آریا بانو

آخرين مطالب

7 دلیل اصلی گریه در کودکان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
7 دلیل اصلی گریه در کودکان 2
k ١.٤
٠
کودکت / آیا با علت اصلی گریه در کودکان آشنا هستید؟ حتما می‌دانید کودک شما به شدت به شما وابسته هستند، غذا، جای گرم و آسایش او را شما تامین می‌کنید. او از طریق گریه می‌خواهد با شما ارتباط برقرار کند که نیاز به کمک از شما دارد و تا پاسخ مطمئنی از شما دریافت نکند به گریه خودش ادامه خواهد داد.
دلایل گریه در کودکان گاهی اوقات دشوار است که متوجه شوید کودکتان به چه چیزی نیاز دارد، اما هرچه کودک شما بزرگ‌تر می‌شود راه‌های ارتباطی بیشتری برای منتقل کردن پیامش به شما یاد می‌گیرد. برای مثال بهتر می‌تواند تماس چشمی برقرار کند صدا ایجاد کند و لبخند بزند. اما تا وقتی خیلی کوچک است تنها راه ارتباطی‌اش با شما همان گریه کردن خواهد بود، پس به عنوان یک پدر یا مادر یا پرستار کودک باید بدانیم دلیل گریه کردن کودک چیست و چگونه می‌توانیم او را آرام کنیم.
1. گریه می‌کنم چون گرسنه هستم
گرسنگی یکی از مهمترین دلایل گریه در کودکان است به ویژه وقتی که تازه متولد شده باشد. هر چه کودک شما کوچک‌تر باشد احتمال اینکه گریه او به خاطر گرسنگی باشد بیشتر است.
معده کودکان کوچک است و نمی‌تواند غذا را مدت زیادی در خودش نگه دارد پس خیلی زود شکم بچه خالی می‌شود و احساس گرسنگی می‌‌کند. اگر کودک شما شیرخوار است وقتی گریه می‌کند و علتش را نمی‌دانید به او شیر دهید حتی اگر مدت زمان زیادی از بار قبلی که به او شیر دادید نگذشته باشد.
اگر کودک شما از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنید احتمالا کودک شما حداقل تا 2 ساعت بعد از آخرین وعده غذایی‌اش به شیر نیاز نخواهد داشت. هر چند برای هر کودک متفاوت است. البته اگر کودک شما معمولا غذای خود را به طور کامل نمی‌خورد ممکن است در فاصله زمانی کوتاه‌تری دوباره نیاز به غذا داشته باشد.
2. گریه می‌کنم چون دلم می‌خواد
اگر کودک شما کمتر از 4 ماه سن دارد، ممکن است بعدازظهر و عصر بیشتر از حالت معمولی گریه کند این موضوع طبیعی است و لزوما به این معنی نیست که برای کودک شما مشکلی به وجود آمده است.
گاهی اوقات گریه مداوم در بچه‌های سالم ممکن است به دلیل قولنج باشد. اگر دیدید کودک شما سرخ شده و بی تاب است و مشت‌های خود را سفت کرده و زانوهایش را بالا می‌آورد و پشتش را خم می‌کند و به شما اجازه نمی‌دهد او را آرام کنید. ممکن است به دلیل قولنج باشد. در برخی موارد قولنج به دلیل مشکلات شکمی و گوارشی ممکن است رخ دهد، حساسیت کودک یا عدم تحمل معده کودک به شیر مادر یا نوع مکمل غذایی یکی از علت‌های شایع مشکلات گوارشی در کودکان است.
اگرچه امروزه ما اطلاعات بهتری در مورد الگوی گریه کودکان داریم و برخی از متخصصین اعتقاد دارند قولنج به مشکلات شکمی ربطی ندارد در عوض به الگویی مرتبط است که 6 مرحله تقسیم می‌شود:
پیک گریه کردن. کودک شما ممکن است از بدو تولد هر هفته بیشتر از هفته قبل گریه کند و در دو ماهگی به بیشترین مقدار خود برسد، سپس بین 3 تا 5 ماهگی کمتر می‌شود.
گریه غیر منتظره. ممکن است کودک شما هر از چندگاهی بی دلیل گریه کند و آرام شود و شما علتش را ندانید.
مقاومت در برابر آرام شدن. متاسفانه گاهی اوقات ممکن است کودک شما مداوم گریه کند و شما هرچه تلاش کنید، آرام نشود.
چهره‌ی بی تاب و ناراحت. ممکن است چهره کودک شما طوری به نظر برسد که انگار درد دارد، اما اینگونه نیست.
دوره‌‌های گریه‌های طولانی. گاهی اوقات ممکن است کودک شما چندین ساعت در روز گریه کند.
عصرها. احتمال اینکه کودکان در اواخر عصر یا شب بیشتر گریه کنند زیاد است.
3. گریه می‌کنم چون دلم بغل می‌خواد
کودکان دوست دارند زیاد بغل شوند. تماس فیزیکی و بغل کردن به آن‌ها احساس آرامش و اطمینان می‌دهد. بنابراین گاهی اوقات گریه او ممکن است به این خاطر باشد که دلش می‌خواهد او را بغل کنید. کمی تکان تکان دادن و آرام آواز خواندن می‌تواند به او آرامش بیشتری بدهد.
هنگامی که نوزادتان را بغل می‌کنید او را ضربان قلب، گرما و بوی بدن شما آرام می‌شود. شما می‌توانید از آغوشی‌های مخصوص حمل نوزاد استفاده کنید تا مدت زمان بیشتری بتوانید کودکتان را در آغوش بگیرید.
4. گریه می‌کنم چون خسته هستم می‌خوام استراحت کنم
نوزادان اغلب خیلی سخت به خواب می‌روند، به ویژه وقتی که بیش از حد خسته باشند. احتمالا شما بعد از تولد کودکتان خیلی زود با نشانه‌های خواب او آشنا می‌شوید. غر زدن و گریه کردن، خیره شدن به یک نقطه و آرام شدن فقط نمونه‌های ساده‌ای از نشانه‌های خواب است.
توجه زیادی و نگاه کردن به چشم کودک می‌تواند خوابیدن بچه را سخت‌تر کند هنگامی که احساس کردید کودک شما نیاز به خواب دارد او را به اتاق آرام و کمی تاریک ببرید تا در آرامش به خواب برود.
5. گریه می‌کنم چون خیلی سرده یا خیلی گرمه
با لمس کردن شکم کودک می‌توانید ببینید دمای بدن او را چک کنید که خیلی سرد یا خیلی گرمش نباشد. بهتر است از درجه حرارت دست یا پای کودک استفاده نکنید شکم محل مناسب‌تری برای اینکار است. به این نکته توجه کنید بدن کودک ضعیف‌تر است و طبیعی است کمی سردتر از بدن ما باشد. اگر شکم او خیلی گرم است می‌توانید کمی از پوشش یا پتویی که روی او انداخته‌اید کم کنید و اگر احساس کردید بدن کودکتان زیادی سرد است به پوشش او اضافه کنید.
بهتر است دمای اتاق کودک را روی دمای 18 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و موقع خواباندن سعی کنید پای کودک به تخت بچسبد، به این ترتیب او نمی‌تواند وول بخورد و زیر پتو برود و خیلی گرمش شود.
مراقب باشد خیلی به کودک خود لباس نپوشید که خیلی گرمش شود، معمولا کودکان نیاز دارند یک لایه بیشتر از بزرگسالان لباس بپوشند.
6. گریه می‌کنم چون پوشکم رو خیس کردم
یکی دیگر از دلایل گریه در کودکان ، پوشک خیس آن‌ها است. معمولا کودکان وقتی پوشک خود را خیس می‌کنند با گریه اعتراض خود را نشان می‌دهند، البته بعضی از کودکان هم احساس نمی‌کنند و شما بهتر است هر چند ساعت پوشک کودک را بررسی کنید و در صورت نیاز عوض کنید تا کودکتان اذیت نشود. اگر در عوض کردن پوشک تازه کار هستید و هنوز دستتان نیامده چه موقع باید پوشک بچه را عوض کنید ناراحت نباشید بعد از یکی دو هفته در این زمینه استاد خواهید شد.
بعضی از کودکان هنگام عوض کردن پوشک مقاومت می‌کنند که می‌توانید با یک آهنگ یا اسباب بازی سر او را گرم کنید.
7. گریه می‌کنم چون حالم خوب نیست
اگر کودک شما مریض شود احتمالا صدای گریه او با حالت طبیعی متفاوت خواهد بود، یعنی ممکن است صدای گریه ضعیف‌تر یا شدیدتر یا طولانی‌تر از حالت نرمال و معمولی باشد. همچنین اگر کودک شما در حالت طبیعی زیاد گریه می‌کند اما به صورت غیرطبیعی آرام و ساکت است هم می‌تواند یک نشانه‌ای از ناراحتی باشد.
دندان در آوردن یکی از علت‌های گریه در کودکان است که باعث می‌شود کودک شما بیشتر از حالت معمول بی تاب و ناراحت باشد. نوزادان معمولا یکی دو هفته پیش از درآوردن دندان ناراحت و بی قرار می‌شوند. شناسایی گریه در کودکان با این‌ها بسیار ساده‌تر است.
فراموش نکنید هیچکس به خوبی شما عادات فرزند شما را نمی‌داند، اگر احساس کردید که چیزی در کودک شما مطابق معمول نیست می‌توانید با دکتر خود تماس بگیرید و با او در میان بگذارید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/147936/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی