آریا بانو

آخرين مطالب

دیدنی های گیلان: سفری به سرزمین سرسبز شمال فرهنگی هنری

دیدنی های گیلان: سفری به سرزمین سرسبز شمال
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پس اگر به دنبال یک مقصد همه چیز تمام هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و راهی گیلان شوید و با اجاره ویلا شمال در هر شهر و روستایی که مقصدتان است، برای یک سفر متفاوت و جذاب برنامه‌ریزی کنید. با وجود تنوع بالای انواع اقامتگاه‌ها به ویژه خانه‌های بوم‌گردی و ویلا، دغدغه‌ای از بابت رزرو ویلا نخواهید داشت و با هر بودجه‌ای می‌توانید اقامتگاهی متناسب با شرایط خود پیدا کنید.

استان گیلان با طبیعت بکر و سرسبز، مردمی خونگرم و مهمان نواز، و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان یکی از جذاب‌ترین مقاصدی است که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید. از سواحل زیبای خزر تا جنگل های انبوه و ییلاقات خنک با چشم‌اندازهای دیدنی، آبشار‌ها و رودخانه‌های پرآب و حتی غارهای جنگلی هر کدام بخشی از این طبیعت شگفت‌انگیز هستند. البته به این مجموعه باید تاریخ و فرهنگ اصیل و غنی گیلان را نیز اضافه کرد.
با سفر به هر منطقه از استان گیلان رشت، انزلی، لاهیجان یا حتی روستاهای سرسبز و ییلاقی شیفته این بخش از نقشه ایران خواهید شد. جایی که قدم به قدم آنجا جاذبه دیدنی را برای شما رو می‌کند و اگر روزها نیز در این استان سفر کنید باز هم جاذبه‌های زیادی برای دیدن باقی می‌ماند.
پس اگر به دنبال یک مقصد همه چیز تمام هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و راهی گیلان شوید و با اجاره ویلا شمال در هر شهر و روستایی که مقصدتان است، برای یک سفر متفاوت و جذاب برنامه‌ریزی کنید. با وجود تنوع بالای انواع اقامتگاه‌ها به ویژه خانه‌های بوم‌گردی و ویلا، دغدغه‌ای از بابت رزرو ویلا نخواهید داشت و با هر بودجه‌ای می‌توانید اقامتگاهی متناسب با شرایط خود پیدا کنید.
حالا سری به جاذبه‌های مختلف در استان گیلان می‌زنیم. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین روستاهایی که با دیدن آنجا سخت می‌توانید از استان زیبای گیلان دل بکنید.
قلعه رودخان؛ قلعه‌ای در دل کوهستان
در نزدیکی شهر زیبای فومن که بیش از هر چیز به کلوچه‌هایش معروف است و البته طبیعت زیبا و سرسبزی دارد، یکی از دیدنی‌ترین و منحصر به فردترین جاذبه‌های تاریخی آن هم درست در دل طبیعت قرار گرفته است. قلعه رودخان یکی از مشهورترین جاذبه های تاریخی گیلان، بر فراز صخره ای در نزدیکی شهر فومن واقع شده و قدمت آن به دوره ساسانی می‌رسد.
قلعه‌ای که به‌عنوان دژ مستحکمی برای محافظت از شهر بوده و از نظر معماری و موقعیت مکانی، اثری منحصر به فرد دیدنی به‌شمار می‌رود. یکی از دلایل ساخت این قلعه را محافظت شهر در برابر حمله اعراب می‌دانند که البته پس از دوره ساسانیان بخش‌های زیادی از آن مورد تخریب قرار گرفت و پس از آن در دوران سلجوقی مرمت شد و به‌عنوان یک پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفت. اما در حال حاضر بخش‌های زیادی از قلعه تخریب شده که در زمان بازدید می‌توانید محوطه کمی از آن را ببینید. دیوار این قلعه، طولی نزدیک به 1500 متر دارد و در آن 65 برج و بارو قرار گرفته است.

آریا بانو

برای رسیدن به قلعه رودخان باید از 1620 پله بالا بروید، اما خستگی این مسیر با دیدن منظره فوق‌العاده جنگل و رودخانه از بالای قلعه جبران می‌شود. تصور کنید قلعه‌ای درست واسط جنگل، آن هم در ارتفاع 665 تا 715 متر، چه چشم‌انداز شگفت‌انگیزی دارد.
اگر قصد بازدید از قلعه رودخان را دارید می‌توانید در یکی از شهرهای نزدیک به آن مثل فومن یا رشت اقامت داشته باشید تا در فاصله کمی برای یک گشت نیم‌روزه در قلعه رودخان برنامه‌ریزی کنید.
برای مثال با اجاره ویلا در انزلی به راحتی به این جاذبه تاریخی دسترسی دارید. ضمن اینکه انزلی، به‌عنوان بندری زیبا در گیلان، علاوه بر نزدیکی به قلعه رودخان، دارای جاذبه های گردشگری دیگری مانند تالاب انزلی، بازار ماهی و ساحل است. توریستی بودن شهر نیز باعث شده که تنوع ویلا در این بندر بسیار زیاد باشد و به سادگی بتوانید برای اجاره ویلا انزلی با هر بودجه‌ای اقدام کنید.
گشت و گذار در ماسوله
ماسوله، روستایی پلکانی با معماری خاص و منحصر به‌فرد و کوچه های باریک و سنگفرش شده، یکی از زیباترین روستاهای ایران است. این روستا ی کوهستانی در دامنه کوه البرز واقع شده و به دلیل همین معماری خاص، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
گشت‌وگذار در چنین روستایی چشم‌انداز زیبایی که دارد از یک سو و جاذبه‌های طبیعی مثل جنگل و آبشار از سوی دیگر مجموعه‌ای کامل از یک مقصد سفر ساخته که با هر سلیقه‌ای به
آنجا سفر کنید، دست پر برمی‌گردید.

آریا بانو


در روستای توریستی ماسوله علاوه‌بر گشت‌وگذار می‌توانید روی اقامت در خانه‌های روستایی نیز حساب کنید، همچنین با وجود رستوران‌ها و آش‌کده‌های مختلف در همان ابتدای مسیر روستا تجربه شکم‌گردی را نیز در اینجا کامل می‌کند. رستوران‌هایی که بسیاری از آن‌ها چشم‌انداز زیبایی به روستا و طبیعت دیدنی اطراف آن دارند.
پس این مقصد دیدنی را از دست ندهید و با گشت و گذار در ماسوله و قدم زدن در کوچه‌های باریک و تماشای خانه‌های خاص و متفاوت آن، تجربه‌ای خاطره انگیز را رقم بزنید.
ییلاقات ماسال؛ بر فراز ابرها
حالا به بخش دیگری از استان گیلان می‌رویم. منطقه‌ای مرتفع و بر فراز ابرها یعنیر ماسال زیبا که در هر فصلی شگفتی تازه‌ای را برای شما رو می‌کند. ماسال یک منطقه ییلاقی و وسیع است که در آن تعداد زیادی روستا و ییلاقات مختلف وجود دارد که هر یک از نظر ارتفاع و موقعیت مکانی با دیگری متفاوت است و همین مساله باعث شده که هر بخش از ماسال برای سفر در فصل خاصی مناسب باشد. البته گل سر سبد فصل‌های سفر به ماسال، بهار است که تمامی ییلاقات آنجا شبیه به بهشت هستند. در این ییلاقات می‌توانید از آب و هوای خنک و دلپذیر، مناظر سرسبز و طبیعت بکر لذت ببرید.

آریا بانو


این منطقه رویایی با وجود بکر بودن، برای اقامت شما نیز چیزی کم نمی‌گذارد و می‌توانید نسبت به اجاره ویلا ماسال با شرایط و امکانات مختلف در ییلاقات آن اقدام کنید تا چند روزی را در دل طبیعت و حس و حال ناب آن سپری کرده و به دور از آلودگی‌های شهری باشید.
انواع ویلا ماسال چشم‌انداز زیبایی به دشت‌ها و طبیعت بکر این منطقه دارد که صبح با بیدار شدن از خواب تصور می‌کنید هنوز در رویا هستید. تجربه دل‌پذیری که در کمترین مقصد می‌توانید داشته باشید.
در نهایت اینکه استان گیلان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، یکی از خاص‌ترین و دیدنی‌ترین استان‌ها برای سفر است که از هر نظر با وجود تنوع بالای جاذبه‌ها شما را راضی خواهد کرد. پس اگر شما هم به دنبال سفری به یاد ماندنی در طبیعت بکر شمال ایران هستید، گیلان بهترین گزینه برای سفر شما خواهد بود.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:shab.ir

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1194840/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از خاک فیلیپین و زامیبیا!

ایلان ماسک برای راه‌اندازی استارلینک وارد اندونزی شد

ماراتن 11 روزه نمایشگاه کتاب در خط پایان

تنها راه التیام سوگ!

برای ورود VAR عزم جزمی داشتیم

برد لحظه آخری اینترمیامی

مربی اخراجی در بین گزینه‌های بارسا

رکورد منفی کریستیانو رونالدو در لیگ عربستان

طعنه پیولی به میلان

افلاکی: برخلاف میل کره‌ای‌ها با غیرت ایرانی قهرمان تکواندو آسیا شدیم

توضیحات مهدی تاج درباره پرونده جنجالی

چشم امید حاج‌صفی به انصاری‌فرد!

دبیرکل فدراسیون فوتبال: کمیته صیانت تصمیم گرفت چیدمان داوری جمعی باشد

کاروان تراکتور زودتر راهی تهران شد

مدال برنز پاپی در پارادوومیدانی جهان پس گرفته شد

عشقش رو به یه آپارتمان فروخت!

پل شریدر: هر بار آماده مردن می‌شوم، یک ایده جدید از راه می‌رسد

من نمیخوام قیمه رو لوله‌کشی کنند

کاهش مخاطب سینما در هفته‌ای که گذشت

هدیه تهرانی پس از 4 سال با «هزار و یک شب» می‌آید

آیا مستمری مددجویان بهزیستی عمدا قطع شده؟

111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه مهاجرت کرده اند

قسمتی از دکوراسیون رمانتیک خانه پریناز ایزدیار و دسته گل زیبایی که هدیه تولدش بود

ماجرای جالب لباس عروس زیبای سوگل طهماسبی که بهترین دوستش دوخت و اولین سالگرد ازدواجش پوشید

اعلام جزییات حکم تتلو از زبان وکیل مدافع این خواننده جنجالی+فیلم

زمان آغاز اجرای تعطیلی شنبه‌ها اعلام شد / جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

رفلاکس معده شایع ترین بیماری گوارشی کودکان

اجرای قطعه «دخیل پنجره طلا» کاری از محسن میرزازاده

مراسم عقد زوج‌های جوان همزمان با ایام دهه کرامت در حرم امام رضا(علیه‌السلام)

مهاجرت 111خلبان ایرانی به کشورهای منطقه

16 استان درگیر سیل و آبگرفتگی

تابلوهای فرنگی در بازارها سوژه خبرنگار صداوسیما شد

خسارت سیل و تگرگ به خودروها در مشهد

ویدئویی از همراهی مردم برای نجات پاکبانی که در‌ وسط سیل گیر کرده بود

بانکی برای حیوانات در حال انقراض؛ از «پیروز» تا خرس ایرانی

حفظ جان فقط با یک کلاه

درباره قلعه جلال‌الدین گرمه چه می‌دانید؟

معجون خانگی یا بمب انرژی!

طرز تهیه حلوای شیر عسلی

بهترین راهکار درمان آلرژی

عروس جوان 6ماه بعد از ازدواج با طلاهایش گم شد!

دورکاری و حضور در محل کار را ترکیبی بزنید!

درخواست مهم سرمربی فوتسال بانوان از فدراسیون

بازار گرمی جدید آرایشگران؛ جراحی زیبایی در منزل!

دانشمندان بافت مغز انسان را منجمد، ذوب و احیا کردند بدون هیچ آسیبی

تراژدی تلخ و عجیب شاهنامه فردوسی

پرسپولیس به بشار رسن پیشنهاد داد

تیم ملی تکواندو بعد از 8 سال قهرمان آسیا شد

به یاد آرنج‌های خطرناک کی‌روش استنلی!

گلزن غیرمنتظره استقلال در پی فتح قائمشهر