آریا بانو

آخرين مطالب

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار اقتصادي

وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بررسی بازار خودرو در پاییز امسال حاکی از آن است که در 90 روز گذشته قیمت خودرو بین 28 تا 185 میلیون تومان گران شده است. 
در حالی که بازار خودرو همسو با افزایش قیمت دلار در بازار، رشد عجیب قیمت‌ها را در پاییز امسال تجربه کرده است که وزیر صنعت، یک عامل گرانی در بازار خودرو را مربوط به نگاه مردم می‌داند.
سید رضا فاطمی‌امین دیروز در حاشیه نشست هیات دولت اعلام کرد: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.
به گفته او، آنچه که در این دو ماه در این بازار آشفتگی ایجاد کرده، قیمت‌های بازار است. قیمت‌های بازار به دنبال افزایش قیمت قطعات بالا نرفته است، بلکه از آنجا که عرضه و تقاضای خودرو در بازار متوازن نیست، خودرو به نادرستی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و افرادی که می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، به سراغ خرید خودرو می‌روند.
وزیر صنعت متذکر شد: پس وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت خودرو نیز بالا می‌رود. اگر دلار نیز پایین بیاید، قیمت خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته نیز دقیقا قیمت‌های بازار با قیمت ارز بالا رفته و با قیمت ارز نیز پایین آمده است.
وعده عجیب معاون وزیر صنعت درباره ریزش قیمت خودرو/ افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار
وعده جنجالی برای کاهش قیمت خودرو
در این شرایط اما معاون وزیر صمت با اعلام این‌که قیمت خودرو تا خرداد آینده به تعادل می‌رسد، گفت: زمانی که عرضه و تقاضا متعادل شود بورس به عنوان یک مرحله و راهکار، کنار گذاشته می‌شود.
اگرچه برخلاف این وعده معاون وزیر صنعت، در شرایط کنونی کارشناسان اعتقاد دارند که با توجه به نرخ تورم بالا، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.
با این حال، منوچهر منطقی در یک برنامه رادیویی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی عرضه خودرو در بورس، رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده نهایی و واقعی‌شدن قیمت‌ها بود، اما عرضه خودرو در بورس بسیار محدود است؛ ضمن اینکه این کار در ابتدا خیلی ضابطه‌مند نبود و به همین دلیل هم باعث اختلالاتی شد.
وی با اشاره به تلاش وزارت صمت و سازمان بورس برای قاعده‌مندشدن عرضه خودرو در بورس گفت: قرار است عرضه خودرو در بورس به صورت متوالی و با تعداد کافی انجام شود تا رقابت بین تعداد کمتر باعث افزایش قیمت‌ها نشود. به عنوان مثال تعداد عرضه خودروهای پرتیراژ حداقل باید 2 هزار دستگاه و خودروهای با تیراژ کمتر هم حداقل 500 دستگاه باشد.
معاون وزیر صمت افزود: ما برای قیمت‌گذاری خودروها در بورس یک حد و کفی را تعیین خواهیم کرد و برای اینکه عرضه‌کنندگان خودرو هم واقعی باشند، مبلغ اولیه‌ای که دریافت می‌شود متناسب با نوع خودرو، بالاتر خواهد رفت.
منطقی عرضه خودرو به بورس را یک راهکار موقت و پذیرفته شده دانست و تصریح کرد: زمانی که عرضه و تقاضا متعادل شوند، بورس به عنوان یک مرحله و راهکار، کنار گذاشته می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها احتمالا عرضه و تقاضای خودرو از خرداد سال آینده متعادل خواهد شد.
وی ضمن تایید افزایش 90 تا 100 میلیونی قیمت برخی خودروها گفت: در حال حاضر خودروهایی مانند پژو 207 و دنا و تارا در بورس عرضه می‌شوند که برای قرعه کشی آن‌ها صف وجود دارد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه تامین منافع دولت و وزارت صمت از طریق عرضه خودرو در بورس حرف درستی نیست، متذکر شد: دولت در ایران‌خودرو پنج درصد سهم دارد و تعداد خودروهای عرضه شده در بورس هم فقط زیر 6 هزار خودرو است.
افزایش 28 تا 185 میلیون تومانی قیمت خودرو فقط در سه ماه
بررسی بازار خودرو در پاییز امسال حاکی از آن است که در 90 روز گذشته قیمت خودرو بین 28 تا 185 میلیون تونان گران شده است.
بر همین اساس، قیمت پراید111 در طول سه ماه گذشته شاهد رشد در حدود 28 میلیون تومانی بوده و به 230‌میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید 131 نیز از 182 میلیون تومان به 219 میلیون تومان تغییر کرده است. پراید131 سه ماه پیش 37 میلیون تومان ارزان‌تر بود. اما قیمت پراید 151 مدل 1401 با رشد 44 میلیون تومانی، از 175 میلیون تومان به 219 میلیون تومان رسیده است.
گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در پاییز امسال قیمت پژو 206 تیپ 2 مدل 1401 در بازار در حدود 120 میلیون تومان گران شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار به قیمت 420 میلیون تومان به فروش می‌رود.
قیمت پژو 206 تیپ 5 مدل 1399 نیز از 353 میلیون تومان به 460 میلیون تومان افزایش یافته است. این یعنی سه ماه قبل این خودرو 107 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
از سوی دیگر، قیمت پژو 207 پاناروما اتوماتیک مدل 1400 با افزایش 120 میلیون تومانی، به 710 میلیون تومان رسیده است. پژو 207 دنده‌ای پاناروما مدل 1401 نیز از 404 میلیون تومان به 565 میلیون تومان تغییر کرده است. این خودرو سه ماه قبل 161 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
قیمت پژو 405 GLX بنزینی مدل 1399 نیز 90 میلیون تومان گران شده و در حال حاضر در بازار 380 میلیون تومان قیمت دارد.
قیمت پژوپارس اتوماتیک مدل 1399 هم از 470 میلیون تومان به 580 میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی این خودرو سه ماه قبل 110 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
بنا به این گزارش، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت تارا اتوماتیک مدل 1401 در طول سه ماه گذشته 140 میلیون تومان گران شده و در بازار 720 میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.
قیمت تارا دنده‌ای مدل 1401 نیز از 432 میلیون تومان به 580 میلیون تومان رسیده است. این یعنی این خودرو سه ماه پیش 148 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
در این میان، تیبا هاچ‌بک مدل 1401 در حالی که در ابتدای پاییز 203 میلیون تومان قیمت داشت، با رشد 67 میلیون تومانی قیمت در حال حاضر در بازار 270 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت تیبا صندوقدار SX بنزینی مدل 1401 نیز از 202 میلیون تومان به 265 میلیون تومان افزایش یافته است. به عبارتی، این خودرو سه ماه قبل 63 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
قیمت دنا معمولی مدل 1401 نیز از از 402 میلیون تومان به 530 میلیون تومان تغییر کرده است‌. این خ درو سه ماه قبل 128 میلیون تومان ارزان‌تر بود. اما قیمت دناپلاس اتوماتیک توربو مدل 1401 در سه ماه گذشته 185 میلیون تومان گران شده و به 690 میلیون تومان رسیده است.
بررسی‌ها حاکی از آن است که قیمت راناپلاس مدل 1401 مدل 1401 از 305 میلیون تومان به 420 میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو سه ماه قبل 115 میلیون تومان ارزان‌تر بود.
قیمت ساینا EX دنده‌ای مدل 1401 هم در بازار رشد 73 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و به 275 میلیون تومان رسیده است.
همچنین قیمت شاهین مدل 1401 از 360 میلیون تومان به 495 میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو سه ماه قبل 135 میلیون تومان ارزان‌تر بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1187064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد

مصطفوی: تنش روی سکوها از نیمکت باشگاه‌ها می آید

حواشی دیدار نساجی - پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

حواشی دیدار استقلال - ذوب‌آهن در رقابت های لیگ برتر ایران از زاویه‌ای متفاوت

سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت

الخلیفی: مستحق حذف نبودیم، ناراحتم

رویس: کسی به تیر دروازه‌های پی‌اس‌جی اهمیت نمی‌دهد!

دورتموند دو موقعیت خلق کرد و فینالیست شد

آتش زدن بنر و پرچم هواداران دورتموند توسط طرفداران پاری سن ژرمن

سردار آزمون و علاقه شدید خانوادگی‌اش به والیبال

تمجید جیمی کرگر و اشلی یانگ از رفتار تماشاگران منچستریونایتد در ورزشگاه پس از شکست این تیم

خوشحالی بازیکنان دورتموند پس از پیروزی مقابل پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 0 - دورتموند 1

مصطفوی: باشگاه‌ ها باید از کمیته داوران اطاعت کنند

بعد از 11 سال دورتموند دوباره در فینال ومبلی

محمدی: جرایم مالی به تنهایی راهگشا نیست

گل دوم دورتموند آفساید اعلام شد

سومین و چهارمین شوت پاریسی ها هم به تیر دروازه برخورد کرد!

زنبورها اولین مسافر فینال لندن؛ خداحافظی امباپه و دوستان با لیگ قهرمانان

طرح هواداران پاری سن جذاب ژرمن پیش از شروع بازی

موقعیت خوب پاری سن ژرمن روی شوت دمبله

دوناروما به این شکل روی ضد حمله خطرناک دورتموند دروازه پاریسی ها را نجات داد

کارشناسی داوری فولاد - تراکتور

کارشناسی داوری نساجی - پرسپولیس

اینیستا پس از گل به یادماندی مقابل چلسی

موقعیت خطرناک برای پاریسی ها و برخورد توپ با تیر دروازه

گل اول دورتموند توسط هوملز

کارشناسی داوری استقلال - ذوب آهن

شوت مندس به تیر دروازه دورتمومد برخورد کرد

پاری سن ژرمن 0-1 دورتموند؛ نیمه دوم

شکایت باشگاه سپاهان از تهرانی و پرسپولیس

واکنش رئیس سازمان سینمایی به بیکاری سینماگران

زوج عاشق برنامه «ماه عسل» جدا شدند

موسیقی بی کلام امشب را با ساز گیتار بشنوید

زندگی بزرگان/ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر

وای به حال روزی که ...

طرز تهیه ترشی گوجه‌ سبز؛ طعمی جدید و جذاب

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

زود عصبی می شوم و دست خودم نیست

ادعای تازه مسئولان وزارت کشور درباره کاهش طلاق

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

بنشین! مرو!

شب ماند و او دیگر نیامد

مقایسه مورینیو و ده‌روسی از زبان آزمون

سردار آزمون از آینده فوتبالی‌اش می‌گوید!

غایبان هوادار مقابل پرسپولیس مشخص شدند

شوت سنگین ریرسون از کنار دروازه پاری سن ژرمن به بیرون رفت

واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران

پاری سن ژرمن 0-0 دورتموند؛ نیمه اول

محمود گبرلو: حذف سریال «حشاشین» توسط ساترا سنجیده بود