آریا بانو

آخرين مطالب

در انتخاب پرده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
در انتخاب پرده چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
k ١.٣
٠
صورتی ها / پرده از اجزای اصلی خانه مدرن و سنتی می‌باشد که هر فردی با توجه به سلیقه‌ی خود پرده‌ی مناسبی برای خانه انتخاب می‌کند. اما نکات مهمی در انتخاب پرده وجود دارد که ممکن است با بی‌توجهی به این نکات خانه شما از زیبایی دور شده و جذابیت خود را از دست بدهد. به همین سبب در این مطلب نکات مهم در انتخاب پرده را برای شما کاربران آماده کرده‌ایم تا بتوانید مناسب‌ترین پرده را برای خانه و اتاق خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.
پرده از اجزای اصلی خانه مدرن و سنتی می‌باشد که هر فردی با توجه به سلیقه‌ی خود پرده‌ی مناسبی برای خانه انتخاب می‌کند. اما نکات مهمی در انتخاب پرده وجود دارد که ممکن است با بی‌توجهی به این نکات خانه شما از زیبایی دور شده و جذابیت خود را از دست بدهد. به همین سبب در این مطلب از مجله بانوان صورتی‌ها نکات مهم در انتخاب پرده را برای شما کاربران آماده کرده‌ایم تا بتوانید مناسب‌ترین پرده را برای خانه و اتاق خود انتخاب کنید. با ما همراه باشید.
انتخاب پرده مناسب برای مکان‌های مختلف ممکن است سخت به نظر بیاید، اما در ادامه نکات مهم در انتخاب پرده را می‌خوانید که مهم‌ترین نکات برای انتخاب پرده مناسب برای هر مکانی هستند. بای رعایت این نکات می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین پرده را برای خانه و یا محل کارتان انتخاب کرده و زیبایی را همراه پرده به محیط وارد کنید.
ارتفاع پرده:
ارتفاع مهم‌ترین نکته در انتخاب پرده است. پرده باید به خوبی در پشت پنجره شما قرار بگیرد و درست بالای طبقه سقف باشد اما برای سبک سنتی‌تر، بهتر است ارتفاع پرده را چند سانتی‌متر بیشتر انتخاب کنید تا در هنگام کشیدن آن پارچه در امتداد کف کشیده شود.
توصیه: اگر می‌خواهید سقف خود را بلندتر از آن چیزی که واقعاً هست، نشان دهید، پرده خود را چند سانتی‌متر بالاتر از پنجره آویزان کنید. در تصویر زیر بررسی کنید که چگونه این کار را در این خانه مجلل و انبار زیر شیروانی شهری انجام دادیم.
رنگ پرده:
هنگام تصمیم‌گیری درباره رنگ پرده‌ها، به دنبال چیزی بگردید که رنگ‌های موجود در اتاق شما را تعریف کند. لازم نیست به طور کامل مطابقت داشته باشد، اما رنگی را که می‌توانید در جای دیگری، در طراحی خانه خود پیدا کنید را انتخاب نمایید. طرحان داخلی معمولاً طرفدار رنگ‌های خنثی هستند ام ممکن است شما در زمانی خاص تصمیم بگیرید یک گزینه جسورانه‌تر را برگزینید. تصویر زیر طبقه دهم یک پارک مرکزی است که ما با پرده به رنگ طلایی غنی یک اثر هنری خاص ایجاد کرده‌ایم.
پارچه پرده:
پرده جزو وسایلی است که تعویض آن کار آسانی می‌باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم در فصل‌های مختلف سال پرده خانه خود را عوض کنید. برای فصل زمستان از پارچه‌های کلفت و سنگین برای پرده استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی، خانه شما را گرم نگه دارد. اما در ماه‌های تابستانی سال، با در نظر گرفتن نور از پارچه‌های نازکتر بهره‌مند ببرید. مثلا در تصویر زیر در خانه‌ای پر از نور ما از پرده‌های سفید رنگ استفاده کرده‌ایم تا بتوانیم از روشنایی بیشتری بهره‌مند شویم.
الگو پرده:
الگوی پرده می‌تواند یک تعادل حیرت‌انگیز در فضای اتاق ایجاد کند. اما الگوهایی با طراحی شلوغ می‌تواند در فضای اتاق بسیار خسته کننده باشد، همچنین این طراحی فضای اتاق را به صورت کارتونی نشان خواهد داد. برای به دست آوردن تعادلی زیبا در اتاق بهتر است از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید.
توصیه: یک پرده عمودی راه راه می‌تواند سقف اتاق شما را از آنچه که در واقع هست بلندتر نشان دهد.
پرده‌های خود را هماهنگ کنید:
از جمله نکات مهم در انتخاب پرده هماهنگی پرده‌ها می‌باشد. اگر شما یک پارچه با الگویی خاص را انتخاب کنید که ظاهر پررنگ یا واضح داشته باشد, می‌توانید راه‌هایی برای ادغام آن‌ها در فضا در نظر بگیرید. برای نمونه در این دفتر جدید در نیوجرسی, مشتری ما می‌خواست یک جفت پرده رنگ روشن داشته باشد, بنابراین ما دو بالش با همان الگو در فضا قرار دادیم.
توصیه: در هنگام خرید پرده برای منزل خود سعی کنید پارچه‌های به کار رفته در کوسن‌ها را با پرده‌های خود هماهنگ کنید تا زیبایی و هماهنگی در خانه شما ایجاد شود.
تزیین پرده:
تزیین یک پرده به این که چه مقدار از پرده بر روی زمین کشیده می‌شود، اشاره می‌کند. برای یک نگاه مدرن، پرده‌ها باید چند سانتی‌متر بالاتر از زمین قرار گیرد. اما برای طرح‌های سنتی، اجازه دهید پرده چند سانتی‌متر روی زمین کشیده شود.
نکات مهم در انتخاب پرده را خواندید. تلاش کردیم در این مطلب فقط به نکات اصلی اشاره داشته باشیم آن هم به صورتی که برای همه قابل فهم باشد. امیدواریم که شما نیز به درستی این نکات را متوجه شده باشید. شما در خرید پرده برای خانه و یا محل کارتان چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟ منتظر نظرات شما در این باره هستیم. ممنون که با این مطلب نیز همراه ما بودید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/129188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه