آریا بانو

آخرين مطالب

برنده بازی دورتمند و پاریسن‌ژرمن، تلویزیون بود با پخش 95 تبلیغ! فرهنگی هنری

برنده بازی دورتمند و پاریسن‌ژرمن، تلویزیون بود با پخش 95 تبلیغ!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / در مدت 95 دقیقه بازی دورتموند مقابل پاریسن‌ژرمن، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.
شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتموند مقابل پاریسن‌ژرمن برگزار شد که تیم دورتموند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه‌ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید.
این بازی مانند تمام بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه‌ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد.
همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسئله‌ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟
53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه
بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ‌های سه ثانیه‌ای تا 20 ثانیه‌ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارائه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده‌ترین برنامه‌هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می‌خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات.

آریا بانو


برای توضیح دقیق‌تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند.
چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید.
از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد.
7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه‌ای
این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند.
سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه‌ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه‌ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه‌ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند.
در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ‌ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد.
95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات!
در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دائم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.
در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیم با نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتموند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی‌های قبلی هم مرتبط می‌شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1196129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استارشیپ غول‌پیکر به پرواز در می‌آید

کتاب «روایت شاعرانه» برگرفته از اتفاقات سفر حج برای یک کودک است

فلیک: تشنه قهرمانی با بارسلونا هستم

مدافع سابق استقلال سهمیه پارالمپیک گرفت

بازیکن شمس‌آذر گل ساخت اما شادی نکرد

چگینی: سعی دارم بین جامعه ورزش رزمی اتحاد برقرار کنم

بهترین لحظه عمر فوتبالی مسعود ریگی

دیدار پنح منهای یک در ورزشگاه آزادی!

10 گل برتر جام جهانی 1994

انتصاب سرپرست کمیته تیم‌های ملی تیراندازی

4 هفته تلخ برای شاگردان شجاعی

سالروز تنها قهرمانی بدون باخت تاریخ لیگ برتر

عصر دلچسب عروسکی‌ها در خانه موزه خیمه‌شب بازی

هادی کاظمی هم به رادش و علوی در «جوکر2» پیوست

من عادت نکردم، تو عادتم دادی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «ماروسی»

قطعه ای از موسیقی فیلم «میان ستاره ای» با ساز سنتور

هراز جمعه یکطرفه می‌شود

کشف کوچک‌ترین جزیره جهان

بزرگ‌ترین پروانه‌ای که تاحالا دیدین!

طرز تهیه کله جوش گوجه فرنگی سه سوته با عطر و رنگ بی نظیر

معده و قلب رابطه تعجب برانگیزی با هم دارند

شیوه درستِ برخورد با کودک لجباز

اسپیس ایکس ماهواره ژاپنی-اروپایی را به مدار زمین برد

رمان نویسنده ایرانی درباره جنگ جهانی دوم در اروپا!

باستان‌شناس شاعر‍!

صعود 4 تیم به مرحله پلی‌آف لیگ برتر تنیس روی میز

اصلانیان: بازی مس سنگین است، هنوز قهرمان نیستیم

بولدوزور کلوپ؛ طعنه به سیتی، چلسی و یونایتد!

همبستگی ستاره عراقی مس با مردم رفح

عبدی: نساجی هم پدر داشت هم سرمربی

کمپانی برای عقد قرارداد با بایرن به مونیخ رسید

سیاوش یزدانی سخت‌گیرتر از همیشه

عجیب‌ترین اخراج لیگ که شاید ندیده باشید!

دختر رکابزن ایرانی در تور ازبکستان روی سکو رفت

مشهد؛ میزبان مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا

سارا روستاپور: عمیقا برای کودکان و زنان فلسطین ناراحتم

«آپاراتچی» در اکران‌های سیار نیم میلیاردی شد

«مرد خاموش» در شانگهای رقابت می‌کند

جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش در استان البرز برگزار شد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهید آیت الله رئیسی همیشه اولویتش کار مردم بود

سفر به ایران قدیم؛ اولین روزی که بورس تهران کامپیوتری شد

اجرایی احساسی از بهنام بانی در کنسرت

لحظه انفجار ساختمانی در اوهایو

دبیر ساماندهی کارگروه مد و لباس: مخالف «حجاب استایل‌ها» هستیم

نماینده اسبق مجلس: بسیاری از مسئولین از خدا و پیغمبر نمی‌ترسند

آخرین دستور کاری رئیس‌جمهور شهید درباره دانشگاه‌ها

سبک جدید فوتبال با موتور

صدای بغض آلود اذان در رفح پس از جنایت رژیم صهیونیستی

نوای خاطره‌انگیز از حرم امام رضا علیه‌السلام