آریا بانو

آخرين مطالب

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن! گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / «ریچارد مک‌کینی»، یک افراط‌گرای آمریکایی است که زمانی قصد داشت با بمب‌گذاری مساجد را ویران کند اما … این آیه که می‌فرماید: «کشتن یک نفس مانند کشتن همه بشریت است» او را تغییر داد.
«همه زندگی من گناه و تقصیر است»؛ این جمله یک افراط گرای مسیحیت که زمانی می خواست مساجد را منفجر کند اما تعصبات خود را کنار زد و به اسلام گروید.
«ریچارد مک کینی» پس از 25 سال خدمت نظامی پر از خشم بود. پس از زخمی شدنش در عراق در سال 2006 میلادی احساس عجیبی به او دست داد.
ریچارد در این باره گفت: من می خواستم در جنگ بمیرم چرا که در این کشور مهم نیست در گذشته چه کرده ای بلکه مهم این است که با تابوتی که پرچم کشورت روی آن است به زادگاه خود برمی گردی با این تصور که همه گناهانت بخشیده شده و برای همیشه به عنوان یک قهرمان شناخته می شوی.
اما این اتفاق برای ریچارد نیفتاد، او طرحی شوک برانگیز برای خود در نظر گرفت و تصمیم گرفت جنگ خود را آغاز کند.
در محل زندگی ریچارد واقع در شهر «مونسی» ایالت ایندیانای آمریکا یک مسجد بود. او تصمیم گرفت تا در این مسجد بمب گذاری کند و قصد داشت پس از این مسجد به سراغ دیگر مساجد هم برود.
ریچارد تصمیم گرفت از مسجدی که قصد انفجار در آن را داشت بازدید کند اما نه برای ایجاد خشونت بلکه برای اینکه بیشتر بداند.
این آغاز سفر گرویدن ریچارد به اسلام بود و حالا او یک مسلمان است.
وقتی ریچارد مسلمان شد شروع به خواندن قرآن کرد و به گفته خودش یکی از آیه های قرآن او را به کلی تغییر داد: کشتن یک نفس مانند کشتن همه بشریت است.
سی ان ان در گزارشی به سرگذشت یک سرباز سابق ارتش آمریکا پرداخته که به دلیل نفرت از مسلمانان قصد داشت یک مسجد را منفجر کند.
 به محض اینکه برخی از اعضای مرکز اسلامی «مونسی» در ایندیانا مردی را دیدند که به سمت آنها می آید، متوجه شدند که او مشکل دارد. او مردی درشت اندام با شانه های پهن بود که با سری پایین و صورتی قرمز و با عصبانیت به سمت مسجد آنها حرکت می کرد. جمعه بود و مسجد مملو از مردمی بود که برای نماز عصر آمده بودند.
نام او «ریچارد مک‌کینی» بود. او نه برای عبادت بلکه برای نابود کردن مسلمان به مسجد آمده بود. او یک تفنگدار سابق آمریکایی بود که در جریان نبرد در عراق و افغانستان نسبت به مسلمانان تنفر پیدا کرده بود. او از اینکه فرزندان مسلمانان در کنار دختر او در مدرسه درس می‌خوانند هم عصبی بود.
او که نتوانست خشم خود را مهار کند، در یک روز در سال 2009 در آخرین مأموریت خود به مرکز اسلامی رفت. او قصد داشت در مسجد بمب بگذارد تا صدها مسلمان را بکشد یا زخمی کند. او در یک مأموریت بود تا مکانی را برای مخفی کردن بمب خود انتخاب کند و اطلاعاتی را جمع‌آوری کند که فرض او را مبنی بر اینکه مسلمانان قاتل‌های ایدئولوژیک هستند را تأیید کند.
اما وقتی مک کینی وارد مسجد شد، با نوعی مقاومت مواجه شد که برای آن برنامه ریزی نکرده بود. آن روز اتفاقی افتاد که او را به گونه ای تغییر داد که هرگز انتظارش را نداشت . افرادی که او قصد داشت جان آنها را بگیرد، در نهایت زندگی او را نجات دادند.
مک‌کینی می‌گوید که فکر می‌کرد اتفاق بعد از ظهر جمعه‌اش ممکن است با مرگ او به پایان برسد. او می‌گوید: تا آخر شب، فکر کردم که مرا در زیرزمین با شمشیری به گلویم خواهند کشت. در عوض، چند نفر از اعضای مسجد پا پیش گذاشتند و مک‌کینی را با چند انتخاب زیرکانه خلع سلاح کردند. دکتر محمد صابر بهرامی، اهل افغانستان و یکی از بنیانگذاران این مرکز، در نهایت مک کینی را در آغوش گرفت و اشک ریخت.
 بی بی بهرامی یکی از بنیانگذاران مرکز اسلامی مونسی است و نقش مهمی در تغییر مذهب مک کینی ایفا کرد. بهرامی و همسرش محمد، ستون های جامعه مونسی هستند. او این آیه قرآنی را در سایت مرکز اسلامی نصب کرده است: «ثواب نیکی جز نیکی نیست».
بی بی را مادر ترزای جامعه مسلمانان در مونسی می نامد. او کسی است که غریبه های نیازمند جامعه را می گیرد تا لباس هایشان را تمیز و اتو کند و به آنها غذا بدهد. شهرت او به حدی است که پناهندگان کشورهای دیگر به نوعی شماره و آدرس او را پیدا می کنند تا او را برای کمک ردیابی کنند.
مهمان نوازی بهرامی با توجه به اینکه با بسیاری از آمریکایی های مسلمان هنوز در کشور خود مانند غریبه ها رفتار می شود قابل توجه است. بسیاری از مردم در مسجد، مک کینی را دفع کردند اما بهرامی دایره شفقت خود را گسترش داد و مک کینی را نیز در بر گرفت. او را به خانه اش دعوت کرد و یک شام مقوی افغانی از مرغ، برنج، یک غذای بادمجان و یک ماست سبز چاشنی شده با آب گشنیز و آبلیمو تهیه کرد. این غذا به پل دیگری برای مک کینی تبدیل شد. او مدام از بهرامی و دیگران در مرکز دیدن می کرد. او قرآن، کتاب مقدس اسلام را خوانده و دوست پیدا کرد.
هشت ماه پس از بازدید اولیه مک کینی از مسجد، او به اسلام گروید. پس از مراسم، از سوی افرادی که زمانی قصد آسیب رساندن به آنها را داشت، استقبال شد. در نهایت او حتی دو سال به عنوان رئیس مرکز اسلامی در مونسی خدمت کرد. مک‌کینی می‌گوید: اگر رفتار مهربانانه نبود، احتمالاً به مسجد حمله می‌کرد و در نهایت به مجازات اعدام محکوم می‌شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1183780/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محور کندوان یک‌طرفه شد

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

ساخت پروژکتور مقوایی با کمترین هزینه

خطر جاده های کوهستانی در فصل بهار

عکس/ وداع با پیکر مطهر شهید «حجت الله یوسفیه»

این دسر توت فرنگی مزه تیرامیسو میده

5 ماده غذایی که باید قبل از خواب بخورید

7 ویژگی‌ مردانی که در انظار عمومی جذاب و پشت درهای بسته بی‌رحم هستند

شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

ژاوی: جیرونا در سطح تیم‌های لیگ قهرمانان است

پاداش درخشش ستاره رئال؛ دوباره فیکس

استارت ستاره بایرن برای بازگشت مقابل رئال

جانشین خطیر مثل غریبه‌ها آمد و رفت

اعتراف ترسناک پیمان معادی

ورژن گیتار آهنگ حامیم به نام «رز سفید من»

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

سیلاب خیابان‌های ایلام را فرا گرفت

نمایی زیبا از آب زلال و شفاف

حرکت جذاب این قایقران رو ببینید!

درمان دیسک کمر با لیزر

وقتی به هیچ روشی نمیتونی بچه رو تو خونه نگهداری!

اسماعیلی به فینال رفت،سلطانی و خطابی برنزی شدند

خانه تکانی اینتر در تابستان؛ 5 بازیکن می‌روند

حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان

ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم

تنها بچه ای که هوتن شکیبا قربون صدقه اش میره!

تلفیق هندی و تُرکی در «قطب شمال»

شیوه حمل جنازه در دوره قاجار/ عکس

سیلاب شدید در روستای «ماخونیکِ» خراسان جنوبی

درست کردن راحت ماده آتش زا برای روشن کردن آتش

طرز تهیه پلو ماهیچه مجلسی

نکاتی مهم درباره بیماری دیابت

عصبانیت حتی برای 1 دقیقه هم برای قلب مضر است

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد

رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود

آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز

پوچتینو: شایعه اخراجم احمقانه است

آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم

بدترین خبر ممکن؛ احتمال غیبت کاپیتان یونایتد

5 پاس گل برتر هفته 34 سری آ 2023/24

ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد

برخورد پژو 405 و کوییک حادثه آفرید

صبوری یک‌ پدر به روایت تصویر

یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه

واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس

گل‌های برتر دورتموند در فصل 2023/24

پایان 12 سال حضور «کاپیتان وفادار» زنبورها