آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

انهدام باند قاچاق انسان در شهرری / 6 شهرستان تهران تخت بیمارستانی ندارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنج‌شنبه، بسته حمایتی بیماران SMA نیازمند تأمین اعتبار 230 میلیارد ریالی، اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت از اول اردیبهشت، متروی تهران در روز 22 بهمن رایگان است، 6 شهرستان تهران تخت بیمارستانی ندارد، محیط زیست بر فاز دوم باغ پرندگان نظارت می‌کند و انتقاد بهزیستی به روابط بزرگسالانه کودکان در سریال «بچه مهندس»" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنج‌شنبه
احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در اواخر وقت روز پنج‌شنبه (18 بهمن‌ماه) خبر داد.
وی در مورد وضعیت آب و هوایی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: فردا چهارشنبه (17 بهمن‌ماه) آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 9 و صفر درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین پس‌فردا پنج‌شنبه (18 بهمن‌ماه) هوای تهران صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر با بیشینه و کمینه دمای 11 و یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
با هدف پیشگیری از تکرار اشتباهات فاز اول
محیط زیست بر فاز دوم باغ پرندگان نظارت می‌کند
مهرداد کتال محسنی، معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه فاز دوم باغ پرندگان تهران مجوزهای لازم محیط زیستی را دریافت کرده است، گفت: برای تکرار نشدن مشکلات محیط زیستی که فاز اول این مجموعه داشت، نظارت‌های مستمری بر فاز دوم باغ پرندگان داریم.
کتال محسنی با بیان اینکه سیستم‌های گندزدایی برای دفع اصولی پساب و تصفیه آن در فاز دوم باغ پرندگان نصب شده است، گفت: سایر ملاحظه زیست‌محیطی مجموعه نیز در دست تکمیل است. فاز دوم باغ پرندگان فضای مناسبی دارد و از نظر ملی پروژه بزرگی محسوب می‌شود.
با تحصیل 14 هزار دانش‌آموز در مدارس ایرانی 54 کشور خارجی اعلام شد
چالش تدریس درس «تاریخ» در برخی مدارس خارج از کشور / ممنوعیت تدریس دینی و قرآن نداریم
غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور بین‌الملل طی 40 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرسش‌های مختلف خبرنگاران پیرامون وضعیت مدارس خارج از کشور و آموزش اتباع خارجی پاسخ داد.
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مشکل فعالیت برخی مدارس در خارج از کشور حل شده است گفت: در امارات دو، سه مدرسه داشتیم که با مشکل مواجه شده بودند که با همکاری وزارت امور خارجه در حال حل شدن است. امیدواریم سال آینده مشکل مدرسه شارجه ما حل شود. 80 درصد مشکل مدرسه ابوظبی هم حل و فصل شده اما از آنجا که دانش‌آموزانش به مدرسه دوبی رفته بودند، مشکل بود به این مدرسه برگردند.
انتقاد بهزیستی به روابط بزرگسالانه کودکان در سریال «بچه مهندس»
حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به محتوای فصل دوم سریال «بچه مهندس» و آثار سو آن بر نگاه خانواده‌ها نسبت به کودکان ساکن در پرورشگاه‌ها و مراکز شبه خانواده انتقاد کرد.
مسعودی فرید با انتقاد از نگاهی که تصور می‌شود کودک یک بزرگسال کوچک شده است، تصریح کرد: این نگاه مدت‌هاست که رد شده است. بچه مینیاتوری از بزرگسال نیست، بلکه بچه همان کودک با مختصات، شاخص‌ها و معیارهای خودش است و باید با نگاه تخصصی به کودکان نگاه کنیم.
بیماران در چه شرایطی می‌توانند پرونده درمانی‌شان را از بیمارستان درخواست کنند؟
طبق آئین‌نامه اخلاق حرفه‌ای سازمان نظام پزشکی، در صورت درخواست بیمار برای دریافت رونوشت اطلاعات ثبت شده در پرونده سلامتی‌اش در بیمارستان، مطب و … به مجوز خاصی نیاز نیست و رونوشت پرونده باید به بیمار یا نماینده قانونی وی تحویل داده شود.
بیماران SMA چند سال عمر می‌کنند؟
بسته حمایتی بیماران SMA نیازمند تأمین اعتبار 230 میلیارد ریالی
دکتر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن تشریح بسته حمایتی وزارت بهداشت برای بیماران SMA، گفت: طبق برآوردهای ما هزینه بسته خدمتی برای کل بیماران SMA بالغ بر 230 میلیارد ریال است.
وی درباره اعتبار مورد نیاز برای تأمین داروی این بیماران نیز گفت: باید توجه کرد که میزان مورد نیاز دارو برای هر بیمار در سال اول شش تزریق و از سال دوم تا پنجم، سالی سه تزریق است که مجموعاً برای این دوره درمانی 18 آمپول شامل داروی بیماران SMA نیاز خواهد بود. حال قیمت هر آمپول 70 هزار دلار برآورد شده است. بنابراین مجموع هزینه‌های هر یک بیمار SMA یک میلیون و 200 هزار دلار خواهد بود.
6 شهرستان تهران تخت بیمارستانی ندارد / افزایش سالانه 250 هزارنفری جمعیت تهران
محسنی بندپی، استاندار تهران خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد برای تجهیز ساختمان مدیریت بحران استان تهران بودجه لازم اختصاص یابد.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه برخی از وزرا علی‌رغم بودجه در اختیار سهمی که باید را برای تهران قائل نمی‌شوند اظهار کرد: در استان تهران 8500 کلاس درس تخریبی، 17 هزار کلاس کمبود و 1100 کلاس از وسایل استاندارد گرمایشی برخوردار نیستند این در حالی است که هر سال 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود و هم زمان یک میلیون نفر از اتباع نیز در استان تهران حضور دارند که 110 هزار نفر از آنها دانش‌آموز هستند و به جمعیت دانش آموزی استان تهران اضافه می‌شود.
اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت از اول اردیبهشت
اعضای شورای شهر تهران با اجرای پایلوت زیست شبانه پایتخت از ابتدای اردیبهشت موافقت کردند.
صبح امروز بررسی کلیات طرح زیست شبانه در شهر تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و زهرا نژاد بهرام عضو هیئت ریسه شورای شهر با بیان این طرح گفت: موضوع زیست شبانه امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در دستور کار قرار گرفته است و می‌توانیم از زیست شبانه در راستای رفع فضاهای بی دفاع شهری، توسعه وتسری موضوع نظارت اجتماعی و توسعه اقتصاد شهری استفاده کنیم.
متروی تهران در روز 22 بهمن رایگان است
فرنوش نوبخت، نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از رایگان بودن خدمات این ناوگان به شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن 97 خبر داد.
خزانه دار شورای شهر تهران خبر داد
کسری بودجه 18 درصدی شهرداری در پاییز
حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران اعلام کرد که شهرداری تهران در پاییز امسال با کسری 18 درصدی بودجه مواجه بوده است.
رسولی همچنین درباره عملکرد نه ماهه هزینه و درآمد شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی نه ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف 130 هزار و 721 میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند، اما در برش عملکردی نه ماهه امسال توانسته مبلغ 98 هزار و 717 میلیارد ریال (75 درصد) منابع را تحصیل کند.
انهدام باند قاچاق انسان در شهرری
سردار علی ذوالقدری ، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت از انهدام یک باند شش‌نفره قاچاق اتباع افغانستانی در شهرری خبرداد .
وی با بیان اینکه در بازجویی‌های انجام شده از متهمان مشخص شد که این افراد با چند دستگاه خودروی سواری اقدام به جابجایی اتباع غیرمجاز افغانستانی کرده‌اند، گفت: آنان از هر نفر سه میلیون تومان وجه نقد دریافت کرده‌اند تا در بخش‌های مختلف شهر تهران اسکان دهند اما به خاطر اختلاف‌های مالی و درگیری‌های متعدد با این اتباع اقدام به تیراندازی کرده بودند که البته در این درگیری کسی مجروح نشد اما وقوع این مساله و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، موجب رعب و وحشت شهروندان شده بود.
رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر:
جمع‌آوری زباله در تهران غیر علمی و غیر استاندارد است
زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله در تهران غیر علمی و غیر استاندارد است، در این باره تصریح کرد: نباید این حس در شهروندان ایجاد شود که هر زمانی که می‌خواهند زباله خود را بیرون از منزل بگذارند تا شهرداری آن را جمع‌آوری کنند.
به گزارش ایسنا، پر بازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پنج‌شنبه
انتقاد بهزیستی به روابط بزرگسالانه کودکان در سریال «بچه مهندس»
درمان‌های گیاهیِ پسوریازیس
6 شهرستان تهران تخت بیمارستانی ندارد / افزایش سالانه 250 هزارنفری جمعیت تهران
بسته حمایتی بیماران SMA نیازمند تأمین اعتبار 230 میلیارد ریالی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/124779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم