آریا بانو

آخرين مطالب

هفت نکته برای انتخاب دسته گل عروس خانه داري

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مو تن رو / دسته گل عروس را بعنوان یکی از اجزای ضروری، البته زنده در مراسم عروسی می توان دانست. از آنجا که انتخاب نوع گل، رنگ، اندازه و حتی تزئین آن از نکات مهمی است که به هنگام انتخاب دسته گل عروس باید رعایت شود. البته افرادی هم هستند که ترجیح می دهند از دسته گل های مصنوعی برای روز عروسی استفاده کنند، که به نظر من بهتر است که در کنار تمامی وسایل مصنوعی برای عروس، از یک موجود زنده که دارای بو و رنگ خوبی هم است و حتی از نظر روانشناسی، باعث کاهش استرس می شود، استفاده نمود. یادتان باشد که انتخاب دسته گل برای روز عروسی، نشانگر احساسات و عواطف ما است و نباید بی اهمیت و ناچیز در نظر گرفته شود. برای اینکه بدانید نکات مهم برای انتخاب دسته گل عروس به صورت جزئی تر کدام است، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
همانطور که در بالا گفته شد، اگر برای انتخاب دسته گل عروس، یکسری از اصول و ریزه کاری ها را رعایت نکنید، ممکن است در کنار تمام زحماتی که برای زیباتر شدن خود و مراسم تان انجام می دهید، نتیجه دلخواهی عایدتان نشود. حال برای انتخاب دسته گل عروس بهتر است که نکات زیر را رعایت کنید:
1.انتخاب دسته گل عروس مطابق با قد و هیکل
برای انتخاب دسته گل عروس، حتما باید به قد و جثه خود توجه داشته باشید، اگر جثه کوچکی دارید و یا قدتان کوتاه است، ترجیحا از دسته گلی استفاده نمایید که کوچک باشد وحتی می توانید از گل های رنگی و متنوع به جای یک گل خاص استفاده نمایید. حال اگر قد بلند هستید و یا دارای جثه درشت، برا ی انتخاب دسته گل عروس، از گل هایی که دنباله دار هستند و یا کشیده تر می باشند، استفاده نمایید.
از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت،این است که دسته گل عروس نباید طوری انتخاب و خرید شود که تمام دست و انگشتان را پوشش دهد، بلکه باید انگشتر و ساعتی که بر روی دست است را هم بتوان مشاهده کرد.
2.ست کردن دسته گل عروس با لباس عروس
قبل از انتخاب دسته گل، باید نوع و سبک لباس عروس خود را بدانید تا مطابق با نوع لباسی که می خواهید در عروسی به تن کنید، بتوانید دسته گل عروس را سفارش دهید. حال اگر لباسی ساده و دنباله دار دارید،بهتر است که از دسته گل عروس به شکل گل های آویزان و آبشاری استفاده نمایید و اگر لباسی پرنسسی دارید، می توانید از دسته گل عروس به شکل گرد استفاده کنید.
3.انتخاب دسته گل عروس مطابق با آرایش عروس
یکی از مواردی که باید به هنگام انتخاب دسته گل مد نظر داشته باشید، انتخاب گل با توجه به رنگ پوست و از همه مهمتر سبک آرایشی است که می خواهید استفاده نمایید. مثلا با داشتن پوستی روشن، به هیچ عنوان از دسته گل های تیره و یا گل هایی که خیلی تیره رنگ هستند، استفاده نکنید. حال اگر تم شما قرمز، صورتی و یا هر رنگ دیگری است، دسته گل خود را با توجه به تم آرایشی، البته کمی تیره تر انتخاب نمایید. این تضاد رنگی در زیباتر نشان دادن عروس و دسته گل او بسیار نقش موثری دارد.
4.ست کردن دسته گل عروس با فصل سال
برای انتخاب گل، حتما نیاز نیست که از گل های گران و لاکچری استفاده کنید، بلکه می توان از گل های فصل که هم ارزانتر هستند و هم در دسترس تر، نیز استفاده کرد. گل هایی که مطابق فصل سال انتخاب شوند، از لحاظ ماندگاری بادوام ترخواهند بود. مثلا در فصل بهار، می توان از گل های لاله و نرگس، کوکب،(ارکیده که برای مراسم های تجملی استفاده می شود)یا (گل لیسیانتوس که حتی برای تزئین روی میز مناسب است)استفاده نمود. در فصل تابستان از گل رز، (گل صدتومانی که از نظر قیمت بسیار گران می باشد) و گل نرگس درختی می توان استفاده کرد. در فصل پاییز از (گل آلسترومریا که شبیه گل های شیپوری و نرگس است) و همچنین از گل داودی و گل زبان در قفا هم می توان استفاده نمود. در فصل زمستان هم می توانید از گل شیپوری و یا گل یاسمن استفاده نمود. البته همه این ها سلیقه ای هستند و می توانید گل های دیگری که دوست دارید را برای مراسم خود انتخاب نمایید. در صورتی که برای انتخاب و خرید گل شک دارید می توانید نظر گل فروش را هم جویا شوید و به تجربه و سلیقه او اعتماد کنید.
5.انتخاب دسته گل عروس با ست کردن میوه و سبزی
یکی از نکاتی که باعث خاص تر شدن عروس در مراسم می شود، استفاده از میوه و سبزی به همراه گل های خوش بو و زیبایی است که می توان با نکات ذکر شده، گرد هم آورد. در کنار گل، میوه، سبزی، می توان از تور،روبان و مروارید برای تزئین دسته گل هم استفاده کرد. البته انتخاب موارد ذکر شده، با توجه به مکانی که قصد دارید، مراسم را برگزار کنید کاملا متفاوت خواهد بود. اگر مراسم در خانه گرقته شود، باید از گل هایی که دارای بوی کمتری هستند، استفاده نمود. اما اگر در فضای باز مانند باغ گرفته شود، کلا انتخاب دسته گل متفاوت تر و خوشبوتر خواهد بود.
6.انتخاب دسته گل عروس رنگی
همانطور که می دانید، هر گل با هر رنگی، دارای معنی و مفهومی متفاوت است، مثلا گلی که به رنگ صورتی است مانند رز، نیلوفر و ادریس نشانگر آرامش و دادن امید می باشد. گل سفید که در رز و ادریس و غیره دیده می شود، نشانگر پاکی و روشنایی است. انتخاب گل قرمز، که عموما خانم ها از آن استفاده می کنند، بیانگر عشق و علاقه به همراه شور و هیجان است. از جمله رنگ های سلطنتی که در مراسم های لاکچری زیاد از ان استفاده می شود و نشانگر شجاعت است، رنگ بنفش می باشد. گل هایی که به رنگ سبز هستند، نماد سرسبزی و زندگی هستند و در اکالیپتوس، گل موم و غیره می توان مشاهده کرد. گل نارنجی نماد تحرک و انرژی و یک رنگ ضد افسردگی هم میباشد، که در بابونه، لاله و میخک نیز می توان به آن اشاره کرد.
7.انتخاب دسته گل عروس با توجه به سبک ها
برای داشتن دسته گلی خاص، که عروس بتواند در تمام طول روز آن را نگه دارد، انتخاب سبک بسیار مهم است که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می نماییم.
دسته گل های بازویی به صورت شاخه های بلند طراحی می شوند و باعث پوشاندن تمام آرنج می شوند و به سبک قدیمی و کلاسیک هم معروف هستند.
دسته گل آبشاری، همانطور که از اسم آن پیدا است به صورت آبشار از دسته گل آویزان است و در مراسم های تشریفاتی و مجلل استفاده می شود.
دسته گل گرد که مناسب با هر لباس و جشنی است، به صورت گرد طراحی شده است.
دسته گل دستبندی برای خانم هایی طراحی شده است که تمایل به گرفتن دسته گل ندارند و ترجیح می دهند آن را بر روی دست خود ببندند که از سبک های ذکر شده، پر کاربردتر و امروزی تر است.
دسته گل های کوچک که عموما برای خانم هایی که ریز نقش هستند، مناسب بوده و ترکیبی از گل رز، گلابی رانونکلوس و غیره می باشد.
سخن آخر
در این مقاله، تلاش شده که نکات مهمی برای انتخاب و خرید دسته گل، برای عروس خانم هایی که تمایل دارند در مراسمشان خاص باشند، ارائه شود؛ با این وجود در کنار تمامی این نکات مهم، قیمت دسته گل و زمان خرید دسته گل هم بسیار حائز اهمیت است که باید آن را هم به یاد داشته باشید. امیدوارم که از این مقاله استفاده کرده باشید، در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید از طریق ارسال در دیدگاه با مشاورین مجله آرایشی مو تن رو در تماس باشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟