آریا بانو

آخرين مطالب

نکات آرایش چشم که حتما باید بدانید! اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
نکات آرایش چشم که حتما باید بدانید!
٣٨١
٠
زیبامون / زمانی که نوبت به آرایش چشم ها می رسد، نکات زیادی وجود داره که کمک میکنه تا آرایش چشم هاتون زیبا و فوق العاده بشه در مقابل هم چیزهای زیادی وجود داره که باعث میشه تا در آرایش چشمها اشتباه کنید و به زیبایی مد نظرتون نرسید!
ما در این قسمت از زیبامون دات کام تمام نکات و ترفندهایی که به شما کمک میکنه تا آرایش چشم زیباتر و جذاب تری داشته باشید رو بهتون میگیم تا با استفاده از نکات، آرایش بهتر و مناسب تری داشته باشید. با ما همراه باشید.
نکات مهم درباره آرایش چشم شیک و بدون نقص
آماده کردن پلک ها برای آرایش
اگر از پرایمر برای آماده سازی پلک استفاده نکنید، آرایش چشم خوبی هم نخواهید داشت. وقتی که پلک رو به درستی برای آرایش کردن آماده کنید، نه تنها آرایش چشم زیباتر و بهتر دیده خواهد شد بلکه سایه چشم هم موندگاری زیادی خواهد داشت و تا پایان روز، تغییری نخواهد کرد. برای آماده سازی پلک لازم هست که 3 مرحله رو انجام بدید:
قدم اول: ابتدا باید با استفاده از یک اسفنج آرایشی خشک، چربی های اضافی که روی پلک وجود داره رو خشک کنید.
قدم دوم: از یک پرایمر چشم مناسب که فاقد چربی باشه برای آماده سازی پلک استفاده کنید. بهتره پرایمری که استفاده می کنید متناسب با رنگ پوستتون باشه.
قدم سوم: در این مرحله باید مقدار کمی پودر تثبت کننده روی پلک بزنید تا یک سطح نرم، صاف و یکدست برای آرایش کردن چشم ها داشته باشید.
بعد از آشنا شدن با ابزارهای مناسب برای آرایش چشم لازم هست تا تکنیک بِلِند کردن یا ترکیب کردن آرایش چشم رو هم یاد بگیرید!
1. در مرحله اول باید مقداری از سایه چشم پودری با رنگ پایه رو با براش سر گرد روی پلک قرار بدید و با حرکت رفت و برگشتی (مثل حرکت برف پاک کن ماشین) به خوبی ترکیب کنید.
2. برای اینکه حالت چشم ها بهتر و زیباتر دیده بشه لازم هست سایه چشم رو کمی به سمت بیرون چشم هم ترکیب کنید. بهتره این کار تا نوک ابرو ادامه پیدا کنه. با این کار یک آرایش چشم گربه ای ملایم و ظریف خواهید داشت! بهتره این سایه چشم رو به هیچ عنوان به سمت پایین نکشید چرا که باعث میشه تا چشم ها خسته و کوچکتر از حالت طبیعی دیده بشن.
3. اگر از دو رنگ مختلف برای سایه چشم استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که مرز این رنگ ها رو به خوبی ترکیب کنید تا کاملا در یکدیگر فید شده و حالت دو رنگی سایه چشم در یکدیگر محو بشه. با این کار، سایه چشم خیلی طبیعی تر و زیباتر خواهد شد.
در تمام مراحل باید دقت کنید که مقدار زیادی سایه چشم رو روی پلک نزنید و اگه احساس کردید پودر زیادی روی براش قرار گرفته، با چند ضربه آرام، پودرهای اضافی سایه چشم رو از روی براش بردارید تا کار ترکیب کردن راحت تر بشه.
خط چشم رو با سایه چشم کامل کنید
کشیدن خط چشم دنباله دار به مهارت و دقت بسیار زیادی نیاز داره. زمانی که خط چشم مایع رو به خوبی روی پلک کشیدید، برای تثبیت و کامل تر شدن این خط چشم میتونید از سایه چشم مشکی با رنگدانه قوی و براش سرکج استفاده کنید. به این صورت که با استفاده از براش سرکج، روی خط چشم رو دوباره بکشید. این کار نه تنها کمک میکنه تا قسمت های خالی خط چشم پر بشه بلکه در تثبیت خط چشم مایع هم تاثیر خیلی زیادی داره.
اگر تمایل دارید خط چشمی که کشیده اید کمی حالت اسموکی داشته باشه میتونید با استفاده از براش Smudging کمی خط چشم رو به سمت بالا ترکیب کنید بدون اینکه شکل اصلی خط چشم تغییری کنه. با این روش، خط چشم شما حالت دودی زیبایی خواهد داشت.
هایلایتر زدن
اضافه کردن مقدار کمی هایلایتر به آرایش چشم کمک میکنه تا چشم هاتون خیلی درشت تر و بازتر دیده بشه و حالت درخشش زیبایی رو هم برای چشم ها به وجود میاره. بهتره هایلایتر رو بر روی استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بزنید تا زیبایی بیشتری برای آرایش چشم هاتون ایجاد کنه. در آخر هم میتونید مقدار کمی از هایلایتر رو بر روی مرکز پلک بزنید تا درخشش چشمها بیشتر بشه.
واتر لاین (خط چشم پایین) رو فراموش نکنید
استفاده از خط مشکی در داخل چشم باعث میشه تا چشم هاتون کوچکتر از همیشه دیده بشه پس بهتره این کار رو انجام ندید و در عوض با استفاده از یک مداد چشم ضدآب به رنگ سفید یا نوود (nude) داخل خط چشم پایین رو بکشید تا چشمها درشت تر دیده بشن. برای کامل تر شدن شکل چشم ها هم میتونید مقداری مداد چشم مشکی رو در زیر خط مژه پایین بکشید تا شکل نهایی چشم زیباتر و جذاب تر بشه.
بهتره زیر خط مژه بالا (از داخل چشم) رو با مداد مشکی پر کنید! این کار هم نه تنها کمک میکنه تا خط چشم در تمام قسمت های چشم یکدست دیده بشه بلکه باعث میشه تا مژه ها پُر تر و مشکی تر هم دیده شوند.
استفاده از ریمل مژه
اگر از مژه مصنوعی برای کامل تر شدن آرایش چشم هاتون استفاده نمی کنید لازم هست که با استفاده از ریمل مناسب، مژه هاتون رو مشخص تر و پُر رنگ تر کنید. قبل از ریمل زدن لازم هست که با استفاده از فرمژه، مژه ها رو به خوبی حالت بدید و بعد با استفاده از یک ریمل حجم دهنده، تمام قسمت های مژه رو به خوبی ریمل بزنید.
اصلاح کردن اشتباهات آرایش چشم
در پایان لازم هست که اشتباهاتی رو که در ارایش چشم وجود داره اصلاح کنید تا یک آرایش بدون عیب و نقص و زیبا داشته باشید. برای این کار بهتره که از آرایش پاک کن مخصوص چشم استفاده کنید. بهتره این کار رو با دقت زیادی انجام بدید تا آرایش چشم به هم نخوره.
اگر ریمل به قسمتی از پلک مالیده شده بهتره که اجازه بدید تا ریمل به طور کامل خشک بشه و بعد اون رو پاک کنید. اگر بلافاصله ریمل رو از روی پوست پاک کنید، مایع ریمل روی پوست پخش میشه و کار شما رو سخت تر خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/128894/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هموفوبیا، ترس از خون چیست؟ علایم و راههای درمان

علایم و انواع اختلال یادگیری + راههای درمان اختلال یادگیری

نوروپلاستیسیتی: چگونه از قابلیت شکل پذیری مغز خود استفاده کنیم؟

معنا درمانی: تعریف ، تکنیک و اثربخشی

آشنایی با پدیده ای به نام هیپنوتیزم درمانی

علایم ، جلوگیری و درمان بحرانی به نام سرماخوردگی روانی

معرفی 10 نوع از رایج ترین انواع سخنرانی ها

همه چیز درباره ی انحصارطلبی و افراد انحصار طلب

کهن الگوی شخصیتی چیست و چه کسی کهن الگو را ارائه داد؟

چگونه هنر درمانی روح و روان را التیام می بخشد؟

سوگیری پس نگری چیست و چه تاثیری بر زندگی فرد دارد؟

علائم و راه درمان سندرم چارلز بونت بیماری مربوط به چشم

7 نوع سبک مدیریت: کدام یک بهترین است؟

سایبربولی یا زورگویی سایبری چیست و چگونه جلوی آن را بگیریم؟

آشنایی بیشتر با روانشناسی سازمانی

چگونه با از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب کنار بیاییم؟

طرحواره درمانی چیست و چگونه کار می کند؟

سن گرایی چیست و راههای مبارزه با سن گرایی

چگونه با غم از دست دادن نوزاد کنار بیاییم؟

ادراک یا دریافتن چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

همه چیز درباره تیپ شخصیتی ENTP

چه چیزی باعث ترس از صمیمیت می شود؟

اثر پروانه ای : هر آنچه باید درباره آن بدانید

علل، علایم و درمان HPPD یا اختلالات ادراک توهم زا

هر آنچه که باید قبل از داشتن فرزند دیگر در نظر بگیرید!

اعتماد به نفس غیر منطقی چیست و آیا چیز خوبی است؟

خودبیانگری چیست و چگونه آن را تقویت کنیم؟

چرا باید به انجام درمان های روانشناسی پایبند باشید؟

آشنایی با مکتب ندانم گرایی یا آگنوستیک

مصرف قهوه و افسردگی چه ارتباطی با هم دارند؟

ویژگی ها و عملکردهای شناختی تیپ شخصیتی entj

وظایف وکیل خانواده چیست و چرا باید از وکیل کمک بگیریم؟

همه چیز درباره روانشناسی محیطی

علل بیماری کندن پوست چیست و چگونه درمان می شود؟

انواع گفتگوهای درونی و راههای تقویت گفتگوی درونی مثبت

نام یک نفر چگونه می تواند بر سرنوشت او تأثیر بگذارد؟

رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر سلامت روان

رهبری اخلاقی چیست و چرا اهمیت دارد؟

رفتار بچه گانه در بزرگسالان: علائم و نحوه برخورد با آن را بشناسید

وضعیت فرسودگی شغلی برای زنان در محل کار

علل، علایم، عوارض و درمان خشم فروخورده

تیپ شخصیت ESTP: ویژگی ها و عملکردهای شناختی

بیماری قلب خالی: جوانانی که احساس می کنند زندگی هیچ است

6 نشانه یک فرد کنترل کننده + نحوه برخورد با کنترل گری

اضطراب موقعیتی: تعریف، علائم و نحوه مقابله

علامت خشونت خانگی و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید

اختلال هذیان چیست و چه چیزی باعث ایجاد اختلال هذیانی می شود؟

آنچه باید قبل از انتخاب مشاوره آنلاین بدانید

تروما چیست؟ انواع، علائم و راههای درمان

منتور کیست و یک منتور چه وظایفی دارد؟