آریا بانو

آخرين مطالب

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند گفتگو

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازیگران زیادی در سریال «هشتگ خاله سوسکه» که از هفته گذشته وارد شبکه نمایش خانگی شده است، ایفای نقش کردند، امیر کربلایی‌زاده یکی از آن چهره‌هایی است که بعد از اجرای استنداپ کمدی‌ها در برنامه «خندوانه» به شهرتی بیشتر رسید و این روزها هم در سریال جدیدی که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده بازی کرده است.کربلایی‌زاده می‌گوید: بازی در این سریال تجربه متفاوتی را برایش رقم‌زده و مخاطبان هم با مجموعه‌ای متفاوت روبه‌رو هستند.به بهانه توزیع سریال «هشتگ خاله سوسکه» در شبکه نمایش خانگی «خبرآنلاین» با کربلایی‌زاده گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.
بعد از «خندوانه» و استنداپ کمدی‌هایی که در آنجا اجرا کردید بیشتر با آنها مقایسه می‌شوید. این قضیه برایتان پیامدهای مثبت دارد یا اذیت‌تان می‌کند؟
من مدعی هستم که اولین استنداپ کمدی مستقل در ایران را اجرا کردم، استنداپ کمدی مستقل یعنی مردم بلیت خریدند و آمدند و یک ساعت و نیم استنداپ دیدند، البته این ماجرا قبل از برنامه «خندوانه» اتفاق افتاد، آن موقع من دغدغه این را داشتم و متاسفانه کسی در مرکز هنرهای نمایشی هم خیلی با واژه استنداپ کمدی آشنا نبود. الان خوشحالم که استنداپ کمدی خیلی زود جایش را میان مردم باز کرد و این به‌خاطرحمایتی بود که رامبد جوان از این اتفاق انجام داد. اما معتقدم من بازیگری هستم که در کنارش دغدغه استنداپ را داشتم و برای همین هم با اینکه استنداپ‌ها از نظر مالی شرایط بهتری دارند بازی در فیلم، سریال و تئاتر را انتخاب می‌کنم. اما فیلم و سریال‌هایی که از من پخش شده بعد از استنداپ کمدی انگار بیشتر دیده شدند و این قضیه به من کمک کرد که امیر کربلایی‌زاده بیشتر دیده شود. از این بایت خوشحالم اما دوست ندارم که در پروژه‌های تلویزیونی و تصویری اینطور به اذهان برسد که کربلایی‌زاده لزوما می‌تواند استنداپ‌کمدین خوبی باشد و نه بازیگر. برایم خیلی مهم است که اول من را به‌عنوان بازیگر بشناسند بعد به‌عنوان استنداپ کمدین.
این روزها مشغول چه کاری هستید؟
دغدغه خودم در استنداپ این است که بتوانم استنداپ را در کشورهای دیگر برای ایرانی‌های دیگر اجرا کنم تلاش دارم که یکی دو سفر خارجی داشته باشم. چند پیشنهاد فیلم و سریال دارم که در حال بررسی‌شان هستم اما هنوز هیچ کدامشان چنگی به دلم نزده‌اند.
حضورتان در «خندوانه» ادامه پیدا خواهد کرد؟
«خندوانه» در ایامی که من به‌خاطر تصادف بستری بودم تا عید ضبط شده و در آن سه ماه من نتوانستم سعادت این را داشته باشم که در کار حضور پیدا کنم. اما اگر دوباره شرایط همکاری اتفاق بیفتد و من سر کار نباشم حتما دوباره در برنامه حضور پیدا خواهم کرد.
از حضور در سریال «هشتگ خاله سوسکه» هم برایمان بگویید و اینکه این سریال چه جذابیت‌هایی برایتان داشت که آن را پذیرفتید؟
پیشنهاد بازی در این سریال ابتدا از طرف تهیه‌کننده کار به من شد، حسن مصطفوی را سال‌هاست که می‌شناسم و وقتی که به من پیشنهاد دادند بلافاصله پذیرفتم چون ایشان را در عرصه تهیه‌کنندگی و تولید بسیار قوی و توانمند می‌دانم. نقشم در این سریال نقش خیلی خوبی است، این سریال در بین کارهایی که تا به حال در شبکه نمایش خانگی پخش شده به‌نظرم یک سریال کاملا متفاوت و جذاب است.
با توجه به پیشینه‌ای که مخاطب از شما در ذهن دارد به‌خصوص با استنداپ کمدی‌هایی که اجرا می‌کردید چقدر از بار کمدی سریال «هشتگ خاله سوسکه» بر عهده شماست؟
من سعی کردم خیلی به فکر کمدی اجرا کردن نقشم نباشم و سعی کنم طوری بازی کنم که برای تماشاگر شیرین و جذاب باشد، جذابیت لزوما کمدی اجرا کردن نیست. اینکه شخصیت همراه خودش داستان و اتفاق داشته باشد به نظرم مهم‌تر است.
با توجه به تجرییات خودتان چقدر به نویسنده و کارگردان پیشنهاد می‌دادید یا بداهه‌پردازی می‌کردید؟
سوال خوبی پرسیدید، در کارهایی که این فضا به من داده می‌شود اصولا انباری از ایده و پیشنهاد هستم، چرا که می‌دانم قبل از اینکه «نه» بشنوم کسی که به او پیشنهادم را می‌گویم فکر می‌کند و بعد به من جواب مثبت یا منفی می‌دهد و این خیلی برایم لذتبخش است. به‌نظرم این نکته برای هر بازیگری یک شانس است که در کارهایی قرار بگیرد که به حرف‌ها و ایده‌هایش گوش می‌دهند و تا حد ممکن این ایده‌ها را در کار به کار می‌برند. در این کار ایده‌ها را می‌پسندیدند و به من اجازه می‌دادند روی خلاقیتم کار کنم و به آن ادامه دهم.
روزنامه آرمان






نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده

ضعف خانواده‌های ایرانی در فرزند پروری

زنان دارای همسر معتاد در معرض آسیب اعتیاد

ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند

تجرد قطعی و منفی نگری چالشی جدی در برابر جوانان

"میلیونر میامی" تا حدی ادای دین به سینمای ایران است / ساخت فیلم کمدی از جدی سخت‌تر است / صابر ابر بازیگری کمیاب است

سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور

رضا توفیق‌جو: "وَرَن" فیلمی سایکودرام است

علی منتظری: تئاتر و انقلاب به یکدیگر خدمت کرده‌اند / باید به تئاتر استان‌ها توجه خاص داشته باشیم

حمید دهقانپور: سال‌های پیش از انقلاب سینما به حد ورشکستی رسید / سینمای ایران در دهه 60 دچار تحول شگرفی شد

تامین«جهیزیه» قانونا بر عهده زن است؟

نوربخش: اقدامات متعددی در حوزه کپی‌رایت انجام شده است / در نشست مجمع تولیدکنندگان آثار شنیداری چه گذشت؟

نوروزبیگی: "مارموز" تلاش دارد شرایط سیاسی کشور را به صراحت نقد کند

محمدرضا خاکی: در حوزه ترجمه آثار نمایشی عقب مانده‌ایم / "شب نمایشنامه" در خانه هنرمندان برگزار شد

مسعود جعفری‌جوزانی: سینما مطرب‌خانه شده و بیضایی جایی در آن ندارد

اشرف بروجردی: یکی از اهداف کتابخانه ملی قراردادن منابع کتابی و سندی در اختیار همگان است

همایون اسعدیان: جشنواره فیلم فجر ویترین عملکرد سینماگران کشور است

دیه زن و مرد برابر می‌شود؟

تغییر باورها سهم زنان از انقلاب

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم

محمدرضا انصاری: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند

پسرم «گل» مصرف می کرد، فکر می کردم گیاه پرورش می دهد

محمد رحمانیان: امنیتی شدن تئاتر، فضای کار را سخت می‌کند

طلاق‌های امروز حاصل طلاق‌های اتفاق نیفتاده‌ی دیروز

آسیب های زنانه و دگردیسی زیست بوم اجتماعی

مردان در موضوع بدحجابی بانوان، 50 درصد مقصرند

خیانتی که پس‌از 5 سال افشاء شد

کودکانتان را بی‌اجازه نبوسید!

حسینی: فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی تهران ستاره‌های سپهر هنر ایران هستند

دبیر جشنواره فجر: هیچ ممیزی و سفارش برای انتخاب شدن یا نشدن فیلم ها، خارج از هیات انتخاب نداشتیم