آریا بانو

آخرين مطالب

فقرو معلولیت علت بازماندگی از تحصیل حدود 19 هزار کودک اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از پیگیری وضعیت حدود 19 هزار کودک بازمانده از تحصیل از سوی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده حدود 2400 کودک به دلیل فقر و حدود 16 هزار کودک به دلیل معلولیت، از تحصیل بازمانده بودند.

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مجموع، پیگیری وضعیت بازماندگی از تحصیل حدود 19 هزار کودک برعهده سازمان بهزیستی بوده است، گفت: 2300 تا 2400 کودک به دلیل فقر و 16500 کودک به دلیل معلولیت از تحصیل بازمانده بودند. همچنین 50 تا 60 نفر از این کودکان اتباع بیگانه بودند.
وی با بیان اینکه عمده کودکانی که به دلیل "فقر" به مدرسه نمی‌رفتند به تحصیل برگشتند، اظهار کرد: به حدود 1300 نفر کودکان معلول نیز کمک شد تا ادامه تحصیل بدهند. عمده کسانی که امکان ادامه تحصیلشان فراهم نشده به دلیل معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی آنها بوده است. برخی از این کودکان نیز آموزش پذیر نبودند و لازم بود تا به مدارس استثتایی بروند.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای بازگشت این کودکان به تحصیل با کمک وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعتبارات سازمان بهزیستی تامین شده است، افزود: حمایت‌های دولت به ویژه از کودکان معلول و حمایت از خانواده‌های آنان باید افزایش یابد. همچنین مدارس باید برای حضور این کودکان و جامعه پذیری آنها آمادگی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بعد از شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل مسئولیت رسیدگی به وضعیت این کودکان و بازگشت آنها به تحصیل عمدتا بر عهده سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار داده شده است، افزود: براساس بررسی‌های انجام شده مهمترین عوامل بازماندگی از تحصیل این کودکان، به دلایل اجتماعی مثل فقر، دلایل جسمی و حرکتی مانند معلولیت یا مشکل ایاب ذهاب به مدرسه بوده است.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این کودکان به چرخه تحصیل برگشته‌اند، اظهار کرد: مشکل عمده در بازگشت این کودکان به چرخه تحصیل بیشتر مربوط به کودکانی است که معلولیت‌های شدید دارند.
مسعودی فرید با اشاره به اینکه این کودکان در صورت حضور در مدرسه نیازمند خدمات ویژه‌ای هستند، تصریح کرد: در همه جای دنیا سیاست این است که کودکان معلول تا جای ممکن در مدارس عادی درس بخوانند و تنها مواردی که معلولیت‌های ذهنی شدید دارند و قادر به یادگیری نیستند در مدارس استثنائی حضور پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه کودکانی که که صرفا معلول جسمی-حرکتی هستند یا معلولیت ذهنی خفیف دارند، باید بتوانند در مدارس عادی تحصیل کنند، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی بیشتر کسانیکه به دلیل فقر از تحصیل بازمانده بودند به مدرسه برگشتند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه کودکان معلول برای حضور در مدرسه علاوه بر "مناسب‌سازی فیزیکی" به "مناسب‌سازی آموزشی" نیز نیاز دارند، توضیح داد: فراهم شدن وسایل کمک‌آموزشی مناسب برای این کودکان، یا حضور افرادی در کنار معلم اصلی که بتواند زمان ویژه یا بیشتری را برای این کودکان اختصاص دهد، بخش عمده‌ای از مسائل این کودکان را حل می‌کند.
مسعودی فرید با بیان اینکه حل موضوع آموزش این کودکان با وزارت آموزش و پرورش است، اظهارکرد: سازمان بهزیستی نیز باید موانع مالی حضور این کودکان در مدارس را رفع کند، برای مثال اگر خانواده‌ای فقیر یا در مورد نگهداری از کودک دچار مشکل است، سازمان بهزیستی و معاونت توان‌بخشی اقداماتی را به شکل ویژه انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه کودکان بازمانده از تحصیل عمدتا در مناطقی هستند که دسترسی راحتی به مدارس ندارند، تصریح کرد: بهزیستی در مورد ایاب و ذهاب این کودکان نیز به آنها کمک می‌کند. همچنین کمک برای تهیه وسایل کمک توان بخشی و رفاهی از جمله ویلچر، لوازم التحریر، پوشاک و ... بر عهده این سازمان است.
وی افزود: گاهی مدرسه نزدیک محل سکونت این کودکان وجود دارد اما امکانات لازم را ندارد و کودک مجبور است برای تحصیل به شهر یا روستای دیگری برود و حتی بعد از مدتی از این کار منصرف شود، اما اگر این مدارس مناسب سازی شوند کودک می‌تواند در مدارس عادی حضور پیدا کند، چراکه تعداد کمی از این کودکان لازم است تا به مدارس استثنائی بروند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/116673/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن