آریا بانو

آخرين مطالب

صفر تا صد سفر هوایی با نوزاد در تعطیلات نوروز اجتماعي

صفر تا صد سفر هوایی با نوزاد در تعطیلات نوروز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نی نی سایت / هنگامی که نوزادی به خانواده اضافه می شود استرس های جدیدی برای مادر و پدر به وجود می آید. بسیاری فکر می کنند که تا مدت ها امکان سفر با نوزاد وجود ندارد. اگر به تازگی فرزندتان به دنیا آمده این مطلب را دنبال کنید تا همه باید ها و نباید های سفر هوایی را به شما بگوییم. در ادامه به شما می گوییم که سفر هوایی با نوزاد هم ممکن است و هم به آن سختی که شما فکر می کنید نیست. اگر شما هم نگرانی در مورد سفر هوایی با نوزاد را دارید کافی است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
از چه زمانی مجاز به سفر با نوزادان هستید؟
طبق قوانین بیشتر ایرلاین های جهان سفر هوایی برای نوزادان کوچکتر از ده روز ممنوع است. اما جدا از قوانین اگر می خواهید بدانید که نوزاد از چه زمانی می تواند سوار هواپیما شود باید بگوییم نظر بیشتر متخصصان اطفال این است که نوزادان تا قبل از یک ماه ونیم به سفر نروند. پزشکان معتقد اند که با توجه به ازدحام جمعیت در کابین هواپیما و وجود میکروب های زیاد و آسیب پذیر تر بودن نوزادان نسبت به بیماری بهتر است که تا چند ماهی برای تجربه اولین سفر نوزاد با هواپیما صبر کرد. از طرفی مادر نوزاد پس از زایمان نیاز به تقویت و استراحت بیشتری دارد پس اگر مورد ضروری برای سفر ندارید در بازه زمانی تولد نوزاد تا سه الی چهار ماهگی صبر کنید. بدون شک مسافرت با هواپیما با نوزاد چهار ماهه بسیار ساده تر از مسافرت با نوزاد یک ماهه و کمتر است.
باید ها و نباید های سفر هوایی با نوزاد

پاسخ به این سوال که برای اینکه بخواهید با نوزاد به سفر هوایی بروید به چه چیز هایی نیاز دارید؟ و چه کارهایی قبل از سفر و حین سفر باید انجام دهید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.
خرید بلیط هواپیما
هنگام رزرو بلیط هواپیما حتما اعلام کنید که سفر هوایی خود را با نوزاد انجام می دهید. این مسئله هم روی پول بلیط شما تاثیر می گذارد هم در صورتی که امکان انتخاب صندلی برایتان مجاز نباشد، ایرلاین سعی می کند صندلی راحت تری و ترجیحا نزدیک سرویس بهداشتی به شما بدهد تا راحت تر بتوانید در صورت نیاز تعویض پوشک یا شستشو انجام دهید.
زودتر به فرودگاه بروید
اگر قصد سفر با نوزاد را دارید یک ساعت زودتر از حد معمول به فرودگاه بروید. این امر باعث می شود تا در صورتی که به مشکلی مانند تعویض پوشک برخوردید با آرامش کامل و زمان کافی اقدام به تعویض آن کنید. و اگر نگرانی برای شیر دادن به نوزاد را در فرودگاه دارید باید بگویم بیشتر فرودگاها اتاقی به نام مادر و کودک دارند و در آنجا با راحتی کامل می توانید نیاز های نوزادتان را برطرف کنید.
وسایل مورد نیاز برای طول سفر
در طول سفر وسایلی مثل یک دست لباس، پوشک، شیشه شیر، آب معدنی، پستانک، دستمال مرطوب، پد مخصوص تعویض پوشک، کرم، پتوی سبک، شیر خشک و آب جوشیده مورد نیاز نوزاد است. تمامی وسایل را با یک ساک دستی زیپ دار به کابین هواپیما ببرید. در هنگام سوار شدن هواپیما شما مجاز به حمل 100 میلی لیتر شیر و یا مواد مغذی مانند سرلاک را می توانید با خود به کابین هواپیما ببرید. در نظر داشته باشید برای ایمنی پرواز ماموران بازرسی مایعاتی که حمل می کنید را مورد آزمایش قرار می دهند که زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.
شیر دادن به نوزاد قبل از پرواز
قبل از پرواز حتما به نوزاد شیر دهید و آروغش را خوب بگیرید. در طول سفر هوایی تا آنجایی که می شود از شیر دادن به نوزاد خودداری کنید به دلیل اینکه تکان های هواپیما باعث ورود هوای بیشتر به همراه شیر به معده نوزاد می شود و باعث درد معده می گردد. سعی کنید در هنگام صعود و فرود هواپیما به نوزاد شیر یا پستانک بدهید تا از گرفتگی گوش نوزاد جلوگیری کنید.
تعویض پوشک
در فرودگاه و قبل از پرواز سعی کنید که پوشک نوزاد را تعویض کنید. با این کار هم خیالتان راحت تر است و هم در هنگام پرواز مجبور نیستید مدام در راهرو کابین هواپیما در حرکت باشید.
جلوگیری از گرفتگی گوش نوزاد
در هنگام پرواز و در جا به جایی ارتفاع گوش دچار گرفتگی می شود. این امر غالبا در بزرگسالان بدون درد است اما در نوزادان به علت تنگی مجرای گوش با درد همراه خواهد بود. جهت جلوگیری از گرفتگی گوش در هنگام صعود و فرود هواپیما به نوزاد شیر یا پستانک بدهید. با این کار عمل بلع انجام می شود و مجرای گوش باز می شود. در صورت مشورت با پزشک قبل از پرواز قطره جلوگیری از درد گوش استفاده کنید. همچنین گذاشتن محافظ گوش کودک هم می تواند از گرفتگی گوش نوزاد جلوگیری کند. شما می توانید این گوش گیر ها را از داروخانه و فروشگاه های فرودگاه تهیه کنید.
صندلی نوزاد ببرید
سعی کنید با تهیه بلیط برای نوزاد صندلی مخصوص نوزاد را با خود ببرید تا نوزاد احساس راحت تری داشته باشد. دقت کنید طول صندلی نوزاد بیشتر از چهل سانتی متر نباشد. همچنین در صورت نبود صندلی بعضی ایرلاین ها برای سفر های طولانی یک نوزاد گیر به صورت رایگان در صندلی تعبیه می کند که می تواند محل خوبی برای استراحت نوزادتان باشد.
نکات ایمنی سفر هوایی با نوزادان
اگر نوزاد را روی پای خود نگه می دارید از مهماندار تقاضای کمربند ایمنی نوزاد بکنید.
در صورتی که نوزاد روی پای شما است از خوردن و آشامیدن در حین سفر امتناع کنید.
دقت کنید در سفرهای خارجی نیاز به پاسپورت نوزادان برای خروج از کشور دارید.
سعی کنید بالای صندلی خودتان وسیله نگذارید تا در صورت تکان هواپیما آسیبی به کودک نرسد.
تمام شرکت های هوایی کالسکه کودک را قبل از سفر از شما می گیرند دقت داشته باشید نام و شماره تماس خود را روی آن بنویسید تا هنگام تحویل جا به جا نشود.
اگر برای نوزاد صندلی جداگانه گرفتید سعی کنید صندلی سمت باله هواپیما باشد. تا هم تکان های هواپیما را کمتر حس کند و هم هنگام رد شدن دیگر مسافران آسیبی به نوزاد نرسد.
هنگام پیاده شدن از کابین هواپیما صبر کنید تا همه بروند و با آرامش از هواپیما پیاده شوید
قبل از سفر به پزشک نوزادتان مراجعه کنید و جزئیات سفر را در اختیارش بگذارید. تا در صورت نیاز برای طول سفر برایتان دارو تجویز کند.
قوانین عمومی پرواز ها
جهت بهداشت عمومی انجام خدماتی از قبیل غذا دادن، تعویض پوشک نوزاد و نگهداری نوزاد از مهمانداران سلب شده است.
هزینه بلیط نوزادان در پرواز های داخلی 50٪ هزینه بلیط بزرگسالان و در پروازهای خارجی 75٪ هزینه بلیط بزرگسالان است. همچنین سفر با نوزاد بدون بلیط افزایش 10٪ روی بلیط بزرگسال را به همراه دارد.
مسافر بزرگسال فقط اجازه حمل یک نوزاد را با خود دارد. در صورتی که شخصی بخواهد با دو نوزاد سفر کند و نوزادان توانایی نشستن بر صندلی را داشته باشند یک بلیط نیم بها باید به نام یکی از نوزادان صادر شود. همچنین افراد زیر 15سال اجازه همراهی نوزاد را ندارند

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1164658/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟ / «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»

لذت از موسیقی بی کلام با تماشای این نماهنگ زیبا

چند تا حقه ی سینمایی ببینید

طنز/ 10 گام تضمینی برای خواننده شدن

رودخانه زیبای ساکورا در ژاپن

زیبایی های ژاپن در یک قاب

آواز خواندن زیبای یک طوطی

یکی از پربازدیدترین معابد کلمبیا

طرز تهیه دنت فوری خانگی

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

تصاویر شاد و پربازدید از چند دختر در فارس

با سیاره کپلر 186 اف آشنا شوید

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی

سقوط یک پله‌ای در انتظار یوونتوس با توقف برابر میلان

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی

برتری شباب الاهلی در خانه العین

پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا

گل مردود کریستیانو رونالدو به الخلیج

دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!

نقی زاده: هواداران در هر شرایطی پشت تیم هستند

گل اول لوآور به پاری‌سن‌ژرمن توسط کریستوفر اوپری دقیقه 20

بازی تماشایی «پانته‌آ پناهی‌ها» در فیلم نفس

کل‌کل بامزه یک خانم شیرازی با محسن ‌کیایی در صداتو

پنج دقیقه خنده با علی صادقی در سریال سه در چهار

روایت مهمان برمودا از فجیع ترین قتلی که با آن مواجه شده است!

پشت پرده فروپاشی گروه مشهور فیتیله‌ای‌ها به روایت محمد مسلمی

مهمان برنامه برمودا: چندین بار در یک قدمی مرگ قرار گرفتم!

ویدئویی از پشت‌صحنه نون‌خ در سرما و شرایط سخت!

همراه شوید با آهنگ «قدم بزن» از سامان جلیلی

درخواست اعدام برای متهمان تجاوز به پسر نوجوان

گردشگری/ دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!

صدای آبشار راین در سوئیس را بشنوید

تصاویری از سقوط ابرهای بارور در بیابان‌های عربستان!

لحظه پرتاب شیر به هوا توسط بوفالو برای دفاع از هم نوع خود

پیامبر منطقه محروم بشاگرد را می‌شناسید؟

انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان!

حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی 2 خودرو در حال عبور

تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت

رقصیدنِ جالب یک جغد

حمل بار تریلی با پیکان!

متفاوت ترین سیب زمینی شکم پر عمرت

تأثیر آهسته غذا خوردن در سلامت بدن

هشدار به عامل بلوغ زودرس کودکان

رفع سریع نقطه های سرسیاه روی بینی در خانه

فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی

شاهکار هابل رو ببینید

آن چُنان مِهر توام در دل و جان جای گرفت

هرکجا هست خدایا به سلامت دارش