آریا بانو

آخرين مطالب

بدن را با این غذاها وادار به چربی‌سوزی کنید! پزشکي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بدن را با این غذاها وادار به چربی‌سوزی کنید!
k ٦.٤
٠
نت نوشت / بحث تغذیه و رژیم غذایی سالم و مواد غذایی چربی سوز و کم کالری، چربی سوزی و تناسب اندام و افزایش متابولیسم این روزها بحث داغی است. نت نوشت هم تقریبا هر روز مطالبی در رابطه با رژیم های غذایی، نکات تغذیه ای سالم ، نوشیدنی های چربی سوز و سم زدا ، فعالیت های بدنی و مواد غذایی چربی سوز معرفی می کند. دانشمندان هم به کمک علم تغذیه آمده اند به طوری که امروز آشپزی نه فقط برای سیر کردن که به صورت علم در آمده است تا سالم تر و طولانی تر زندگی کنیم. تا آن جا که انسان بتواند حتی با تغییر اطلاعات ژنتیکی مانع از تکرار چیزی شود که می شنویم : ” ارثی است.” سوخت و ساز سلولی هم از این مقوله جدا نیست. علاوه بر ژنتیک، سن، جنسیت در افراد متفاوت باعث می شود تا از اضافه وزن یا کندی کاهش وزن رنج ببرند. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید می بایست از مواد غذایی غنی شده مناسب بیشتر استفاده کنید. از دست دادن وزن یک سفر طولانی است که از آشپزخانه شما شروع می شود. در ابتدا می بایست اطمینان حاصل کنید که تمام مواد غذایی شیرین را از فضای آشپزخانه و به خصوص یخچال جمع کرده اید. غذاهای تصفیه شده RDA را با توجه به فرایندی که در بدن انسان تولید می کنند و می توانند فیبر ها و مواد مغذی را نابود کنند نیز می بایست از آشپزخانه حذف شوند. غذاهای سالم و قدرتمند که حاوی میزان کافی چربی سالم و مواد ضروری مانند آنتی اکسیدان ها هستند را در رژیم خود بگنجانید. به هر دلیلی از چاقی رنج می برید مهم نیست چون امروز در نت نوشت مواد غذایی چربی سوز را به شما معرفی می کنیم تا با افزایش متابولیسم بتوانید وزن تان را پایین بیاورید.
مواد غذایی چربی سوز برای افزایش متابولیسم:
سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ غنی از آمینو اسیدهایی است که برای سوخت و ساز سلولی مثل کوره عمل می کند و از بهترین مواد غذایی چربی سوز است. پروتئین و ویتامین D از دیگر مواد مفید در سفیده تخم مرغ است. هر روز یا یک روز درمیان سعی کنید دو سفید تخم مرغ به صورت پخته یا ریختن در آب جوش مصرف کنید. زرده ها را می توانید برای بچه ها نگه دارید یا به عنوان ماسک مو استفاده کنید.
گوشت کم چرب
هر گونه منبع گوشتی مانند گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ به خوبی می تواند سبب کاهش وزن شود اگر صحیح مصرف شود. مواد غذایی قدرتمندی در گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ وجود دارد که پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. در صورتی که استیک یا همبرگر میل می کنید از گوشت گاو تغذیه شده استفاده کنید که دارای کالری کمتری از گوشت معمولی باشد.
گوشت شتر مرغ نیز از مواد غذایی چربی سوز و یک انتخاب بسیارخوب برای لاغری می باشد چرا که چربی کمتری نسبت به بوقلمون یا حتی مرغ دارد.
برای گوشت های دریایی نیز از ماهی قزل آلا استفاده کنید.
گوشت مرغ نیز بسیار متنوع است. معمولا مرغ و ماهی در طیف وسیعی در اختیار شما هستند که با یک برش از آن ها می توانید یک ساندویچ تهیه کنید. حتی آن ها را می توانید در ماکارونی بریزید همراه با کمی سس فلفل استفاده کنید.
استفاده از گوشت های بی چربی در سالاد یا سوپ یا حتی خوراک هم راه حل خوبی برای کم کردن وزن می باشد.
گوشت دارای آهن است که کمبود آن در بدن باعث کاهش سوخت و ساز سلولی می شود. اگر بتوانید هر روز حدود 100 تا 150 گرم از نوع سفید مثل ماهی یا مرغ یا گوشت سینه بوقلمون را در برنامه غذایی تان بگذارید عالی است. اگر گیاه خوار هستید می توانید از غلات غنی شده به جای گوشت استفاده کنید.
آب
شاید باور نکنید اما آب از مهم ترین مواد غذایی چربی سوز برای افزایش متابولیسم است. کاهش آب در بدن باعث کاهش متابولیسم و کندی چربی سوزی می شود. پیش از این در نت نوشت به دلایل مختلف از نوشیدن آب صحبت کرده ایم. دوباره تاکید می کنیم نوشیدن حداقل 8 تا 10 لیوان آب سرد در طی روز باعث می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. وقتی آب سرد می نوشیم بدن باید دمای آب را به درجه حرارت بدن برساند که برای این کار ناچار است چند کالری بیشتر مصرف کند.
فلفل قرمز
اگر مشکل حاد معده و دستگاه گوارش ندارید می توانید هر بار که غذا می خورید یک قاشق چای خوری فلفل قرمز را به غذای تان اضافه کنید. به این ترتیب در روز یک قاشق غذاخوری فلفل برای چربی سوزی استفاده کرده اید. کپسایسین (Capsaicin) موجود در فلفل قرمز درست مثل این است که در بدن تان برای سوزاندن چربی ها درجه حرارت را زیاد کرده باشید. اگر مشکل معده دارید میزان بسیار کمی به غذای تان موقع پخت اضافه کنید. یادمان باشد فلفل قرمز به دلیل داشتن ویتامین C سپر محافظ سیستم ایمنی بدن هم است.
قهوه
تحقیقات متعدد نشان داده قهوه های کافئین دار 16 درصد سوخت و ساز سلولی را نسبت به قهوه های بدون کافئین افزایش می دهد. حداقل یک فنجان و حداکثر دو فنجان در روز کافی است.
چای سبز
چای سبز به دلیل داشتن EGCG اختصاری (Epigallocatechin Gallate) یکی از مواد غذایی چربی سوز است. اگر طعمش را خیلی دوست ندارید با یک برگ نعنا آن را دم کنید خوشمزه تر می شود.
شیر
غذاهای حاوی کلسیم مثل شیر باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بیشتر سلول ها و در نتیجه چربی سوزی بیشتر می شود.
غلات
هیچ وقت خود را محدود به استفاده از یک نان خاص نکنید. بهترین روش استفاده از برنج قهوه ای، نان جو یا استفاده از نان هایی است که از چند غله درست شده اند و امروزه در بیشتر فروشگاه ها به نام نان چند غله ای به راحتی پیدایشان می کنید.
عدس
حدود 20 درصد زنان کمبود آهن دارند و آهن از مواد غذایی چربی سوز است. شاید باورش مشکل باشد ولی کمبود آهن در بدن باعث می شود تا انداز دور کمر افزایش یابد. بهترین کار این است که هر روز یک فنجان عدس پخته شده میل کنید. به این ترتیب 35 درصد از نیاز روزانه تان به آهن را تامین کرده اید. می توانید آن را به صورت عدسی یا مخلوط با سالاد میل کنید.
ماست
ماست از مواد غذایی چربی سوز محسوب می شود و حیف است که از این ماده غذایی استفاده نکنیم. اخیرا در یک مطالعه پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که،افرادی که روزانه 3 وعده ماست مصرف می کنند 81% بیشتر از افرادی که ماست نمی خورند چربی شکم خود را از دست داده اند. ماست فرآیند ذخیره چربی در سلول ها را متوقف می کند. هم نین به عنوان یک پروبیوتیک، باکتری های سالم را در روده حفظ کرده و به کاهش نفخ شکم و شکم صاف و تخت کمک می کند.
آجیل
انواع خشکبار و آجیل از مواد غذایی چربی سوز هستند در کنترل وزن و تنظیم هورمون های بدن بسیار کارامد است. بادام حاوی مقادیر زیادی پروتئین و فیبر است. در جذب سریع کربوهیدراتها بسیار مفید است. گردو نیز هورمون ملاتونینی دارد که می تواند خواب آرام شما را تضمین کند.
دارچین
دارچین یکی از موادی است که بر سوخت وساز بدن سرعت می بخشد. سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و در کاهش وزن بسیار کمک می کند. دارچین خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی دارد. ماده ای در دارچین وجود دارد به نام سینامالدئید که تعادل هورمونها را به عهده می گیرد. مصرف سیب و دارچین یا جو دوسر و دارچین یک میان وعده کاملا سالم به شمار می رود.
زردچوبه
زردچوبه را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. نه به عنوان تنها یک ادویه بلکه به عنوان یک کاهنده تورم در بدن. زردچوبه هورمون ها را تعادل می بخشد و تنظیم هورمون های بدن را به دست می گیرد و سیستم ایمنی بدن را حفظ می کند.
اسفناج
اسفناج از قدرتمند ترین غذاهای سالم و مواد غذایی چربی سوز برای کاهش وزن می باشد. اسفناج تنها یک منبع کامل پروتئین نیست. بلکه دارای ویتامین های A و C می باشد. آنتی اکسیدان ها نیز به وفور در این سبزی یافت می شود. یک فنجان اسفناج پخته شامل 41 کالری و میزان 5 گرم پروتئین می باشد.
بهترین حالت مصرف آن به صورت خام است. هنگامی که شما اسفناج را بخارپز می کنید ویتامین ها و کلسیم آن به خوبی حفظ می شود و راحت جذب بدن می گردد. می توانید برگ های اسفناج را در سوپ، ماکارونی و سالاد استفاده کنید. همچنین بخار پز شده آن را هم می توانید همراه با فلفل، سیر، روغن زیتون و کمی آب لیمو میل کنید.
گوجه فرنگی
گوجه فرنگی با میزان بالایی آنتی اکسیدان و لیکوپن خلق می شود. این عناصر می توانند به خوبی خطر ابتلا به سرطان پوست، پروستات، معده و ریه را کاهش دهند. همچنین بیماری های قلبی و عروق کرونر نیز به کمک گوجه فرنگی قابل درمان است. یک فنجان گوجه فرنگی شامل 6 گرم پروتئین،7 گرم فیبر، 139 کالری و سه چهارم از RDA خود پتاسیم دارد. این عناصر کمک می کنند تمامی اعضای بدنتان به خصوص قلبتان تعمیر و بازسازی شود. در ضمن گوجه غنی شده از ویتامین A و K است. بهترین حالت مصرف گوجه فرنگی این است که آن را به پیتزای خود اضافه کنید یا بر روی سالاد بریزید.
بادام
بادام علاوه بر اینکه از مواد غذایی چربی سوز است می تواند چربی سالم مورد نیاز بدن را تامین کند. بادام دارای عطر و بوی بسیار خوبی است و همچنین منبع عالی از چربی های غیر اشباع شده است که سبب کاهش کلسترول خون یا همان LDL می شود. این عامل به شما کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی را رد کنید. همچنین خوردن تعدادی بادام در روز به شما کمک می کند تا وزن ایده آلتان را به دست آورید.
مصرف نادرست بادام سبب از دست دادن تمامی مزایای این عنصر مفید می شود. بادام خرد شده بهتر از هر حالت دیگر می باشد. داخل یک فنجان کوچک به انداز یک بند انگشت آب روی بادام بریزید و یک شب تا صبح آن را خیس کنید صبح پوست آن را جدا کنید و میل کنید این حالت بهترین حالت مصرف بادام است. در صورتی که از بیسکویت های بادامی استفاده می کنید میزان pitta در خون شما به شدت افزایش پیدا می کند.
لوبیا
بهترین منبع پروتئین لوبیا می باشد. بیشتر حبوبات مانند نخود، سویا، عدس و . . . نیز میزان کافی پروتئین دارند ولی لوبیا بهترین منبع به شمار می رود. لوبیا میزان بالایی منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، فولات دارد. میزان پروتئین موجود در لوبیا بیشتر از سایر حبوبات می باشد که این موضوع می تواند غذای ایده آلی برای شما به شمار رود. میزان فیبر و کربوهیدرات موجود در لوبیا می تواند سطح قند خون را پایین نگه دارد.
بهترین نحوه مصرف لوبیا این است که آن را در سالاد یا سوپ استفاده کنید که میزان فیبر شما را تامین کند این غذای قدرتمند می تواند بهترین منبع پروتئین در رژیم غذایی شما به شمار رود.
اگر در رژیم غذایی تان این مواد غذایی چربی سوز برای افزایش متابولیسم را رعایت کنید، با افزایش متابولیسم بدن بعد از 10 روز شاهد تغییرات زیادی در وزن تان خواهید بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/133459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!