آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته امروز اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید

از کاهش سن بلوغ دختران تا آخرین وضعیت اهواز پس از سیل اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - کاهش سن بلوغ دختران ایرانی، سیل، هورالعظیم را سیراب کرد، چرا چنارها در تهران دیگر تاب زندگی ندارند، یک ایده روانشناسی برای کاهش تصادفات رانندگی و سن ابتلا به اعتیاد 19 سال اعلام شد از جمله اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (19 فروردین) 60 خبر روی خروجی خود منتشر کرده که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
جزییات «بیمه تکمیلی» رانندگان تاکسی شهری
مرتضی ضامنی - مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور- ضمن بیان اینکه تاکنون بیش از 12هزار راننده تاکسی برای استفاده از مزایای بیمه تکمیلی درمان ثبت نام کرده‌اند، آخرین مهلت رانندگان برای ثبت‌نام را تا پایان فروردین‌ ماه اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام رانندگان تا پایان فروردین ماه جاری جمع بندی می‌شود این در حالیست که برای اجرای بیمه‌ تکمیلی باید تعداد ثبت‌نامی‌ها به حدنصاب مدنظر برسد تا بیمه تکمیلی درمان رانندگان و خانواده‌هایشان نهایی و اجرایی شود، گفت: حق‌ بیمه پرداختی ماهانه 45 هزار تومان به ازای هر فرد خانوار است.
وزیر کشور: وضعیت شهر اهواز هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد
عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- که به منظور ارزیابی آخرین وضعیت وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان به اهواز سفر کرده است، گفت:‌ وضعیت شهر اهواز هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد و باثبات و پایدار است.
وی در این باره گفت: شب گذشته سیلاب از یکی از کانال‌های انتقال آب رودخانه کرخه که از حاشیه شهر اهواز عبور می‌کرد به برخی معابر حاشیه‌ای شهر اهواز سرایت کرد که بلافاصله دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال حاضر وضعیت به‌طور کامل تحت کنترل است.
کاهش سن بلوغ دختران ایرانی/چاره‌اندیشی دو وزارتخانه برای بلوغ زودرس
دکتر حامد برکاتی - مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت - درباره وضعیت سن بلوغ در کشور گفت: طبق بررسی که چند سال قبل انجام دادیم، سن بلوغ در دختران ایرانی نسبت به دهه قبل کمتر شده است.
وی با اشاره به کاهش حدود یک سال سن بلوغ در کشوراظهارکرد: در زمینه آموزش بلوغ و مسائل مربوط به بلوغ به نوجوانان و والدین آنان، بسته مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داریم و این وزارتخانه با کمک فنی وزارت بهداشت اقداماتی را در این زمینه پیش می‌برد.
اجرای برنامه مراقبت بیماری‌های غیرواگیر در مناطق سیل‌زده
دکتر علیرضا مغیثی - معاون فنی مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت - گفت: بحران و بلایا عامل تشدیدکننده بیماری‌های غیرواگیر است که عوارض ناشی از این بیماری‌ها را به صورت فوریت‌های سلامت ایجاد می‌کند. از این رو کنترل و مراقبت بیماری‌های غیرواگیر در بلایا در اولویت قرار می‌گیرد.
سن ابتلا به اعتیاد 19 سال اعلام شد
دکتر بهمن صدیق - مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور- بر حمایت از برنامه‌های مبتکرانه برای اشاعه سلامت اجتماعی تأکید کرد.
وی درباره طرح موبایل کلینیک اظها رکرد: موبایل کلینیک طرحی است که با استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب، خدمات مشاوره‌ای راحت‌تر و آسان‌تر ارائه می‌شود تا مردم با استفاده از آن از مشاوره مناسب بهره‌مند شوند.
از انکار واقعیت تا اِی کاش‌های «سیل»
گوهریسنا انزانی - متخصص روانشناسی- با بیان اینکه هنگام وقوع بحران‌های طبیعی، بیشترین ترس از دست دادن را کودکان زیر 18 سال تجربه می‌کنند، گفت: در زمان حوادث طبیعی مانند سیل یا زلزله ترس‌هایی مانند شکم درد، سرگیجه، اسهال، استفراغ و رفتارهای خشن افزایش می‌یابد. به همین دلیل اگر مشکلات روانشناختی مردم مناطق سیل‌زده به کمک متخصصان مداخله در بحران درمان نشود، در آینده شاهد وقایع ناخوشایندی مانند حس انتقام‌گیری، دردهای بدنی شدید و حملات روانی در جامعه خواهیم بود.
اجاره سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش ممنوع /حق مدیریت مدیران اماکن ورزشی وارد احکام حقوقی شد
مهرزاد حمیدی - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش - گفت: در اسفندماه 97 بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم مبنی بر آنکه اجاره حجمی سالن‌های ورزشی ممنوع است. اجاره سانسی سالن‌های ورزشی را منع نکردیم، ولی اجاره حجمی ممنوع است و نباید قرارداد کلی بسته شود و مکان را شخص دیگری بگیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌های ورزشی در چهار پنج سال اخیر فعالیت‌های مختلفی انجام داده‌ایم، اظهار کرد: تلاش ما این است که تمرکزمان را روی بحث فضاها و تجهیزات بگذاریم.
سیل، هورالعظیم را سیراب کرد
به دنبال وقوع سیل در استان خوزستان، حجم زیادی آب وارد تالاب هورالعظیم شده است. احمدرضا لاهیجان‌زاده - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان و سرپرست معاونت دریایی سازمان محیط زیست - از آبگیری هورالعظیم ایران و عراق تا دو میلیارد متر مکعب خبر داد و گفت: جاده‌های دسترسی داخل تالاب مانع آبگیری تالاب در همه بخش‌ها می‌شود و باید بازگشایی جاده‌ها و یکپارچه‌سازی تالاب هورالعظیم در دستور کار قرار گیرد.
چرا چنارها در تهران دیگر تاب زندگی ندارند؟
تهران به درختان چنار خیابان ولی‌عصر معروف است. چنارهایی که برخی‌هایشان عمری به قدمت تاریخ 100 ساله پایتخت دارند اما آلودگی‌های امروزه تهران بسیاری از آن‌ها را بیمار کرده و دیگر تاب زندگی در تهران را ندارند.
به گزارش ایسنا، چنارهای تهران قدمتی به عمر خیابان ولی‌عصر دارند. حدود 80، 90 سال پیش هنگامی که این خیابان را ساختند، دو طرف آن را با چنار پوشاندند تا تهران کوهستانی مجالی برای سر سبزی داشته باشد. چنارها رشد کردند و بزرگ شدند و شاخ و برگشان از دو طرف خیابان به یکدیگر رسید و بلندترین خیابان خاورمیانه را تبدیل به چنارستان کردند. این چنارها در سال‌های بعد بار جمعیتی و صنعتی تهران را به دوش کشیدند و یکی پس از دیگری یا خشک شدند یا قطع.
یک ایده روانشناسی برای کاهش تصادفات رانندگی
امیرمحمد صفراندافی - روانشناس- با بیان اینکه باید با دور شدن از فرهنگ جریمه و نزدیک شدن به عقاید صحیح رانندگی فرهنگ رانندگی را «درونی» کنیم، گفت: می‌توان در خط مقدم برای پیشگیری از تصادفات با ارائه آموزش‌هایی فرهنگ‌سازی کنیم. به این صورت که قبل از دریافت گواهینامه افراد ملزم شوند دوره کوتاه اما اجباری را در زمینه افزایش سطح کنترل تکانشگری برای کاهش آسیب‌ها بگذرانند.
مرگ روزانه 37 نفر در تصادفات نوروزی/ پراید و پژو درصدر آمار تصادفات
سردار کمال هادیانفر - رییس پلیس راهور ناجا - با اعلام اینکه در 10 ماهه سال گذشته 14 هزار و 685 نفر قربانی تصادفات شدند، گفت که پراید نقش نخست را در این تصادفات داشت.
وی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان، شرایط جوی کشور در ایام نوروز در 100 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: برنامه‌ریزی‌های پلیس راهور برای نوروز همانند نوروزهای قبلی بود و پلیس راهور غافلگیر شد اما از 28 اسفند با توجه به اتفاقاتی که در کشور رخ داد برنامه‌ریزی جدیدی کردیم و با اطلاع‌رسانی به‌موقع توانستیم برنامه جدیدی را برای مدیریت این شرایط در نظر بگیریم.
14 هزار کیلومتر از راه‌های کشور در سیل آسیب دیدند
اسماعیل نجار - رئیس سازمان مدیریت بحران - گفت: بارش‌های اخیر به 14 هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کشور آسیب زد.
وی گفت: بیش از 20 روز است که مردم آق‌قلا، گمیشان و روستاهای اطراف آن‌ها و جاهای دیگر غرق آب و ماندگاری آب هستند و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته به دلیل توپوگرافی زمین ، ماندگاری و حرکت کند آب مشکلات زیادی ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
کاهش سن بلوغ دختران ایرانی/چاره‌اندیشی دو وزارتخانه برای بلوغ زودرس
سیل، هورالعظیم را سیراب کرد
خطر شیوع جهانی نوعی عفونت ناشناخته و مقاوم‌
یک ایده روانشناسی برای کاهش تصادفات رانندگی
مرگ روزانه 37 نفر در تصادفات نوروزی/ پراید و پژو درصدر آمار تصادفات
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/149140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای قطعه «تنها» توسط معروف ترین نوازنده ساکسیفون کنی جی

اجرای صدای «بارون» توسط ارکستری که بسیار هماهنگ است!

رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد

کشف جسد سوخته داخل بشکه اسید

اقدام به خودکشی مرد جوان در متروی تهران

روایت عجیب و باورنکردنی از مادر رونالدو!

قدم زدن تمساح در فلوریدا

یکی از نادرترین گونه های شقایق دریایی در جزیره کیش

کتلت لوبیا قرمز، غذای خوشمزه و گیاهی

آموزش تهیه ژله نارنگی

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

جسم فلزی مرموز در کالیفرنیا، زباله فضایی بود

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

کری‌خوانی یامال برای رئال؛ سه‌تایی می‌شوید

لغو پرواز ملی‌پوشان تنیس به اردن

گل دوم بحرین به ایران توسط صالح احمد

شکست غیرمنتظره ایران برابر بحرین در نیمه اول

فروش سرخابی‌ها؛ خصوصی‌سازی یا رفع تکلیف؟

فرانسه بسیج شد تا امباپه چمپیونزلیگ ببرد

مسی را برای کوپا با پر قو حفظ می‌کنند

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان؛ آسو تایم

گل دوم ایران به بحرین توسط مهدی کریمی

گزارش زنده؛ ایران 1 - 2 بحرین

ترکیب پیشنهادی خرید سهم باشگاه استقلال

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

انتظاراتی که یک مرد از همسرش دارد و هرگز نمی گوید!!

اجرایی تاثیرگذار از علیرضا قربانی در کنسرت

دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

آغاز اعزام زائران به حج عمره از سوم اردیبهشت

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

4 گوشه دنیا/ این پسر آلمانی 73 هزار دلار خرج کرد تا شکل عروسک شود

مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو

بخشی از مراسم «هزار دف» در روستای پالنگان کردستان

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

کیک تخته ای دورنگ مجلسی

مرغ زعفرانی با سس زرشک

عواملی که باعث آسیب دیدن گردن می شود

خانم گلی در 4 دقیقه!

خلاق ترین ایده برای جای عروسک

چرا به اهدافمان در زندگی نمی‌رسیم؟

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

شعرخوانی دختر شیرین زبان

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود

ترکیب تیم ملی فوتسال در بازی دوم جام ملت‌ها