.
18. نق زدن آزاردهنده‌ترین کاری است که باید از آن دوری شود
هیچ کس، چه دختر و چه پسر، دوست ندارد دائما و پشت سر هم بشنود چه کاری باید بکند و چه کاری نباید بکند. بنابراین، از این کار خودداری کنید، و اگر طرف مقابل به حرف‌های‌تان گوش نمی‌دهد، نباید دائما نق بزنید.
19. از ساختار استخوانی مشابه مادرشان خوششان می آید
آن‌ها به دنبال زنی هستند که ساختار استخوانی‌اش مشابه‌ی مادرشان باشد؛ چنین زنی برای‌شان بسیار جذاب است. این مسئله برای تعیین جفت مناسب در حیوانات نیز صادق است. بنابراین، اگر ساختار استخوانی‌تان مشابه‌ی مادر مرد مورد علاقه‌تان است، شما یک پله جلو افتاده‌اید.
20. از تعهد و مسئولیت نمی‌ترسند
آن‌ها را تعهد و مسئولیت نمی‌ترسند، بلکه فقط می‌خواهند هیجان‌های‌شان را سبک و سنگین کنند و تصمیم خاصی اتخاذ کنند. پسرها برخلاف خانم‌ها که معمولا بدون فکر وارد یک رابطه می‌شوند، می‌خواهند از این‌ مسئله مطمئن شوند که آیا دختر مورد نظر را برای یک رابطه‌ی طولانی مدت به اندازه‌ی کافر دوست دارند یا خیر.
بنابراین، پسرها از برخی جهات را دخترها متفاوت هستند. این تفاوت‌ها عمدتا به خاطر فرهنگ، تاریخ و پیشرفت انسان در طول قرن‌ها دچار تغییراتی شده‌اند.
مردان به مراقبت از دیگران علاقه دارند و باید برای محافظت از خانواده‌شان به اندازه‌ی کافی قدرتمند باشند. این مسئله ظاهر آن‌ها را کمی خشن‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود بیش‌تر اهل عمل باشند تا اهل ابراز هیجان. البته این مسئله در مورد تمام مردان نیز صادق نیست، زیرا هر آدمی با آدم دیگر فرق می‌کند. ولی برخی از این ویژگی‌ها معمولا در تمام مردان دیده می‌شوند.
زنان گاهی اوقات مردان را درک نمی‌کنند و ممکن است فکر کنند آن‌ها دوست‌شان ندارند یا دارای احساساتی نیستند، ولی این مسئله شاید فقط در ظاهر مردان وجود داشته باشد. بنابراین، قبل از هر گونه قضاوت این حقایق را مد نظر قرار بدهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/150537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حجامت بیمه شد

چرا قانون فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

83 درصد کودکان کار از اتباع هستند

عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟

گروکشی از بیمار؛ زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات

کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مهاجرت ایرانی ها هم مانند افغانستانی ها توده ای می‌شود؟

چه کسانی کاندید جراحی برداشتن «لوزه» هستند؟

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

ژست جدید محمدرضا گلزار در کنار خودروی لوکس به عنوان یک مدل تبلیغاتی را ببینید!

تغییرات چهره محمود احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک در مراسم گرامیداشت بهبهانی

ابراهیم رئیسی در جلسه جدید دولت با تغییر ظاهری بزرگ و متفاوت؛ پای عمل جراحی در میان است؟

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

وقتی ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون اسلحه به دست شد| تیر خانم مجری به هدف خورد؟

سهامداران عدالت بخوانند |خبر جدید رئیس سازمان بورس درباره پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

سلفی منوچهر هادی با مهمانان مراسم سی و نهمین سالگرد پدر مرحومش /چقدر شبیه باباش بوده

هنگامه حمیدزاده بازیگر نقش فرزانه در سریال بزنگاه بعد از 16 سال

عکس هنری پناه استخری در چشم اندازی زیبا از کشور بلژیک که پدر بازیگرش منتشر کرد

طبیعت گردی حسین مهری سینای زمانه و پسرش بانمکش / پدر و پسر کپی برابر اصل اند

رونمایی عباس غزالی بازیگر وضعیت سفید از فرزندش / تیپ ست و بامزه پدر دختری

اولین واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و انتقادات و واکنش‌های هوادارانش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

رونمایی از چهره جدید و باورنکردنی بهنوش بختیاری با رنگ موهای عجیب که سوژه مجازی شد!

نگاهی به دکوراسیون شیک و با کلاس خانه علی سخنگو پارسای سریال دلدادگان در روز تولدش / چیدمان زیبا چقدر خوش سلیقه

سینی غذای خوشمزه ؛ رنگارنگ و دو نفره آیسان آقاخانی برای همسرش رضا گلزار / نوش جان باشه

کارمندان بخوانند | خبر خوش و مهم رئیس سازمان بودجه درباره حقوق 1403 کارمندان