آریا بانو

آخرين مطالب

چگونه پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم؟ پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
چگونه پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم؟
٨٦٤
٠
زیبامون / چگونه بدون نیاز به محصولات مراقبت از پوست! پوست بهتر و سالم تری داشته باشیم؟ حفظ زیبایی و سلامت پوست فقط وابسته به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ممختلف نیست! بلکه سبک زندگی و کارهایی که درطول روز انجام میشه هم میتونه مستقیما بر روی پوست اثرگذار باشه و باعث بشه تا پوستی سالم تر و زیباتر از همیشه داشته باشید.
ما در این قسمت لیستی از چند کار مهم رو برای ما آماده کردیم که اگر این اقدامات رو انجام بدید، بدون نیاز به محصولات مراقبت از پوست، میتونید پوستی سالم و جوان داشته باشید. با ما همراه باشید و از این توصیه های کاربردی برای مراقبت از پوستتون استفاده کنید.
خوب بخوابید
در هنگام خواب و زمانی که خواب کاملا عمیق میشه، پوست فرصت مناسبی برای ترمیم و بازسازی پیدا میکنه و به همین دلیل هست که توصیه میشه حداقل 8 ساعت خواب شبانه روزی کامل داشته باشید و از این طریق فرصت مناسبی برای ترمیم، بهبودی و جوانسازی پوست فراهم کنید.
بهتره که از یک بالش ابریشمی برای خواب استفاده کنید و به پشت بخوانید تا فشار زیادی به پوست صورت وارد نشه و از این طریق، از ایجاد چین و چروک و پف کردگی بر روی پوست هم جلوگیری خواهید کرد.
رژیم غذایی خودتون رو ارزیابی کنید
بهتره رژیم غذایی روزانه شما سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی باشه تا سلامت و زیبایی پوست هم تامین بشه. استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از انتی اکسیدان هستند میتونه از پوست در برابر رادیکال های آزاد که باعث تخریب کلاژن پوست و ایجاد چین و چروک در پوست میشه، محافظت کنه. علاوه بر این لازم هست مصرف مواد غذایی که دارای چربی اشباع، شکر و حتی لبنیات رو به حداقل برسونید. زیرا این مواد غذایی میتونن خیلی راحت باعث بروز التهاب و افزایش تولید چربی در پوست بشن و امکان ایجاد جوش و آکنه رو بیشتر خواهند کرد.
از ماسک های خانگی استفاده کنید
استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از پوست هست و بهتره که حداقل هفته ای یک بار از ماسک های خانگی که تناسب خوبی با پوستتون دارند استفاده کنید. شما میتونید با سرچ کردن در سایت زیبامون دات کام، بهترین ماسک های طبیعی برای انواع پوست خشک، چرب، حساس، مستعد جوش و ... رو که با انواع مواد طبیعی و خانگی ساخته میشن رو پیدا کنید و برای پوستتون مورد استفاده قرار بدید.
این ماسک ها همگی از مواد طبیعی، خام و سالم درست میشن و هیچ ماده مضر و حساسیت زایی در اونها استفاده نمیشه و در اثر استفاده مدام از این ماسک های خانگی، به تدریج پوستی بهتر، شفاف تر و سالم تر خواهید داشت.
به پاکسازی و سلامت روده هم اهمیت بدید
سالم بودن روده نقش بسیار مهمی در سلامت و شادابی پوست داره! روده ها سالم میتونن باعث از بین بردن سموم مختلف در بدن شوند و از این طریق مانع از ایجاد جوش و آکنه در پوست خواهند شد.
ساده ترین راه برای حفظ سلامت و پاکسازی روده این هست که مصرف مواد غذایی غنی از سولفورفان مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم، کلم پیچ رو افزایش بدید. این مواد غذایی نه تنها باعث پاکسازی روده ها می شوند بلکه سطح آنتی اکسیدان در بدن رو هم افزایش میدن و کمک میکنند تا پوستی بهتر و سالم تر داشته باشید.
روند آرایش خودتون رو چک کنید
همه خانوم ها آرایش کردن رو دوست دارند اما واقعیت اینه که مواد آرایشی میتونن خیلی راحت باعث خراب شدن پوست بشن! پس علاوه بر اینکه لازم هست از محصولات آرایشی خوب و باکیفیت استفاده کنید باید در رابطه با پاک کردن آرایش از روی صورت هم دقت زیادی داشته باشید و مواد آرایشی رو به درستی از روی پوست پاک کنید تا پوستتون فرصت نفس کشیدن داشته باشه.
بهتره که آرایش رو در دو مرحله پاک کنید تا از تمیز شدن پوستتون مطمئن بشید. علاوه بر این لازم هست اسفنج ها و براش های آرایشی رو به طور مرتب تمیز کنید تا هیچ گونه آلودگی و باکتری از این طریق به پوست منتقل نشه.
استرس رو کاهش بدید و آرامش بیشتری داشته باشید
استرس تاثیرات منفی خیلی زیادی بر روی پوست داره و میتونه خیلی راحت باعث بروز پیری زودرس و همچنین کدر شدن پوست بشه! علاوه بر این زمانی که شما استرس زیادی دارید، بدن هورمونی به نام کورتیزول ترشح میکنه که اکسیژن رو مسدود میکنه و باعث میشه تا مواد مغذی به پوست نرسه!
مدیتیشن یک راه حل عالی برای کاهش استرس هست و نه تنها کمک مییکنه تا ذهن سالمتری داشته باشید بلکه در حفظ سلامت و زیبایی پوست هم بسیار موثر خواهد بود.
تحرک داشته باشید
ورزش منظم نه تنها باعث میشه تا بدن سالم تری داشته باشید بلکه تاثیرات خیلی خوبی هم بر رووی پوستتون خواهد داشت! ورزش و تحرک باعث افزایش گردش خون در بدن میشه و کمک میکنه تا سلول های پوست ترمیم و بازسازی بشن و همچنین باعث میشه تا انواع سموم خطرناک از بدن دفع بشه. علاوه براین تحرک و روزش باعث میشه تا استرس به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا کنه و از این طریق هم بر روی سلامت و زیبایی پوست موثر خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/137147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه