آریا بانو

آخرين مطالب

15 اشتباه در اولین قرار عاشقانه که باید از آنها اجتناب کنید روانشناسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
15 اشتباه در اولین قرار عاشقانه که باید از آنها اجتناب کنید
k ٢.٢
٠
بازده / همه ما ماجراهای زیادی را در مورد اولین قرار عاشقانه بین افراد دیده‌ایم و شنیده‌ایم. و همه ما در لابلای این ماجراها شنیده‌ایم که افراد از جملاتی مشترک برای شرح آنچه که در نخستین دیدارشان رخ داده استفاده می‌کنند: ” عشق ما از جنس عشق در نخستین نگاه بود” یا ” درست همان موقعی که نخستین دیدارمان به پایان رسید فهمیدم که دقیقا همان مردی را پیدا کرده ام که می‌خواهم بقیه عمرم را با او سر کنم”.
اما علاوه بر اینها حتما شنیده‌اید که بعضی از افراد چه کارهای آزاردهنده، خجالت آور یا ناشایستی را در نخستین دیدار خود انجام داده‌اند بطوریکه همین کارها فورا مهر عدم صلاحیت را از جانب دیگری برایشان به همراه داشته و مانع از دومین دیدار آن دو نفر شده است.
و جالب اینجاست که افراد در توصیف رفتار فردی که پشیمانی برایشان به بار آورده و آنها را دلسرد کرده است از چه شیوه‌ای استفاده می‌کنند: ” متاسفانه ظاهرا آدم خوبی به نظر می‌رسید” یا ” قبل از آن اتفاق من واقعا شیفته و مجذوب او شده بودم” یا ” از اینکه با او آشنا شده بودم بسیار شاد و خوشحال بودم اما آن ماجرا بطور کلی تصویر او را در ذهن من خراب کرد”.
درواقع باید بگوییم که برای خراب کردن یک دیدار لذت بخش و خوشایند نیاز نیست که کارهای عجیب و غریبی بکنیم. خوشبختانه فهرستی از رایج ترین اشتباه در اولین قرار عاشقانه که فرد را از چشم دیگری می‌اندازد را در اختیار داریم و می‌توانیم با مرور کردن آن اطلاعات بیشتری در این رابطه به‌دست آوریم.
باید به یاد داشته باشیم که نخستین دیدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشیم: در مورد این فرد چه فکری می‌کنم؟ چطور با هم مواجه می‌شویم؟ آیا او انتظارات من را برآورده می‌کند؟ آیا من انتظارات او را برآورده می‌کنم؟ همه آنچه که به آن نیاز داریم و حتی چیزهایی فراتر از نیاز ما در تجربه نخستین دیدار دخیل هستند.
قبل از نخستین دیدار باید بدانید که چه رفتارهایی می‌توانند شما را از انجام اشتباهات احتمالی دور نگه دارند و دیدار اول با فردی که دوستش دارید را به دیدار دوم منتهی کنند. در ادامه 15 اشتباه رایجی که افراد معمولا در نخستین دیدار خود مرتکب می‌شوند را با هم می‌خوانیم. اصلاح این رفتارهای نادرست کار بسیار آسانی است. بعضی از آنها آنقدر بی‌ارزش و احمقانه است که بهتر است با مانع شدن از آنها به خودتان کمک کنید و مهر عدم تایید از سوی فردی که دوستش دارید را دریافت نکنید.
1.دیر رسیدن
تاخیر و دیر رسیدن نخستین تاثیر وحشتناک را در ذهن فرد مقابل به جای می‌گذارد و بدون شک آغاز نخستین دیدار را برای او به تجربه‌ای آزاردهنده و ناخوشایند تبدیل می‌کند. اگر نمی‌توانید مانع از تاخیر به وجود آمده شوید، پیامی برای فرد مورد نظر ارسال کنید و از او معذرت خواهی کنید. بعد از رسیدن خود در محل اولین قرار عاشقانه نیز یک بار دیگر بابت تاخیرتان از او پوزش بخواهید.
2. بی‌احترامی به پیشخدمت ها
هیچ چیزی به اندازه بی‌احترامی و رفتار خشونت آمیز با یک پیشخدمت موجب حق کشی، رنجش، ناراحتی و دلخوری او نمی‌شود. حتی اگر پیشخدمت هیچ مهارتی ندارد و کارش را بلد نیست، به کسی که برای نخستین بار دیده‌اید بگویید که کدام بخش از خدمات این رستوران از نظر شما غیر قابل قبول است و قصد دارید که اعتراض خود را به آنها اعلام کنید( اما اگر او با نظر شما مخالفت می‌کند یا از انجام این کار رضایت ندارد، بهتر است این کار را انجام ندهید).
3. سوال نپرسیدن
سوال پرسیدن نشان دهنده شور و اشتیاق شما است. اگر از فردی که برای اولین قرار عاشقانه می‌کنید سوالی نپرسید، این تصویر ذهنی را برای او به وجود می‌آورید که شما به او علاقه‌ای ندارید و به این ترتیب او هم به شما بی‌علاقه خواهد شد. اگر خجالت می‌کشید یا نمی‌دانید که چه سوالی بپرسید، بهتر است قبل از دیدار به سوال‌ها یا موضوعاتی که می‌خواهید درموردشان حرف بزنید خوب فکر کنید.
4. ارائه مدارک و سوابق پزشکی غیرضروری
هیچ کس دوست ندارد در نخستین( یا حتی دومین، سومین یا چهارمین) دیدار چیزی در مورد کولونوسکوپی شما بشنود. بهتر است صحبت کردن در مورد سابقه پزشکی خودتان را به بعدا موکول کنید مگر اینکه پایتان را گچ گرفته باشید و ماجرای ناخوشایندی پشت آن وجود نداشته باشد و شما مجبور باشید که با پای گچ گرفته در نخستین دیدار حاضر شوید.
5. صحبت کردن در مورد همسر یا شریک عاطفی قبلی تان
تا زمانیکه مستقیما از شما سوالی پرسیده نشده است از صحبت کردن در مورد همسر یا شریک عاطفی سابق خود پرهیز کنید. این کار فقط باعث می‌شود که به نظر برسید همچنان در آن رابطه باقی مانده‌اید و نتوانسته‌اید خود را از آن خارج کنید. اگر در این رابطه سوالی از شما پرسیده شد، بهترین، مهربانانه‌ترین و خلاصه‌ترین چیزی که می‌توانید را بگویید و سعی کنید با حفظ ادب و زیرکی موضوع گفت‌وگو را تغییر بدهید.
6. رفتارهای نامناسب در هنگام غذا خوردن
همه ما می‌دانیم که بیرون ریختن غذا به همراه آب دهان منظره ناخوشایند و زشتی به وجود می‌آورد و قطعا نمی‌خواهیم شاهد چنین چیزی باشیم. حتی در هنگام نوشیدن نوشیدنی مراقب حرکات خود باشید. وقتی در حال خوردن چیزی هستید صحبت نکنید.
7. افراط و زیاده روی
یک یا دو نوشیدنی خوب است اما خودتان را کنترل و حواستان را جمع کنید. شلختگی یا نامرتب بودن در نخستین دیدار تاثیر خوبی روی طرف مقابل نمی‌گذارد مگر اینکه این دیدار هم مثل خودتان دیداری شلخته و درهم برهم باشد- که البته رابطه‌های جدی و سخت معمولا به این شکل شروع نمی‌شوند.
8: چک کردن تلفن همراه
وقتی شما تلفن همراه خودتان را چک می‌کنید معمولا خسته یا آشفته و نگران به نظر می‌رسید و هیچ یک از این موارد نیز رضایت فردی که با او دیدار می‌کنید را به همراه نخواهد داشت. اگر لازم است که تلفن همراه خودتان را چک کنید، از او عذرخواهی کنید، علت را توضیح بدهید و این کار را سریع انجام بدهید. می‌توانید معذرت خواهی کرده، به دستشویی بروید و این کار را در آنجا انجام بدهید.
9. بحث کردن در مورد شریک عاطفی ایده آل خودتان
مشکل این رفتار این است که احتمالا شما آن را بصورت یک الزام بیان می‌کنید نه یک امتیاز؛ الزامی که بیشتر افراد فاقد آن هستند و به همین دلیل این دیدار به دیدارهای بعدی منتهی نمی‌شود. به عبارت دیگر، با این کار طرف مقابل را نه تنها عزیز و گرامی نمی‌دانید بلکه او را دلسرد و دلزده می‌کنید.
10. زیاده روی در حرف زدن بویژه بیش از اندازه در مورد خودتان حرف زدن
گفت‌وگوی شما باید رو به جلو و عقب در جریان باشد. ابراز عقیده و صحبت کردن را برای طرف مقابل سخت نکنید. اگر فردی که با او دیدار می‌کنید اهل زیاد صحبت کردن نیست، سوال‌های باز از او بپرسید.
11. استفاده زودهنگام از اصطلاحات گرم و عاشقانه
حتی اگر نخستین دیدار شما به طرز عجیبی عالی پیش می‌رود و فکر می‌کنید که احساسی متقابل بین شما دو نفر جاری است، از بکار بردن اصطلاحات عاشقانه و عناوین خودمانی و صمیمی پرهیز کنید( مگر اینکه در حال شام خوردن باشید و قادر به کنار گذاشتن این عادت قدیمی نباشید). با این کار باعث می‌شوید که طرف مقابل احساس کند شما زودتر از زمان لازم با او صمیمی و خودمانی شده اید. در نظر بعضی از افراد این کار علی رغم نیت خیرخواهانه‌ای که در آن وجود دارد رفتاری تحقیرآمیز و اهانت آور است.
12. بیش از اندازه خودمختار بودن
مطلقا نیاز نیست که همه معایب و نقطه ضعف‌های خود را همان اولین قرار عاشقانه اعلام کنید. میانه روی و اعتدال خوب است. عزت نفس پایین هم کار را خراب می‌کند. یک شوخی خودمختارانه می‌تواند جذاب باشد اما زنجیره‌ای از این شوخی‌ها تاثیری معکوس دارد.
13. شوخی کردن در مورد اینکه چقدر بد و سخت با کسی قرار می‌گذارید
وقتی در نخستین دیدار به کسی بگویید که خودتان از آن دسته افرادی هستید که بد و سخت حاضر می‌شوید سر قرار با کسی بروید، این کار شبیه به این است که قبل از پایان فیلم کارگردان بیاید و اعلام کند که این فیلم پایان خوشی ندارد. این کار شما تمام انگیزه و شور و اشتیاق طرف مقابل را از بین می‌برد.
14. لاف زدن در مورد درآمد، مال و اموال و مهارت هایتان
لاف زدن و قپی کردن بطور کلی کاری خسته‌کننده و دلسرد‌کننده است. نام بردن از افراد معروف برای اعتبار دادن به خودتان، صحبت کردن در مورد اینکه چه مبلغی برای خرید خانه زمستانی جدیدتان پرداخت کرده‌اید یا تعریف کردن از اینکه چقدر در بازی والیبال ساحلی ماهر و حرفه‌ای هستید نمونه‌ای از این رفتارها هستند. اینکه مثلا بگویید تازه از سفر یونان بازگشته‌اید خوب است اما ضرورتی ندارد که بگویید با پرواز درجه یک سفر کرده‌اید و در این مدت در یک کشتی کروز اختصاصی به سر برده اید. در صورتیکه فردی که با او اولین قرار عاشقانه تان گذاشته‌اید تا حالا از کشور خارج نشده باشد، با این کار او را خشمگین و ناراحت می‌کنید.
15. سخنرانی کردن در مورد باورهای ارزشمندتان
وقتی شما باور یا عقیده‌ای دارید، به راحتی در مورد آنها بیش از حد هیجان زده می‌شوید، متکلم وحده می‌شوید و قالب گفت‌وگو را به سخنرانی تغییر می‌دهید. به همین علت نباید در نخستین دیدار در مورد مسائل سیاسی یا مذهبی بحث و گفت‌وگو کنید. وقتی در مورد چیزی حرف می‌زنید که نسبت به آن شور و هیجان دارید، احتیاط کنید و طرف مقابل را با سخنرانی جهت گیرانه خود بمباران نکنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/129021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد

واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک

حدادی: امروز یک روز تاریخی برای باشگاه پرسپولیس بود

پخش یورو 2024 در بلاروس بدون مجوز یوفا!

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد

لحظه‌شماری بایرن؛ شاید این ستاره به رئال برسد

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

صعود قاطع یوزها به نیمه نهایی؛ ایران مسافر جام‌جهانی شد

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

سفر به تهران قدیم؛ اولین روزی که بستن کمربند خودرو اجباری شد

این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی هستند

تایپوگرافی جدید از آهنگ زیبای محسن چاوشی

معاون رئیس جمهور: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است

وزیر کشور: فراجا به عنوان ضابط قوه قضائیه وظیفه ذاتی در حوزه حجاب دارد

اظهارات فرمانده سابق سپاه در مورد طرح نور و لایحهٔ حجاب و عفاف

مخبر: مراقبت کنید تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

ضرغامی: آمارها نشانگر رشد قابل‌توجه گردشگری است

ممنوعیت همراه داشتن 14 قلم دارو در عربستان برای زائران حج

گوناگون/ یادی از شکست آمریکا در طبس

صحنه ای هولناک از رعد و برق در شهربازی!

یه گاز از این ترکیب مقوی روزتو‌ میسازه

این غذا مزه پیتزا میده و سریع آماده میشه

یک روش خفن برای درست کردن سیب زمینی ترد و خوشمزه

هشدار آژانس بیماری‌های اروپا درباره کاهش واکسیناسیون کودکان

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

این تنبیه رو برای بچه ها قبول دارید؟

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

عجیب تر از این دم کنی تا حالا ندیدی

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!