آریا بانو

آخرين مطالب

7 سالاد خوشمزه از 7 کشور دنیا خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
7 سالاد خوشمزه از 7 کشور دنیا 7
k ١.١
٢
الی گشت / شاید بعضی از ما بیشتر از اینکه به سالاد به چشم یک پیش غذای خوشمزه نگاه کنیم آن را یک غذای رژیمی می دانیم و جایگزین غذای اصلی می کنیم. سالادهای خوشمزه و خلاقانه زیادی در دنیا درست می شود که فقط محدود به چند برگ کاهو و تکه های خیار نیستند و حتی تعدادی از آن ها از غذاهای اصلی سر میز هم خوشمزه تر هستند و ممکن است اگر جلوی خودتان را نگیرید آنقدر از آن ها بخورید که دیگر جایی برای غذای اصلی باقی نماند! اینکه بدانید معروف ترین و خوشمزه ترین سالاد هر کشور چه جوری درست می شود شاید برایتان جالب باشد پس تا انتهای این مطلب همراهآخرین خبر باشید چون می خواهیم درباره خوشمزه ترین سالادهای هر کشور حرف بزنیم.
سالاد لوبیا سیاه مکزیکی

برای درست کردن این سالاد خوشمزه آواکادو، ذرت، لوبیا سیاه، سیب زمینی و پیاز را با هم مخلوط می کنند. این سالاد هم خوشمزه و هم سبک است و به خصوص در روزهای گرم تاسبتان می تواند یک پیش غذای انرژی زا باشد و حسابی سرحالتان می کند. در این غذا هم انواع ویتامین های گیاهی وجود دارد و هم پروتئین پس خیلی مقوی است. مواد این سالاد کاملا خرد می شوند و به زیبایی در ظرف تزئین می شوند.
سالاد سولاریتو(solterito)، پرو

تنوعی از رنگ ها و طعم ها! این سالاد از مواد تازه و مقوی درست می شود و با آن سالادهایی که پایه و اساس آن ها کاهو است فرق دارند. برای درست کردن این سالاد از سیب زمینی، گشنیز، پیاز، فلفل قرمز، باقلا، ذرت و پنیری مخصوص استفاده می شود. تمام سبزیجاتی که در این سالاد به کار می روند به تکه های یک اندازه خورد می شوند و در آخر هم بر روی آن ها روغن زیتون ریخته می شود. تصور کنید با خوردن یک قاشق از این سالاد که از سبزیجات و خوراکی های متنوع درست شده تا چه اندازه می توانید طعم انواع مختلف مزه ها را در آن واحد بچشید.
سالاد یونانی

سالادهای یونانی از تکه های گوجه، خیار، پیاز، پنیر فتا و زیتون درست می شوند و معمولا با نمک و مرزن جوش مزه دار می کند و در آخر بر روی آن روغن زیتون ریخته می شود. در این سالاد گاهی تکه های از فلفل دلمه هم ریخته می شود که اتفاقا مزه خوبی هم به سالاد می دهند. مخصوصا در ماه های تابستان از این سالاد زیاد استفاده می شود و آن را در این موقع از سال بر روی میز بیشتر خانواده های یونانی پیدا می کنید. انواع سالادهای دیگر هم در یوتان درست می شود که پایه آن ها کاهو و یا کلم است.
سالاد سیب زمینی آلمانی

اگر خیال دارید یک سالاد آلمانی اصیل بخورید باید به فکر یک سس خوشمزه باشید چون آلمانی ها معمولا بر روی سالادها از سس خامه ای استفاده می کنند هر چند که گاهی هم از ترکیب سرکه، گیاهان معطر و ادویه ها سسی مایع تهیه می کنند. بعضی از سالادهای سنتی آلمانی از کاهو، سبریجات و میوه های مختلف درست می شوند و برای درست کردن تعدادی دیگر از سالاد های سنتی آلمانی هم از گوشت، پاستا و یا مرغ استفاده می شود. این سالادها را معمولا با پنیر و تخم مرغ تزئین می کنند که هم آن ها را خوش آب و رنگ می کند و هم طعم و مزه خوبی به آن ها می دهد. اما یکی از معروف ترین سالادهای آلمانی سالاد سیب زمینی است که برای درست کردن آن سیب زمینی ها به صورت درشت و یا حقه حلقه خورد می شود و با موادی مثل ژامبون، تخم مرغ، خیارشور و ذرت ترکیب می شود.
سالاد گادو – گادو، اندونزی

برای درست کردن این سالاد از سبزیجات بخارپز، لوبیا، کلم، خیار، جوانه لوبیا، هویج، گشنیز، تخم مرغ آب پز، سیب زمینی آب پز، پنیر توفوی سرخ شده و سویا سنتی استفاده می شود. بعد از آماده شدن سالاد بر روی آن سس نارگیل ریخته می شود که از سس های مخصوص آسیای شرقی است. این سالاد خوشمزه و متنوع طعم ها و مزه های زیادی را با هم ترکیب کرده و از طرفی رنگ جذاب آن هم می تواند حسابی اشتهایتان را باز کند.
سالاد نیکویز، فرانسه

سالاد نیکویز از سالادهای خوشمزه فرانسوی است که مواد متنوع به کار رفته در آن حسابی آن را مقوی و سیرکننده کرده است. برای درست کردن این سالاد از خوراکی هایی مثل سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز، لوبیا سبز پخته شده، سینه مرغ پخته شده، نخود فرنگی پخته شده، روغن زیتون، گوجه، خیار و کاهو استفاده می شود. بری آماده کردن سس این سالاد سرکه، نمک، فلفل، روغن زیتون و سیر را با هم ترکیب کنید و در آخر بر روی سالاد بریزید. در این سالاد مواد چندان خرد نمی شوند و لوبیا سبز که از مواد اصلی این سالاد است به صورت کاملا درسته در سالاد به کار می رود و بقیه مواد بر روی کاهوها چیده می شوند.
سالاد سزار، ایتالیا

سالاد سزار از سالادهایی است که در ایران هم خیلی معروف است و آن را می توانید در منوی رستوران های ایتالیایی پیدا کنید. این سالاد از سالادهای پرطرفدار ایتالیایی است که خیلی ها طعم آن را دوست دارند. برای درست کردن سالاد سزار از کاهو، آب لیمو، پنیر پارمزان، روغن زیتون، تخم مرغ، سیر، فلفل سیاه و نان توست استفاده می شود . برای آماده شدن سالاد کافیست کاهو، نان تست، پنیر و تکه های گوشت را با هم قاطی کنید. حتما می پرسید پس بقیه مواد برای چیست؟ بقیه مواد برای درست کردن سس مخصوص آن است. نان های توست حتما باید در روغن سرخ شده باشند و به تکه های یک اندازه خرد شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149467/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد

خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!

آبشک: جای استقلال خوزستان رده چهاردهم جدول نیست

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

شوک بزرگ خانه صمت به کارمندان و کارگران درباره حقوق 1403 و افزایش تعطیلات آخر هفته!

تصویر منتشر شده از مازیار لرستانی با استایل عجیب در اولین ایفای نقش در یک فیلم با هویت جدیدش!

جزئیات جدید منتشر شده از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور و جوانی که متهم به ترغیب خانم بازیگر به خودکشی بود!

ویدئوی زیبا از پیانو نوازی کارن همایون فر

مجازات متخلفان کنکور چیست؟

انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

معبدی اسرار آمیز که از دل کوه به بیرون آمده است

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

با این کپه ترکیه ای خانواده را غافلگیر کنید

ساندویچ مرغ فوق خوشمزه

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

تجویز نسخه ایتالیایی برای والیبال بلغارستان

جانشین خولیو ولاسکو با باشگاهش تمدید کرد

اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی

عکس‌هایی از ژاپنی‌ها که ندیده‌اید!

از کنار زدن مسی تا 21 جایزه با رئال در 9 ماه!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

50 سال قبل؛ خط تولید مرسدس بنز در آلمان/ عکس

اکثر خودکشی های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است

نجمه جودکی مجری سابق تلویزیون با استایل متفاوت در کنسرت علیرضا طلیسچی

پشت صحنه مهمونی 3 ایرج طماسب با حضور صدا پیشه های بچه و ببعی