آریا بانو

آخرين مطالب

«دنیای گمشده » شبکه 2 در قاب سیما فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
روحانی جزو نقش‌هایی محسوب می‌شود که بازیگران علاقه‌مند هستند این قرعه به نام‌شان بیفتد و برای یک‌بار هم که شده لباس این شخصیت را به تن کنند و در کارنامه هنری‌شان به ثبت برسانند. تا به امروز هم چند مجموعه تلویزیونی روانه آنتن شده که روحانیون نقش محوری قصه را به عهده داشتند که در این باره می‌توان به سریال‌های سرّ دلبران با بازی برزو ارجمند، پرده‌نشین با بازی فرهاد آئیش و هومن برق‌نورود، مرز خوشبختی با بازی مهدی سلوکی، روز رفتن با بازی دانیال حکیمی و... اشاره کرد.
هر یک از این بازیگران تلاش کردند نقش روحانی را با دیدگاه خودشان بازی کنند و همین باعث شد تا مخاطبان شاهد روحانیون متفاوت در تلویزیون باشند. البته سریال‌هایی همچون نون خ با بازی هومن حاجی‌عبدالهی، او یک فرشته بود با بازی رضا توکلی، سقوط یک فرشته با بازی داریوش کاردان، روزهای اعتراض با بازی حبیب دهقان‌نسب و‌... هم تولید شدند که بازیگران در نقش روحانی حضور داشتند، اما نقش محوری در قصه نبودند، اما روحانی قصه در پیشبرد داستان نقش مهمی داشت.
به هر حال این کاراکتر جزو نقش‌های پرچالش است که بازیگران قبل از خلق نقش درباره جزئیات مختلف روحانی با نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده صحبت می‌کنند تا به نوعی این نقش را بازی و مال خودشان کنند. جذابیت‌های این کاراکتر هم باعث شده تا عوامل مجموعه تلویزیونی دنیای گمشده هم به سراغ شخصیت روحانی بروند و در این مجموعه که برای شبکه دو تولید می‌شود، روایتگر داستان زندگی یک روحانی جوان هستند.
این مجموعه به تهیه کنندگی و کارگردانی امین امانی در تهران و برخی از مناطق حومه تهیه می‌شود که فیلمنامه آن را کیاوش زارع‌طلب نوشته است. یکی از ویژگی‌های سریال کمدی موقعیت آن است و نویسنده تلاش کرده در قالب یک قصه پر گره بتواند مخاطبان را جذب کند. همچنین نویسنده سریال نقش محوری سریال یعنی روحانی جوان را
بازی می‌کند.
زندگی ساده روستایی
به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی دنیای گمشده درباره یک روحانی جوان است که در یک روستای دور‌افتاده به همراه مادرش زندگی می‌کند. او یک زندگی ساده روستایی دارد که ناگهان باخبر می‌شود در تهران یک کارخانه ورشکسته شده به ارث برده است . او همچنین دارای دو خواهر و دو برادر ناتنی است که به لحاظ رفتار اجتماعی و خلق و خو با او تفاوت‌های بسیاری دارند.
در این سریال 15 قسمتی بازیگرانی همچون ثریا قاسمی، داریوش کاردان، بهنوش بختیاری، امیرحسین صدیق، بهرام ابراهیمی، آرام جعفری، رامین راستاد، زهرا سعیدی، نصرا... رادش، آرش نوذری، افشین سنگ‌چاپ، وحید شیخ‌زاده، بهراد خرازی، سارا احمدیان، محمد شیری، عباس محبوب، احمدرضا اسعدی، فرج گل سفیدی، سیاوش قاسمی، امید علیمردانی، سمیه مهدی پور، آلاله زارع طلب، عباس بابایی، علی قلیچ خانی، عباس سلطانی، زهره سلطانی (و با حضور) رضا رویگری، نیما شاهرخ شاهی و شراره رخام و رضا خیاطی به ایفای نقش می‌پردازند.
چالش‌های عجیب و غریب روحانی
کیاوش زارع‌طلب، نویسنده و بازیگر نقش روحانی درباره نگارش این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: یک سال و نیم تا دو سال قبل طرح این مجموعه به ذهنم رسید و وقتی به شکل جدی شروع به نگارش کردم، چون تحقیقات مفصلی برایش انجام دادم، خیلی از من زمانی نبرد. در این مجموعه روایتگر زندگی یک روحانی جوان هستیم که با چالش‌های عجیب و غریبی رو‌به‌رو می‌شود. البته مخاطب باید به این روحانی فرصت بدهد، زیرا بعد از اتفاقاتی متوجه می‌شود به او ارث رسیده و حالا باید راهی شهر شود تا به امور یک کارخانه ورشکسته رسیدگی کند.
وی ادامه می‌دهد: مسلما ابتدای راه، خواهر و برادرهای ناتنی‌اش با او همراه نیستند و به همین دلیل برای او مشکلاتی را به وجود می‌آورند، اما روحانی قصه ما با نام جواد مشفق سعی می‌کند از معلوماتی که داشته بهره ببرد تا مشکلات را پشت سر بگذارد.
این نویسنده با اشاره به این‌که ما در این سریال با یک روحانی اغراق‌آمیز رو‌به‌رو نیستیم، توضیح می‌دهد: من در این مجموعه صرفا به معنویت زندگی یک روحانی نپرداختم که فقط درگیر معرفت، معنویت و... است، بلکه او به‌واسطه اتفاقات باید معلوماتی که تا امروز آموخته را به نوعی از آن استفاده کند.
او ابتدا در یک روستا زندگی می‌کند و زمانی که آنجاست به رتق و فتق امور مردم رسیدگی می‌کند و بعد به شهر می‌رود.
با هم بودن
زارع‌طلب درباره این‌که چطور شد خودش نقش روحانی قصه را بازی می‌کند، توضیح می‌دهد: وقتی قسمت سیزدهم قصه را می‌نوشتم، نظر کارگردان این بود که نقش را خودم بازی کنم. من نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر هستم و در چند کار کوتاه تلویزیونی بازی داشتم. امیدوارم مخاطبان از تماشای بازی ام در این سریال لذت ببرند. در مجموعه دنیای گمشده تعداد بازیگران حرفه‌ای کم نیست و دلم می‌خواست پرداخت بیشتری روی شخصیت‌ها داشتم.
وی در پاسخ به این سؤال که قرار است قصه را در فصلی دیگر ادامه دهید یا نه، عنوان می‌کند: من قصه را کامل نوشتم، اما اعتقاد دارم هیچ قصه‌ای را نمی‌توان تمام کرد. ما در این مجموعه مفاهیمی همچون با هم بودن، گذشت و‌... را به تصویر می‌کشیم. مکان فیلمبرداری هم تهران و روستای خاوه (ورامین) بوده است.
تقابل شهر و روستا
امین امانی، کارگردان سریال درباره پذیرش این کار می‌گوید: وقتی فیلمنامه برای کارگردانی به من پیشنهاد شد و آن را خواندم، برایم خیلی جذاب بود و جذابیت آن تقابل میان آدم‌های روستا و شهر بود؛ یعنی زندگی ساده روستایی و زندگی مکانیکی شهری. همچنین مردم نسبت به جامعه روحانیت دیدگاه‌هایی دارند و نقش محوری قصه هم یک روحانی است. وی ادامه می‌دهد: به هر حال همه این موارد برایم خیلی جذابیت داشت. ضمن این‌که در قصه، هم موقعیت طنز بود و هم جدی. این مورد هم من را برای کارگردانی به چالش دعوت می‌کرد.
این کارگردان درباره انتخاب بازیگران که برای همه نقش‌ها سراغ حرفه‌ای‌ها رفته، توضیح می‌دهد: وقتی فیلمنامه خوب باشد و کارگردان آن را می‌خواند هنگام خواندن ناخودآگاه به ذهن‌اش بازیگران مختلف می‌آیند. ما هم تلاش می‌کنیم تا یک کار خوب به مردم ارائه کنیم.
به هر حال بازیگران ویترین کار هستند و وقتی ما بخواهیم مخاطب را جذب کنیم، حتما باید سراغ حرفه‌ای‌ها برویم، بنابراین سعی کردم برای همه نقش‌ها به سراغ بهترین‌ها بروم.
امانی درباره این‌که به چه مضامین دیگری در این سریال می‌پردازید؟ عنوان می‌کند: علاوه بر تقابل شهر و روستا و زندگی مردم در آنجا، به سبک زندگی ایرانی-اسلامی توجه ویژه‌ای کرده‌ایم و در سریال پررنگ است. در مجموع مخاطب با این سریال هم می‌خندد، هم گریه می‌کند و... در واقع بینندگان نسبت به بخش‌های مختلف کار واکنش‌های متفاوتی خواهند داشت.
وکیلی با چالش‌های پیچیده
شراره رخام ـ که در این مجموعه نقش ملیحه، وکیل را بازی می‌کند، ـ‌درباره پذیرش نقشش به جام‌جم می‌گوید: قبل از این‌که بگویم سناریوی دنیای گمشده را دوست داشتم، انگیزه اصلی‌ام از حضور در این پروژه سابقه همکاری با آقای امین امانی کارگردان بود که ما قبل از این کار برای شبکه سه پروژه‌ای خیلی خاص و ویژه را کار کرده بودیم و با سبک کار او آشنا شدم.
البته چون ایران نبودم، همکاری دوم را با او از دست دادم. تا این‌که بازی در سریال دنیای گمشده را به من پیشنهاد داد.
وی می‌گوید: در این سریال نقش وکیلی را به عهده دارم که با ابعاد پیچیده‌ای رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به این‌که وکیل باید برای موکلش مفید باشد، اما در جایی می‌بیند پای منافع خودش هم در میان است، به همین دلیل درگیر چالش‌های پیچیده‌ای می‌شود و آن هم بین منافع خود و موکلش. به همین دلیل او باید تصمیم‌گیری کند که چه کند.
این بازیگر ادامه می‌دهد: از دیگر بخش‌های جذاب، حضور بازیگران حرفه‌ای و دوست‌داشتنی است و این نشان‌دهنده نفوذ کارگردان است که این همه بازیگر را دور هم جمع می‌کند. او نگاه نکرده که نقش پررنگ است یا کمرنگ. برای همه نقش‌ها از بازیگران حرفه‌ای دعوت کرده است که این برایم خیلی جالب بود.
رخام درباره بازیگران پارتنرش می‌گوید: بیشتر بازی‌ام با خانم لعیا زنگنه و آقای کیاوش زارع‌طلب است که من وکیل‌شان هستم. همچنین سکانس‌هایی هم با خانم ثریا قاسمی دارم که آخرین همکاری من با او به ده سال پیش و سریال سامیه بر می‌گردد که خاطره خوب آن سال در ذهنم همچنان مانده بود و با سریال دنیای گمشده تداعی شد.
وی در پایان توضیح می‌دهد: دلم می‌خواهد در قالب این گزارش از بچه‌های پشت صحنه تشکر کنم که باعث می‌شوند من به عنوان بازیگر راحت جلوی دوربین بازی کنم؛ از راننده‌ای که وقت و بی‌وقت محبت می‌کند و ما را سر صحنه می‌آورد، از بچه‌های گریم، صدا، صحنه، نور، تصویر، دستیاران کارگردان و... تشکر می‌کنم که همه دست به دست هم می‌دهند تا همه چیز سر جایش قرار داشته باشد. عوامل مجموعه دنیای گمشده بسیار حرفه‌ای، خوب، کار بلد و دوست‌داشتنی هستند.
افشین سنگ‌چاپ درباره حضورش در این سریال می‌گوید: در این سریال نقش پرویز، یکی از اهالی روستا را بازی می‌کنم که نیمچه اعتیادی هم دارد. ضمن این‌که مدیر برنامه‌ریزی سریال هم هستم. این سریال 15 قسمتی 594 سکانس دارد و هنرمندان حرفه‌ای در آن حضور دارند.
وی ادامه می‌دهد: در این سریال مخاطبان با روستای خاوه هم آشنا می‌شوند که یک‌سوم قصه در این روستا می‌گذرد. یک‌سوم در کارخانه و یک‌سوم در خیابان‌ها و دیگر محل‌‌ها ضبط می‌شود. با توجه به این‌که فضای روستای خاوه به بافت فیلمنامه نزدیک بود و همچنان این روستا بافت قدیمی‌اش را حفظ کرده، به همین دلیل این روستا را انتخاب کردیم.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدای این خواننده دل همه رو برد!

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

عطر کیک هل و گلاب تمام خانه را پر کرد!

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است