آریا بانو

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

برخی رسانه ها به دنبال از بین بردن اعتماد دولت و مردم هستند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برخی رسانه ها تلاش می کنند که اعتماد مردم به دولت را از بین ببرند اما این دولت با رای مردم و خواست آنها شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدای دهه فجر انقلاب اسلامی سال 57 افزود:74 درصد مردم پای صندوق های رای آمده و رئیس جمهوری با رای بالای مردم انتخاب شد و امروز با توجه به پیمان شکنی آمریکا، ثبات، انسجام و امنیت کشور حفظ شده است.
وی ادامه داد: در سال های قبل حمله داعش را داشتیم که یک نمونه آن را در خوزستان شاهد بودیم. اما به امید خداوند باید همگی تلاش کنیم در این شرایط سخت با گران فروشی مقابله کنیم. گرانی هست اما گران فروشی داستان دیگری است و عده ای از شرایط موجود سوء استفاده می کنند.
ابتکار تاکید دارد: در شرایط موجود جامعه مردم باید نقش آفرینی کرده و با گران فروشی مقابله کنند. اگرچه دولت برنامه هایی را هم برای این موضوع در نظر گرفته است.
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم با دروغ و تهمت بین دولت و مردم فاصله ایجاد شود، گفت: گروه هایی در تلاش برای ایجاد جنگ روانی هستند و اخبار نادرست به مردم می دهند یا می گویند مسئولین حقوق های نجومی می گیرند. البته عده اندکی در جاهای خاصی مثل بانک ها حقوق هایی می گرفتند که مدیریت شد. شخص رییس جمهور هر لحظه پیگیر مشکلات هستند اما نباید فشارهای اقتصادی و سیاسی که آمریکا تحمیل می کند را نادیده گرفت.
وی افزود: اقتصاد ایران در حد زیادی خودکفایی داشته اما نه ایران و نه هیچ کشوری خودکفایی صد در صد ندارد. به هر حال سیاست های اقتصاد مقاومتی همان قدر که درون زا هستند نیاز به ارتباط با دنیا هم دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: در این شرایط باید حتما انسجام ملی خودمان را حفظ کنیم و از ورود به مسائل اختلاف برانگیز دوری کنیم.
ابتکار اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با حضور مردم و ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری مردم شکل گرفته است و پیروزی انقلاب مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی، فداکاری شهدا و همچنین صبر خانواده شهدا است.
وی بیان کرد: صبر خانواده شهدا بر مشکلات، سختی ها که فقط برای آن هدف متعالی که شهیدشان به خاطر آن رفته معنی پیدا می کند.
ابتکار با تاکید بر ویژگی های خاص شهدا خاطرنشان کرد: خیلی از شهدا پیروزی انقلاب را ندیدند و قبل پیروزی و در جریان مبارزات شهید شدند. پیروزی انقلاب اتفاق بزرگی بود و خیلی ها بعد از پیروزی به خاطر یقین و اعتماد به خداوند و رهبری امام عزیز وارد مسیر و جریان انقلاب شدند. مسیری که پر از تهدید و ترس و وحشت بود و به همین دلیل لحظه به لحظه انقلاب را نباید فراموش کرد.
وی افزود: یاد و خاطره این شهدا در تاریخ ایران و سپهر فرهنگی و اجتماعی ایران ماندگار خواهد شد.
ابتکار با بیان اینکه باید تلاش کنیم یاد و خاطره شهدا و تاریخ انقلاب را در ذهن جوانان که 85 درصد آنها شاهد تاریخ انقلاب نبوده و داستان های شهدا را با ناباوری می شنوند، زنده کنیم، افزود: باید از فداکاری و از خودگذشتگی شهدا برای جوانان امروز بگوییم. چرا که به خاطر فاصله نسلی قادر به برقراری ارتباط با این موضوع نیستند و این وظیفه خانواده شهدا است که این وقایع را زنده نگهدارند. به همین دلیل یکی از وظایف ما در دولت و بخش های مختلف این است که تجربیات و تجربه زیسته خانواده شهدا را به نسل جدید منتقل کنیم و یکی از برنامه های ما گفت وگوی بین نسلی است.
وی اظهار کرد: برای ماندگاری انقلاب حتما باید به نسل کنونی که ساختار ذهنی اش متفاوت از نسل های انقلاب است، گفت وگوی سازنده برقرار کنیم. آرمان های شهدا را زنده کنیم و در این میان مادران، همسران و خانواده شهدا بهترین افراد برای انتقال تجربیات انقلابی شان به نسل کنونی هستند.
ابتکار ادامه داد: در این چهل سال مردم ایران سختی ها و فراز و فرود و تحریم ها و مصائب زیادی را متحمل شدند، اما امروز به پشتوانه این فداکاری ها کشور ایران در بسیاری از عرصه ها موفق است.
وی با اشاره به برخی آمارهای رشد و توسعه در کشور گفت: امروز با توجه به نرخ توسعه انسانی کشور در مقایسه با کشورهای دنیا، ایران به مرز کشورهای توسعه یافته رسیده است و نرخ بازماندگی از تحصیل دختران ایرانی که در زمان انقلاب نزدیک به 38 درصد بود به سه درصد رسیده است.
ابتکار افزود: امروز 27 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها خانم هستند و امروز تعداد دانشجویان که زمانی حدود 300 هزار دانشجو بود به 4 میلیون دانشجو رسیده که بیش از نیمی از آنها زن هستند و امروز زنان ایرانی با رعایت همه شئون در عرصه های ورزشی به مقامات قهرمانی می رسند و در بسیاری از رشته‌ها حضور خانم ها به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: همه این پیشرفت ها ثمره خون شهدا و ایثارگری و فداکاری های آنها و حاصل زمینه هایی است که دولت فراهم کرد و نیز حاصل تلاش زنان و مردان و جوانانی است که به خودباوری رسیده بودند.
معاون رئیس جمهوری بیان کرد: وقتی مردم دیدند عده‌ای از دارایی خودشان برای انقلاب اسلامی و آرمان های کشور گذشتند، انگیزه، اعتماد و ایمانشان تقویت شد.
وی ادامه داد: همان طور که می دانید دی ماه 96 قرار بود براندازی در ایران اتفاق بیفتد. جریان‌های برانداز دست به دست هم دادند و در خیابان ها به راه افتادند و همین طور اتفاقاتی هم در داخل بود تا دولت ایران ساقط شود و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبیند.
ابتکار افزود: نرخ دلار قرار بود به 70 هزار تومان و همچنین قرار بود نرخ تورم به 150 درصد برسد. قرار بود با طراحی قبلی مردم ایران را نگران کنند. این مسئله ای نبود که دولت به تنهایی بخواهد با یکسری مشکلات مواجه بشود. این طراحی از بیرون و علیه جمهوری اسلامی ایران بود. خدا را شکر با هوشیاری دستگاه های کشور امروز نه تنها نرخ دلار کنترل شد بلکه نرخ تورم نیز با وجود افزایش قیمت ها کنترل شد.
معاون امور زنان رئیس جمهوری اظهار داشت: بسیاری از شایعات در کنار جنگ روانی برای جدا کردن حکومت از مردم و در جهت خالی کردن دل مردم صورت می گیرد. به جوانان القا می کنند هیچ امیدی نیست اما روز 22 بهمن مردم با حضور باشکوه خود این معادلات را برهم زدند. حضور مردم در صحنه ها تضمین کننده انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا بارها به صراحت گفته بود که روز 22 بهمن در تهران حضور خواهد داشت، اما این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست و با حضور مردم همیشه در صحنه راهپیمایی 22 بهمن مثل هر سال و با شکوه بیشتری برگزار شد.
ابتکار خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پنجمین دهه خود را آغاز کرده و در این مدت شاهد رشد کشور در خیلی از زمینه ها بوده ایم و به امید خداوند این روزها ادامه خواهد داشت.
* ف ش *1193

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/126066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی