آریا بانو

آخرين مطالب

ابتکار:سهم اندک زنان از مدیریت شهرداری در زمان قالیباف محقق نشد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با استقبال از برنامه واگذاری 30 درصد از مشاغل مدیریتی شهرداری تهران به زنان گفت: زمانی که عضو شورای شهر بودم سقف سیاست‌گذاری ما واگذاری 10 درصد از مدیریت شهر به زنان بود که متاسفانه همین میزان اندک نیز توسط آقای قالیباف برآورده نشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، معصومه ابتکار در دیدار با مدیران و کارشناسان زن شاغل در شهرداری تهران افزود: واگذاری 30 درصد از مشاغل مدیریتی شهرداری تهران یک کار ارزشمند و مهم است که باید توسط خود زنان پیگیری و به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه 6 سال با رای مردم تهران عضو شورای شهر بودم اظهارداشت: به همین دلیل شناخت خوبی از وضعیت شهرداری و تحولات حاکم بر آن دارم؛ هرچند که در آن برهه جهت گیری اصلی من در شورای شهر، مسأله محیط زیست بود اما پیگیر مسائل زنان و ارتقای جایگاه زنان در شهر هم بودم.
ابتکار با تاکید بر اینکه واگذاری مدیریت به زنان تنها از بعد عدالت جنسیتی نیست تصریح کرد: زاویه دید زنان به لحاظ حس مادرانه و زنانه‌ای که دارند، در مدیریت هم اثرگذار است و همانطور که مشاهده می شود هر جا که زنان در ساختار و در سطوح سازمانی حضور دارند مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
وی گفت: عدالت جنسیتی یکی از مباحث مهم در برنامه ششم توسعه کشور است و در جلسه‌ای که با شهرداران کلانشهرها داشتیم، بر این نکته که شهرداری‌ها باید از سیاست‌های کلان کشور در این حوزه تبعیت کرده و عدالت جنسیتی به منصه ظهور برسانند، تأکید شد.
معاون رئیس‌جمهوری ارائه خدمات به زنان در شهرهای کوچک را با چالش‌های مهمی روبرو دانست و اضافه کرد: تهران در مقایسه با سایر شهرهای کشور وضعیت بهتری دارد؛ پنج بوستان مادران و بیش از 20 شهربانو فرصت خوبی برای زنان تهرانی ایجاد کرده اما همه اینها به نسبت جمعیت 8.5 میلیونی تهران، بازهم ناچیز است.
وی ادامه داد: نیمی از جمعیت شهر را زنان تشکیل می‌دهند و اگر فرصت پیشرفت به زنان داده شود، بدون شک فضای با نشاط تری را هم در شهرها شاهد خواهیم بود؛ زیرا زنان نگاه و سلیقه متفاوتی در بهبود فضای شهری دارند.
*17 درصد از مدیران شهرداری تهران زنان هستند
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه زنان نقش مهمی در تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران داشته‌اند گفت: 17 درصد پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران در اختیار زنان قرار دارد.
سکینه اشرفی اضافه کرد: همچنین در این برنامه، با حمایت شش زن عضو شورای شهر تهران، یک حکم مخصوص در خصوص ارتقای جایگاه زنان در شهرداری وارد شده است تا همگام با تلاش‌های صورت گرفته برای حضور زنان در مناصب مدیریتی دولتی، در طول 5 سال آینده بتوانیم سهم 30 درصد و بالاتری را در مدیریت شهری به زنان اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه پس از 110 سال از تاریخ بلدیه تهران، برای اولین بار یک زن به عنوان معاون شهردار انتخاب شد خاطرنشان کرد: از 2 هزار و 176 مورد پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران، 374 نفر خانم هستند که از نظر آماری یعنی 17 درصد پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار دارد.
معاون شهردار تهران یادآور شد: البته عمده پست‌های اختصاصی به زنان از جمله شهرداران مناطق 7 و 8 تهران در دور اخیر اختصاص داده شده است.
وی در ادامه به حضور پر رنگ زنان در پست‌های کارشناسی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: زنان نقش اصلی را در تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران داشتند به طوریکه از هفت کمیته تدوین برنامه، دبیر چهار کمیته را زنان تشکیل می‌دادند.
اشرفی افزود: البته در گزارشی که از بهره‌وری در شهرداری تهران تهیه و تقدیم شهردار تهران شد، اعلام کردیم که زنان بهره‌وری بالاترین از سایر کارمندان دارند و از این جهت، جای تقدیر و تشویق وجود دارد.
وی همچنین از زحمات فاطمه راکعی به عنوان مدیرکل سابق امور زنان شهرداری تهران و زهرا بهروزآذر به عنوان مدیرکل جدید امور بانوان شهرداری تهران تقدیر کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه زنان این است که شبکه پشتیبانی کننده زنان به خوبی شکل نگرفته که برای ایجاد این شبکه تلاش می کنیم.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اظهارداشت: شهرداری تهران نقش جریان‌سازی برای شهرداری‌ شهرهای دیگر دارد و شهرداری‌ها در بسیاری از مسائل به عملکرد شهرداری تهران نگاه می‌کنند؛ بنابراین عملکرد شهرداری در همه حوزه‌ها به خصوص حوزه زنان می‌تواند منشاء بسیاری از اقدامات در سطح کشور باشد.
تهرام/9353//1348

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها

شکست عجیب ژاپن در روز اول جام ملت‌های فوتسال آسیا

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

رحمان و رحیم پایتخت و یک اجرای دلی

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

چیز کیکی که تا به حال امتحان نکرده اید

مواد غذایی مناسب در اختلالات خواب

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

دروازه‌بان ذوب‌آهن: پنالتی‌های مشابه سپاهان برای ما گرفته نشد

تورنمنت بین المللی بیشکک؛ بوکسورهای ایرانی فردا به مصاف حریفان خود می روند

آغاز جدال شهرداری گرگان و مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از فردا

حرکت دیدنی نریمان‌جهان؛گل اول پیکان به هوادار توسط محمدجواد آزاده

حضور مربیان تیم ملی در ورزشگاه پاس قوامین برای تماشای دیدار پیکان و هوادار

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

4گوشه دنیا/ مرد جوانی که 57 ساله‌ است!

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار و تکنولوژی تراشیده شده است!

ساختمانی عجیب و خاص که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد!

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

رنگ چشم در مورد سلامت ما چه می‌گوید؟

خطرات افت قند خون در بیماران دیابتی

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

پاس تماشایی NO LOOK و رونالدینیویی شجاعیان؛ گل اول هوادار توسط سفیدچغایی

گل دوم هوادار به پیکان توسط یونس شاکری در دقیقه 28

واکنش سریع عنایتی؛ تعویض عجیب پاکدل در دقیقه 25

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت