آریا بانو

آخرين مطالب

ذوب‌آهن - نساجی؛ نبرد برای بقا در فولادشهر ورزشي

ذوب‌آهن - نساجی؛ نبرد برای بقا در فولادشهر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا /تیم فوتبال نساجی مازندران امروز در اصفهان به امید کسب امتیاز به مصاف ذوب‌آهن می‌رود تا هم روند رو به بهبودی که طی چند هفته اخیر برای فرار از سقوط در پیش گرفته را ادامه دهد و هم با روحیه و انگیزه‌ای بیشتر برای دیدار دشوار هفته بیست‌وششم که باید در قائمشهر مقابل پرسپولیس برگزار کند آماده شود.
ورزشگاه فولادشهر اصفهان از ساعت 18 امروز میزبان یکی از هفت مسابقه باقیمانده هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر است که بین تیم‌های ذوب‌آهن و نساجی مازندران برگزار می‌شود. دیداری که برای ذوبی‌ها شاید با توجه به موقعیت‌شان در میانه جدول از حساسیت زیادی برخوردار نباشد و نبردی در مسیر کسب جایگاه بهتر در پایان فصل باشد، اما برای ساکت الهامی و بازیکنانش حکم فینال دارد و در سرنوشت پایان فصل این تیم می‌تواند اثرگذار باشد.
نساجی که از زمان روی ار آمدن ساکت الهامی شرایط بهتری پیدا کرده و متحول شده، امروز باید به مصاف تیمی برود که با هشت برد و 9 تساوی از 24 مسابقه توانسته 33 امتیاز کسب کند و اکنون در رتبه هشتم جدول قرار دارد.
ذوب‌آهن که با اندیشه‌های محمد ربیعی در این فصل به میدان می‌رود فصل تقریبا آراتمی را پشت‌سر گذاشته و در میانه جدول برای خودش حاشیه امنی ایجاد کرده است. اما نساجی در فصلی کابوس‌وار که عمدتا قعرنشین بود اکنون برای بقا در لیگ برتر دست و پا می‌زند و امیدوار است که با نتیجه گرفتن در 6 بازی باقیمانده و همچنین نتیجه نگرفتن تیم‌های صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و حتی پیکان تهران مجوز حضور در لیگ برتر را همچنان نگه دارد.
اصفهانی‌ها که هفته گذشته آلومینیوم اراک را در اصفهان شکست دادند و در هفته بیست‌وسوم تراکتور را در تبریز 4 – 1 در هم شکستند شرایط مناسبی از نظر روحی و فنی دارند. نساجی هم هفته گذشته توانست در دیداری سخت تیم قدرتمند تراکتور را شکست دهد و به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود.
ساکت الهامی که از هفته هجدهم سکان هدایت نساجی بحران‌زده را در دست گرفت طی هفته‌های اخیر تیم را به ثبات روانی و انسجام فنی رساند. نساجی تا پیش از حضور الهامی در این تیم از 17 مسابقه 11 امتیاز کسب کرده بود و پس از روی کار آمدن الهامی از هفت مسابقه‌ توانست هشت امتیاز به دست آورد و 19 امتیازی شود. یعنی میانگین امتیازات نساجی از 0.64 امتیاز در هر مسابقه تا پایان هفته هفدهم و پیش از حضور ساکت الهامی، طی هفت مسابقه اخیر به 1.14 امتیاز رسیده است.
هواداران نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال کشور با توجه به همین روند رو به بهبود امیدوارند که امروز نساجی دست‌کم یک امتیاز از اصفهان دشت کند و دست خالی از فولادشهر خارج نشود. به ویژه این‌که نساجی‌چی‌ها با توجه به حذف از جام‌حذفی فرصتی 13 روزه برای ریکاوری و مرور برنامه‌های فنی داشتند تا برای کسب سه امتیاز مهم خارج از خانه آماده شوند.
شرایط جدول به گونه‌ای است که نساجی در صورت برد می‌تواند به صعود 2 پله‌ای در جدول نیز امیدوار باشد. استقلال خوزستان که با یک امتیاز بیشتر از نساجی در رتبه چهاردهم ایستاده امروز از ملوان رده پنجمی میزبانی می‌کند و فولاد هم که با 21 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد باید در اراک به مصاف تیم رتبه دهمی آلومینیوم برود.

آریا بانو


پیروزی نساجی در دیدار امروز با توجه به دشوار بودن بازی‌های این 2 رقیب قعرجدولی این فرصت را برای نساجی ایجاد می‌کند که در صورت کسب سه امتیاز از فولادشهر و شکست 2 رقیب، از رتبه پانزدهم به رتبه سیزدهم صعود کنند و با روحیه و انگیزه بهتری فصل را ادامه دهند. ضمن این‌که پیکان هم دیروز از شمس‌آذر شکست خورد و برد نساجی می‌تواند فاصله‌اش با این تیم در رتبه دوازدهم جدول را به سه امتیاز برساند.
ذوبی‌ها در دیدار رفت 2 تیم که هفته دهم لیگ در قائمشهر برگزار شد با گل وقت‌های اضافه فردین یوسفی 2 – 1 پیروز شدند. در آن زمان هم شرایط 2 تیم در جدول تقریبا مشابه بود. آن زمان نساجی با 6 امتیاز از هشت مسابقه در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار داشت و ذوب‌آهن با 15 امتیاز از 9 مسابقه روی پله پنجم جدول ایستاده بود. نساجی کماکان روی پله پانزدهم ایستاده، اما ذوب‌آهن نسبت به دیدار رفت سه پله سقوط کرده است
نساجی و ذوب آهن در مجموع تا کنون 11 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که پنج بار ذوبی‌ها پیروز شدند، چهار مسابقه با تساوی پایان یافت و 2 بار نیز نساجی به پیروزی رسید.
نساجی‌چی‌ها با وجود شرایط دشواری که تیم محبوب‌شان برای بقا در لیگ برتر دارند همچنان امیدوارند که الهامی و یارانش بتوانند تیم را با توجه به فاصله نزدیکی که بین تیم‌های پایین جدول وجود دارد و عزمی که در جوِ تیم برای امتیازگیری و بقا ایجاد شده امتیاز حضور در لیگ برتر را حفظ کنند. حتی تعدادی از هواداران برای حمایت از تیم‌شان در بازی امروز راهیِ اصفهان شدند.
آن‌ها با همین امیدواری نیز برای حمایتِ پرشور در بازی‌های باقیمانده به ویژه سه بازی خانگی مقابل پرسپولیس، استقلال و فولاد خوزستان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مانند دیدار با تراکتور، نساجی باز هم شگفتی‌ساز ظاهر شود و دست‌کم از دیدارهای خانگی‌اش امتیازگیری کند.
دیدار امروز ذوب‌آهن و نساجی را مرتضی منصوریان سوت می‌زند و حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی کمک‌های او در این مسابقه هستند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1191886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «غم پنهان» برای او که به آرزویش رسید

اعترافات مردی که طلاهای دخترش را دزدید!

شکار فوک کوچک از شکارچی اقیانوس

درمان سنتی آب مروارید چشم

ادای احترام فولادی‌ها به شهدای خدمت

کاپیتان بارسا دو ساله تمدید کرد!‏

شایعه جدایی آلگری تاثیری روی بازیکنان یووه نداشت

مرگ و زندگی‌ترین بازی تاریخ والیبال ایران

3 گزینه رئال برای جانشینی کروس!

مسی، پیکه و روبیالس؛ مظنون به اختلاس مالی در دوران کرونا

میلیتو: مهاجمان کمی هستند که چارچوب را مانند طارمی می‌شناسند

قهرمانی سیتی زیر سایه خداحافظی کلوپ!

هوادار با تمام قوا برای جبران و حتی انتقام!

سخنان جالب فوردکاپولا در مورد الهام از شاهنامه برای ساخت «پدرخوانده»

لیلی عاج:  زمانی که خبر را شنیدم خیلی شوکه شدم

بازی شهربانوی «پس از باران» در یک سریال قدیمی

آهنگ «حکم آخر» با صدای امیر عظیمی

امام شنبه تا جمعه؛ روایتی از زندگی امام ‌جمعه شهید تبریز

لحظه آشتی دو فیل نر پس از دعوا

خوشمزه ترین و سریع ترین ساندویچی که میتونی درست کنی

تاثیر پروتئین‌های مرتبط با بیماری آلزایمر بر رشد سلول‌های عصبی

چه‌جوری کودکان اجتماعی داشته باشیم؟

چرا خون بدن انسان قرمز است؟

شاعرانه/ که می‌بوی مشک آید از جویبار

بازگشت سپاهان به تمرین با ادای احترام

مدیرعامل باشگاه هوادار به فدراسیون فوتبال می‌رود

تمرین آلومینیوم در کرمان با تِم سیاه و سفید

ستاره سپاهان با ماسک محافظ در باغ فردوس

واکنش رشفورد به خط خوردن از تیم ملی

ستاره بایرن هنوز دشمن آرسنال است!

عقده گشایی روحی در مراسم عقد بهمن!

پخش مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش از شبکه تهران

ملکه زیبایی کره که در «ایلجیما» بازی کرد، کیست؟

تعطیلی باغ‌موزه دفاع مقدس در روز تشییع پیکر شهدای خدمت

مرد روز شکست باش!

قطع برق در برخی از مناطق کرج بر اثر بارش شدید باران

تمهیدات ترافیکی پایان هفته در محورهای شریانی کشور

نان پستو را با این دستور متفاوت حتما بپز!

درمان زخم اثنا عشر نفخ و مشکل اعصاب

یک رصد از سحابی Saturn

نحوه گله کردن سعدی

دیوانه‌وارترین فصل؛ معجزه در گروپاما استادیوم

واکنش کریستیانو رونالدو به خداحافظی کروس از فوتبال

جام حذفی سپاهان را با انگیزه نگه می‌دارد!

یک دقیقه سکوت در سایپا به احترام رئیس شهید

افتخاری دیگر برای سرمربی والیبال نشسته

توضیح ساوت‌گیت درباره مهم‌ترین غایب انگلیس

پارسا پیروزفر جواد عزتی را جا گذاشت!

آواز احساسی و زیبا از امیرحسین مدرس

تمدید فعالیت مترو تهران امشب تا ساعت 24