آریا بانو

آخرين مطالب

چطور خانواده همسرم را هضم کنم؟ اجتماعي

چطور خانواده همسرم را هضم کنم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - عصر ایران / خانم ها زمانی که دختر کوچک خانه پدری هستند، دوست دارند، خودشان را در دل پدر و مادرشان جا کنند و به اصطلاح لوس کنند. وقتی که به سن ازدواج می رسند و راهی خانه بخت می شوند، برای دلبری کردن از همسرشان حاضرند تمام مهارت های لازم را فرا بگیرند. اما در کنار تمام این آموزش ها بدشان نمی آید که یک عروس به تمام معنا برای خانواده همسرشان باشند و به نوعی برای خانواده شوهر دلبری کنند. اما این دلبری و نظر مثبت مادرشوهر و پدرشوهر را به خود جلب کردن مثل تمام مهارت های زندگی نیازمند کسب مهارت و بینش است. برخی بانوان جوان و نوعروس ها زمانی که پایشان را خانه شوهر می گذارند می بینند تازه فصل آغاز بحث و جنگ و جدل بین خانواده شوهر و عروس است. در این بین هر کس می خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند. متأسفانه از همان دوران کودکی، بحث ها، حرف ها، تصویرهای ذهنی و مثل های غلطی از خانواده همسر و مخصوصا مادر شوهر در ذهن دختران و پسران ما جا خوش کرده است و همین پیش ذهنیت ها باعث ایجاد تصورات نادرستی از خانواده همسر در ذهن آن ها شده است. بنابراین بعید به نظر نمی رسد که نوعروس ها با ذهنی پر از پیش فرض های نادرست پا به خانه بخت بگذارد و شروع به قضاوت و داوری از مادر شوهر و خواهر شوهرش کند. نتیجه چنین تصوراتی چیزی جز شعله ور شدن فضای کینه و کدورت بین عروس و خانواده شوهر نخواهد بود. اما در این جا اگر تنها به چند نکته ساده توجه نشان دهید، خواهید دید دلبری هم زیاد سخت نیست.
فقط کافی است ذهنمان را از تفسیرهای غلط پاک و برای یادگیری مهارت های جدید خود را آماده کنیم

آریا بانو

وقتی خانواده ها دخالت می کنند چه کنیم؟
متأسفانه با تمام تأکید هایی که روانشناسان حوزه خانواده در رابطه با منع دخالت خانواده شوهر و زن در زندگی تازه عروس و داماد دارند اما باز هم شاهد دخالت ها ی نابجای آن ها در زندگی زوج جوان هستیم و همین امر باعث دلخوری و گاهی تنش های عمیق در ارتباط زوجین می شود. اما برخی نوعروسان خواستار آنند که مهارت های برخورد با این نوع دخالت ها را یاد گرفته تا بدون اصطحکاک های ذهنی و روانی، رابطه صمیمانه بین عروس و خانواده همسرش پا برجا باشد. در چنین شرایطی با خویشتنداری و بدون تحکم و داد و بیداد به آن ها بگویید که در رابطه با گفته های آن ها فکر خواهید کرد. در ادامه دیگر نیازی نیست چیزی به آن ها بگویید. چنانچه موضوع به همین جا ختم نشد و باز هم شاهد اظهار نظرات نابجای آن ها شدید یادآوری کنید که در موقعیت مناسب با همسرتان مشورت کرده و تصمیم می گیرید. به یاد داشته باشید اغلب خانواده ها واقعا می خواهند در حق فرزندان خود دلسوزی کنند اما گاهی شیوه مناسبی برای این کار انتخاب نمی کنند، پس به آن ها به چشم توطئه گرهای خبیث نگاه نکنید.
چشم پوشیدن هایی که آرامش روحی می آورد
با تمام مراقبت هایی که در جهت دلبری کردن از خانواده همسر به وجود می آوریم، باز هم شرایطی پیش می آید که ما در آن شرایط دچار مشکل می شویم. در این شرایط اول بهتر است مسئله را به روشنی برای خود باز کنیم. به شکل کاملا منطقی ببینیم که مشکل اصلی من با آن ها در چیست. سپس به جای اینکه مشکل را فقط از زاویه دید خود ببینیم از نگاه مادرشوهر یا خواهرشوهر به آن بیندیشیم. هم اکنون موضوع را دوباره بررسی می کنیم. ببینیم مسئله چقدر برایمان مهم است. گاهی اوقات نیاز است از برخی مشکلات و ناراحتی های عبور کرد. چشم پوشی از خطاهای دیگران، آرامش روحی و ذهنی زیادی را برای ما به ارمغان می آورد. اما اگر مشکل را واقعا جدی تلقی می کنید بهتر است آن را با همسرتان در میان گذاشته و راه حل های مختلفی را برای برطرف کردن آن در نظر بگیرید.
تا کجا با مادرشوهرم همراهی کنم؟
از مهم ترین رکن های رفتاری که لازم است هر دختر و پسر جوان به آن واقف باشد حفظ ادب و احترام نسبت به بزرگتر ها است. هرگز با الفاظ ناخوشایند و نازل و دور از شأن یک انسان باوقار با خانواده همسرتان صحبت نکنید. اگر مادر شوهرتان دوست دارد که گاهی او را برای خرید و آشپزی و نظافت همراهی اش کنید، حتما این کار را بکنید چرا که صمیمیت و مهر بین شما و او را دو چندان می کند. اما یادتان باشد این کار را به برنامه همیشگی و روزانه خود تبدیل نکنید چرا که به دنبال آن شاید شاهد انتظارات نامعقول باشید، البته شناخت ظرفیت ها به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری در این باره داشته باشید. در جنگ های خانواده همسر چه موضعی بگیرم؟ شناخت حریم هر خانواده و احترام به آن یکی از نکات بسیار مهم برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش است. خانواده همسر شما هم از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین در جدل های خانوادگی شرکت نکنید یا رفتار محتاطانه تری داشته باشید و از اظهار نظر کردن در برنامه های شخصی و خانوادگی آن ها بپرهیزید. در صورتی که بین شما و خانواده همسرتان اختلافی بوجود می آید قضاوت را برعهده همسرتان بگذارید، این کار حس اعتماد شما را به همسرتان نشان خواهد داد. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1165361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت

دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد

ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال

ناظم الشریعه: به تاکتیک شمسایی باید احترام گذاشت

جشن در پرایدپارک؛ دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت

گل تماشایی کانر گلگر به استون ویلا

گل سوم پاری سن ژرمن توسط راموس به لوآور

ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم

گل سوم لوآور به پاری‌سن‌ژرمن توسط توره

صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ

درگیری کامل کلوپ و صلاح از زاویه هواداران

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لوآور توسط اشرف حکیمی در دقیقه 78

گل مادوئکه به استون ویلا

ناظم الشریعه: شرایط در فینال یک مقدار متفاوت است

پاک آیین در سمت سخنگوی وزارت بهداشت و دستیار وزیر ابقا شد

گل اول استون ویلا با گل به خودی کوکوریا در دقیقه 4

گل دوم لوآور توسط آندره آیو در دقیقه 38

دلایل شکست پرسپولیس از زبان میلاد بدرقه

گل راجرز به چلسی

عصبانیت شدید رونالدو پس از دست رفتن موقعیت

ویدیوی خلاصه بازی به یادماندنی استقلال 4- 3 دالیان چین در سالگرد این بازی

خلاصه بازی الخلیج 0 - النصر 1

فرناندز، مانع گلزنی منچستر یونایتد در لحظات پایانی

برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو

دبل سیو تماشایی الکساندر نوبل مقابل بایرلورکوزن

امان از تعارف کردن ایرانی ها

چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟

حامد آهنگی در جشن تولد 10 سالگی پسرش «آراد»

دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده بود!

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟ / «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»

لذت از موسیقی بی کلام با تماشای این نماهنگ زیبا

چند تا حقه ی سینمایی ببینید

طنز/ 10 گام تضمینی برای خواننده شدن

رودخانه زیبای ساکورا در ژاپن

زیبایی های ژاپن در یک قاب

آواز خواندن زیبای یک طوطی

یکی از پربازدیدترین معابد کلمبیا

طرز تهیه دنت فوری خانگی

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

تصاویر شاد و پربازدید از چند دختر در فارس

با سیاره کپلر 186 اف آشنا شوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی

سقوط یک پله‌ای در انتظار یوونتوس با توقف برابر میلان

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی