آریا بانو

آخرين مطالب

باغبان باشی/ گیاهانی که قهوه دوست دارند! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
باغبان باشی/ گیاهانی که قهوه دوست دارند!
٢٧٩
٠
فوت و فن / قهوه خور هستید؟ خب شاید گیاه خانگی‌تان هم از چند جرعه قهوه بدش نیاید! قهوه‌تان را با گیاهان قهوه دوست‌تان سهیم شوید!
اکثر گیاهان خانگی که ما پرورش می‌دهیم بومی مناطق استوایی هستند، جایی که در خاک اسیدی کف جنگل‌ها به خوبی رشد می‌کنند. از آنجایی که این گیاهان می‌توانند به سرعت خاک را خالی از مواد مغذی کنند و همه مواد غذایی آن را مصرف کنند، بدشان نمی‌آید هر از گاهی یک فنجان قهوه به خاک‌شان اضافه شود. دانه‌های کمپوست شده قهوه خاک را غنی کرده و اسیدیته‌ای که گیاهان نیاز دارند را در اختیارشان می‌گذارد و به این ترتیب به رشد بهتر آنها کمک می‌کند.
اما چه گیاهانی بیشتر از دیگران قهوه را دوست دارند؟
فیلودندرون
یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی، فیلودندرون، در انواع و اقسام شکل‌ها، سایزها و رنگ شاخسار پیدا می‌شود. این گیاه بومی غرب هند و مناطق استوایی آمریکا است و در نور کم، هوای مرطوب و خاکی اسیدی با پی اچ بین 5٫5 تا 6 رشد می‌کند. برای تامین رطوبت فیلودندرون‌تان در طول فصل رشد آن را با آب بدون املاح یا آب مقطر اسپری کنید. می‌توانید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه هم استفاده کنید، به این ترتیب که زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و به اندازه نصف ارتفاع سنگریزه‌ها در آن آب بریزید. سپس گلدان گیاه را بر روی سنگریزه‌ها قرار دهید. به این ترتیب آب موجود در زیر گلدانی با ریشه‌های گیاه در تماس نیست و باعث پوسیدگی آنها نمی‌شود، اما بخار شده و در دسترس گیاه قرار می‌گیرد و رطوبت مورد نیاز آن را تامین می‌کند.
قهوه درمان خانگی عالی برای فیلودندرون‌های نازک نارنجی است که کم رشد می‌کنند! برای این منظور هم می‌توانید تقاله قهوه را با خاک گیاه مخلوط کنید و هم می‌توانید با استفاده از محلولی متشکل از نصف آب و نصف قهوه، گیاه را آبیاری کنید.
سانسوریا
سانسوریا به خاطر تحمل و طاقتی که در مقابل بی‌توجهی صاحبش دارد شناخته می‌شود. این گیاه جز گیاهان خانگی است که نمی‌توان آن را کشت، در هر خانه‌ای رشد می‌کند و بعد از اینکه در محیط جدیدش مستقر شد دیگر نیازی به رسیدگی ندارد! البته با این وجود از نوشیدن فنجانی قهوه بدش نمی‌آید. بومی مناطق استوایی غرب آفریقا، سانسوریا بهترین رشد را در خاکی اسیدی با پی اچ بین 4٫5 تا 7 دارد. این گیاه سرسخت بهترین ظاهر را زمانی دارد که در مکانی با نور کم تا متوسط باشد و هر از گاهی آبیاری شود. برای دادن قهوه به گیاه و بهره‌مند شدن از مواد مغذی آن، محلولی متشکل از 3 قسمت قهوه و یک قسمت آب درست کنید و گیاه را با آن آبیاری کنید.
گندمی
گیاه محبوب و مقاوم گندمی به خاطر شاخسار آویز خود که مانند آبشار از مرکز گیاه روان شده اند در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. برگ‌های بلند و باریک گیاه در انواع رنگ‌ها یافت می‌شود. جالب است که بدانید گندمی بومی جنوب آفریقا است. این گیاه از خاکی با زهکشی خوب و مکانی با نور متوسط تا روشن خوشش می‌آید. گندمی نیاز به آفتاب مستقیم ندارند و در حقیقت باید به دور از تابش مستقیم خورشید باشد پس اگر خانه بدون آفتابی دارید، گندمی یکی از گیاهانی است که می‌توانید در گلدان معمولی و آویز بکارید و در خانه‌تان پرورش دهید. اگر گیاه گندمی‌تان را هر از گاهی با محلول رقیق شده قهوه آبیاری کنید هم مواد مغذی مورد نیازش را به دست می‌آورد و هم اسیدیته خاکش در حد مورد نیازش خواهد شد (گندمی به خاکی با پی اچ 6٫1 تا 6٫5 نیاز دارد). برای درست کردن محلول قهوه 1 قسمت قهوه را با 3 قسمت آب مخلوط کنید.
موز
قبل از هر چیز باید بدانید که گیاه موز را می‌توان در خیلی از مناطق ایران کاشت و میوه برداشت کرد. تمامی گونه‌های گیاه موز خاک اسیدی را دوست دارند، به خصوص گونه‌هایی از این گیاه که گیاه خانگی هستند. پی اچ بین 5 تا 6٫5 برای این گیاه مناسب است. بومی جنوب شرق آسیا، گیاه موز به خاطر برگ‌های استوایی و میوه‌های خوشمزه‌ای که دارد پرورش داده می‌شود. در طول فصل رشد گیاه موزتان را با محلول حاوی 1 قسمت قهوه و یک قسمت آب آبیاری کنید.
نخل ماداگاسکار
این گیاه عیب و غریب خاکی اسیدی را ترجیح می‌دهد. پی اچ 3٫5 تا 5 پی اچ مناسب برای خاک نخل ماداگاسکار است هر چند در خانه می‌تواند خاکی با اسیدیته کمتر را هم تحمل کند. برای آنکه پی اچ خاک اسیدی بماند، دادن قهوه‌ای غلیظ به گیاه در طول فصل رشد می‌تواند کارگشار باشد. همانطور که می‌دانید این گیاه جز ساکولنت‌ها است و تنه‌ای آبدار و پوشیده از تیغ دارد. بر روی نوک ساقه گیاه دسته‌ای از برگ‌های باریک و سبز رشد می‌کند و اگر از گیاه‌تان به خوبی مراقبت کنید با دادن گل‌های زیبا از شما تشکر می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/128934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود