آریا بانو

آخرين مطالب

درمیزگرد ایرنا مطرح شد

تغییر باورها سهم زنان از انقلاب گفتگو

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سنندج - زنان از آغاز تاریخ بشر همیشه در بند باورهای غلط گرفتار بوده و همین نگرش های منفی آنها را با مشکلات و فراز و نشیب هایی در عرصه های مختلف مواجه کرده اما انقلاب اسلامی با تغییر این باورها زنان ایران را به اوج عزت رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زنان به عنوان نیمی از جامعه نقش موثری در توسعه و پیشرفت دارند اما این قشر تاثیر گذار در سال های قبل از انقلاب نه تنها زمینه ای برای حضور در عرصه های اجتماعی و سیاسی نداشتند بلکه از کمترین امکانات نیز محروم بوده و به معنی دیگر خانه نشین بودند.
پیروزی انقلاب اسلامی که زنان پای پای مردان در آن نقش داشتند خط بطلانی بر تمام این باورها زد و آنها توانستند حضور پررنگی در عرصه های مختلف از جمله اجتماعی و سیاسی داشته باشند.
زنان ایران اسلامی با واقف شدن بر جایگاه و منزلت خود در نظام اسلامی و پی بردن به ارزش واقعی خود، استعدادها و توانایی هایشان را در عرصه های مختلف نشان داده و در طول 40 سال عمر با برکت انقلاب در تمام پیشرفت های نظام نقش آفرین بوده اند.
با وقوع انقلاب، خود زنان نیز از فضاهای فراهم شده استفاده کرده و تمام تلاش خود را برای بدست آوردن جایگاه اجتماعی و رسیدن به جایگاهی که شایسته آنهاست بکار گرفتند.
با تمام این اوصاف و علیرغم پیشرفت های مختلف این قشر تاثیر گذار از جامعه هنوز هم در مسیر پیشرفت و توسعه خود با چالش ها و موانعی روبرو است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان در آستانه فرا رسیدن جشن چهل سالگی انقلاب و معرفی دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه زنان و بیان مشکلات و موانع این قشر میزگردی را با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان، استاد دانشگاه و رئیس شورای سازمان نظام روانشناسی استان و مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار کرد که نظرات مهمانان شرکت کننده در این میزگرد خبری در رابطه با موضوع مورد نظر را در زیر می خوانیم.
** از ایران فعلی تا ایران زمان طاغوت فاصله بسیار است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در این میزگرد گفت: ایران فعلی با دوران زمان طاغوت پیشرفت های قابل ملاحظه ای در عرصه های مختلف روبرو داشته و بین این دو فاصله بسیار است.
لیلا آژیر افزود: کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر نسبت به گذشته و همچنین مقایسه با کشورهای منطقه خاورمیانه در زمینه های مختلف از جمله حوزه علم و فناوری رشد قابل قبولی داشته است.
وی اظهار داشت: همچنان که انقلاب با دهه ها جلو آمده و با پیشرفت روبرو شده بانوان نیز از این قافله عقب نمانده و به موازات عمر انقلاب و گذر زمان جامعه نسبت به گذشته با تغییرات مثبت زیادی روبرو شده که نمونه بارز آن آمار 60 درصدی ورود دختران به دانشگاه ها و مراکز علمی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: امروز بانوان در عرصه ورزش قهرمانی در دنیا مطرح شده و وزشکاران مطرحی در این بخش داریم که نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح هستند و این نشان می دهد که انقلاب توانسته فضای لازم را برای ورود بانوان فراهم کند و اجازه دهد این قشر رشد و نمو داشته باشد.
وی یادآور شد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از نظر نیروی انسانی به خصوص در میان زنان از سرمایه عظیمی برخوردار است که این مساله می تواند فوق العاده در آینده مثمرثمر بوده و کشور را به رشد و شکوفایی بیشتری برساند.
** بانوان ایرانی همراهان واقعی نظام و انقلاب
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در ادامه به سهم زنان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: سهم این قشر در پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است و حضرت امام (ره) و مسئولان نظام بارها به این نکته اشاره کرده اند.
وی با بیان اینکه پس از شروع جنگ نیز بانوان سنگر را خالی نکرده و در میان خانواده و پشت جبهه ها نقش خود را ایفا کردند، افزود: هسته اصلی پیروزی های این نظام در حوزه های مختلف بانوان بوده و می توان گفت این قشر در تمام عرصه ها سهم خود را به نظام و انقلاب ادا کرده است.
آژیر اظهار داشت: در این میان زنان استان کردستان همانند دیگر مناطق کشور گاهی حتی بیشتر از سهم شان، در عرصه های انقلاب از جمله هشت سال جنگ تحمیلی انقش یفا کرده اند و 562 شهیده زن در کردستان گواه روشنی بر این ادعا است.
** گفتمان مطالبه گری زنان یکی از دستاوردهای نظام و انقلاب
وی با بیان اینکه در مقابل همراهی بانوان با نظام جمهوری اسلامی، انقلاب نیز دستاوردهایی برای این قشر داشته که باید بازگو شود، گفت: یکی از دستاوردهای نظام در حوزه زنان ساری و جاری شدن گفتمان مطالبه گری در میان این قشر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان افزود: در حال حاضر 60 درصد ورودی دانشگاه های ما دختران هستند و این مساله نشان دهنده توانایی این قشر است و در این شرایط آنها انتظار دارند جامعه از توانایی های آنان بیشتر استفاده کند.
وی با بیان اینکه در گذشته فضایی که زنان بتوانند مطالبات و خواسته هایشان را مطرح کنند وجود نداشت، تاکید کرد: یک جامعه برای توسعه و پیشرفت خود باید از ظرفیت و پتانسیل تمام نیروی انسانی خود اعم از زن و مرد استفاده کند و این مهم به برکت جمهوری اسلامی در کشور ما مشهود است.
آژیر زنان را به دستی برای بدنه توسعه و پیشرفت جامعه تشبیه کرد و یادآور شد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون و در دولت های مختلف مسیر برای مشارکت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بانوان هموار شده و این مساله در دولت تدبیر و امید (دولت های یازدهم و دوازدهم) رنگ و بوی بهتری به خود گرفت.
** سقف شیشه ای برای مدیریت زنان شکسته شد
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ریل گذاری های خوبی در حوزه زنان و خانواده انجام شد، افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش شد سقف شیشه ای برای مدیریت بانوان شکسته شود و ما بتوانیم حد اعتدال جنسیتی را در این زمینه رعایت کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار داشت: امروز در حوزه زنان و خانواده مسایلی مطرح و در حال سر و سامان یافتن است که شاید در گذشته یک اصل بود و به شکل آسیبی تهدید کننده در این حوزه دیده نمی شد.
وی گفت: در همین دولت تدبیر و امید مباحث کودک همسری و لایحه خشونت علیه زنان تهیه و به مجلس فرستاده شد که امید می رود مجلسیان در مورد آن تصمیم گیری کنند.
آژیر تاکید کرد: در طول تاریخ زنان ایرانی زنانی ساکن و منفعل نبوده و همواره تاثیرگذار بوده و ثابت کردند در هر حوزه ای که مدیریت داشته اند، آن حوزه را متحول کرده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه مسایل مربوط به حوزه زنان ربطی به سیاست ندارد، افزود: گاهی برخی افراد مساله زنان را سیاسی می کنند که این مساله یک آسیب است و باید مساله زنان را مساله ای اجتماعی ببینیم و عینک سیاسی را از روی این حوزه برداریم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار داشت: دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف بویژه حوزه زنان و خانواده کم نبوده ضمن اینکه می تواند بسیار بیشتر از این نیز باشد و این ظرفیت و پتانسیل در جامعه برای کار بیشتر وجود دارد.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در طی این چهل سال سرمایه گذاری خود را انجام داده دانه های خود را کاشته و هم اکنون وقت برداشت است که امید می رود در وقت برداشت فرصت استفاده بهینه از این محصول را داشته باشیم.
** زن ایرانی الگویی برای زنان مسلمان جهان
آژیر در ادامه با بیان اینکه ما امروز به برکت جمهوری اسلامی الگویی با عنوان زن مسلمان برای ارائه به دنیا داریم، گفت: این مهم می تواند بزرگترین دستاورد انقلاب برای تمام کشورهای اسلامی باشد که توانسته الگویی از زن مسلمان ارائه دهد.
وی افزود: امنیت و فضای امن امروز برای دختران و زنان ما فراهم است و یک دختر از مرزی ترین نقطه کشور می تواند بدون هیچگونه ترس و واهمه ای برای تحصیل به استانی دیگر و شهری دیگر برود و خود این امنیت یک دستاورد بسیار بزرگ است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار داشت: امروز هنرمندان زن زیادی داریم که در عرصه های مختلف بین المللی بیشتر از مردان خوش درخشیده و توانسته اند افتخارات زیادی برای جمهوری اسلامی کسب کنند.
** افزایش اعتماد بنفس بانوان دستاورد انقلاب
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعتماد بنفس از دست رفته بانوان به آنان بازگردانده شد، افزود: امروز اعتماد بنفس زنان ما به اندازه ای بالا رفته و به توانایی های خود ایمان دارند که خواهان ایجاد فضای کسب و کار و مشارکت در فعالیت های اقتصادی هستند و این مساله نشان می دهد که نظام در حوزه زنان موفق عمل کرده است.
آژیر گفت: هر چند مساله بیکاری در کشور وجود دارد و تنها مختص به ما نیست و این مساله در کشورهای مختلف دنیا مطرح است اما همین مساله که توانسته ایم از میان بانوان نیروهایی تربیت کنیم که می خواهند به طریقی وارد فضای کسب و کار شوند و سهم خود را در فضای اقتصادی کشور ادا کنند خود یک دستاورد مهم است.
وی تاکید کرد: این مطالبه گری نباید فقط در جامعه زنان باشد بلکه می طلبد که ورود و حضور بیشتر زنان در اجتماع و انجام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی همچون مردان نیز در قالب این مطالبات باشد.
** افزایش سازمان های مردم نهاد فعال حوزه زنان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: یکی از فعالیت های دیگر حوزه زنان رشد قابل توجه تعداد سازمان های مردم نهاد فعال حوزه زنان و خانواده در کشور و استان کردستان است و این نشان می دهد کارهایی که در سال های انقلاب انجام شده هم اکنون در حال به ثمر نشستن است.
وی افزود: امروز اگر شهروندان وظیفه خود را به عنوان یک شهروند در راستای خدمات داوطلبانه بکار بگیرند آن جامعه می تواند موفق تر باشد.
آژیر با بیان اینکه در حال حاضر 90 سازمان مردم نهاد فعال حوزه زنان در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: این سازمان ها با حضور خود بانوان و در حوزه های مختلف فعالیت کرده و مشکلات، موانع و مسایل مربوط به این قشر و مطالبات آنان را مورد بررسی قرار می دهند.
وی یکی از مطالبات و خواسته های بانوان استان بویژه زنان روستایی و مناطق حاشیه استان را آموزش های مهارتی دانست و اضافه کرد: امروز بانوان ما می خواهند در حوزه های مختلف مهارت کسب کرده، توانمند شده و برای خود استقلال مالی داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اظهار داشت: وقتی امروز این مساله به مطالبه عمومی تبدیل شده نمی تواند نادیده گرفته شود و این یکی دیگر از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در حوزه زنان است.
** در جمهوری اسلامی تغییر باورها به زنان اتفاق افتاد
وی در ادامه افزود: در جمهوری اسلامی ایران تغییر باورها اتفاق افتاد و باور و دیدگاه خانواده ها نسبت به جنسیت تغییر کرد و به این باور رسیدند که جنسیت نمی تواند محدودیت ایجاد کند ضمن اینکه حتی می تواند یک فرصت نیز باشد.
آژیر گفت: همین تغییر باورها موجب شد خانواده ها به صورت مساوی بر روی پسران و دختران خود و در میان برخی نیز بیشتر بر روی دختران برای آینده سرمایه گذاری کنند.
وی با بیان اینکه در گذشته مساله ارث بردن دختران از سهم پدری بویژه در روستاها یک قبح بود، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی بانوان مطالبات حقوقی خود را مطرح کرده و دولت نیز صدایشان را شنید و امروز دیگر ارث بردن دختران قبح نیست.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: فوق العاده به آینده حوزه زنان و خانواده خوشببن هستم چون در طول 40 سال، نیروی انسانی خیلی خوبی تربیت و ظرفیت های خوبی ایجاد شده و مطمئنم دولت های آینده نیز به این سمت و سو حرکت می کنند.
** 915 زن در پست های مدیریتی کردستان بکارگیری شدند
وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به جایگاه مدیریتی بانوان در سطح کشور گفت: ما امروز در تمام وزارتخانه ها مشاور وزیر، در تمام سازمان ها مشاور امور بانوان و خانواده و در تمام استانداری ها مدیرکل و مشاور استاندار و نیز حداقل 2 سفیر زن داریم.
آژیر با بیان اینکه از سال 94 تاکنون 915 نفر از زنان شاغل در پست های مهم مدیریتی این استان بکار گرفته شده اند، افزود: مدیرکل، معاون اداره، معاون مدیرکل، رئیس اداره، رئیس دانشگاه، معاون فرماندار، مشاور فرماندار، بخشدار و دهیار از جمله پست های مهم بانوان در استان کردستان است.
وی با بیان اینکه از این تعداد پست مدیریتی، هفت زن به عنوان مدیر کل، 150 زن رئیس اداره و 156 نفر نیز به عنوان کارشناس مسئول مشغول خدمت هستند، اظهار داشت: باید تا پایان دولت دوازدهم به سقف 30 درصدی در حوزه مدیریت زنان در دستگاه های اجرایی دست یابیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان نسبت مدیران زن به مدیران مرد استان را 31.6 درصد اعلام کرد و یادآور شد: همچنین نسبت مدیران زن به کل پست های مدیریتی استان 21.8 درصد برآورد شده است.
وی تاکید کرد: در راستای احصای سهم 30 درصدی بانوان در انتصابات مدیریتی، شناسنامه زنان دهیار، زنان شورایی و زنان مدیر و مسئول دستگاه های اجرایی استان تدوین شده است.
آژیر با بیان اینکه همچنین تدوین شناسنامه زنان سیاسی استان در دست اقدام است، گفت: تهیه و تدوین این شناسنامه ها در راستای مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر اینکه 30 درصد انتصابات هر استان به بانوان تعلق گیرد، انجام می گیرد.
وی یکی دیگر از برنامه های شاخص دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده را فراهم کردن زمینه های اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست ها، برنامه ها و طرح های مختلف اعلام کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: براساس ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه منظور از عدالت جنسیتی پایان دادن به تمام اشکال تبعیض در بین زنان، خشونت علیه زنان و از بین بردن تمام رفتارهای آسیب زننده همانند ازدواج کودکان و ازدواج اجباری است که تا حدود زیادی انجام شده است.
** وزیر و استاندار زن هم داشته باشیم
وی در ادامه افزود: هر چند در زمینه پست های مدیریتی بانوان نسبت به گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما انتظار داریم زمینه ای فراهم شود که وزیر زن نیز داشته و برای نخستین بار برای پست استانداری در استان های کشور نیز به توانمندی بانوان اعتماد شود.
آژیر همچنین با تاکید بر تلاش برای افزایش تعداد سفیران زن گفت: از مسئولان و تصمیم گیران نظام انتظار می رود در استان ها مشاور استاندار به معاونت زنان و خانواده و در وازارتخانه نیز به معاون وزیر ارتقا یافته و این پست ها از ابلاغی خارج و به پست سازمانی تبدیل شوند.
وی یادآور شد: این مسایل فرصت هایی است که قطعا در آینده پیش می آید چرا که ریل گذاری ها انجام شده و زنان ما در عرصه های مختلف علمی، مدیریتی و غیره توانایی های خود را به اثبات رسانده اند.
** امنیت روانی زنان دستاورد بزرگ نظام
استاد دانشگاه و رئیس سازمان نظام روان شناسی استان کردستان نیز در این میزگرد ایجاد امنیت روانی بانوان را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام دانست و گفت: وقتی زنان امنیت روانی داشته باشند می توانند به بسیاری از مسایل و موضوعات ورود پیدا کرده و موفق شوند و بر بسیاری مسایل غلبه کنند و استعدادها و توانایی هایشان نمود پیدا کند.
فریبا طیری افزود: بانوان ما از توانایی های زیادی در حوزه های مختلف برخوردارند که اگر زمینه و زیرساخت لازم برای بروز و ظهور این توانمندی ها فراهم شده و امنیت روحی و روانی داشته باشند، می توانند در توسعه و پیشرفت جامعه از سایر اقشار موثرتر عمل کنند.
وی اظهار داشت: در گذشته بانوان ما در زمینه های مختلف از امنیت لازم برخوردار نبودند و فضای حاکم بر جامعه موجب شده که زنان به توانایی های خود اعتماد نداشته و منفعل باشند.
رئیس شورای سازمان نظام روان شناسی استان کردستان یادآور شد: امروز و به برکت جمهوری اسلامی ایران فضای امنی در حوزه های گوناگون برای این قشر در جامعه فراهم شده و همین فضا موجب شده که زنان جامعه ما رشد کنند.
** نگاه متفاوت جمهوری اسلامی به جامعه زنان
این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه سنگ بنای رشد و توسعه هر جامعه از زنان آغاز می شود، گفت: جمهوری اسلامی به این نقش و جایگاه زن توجه ویژه ای داشته و نگاهی متفاوت تر از هر جامعه ای به زنان داشته است.
طیری افزود: در گذشته توانمندی های بانوان به چشم نمی آمد و در بسیاری مواقع از این توانایی ها چشم پوشی می شد اما در نظام اسلامی شرایطی ایجاد شد که زنان ما با اعتماد به توانایی خود در بسیاری از عرصه ها نمود پیدا کنند.
رئیس شورای سازمان نظام روان شناسی استان کردستان اظهار داشت: بسیاری از بانوان با تکیه بر توانایی های خود و استفاده از فرصت و فضایی که در اختیار دارند توانسته اند در عرصه های علمی، هنری، ورزشی و غیره خوش بدرخشند.
وی با بیان اینکه امروز نسبت به گذشته فضا برای حضور زنان در اجتماع بازتر شده است، گفت: بسیاری از بانوان ما امروز از طریق موقعیت هایی که برایشان پیش آمده بسیاری از سدها و موانع را شکسته و به موفقیت هایی بزرگی دست پیدا کرده اند.
** خود آگاهی زنان
طیری در ادامه خودآگاهی را یکی دیگر از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه زنان دانست و افزود: امروز بانوان به عنوان نیمی از جامعه به این درجه از آگاهی رسیده اند که وظیفه آنها تنها خانه داری و بچه داری نیست و پا به پای مردان در بیرون از منزل حضور دارند.
وی اظهار داشت: امروز بانوان ایران اسلامی در شهرها و روستاها پا به پای مردان خود در عرصه های مختلف نقش آفرین هستند و این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه زن و خانواده به شمار می رود.
رئیس شورای سازمان نظام روان شناسی استان کردستان گفت: زنان جامعه ما فقط نیاز به دیده شدن دارند که این فضا در جمهوری اسلامی برای این قشر تا حدود زیادی فراهم شده که امیدواریم گسترده تر شود.
** جایگاه زن از دیدگاه معمار کبیر انقلاب
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این میزگرد به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر اینکه قرآن کریم انسان ساز است و زنان نیز انسان ساز هستند اشاره کرد و گفت: برای نشان دادن اوج‌ و عظمت جایگاه زنان فقط این یک جمله را اگر تفسیر کنیم کافی است.
آمنه غلام ویسی افزود: معمار کبیر انقلاب زن را در کنار قرآن قرار داده و این مهم نشان می دهد که این قشر تا چه اندازه در میان جامعه تأثیر گذار هستند.
وی اظهار داشت: نیمی از جمعیت جامعه ما را زنان تشکیل می دهند و نیمه دوم نیز توسط همین بانوان پرورش و تربیت شده و وارد اجتماع می شوند و این بدین معنی است که کل رشد و شکوفایی جامعه ما بدست زنان اتفاق می افتد.
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: برای ارتقای جایگاه بانوان چه در اجتماع و چه در میان خانواده به هر اندازه کار شود انگار که برای توسعه و پیشرفت کل جامعه کار شده چون رشد و پرورش و بالندگی جامعه بدست بانوان اتفاق می افتد.
** حضور چشمگیر بانوان در فعالیت های ورزشی
غلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی زنان در عرصه های مختلف و در هر زمینه ای که نیاز بوده جلو آمده و نقش آفرینی کرده اند، گفت: این قشر در دوران پیروزی انقلاب از تاثیرگذارترین اقشار بودند و در صحنه دفاع مقدس همپای مردان جلو آمده و از کشور دفاع کردند.
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب فضا برای حضور بیشتر بانوان در عرصه ورزش فراهم شد، افزود: بانوان ما امروز در صحنه های ملی و بین المللی حضور بسیار چشمگیری داشته و در مسابقات مختلف ورزشی سکوهای قهرمانی را کسب کرده اند.
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار داشت: حضور بانوان در عرصه های مختلف ورزشی نشان می دهد که نظام اسلامی تا چه اندازه به این قشر بها داده و برای جایگاه آنان ارزش قایل است.
وی اضافه کرد: بانوان ما در عرصه های بین الملی توانسته اند به عنوان سفیر حضور پیدا کنند ضمن اینکه مقام سیاسی کسب کرده و با رفتار و منش خود به دنیا نشان دادند حجاب و پوشش و اعتقادات مانع پیشرفت نخواهد بود.
** پیشرفت در حوزه زنان جای کار دارد
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: هر چند انقلاب اسلامی در حوزه زنان فعالیت های موثری انجام داده اما هنوز هم جای کار هست و با نقطه آرمانی فاصله داریم.
وی یادآور شد: امروز علیرغم تمام تلاش های انجام شده هنوز هم در برخی حوزه ها زمینه برای حضور فعال زنان وجود ندارد و فضایی که برای مردان هست برای بانوان فراهم نیست.
غلام ویسی اظهار داشت: برخی از بانوان با وجود توانمندی های فراوانی که در بعضی حوزه ها از جمله ورزش دارند بدلیل برخی از تفکرهای حاکم بر جامعه اعتماد بنفس لازم برای بروز و ظهور استعدادهایشان ندارند که باید این تفکرات نیز تغییر پیدا کند.
وی افزود: بانوان با توجه به اینکه نقش تربیتی بر عهده دارند علاوه بر رشد خود به رشد نیم دیگر جامعه نیز کمک می کنند و مردانی که افتخار آفرین می شوند بی شک زنان موفقی پشت سر آنان بوده اند.
** زنان بازوی کمکی و اجرایی دولت
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه گفت: شاید قبلا به بانوان فرصت حضور داده نمی شد اما امروز خود سازمان ها، تشکل هایی راه اندازی کرده اند که بازوی کمکی و اجرایی برای دولت شده و هم به دولت کمک کرده و هم به هم جنسان خود خدمات ارائه می دهند.
وی افزود: بانوان در سازمان های مردم نهاد فعالیت های اجتماعی خود را انجام می دهند و موجب می شوند، کارهایی که شاید در ساختار دولتی قابلیت انجام نداشته باشد از طریق این سازمان ها امکان انجام پیدا کند.
غلام ویسی اظهار داشت: تجریه ثابت کرده در هر کاری که بانوان وارد می شوند به شرط فراهم شدن شرایط بسیار موفق تر عمل کرده و آن کار به نتیجه مطلوب تر خواهد رسید.
وی ابراز امیدواری کرد فرصتی که برای حضور، دیده شدن و جایگاه زنان ایران در نظام اسلامی فراهم شده بیشتر از گذشته رونق بگیرد و هر روز شاهد حضور بیشتر این قشر در عرصه های مختلف باشیم.

7348
7348
you used 0/500 translations
Don"t translate on double-click
Don"t show floating button
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for English -> Persian...
    • Create a new word list...
  • Copy

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/116143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

هوای تازه/ آی قابیل! آی اســرائیل! نوبت انتقام‌ هابیل است

دام دنیا در بیان عطار نیشابوری

کنترل قند خون در افراد مسن

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

اتفاق بی سابقه در بازی صنعت نفت و پرسپولیس

بدشانسی صنعت نفت در دقیقه 90؛ شوت محکم تهیدست به تیرک دروازه پرسپولیس خورد

صحبت های جالب گزارشگر صدا و سیما درباره فوتبال آبادان و حمایت از این تیم

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - 3 پرسپولیس

ستارگان دفاعی پرسپولیس با ده گل!

صداقت: بدشانسی‌های نساجی بالاخره تمام می‌شود

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

شاگردان اوسمار موقتا در صدر؛ سرخپوشان در انتظار لغزش استقلال

ویدیوی اکران مردمی «بی بدن» با حضور بازیگران معروف

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

نماهنگ "ای ایران" با صدای زنده یاد استاد محمد نوری

4گوشه دنیا/ گرانترین خانه جهان در پاریس

ترور ناکام یک نفر در برزیل

نماهنگ «یوم الانتقام» با صدای ابوذر روحی

با خواص بی‌نظیر «سویا» آشنا شوید

اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی

با کودک مثل خودش صحبت کنید

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون