آریا بانو

آخرين مطالب

نماینده گلستان در شورای عالی استان ها:

اولویت گلستان پاکسازی گل و لای سیل است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- نماینده گلستان در شورای عالی استان ها از تخریب 17 هزار خانه در این استان خبر داد و گفت: در بسیاری از مناطق استان گلستان به خصوص گمیشان و آق قلا به دنبال سیل اخیر انباشت گل و لای زیاد داریم از مسئولان می خواهیم که پاکسازی این مناطق سیل زده از گل و لای در اولویت باشد.

حمیدرضا آقا ملایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز بارندگی در گرگان ادامه دارد و حدود 15درصد از مناطق گمیشان و آقلا که دچار آبگرفتگی شدید بود، زیر آب هستند.
وی خاطرنشان کرد: انباشت گل و لای زیاد در این مناطق و خشک شدن آنها، کار اهالی این مناطق چه در بخش کشاورزی و چه در بخش مسکونی را با مشکل مواجه می کند و نیاز است تا قبل از خشک و سفت شدن، این گل و لای ها پاکسازی شود.
آقاملایی ادامه داد: سیل سه هزار میلیارد تومانی به استان گلستان خسارت وارد کرد، تخریب بیش از 17 هزار خانه و از دست رفتن 300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را به همراه داشت و از آنجایی که استان گلستان از تولیدکنندگان عمده محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور است، جبران این همه خسارن کاری بسیار مشکل است و نیازمند توجه ویژه دولت و مسئولان است.
وی اضافه کرد: بیش از 24 روز است که شاهد آبگرفتگی در استان گلستان هستیم. این موضوع به ساختارهای شهری و ساختمان های مسکونی آسیب وارد کرده است و به غیر از اینها مشکلات بهداشتی و پیامدهای احتمالی آن، شیوع بیماری‌های مختلف است که به طور قطع هزینه های گزافی را به همراه خواهد داشت.
نماینده گلستان در شورای عالی استان هاگفت: از مسئولان می خواهیم به دلیل گرما و رطوبت بالای هوا در این استان و راکد ماندن آب در گودال ها و همچنین وجود لاشه های احشام تلف شده که با خود بیماری های واگیر را در این مناطق به همراه خواهد داشت. لازم است هرچه زودتر این مناطق مورد بررسی قرار گیرد و پیش بینی های لازم در جهت پاکسازی و جلوگیری از بیماری ها انجام شود.
وی تاکیدکرد: بعد از فروکش کردن سیل، برگرداندن مردم آسیب دیده به زندگی عادی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تلاش ویژه شود که علاوه بر تامین خسارت ها مالی و دادن تسهیلات بازتوانی و توانمندسازی مردم منطقه مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: بنابراین تمام فعالیت‌ها برای بازگرداندن جامعه به وضعیت عادی باید انجام شود و تلاش برای بازتوانی و بازسازی فیزیکی، اجتماعی، رسیدگی به گروه‌های آسیب‌پذیرتر اجتماعی شامل کودکان، بازماندگان، سالخوردگان، کم‌توان‌ها و زنان از اولویت‌هایی است که باید پیگیری شود.
آقا ملایی گفت: انتظار داریم دولت، بانک‌ها و شرکت های بیمه با اتحاد و همدلی مردمی بیش از گذشته به یاری آسیب دیدگان بشتابند، اگر همدلی مردمی و حضور نیروهای مردمی، امدادی و نظامی نبود به طور قطع شاهد فجایع بیشتری در سیل بودیم.
وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی بر اثر سیل دچار آسیب و خسارت شدند. در این شرایط سخت اقتصادی، دولت و بانک ها باید با اعطای تسهیلات بانکی ویژه، مساعدت کنند و از آنجایی که برخی از هم استان هایی ما در گلستان اهل سنت هستند اعطای وام را قبول نمی کنند، پیشنهاد می شود به آنها وام‌ های بلاعوض پرداخت شود.
نماینده گلستان در شورای عالی استان ها گفت: استان هایی که درگیر سیل شدند از جمله استان گلستان از استان های کم برخوردار از لحاظ اقتصادی و صنعتی هستند. انتظار داریم دولت با یک برنامه جدی و مدون نسبت به توسعه همه جانبه این مناطق اقدام کند.
آقا ملایی اضافه کرد: زیرساخت های، بخش کشاورزی و منازل مسکونی در استان های سیل زده از جمله استان گلستان دچار آسیب های زیادی شده است و بر این اساس از دستگاه ها در خواست داریم تا هرچه سریعتر ارزیابی خود را از میزان خسارات وارده اعلام و با تمهیدات لازم مشکلات مردم را کاهش دهند، چرا که اولویت اصلی امروز در مناطق سیل زده، امدادرسانی و تلاش برای رفع مشکلات مردم آسیب دیده و جبران خسارت‌های ناشی از سیل است.
وی اختصاص اعتبار ویژه برای شهرداری شهرهای درگیر سیل با توجه به کاهش درآمد احتمالی آنها در سال جدید با هدف برگرداندن سریعتر شرایط قبل سیل به شهرها، اجرانشدن بند یک تبصره 19 قانون بودجه سال 98 مبنی بر کاهش 10 درصدی اعتبارات عمرانی و اختصاص آن برای طرح های واگذاری برای استان های گلستان، لرستان و خوزستان با هدف جلوگیری از کاهش اعتبار این استان ها و افزایش اعتبارات عمرانی در ارائه خدمات عمومی در این استان ها با اولویت مناطق درگیر سیل با توجه به محدودیت های مالی دولت در سال جاری را پیشنهاد کرد.
آقاملایی تاکید کرد: شماری از هموطنان در راه کمک و نجات دادن جان سیل زدگان، جان خود را از دست دادند بنابراین، یشنهاد می شود با توجه به درخواست خانواده های جانباختگان سیل گلستان که در راه کمک و خدمت بی منت به‌سیل زدگان جان به جان آفرین تسلیم کردند و همچنین توجه نماینده ولی فقیه در استان گلستان به این موضوع این عزیزان به عنوان شهید خدمت شناخته شوند تا غم خانواده های سیل زدگان کاهش یابد.
*2181 * 3063

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149859/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

دمنوش خوشمزه‌ای که روز شما را متفاوت می‌کند

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

ترفند آویزان کردن شلوار

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

احتمال افزایش 25 درصدی اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد