آریا بانو

آخرين مطالب

محمدرضا انصاری: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند گفتگو

محمدرضا انصاری: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند

  بزرگنمايي:

آریا بانو - محمدرضا انصاری از فعالان عرصه مارکتینگ و برندسازی می‌گوید بسیاری از طراحان همچنان شناخت عمیقی درباره ذائقه، سلیقه و خواست مخاطبان خود ندارند و بر مبنای تصورات شخصی به طراحی لباس می‌پردازند.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمدرضا انصاری از فعالان عرصه مارکتینگ و برندسازی در داخل و خارج از کشور به تازگی همکاری با رویدادهای حوزه مد و لباس در حیطه ارائه مباحث آموزشی در این حوزه را آغاز کرده و در جریان برپایی دو دوره کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی و همچنین کارگاه طراحی و تولید مجموعه با موضوع "نقش مکران" به همت مؤسسه مد و هنر "آرتا" همکاری مؤثری داشته است.
انصاری درباره شرایط حاکم بر حیطه برندینگ مد و لباس ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تاکنون مشاور 120 برند ایرانی در حوزه‌های مختلف همچون خودرو، پزشکی و غیره بوده‌ام و اکنون که پا به عرصه مد و لباس گذاشته‌ام به نکاتی در این بخش پی برده‌ام که شاید در سخن به سادگی عنوان شوند، اما در عمل نیاز به صرف هزینه مادی و معنوی بسیار داشته باشد که البته برای ساخت آینده‌ بهتر بدون شک لازم و ضروری است.
این فعال عرصه مارکتینگ و برندسازی ادامه داد: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر با تکیه بر جریان‌سازی مستمر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند.
او با اشاره به دو مسئله اساسی در زمینه مد و لباس کشور اظهار داشت: بسیاری از طراحان همچنان شناخت عمیقی درباره ذائقه، سلیقه و خواست مخاطبان خود ندارند و بر مبنای تصورات شخصی به طراحی لباس می‌پردازند.
انصاری گفت: برندسازی در زمینه طراحی به شرطی محقق می‌شود که هدف ما بخش عمده جامعه باشد و همواره این سه پرسش را ازخود مطرح کنیم که "مشتری ما کیست؟ چه ویژگی دارد و چه می خواهد؟
این مدرس درحوزه مارکتینگ و برندسازی در ادامه به مهمترین معظل جامعه طراحان مد و لباس در ایران اشاره کرد و گفت: ما در کشور قانون کپی رایت نداریم، پس آثار طراحان به سهولت کپی می‌شود و با تغییری اندک، علاوه بر فرار از تضعیف حق مالکیت اثر، با قیمتی بسیار پایین به فروش می رود. اینگونه طراح لباس به شدت متضرر خواهد شد.
انصاری افزود: وقتی نمونه کارها کپی می‌شوند و قیمت گذاری‌ها همخوانی با انتظارات ندارد، پس درعمل حاشیه امنیت از طراح گرفته می‌شود و با نبود این میزان از امنیت نمی‌توان توقع برندسازی داشت.
او در خاتمه گفت: رفع این نقاط ضعف نیازمند فرهنگسازی در میان طیف وسیع جامعه است. در گام‌های بعدی می‌توان به جهانی شدن فکر کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده

ضعف خانواده‌های ایرانی در فرزند پروری

زنان دارای همسر معتاد در معرض آسیب اعتیاد

ارتباط شعر و معارف دینی دوسویه است / شاعران آیینی برای روشنگری معارف دینی به میدان بیایند

تجرد قطعی و منفی نگری چالشی جدی در برابر جوانان

"میلیونر میامی" تا حدی ادای دین به سینمای ایران است / ساخت فیلم کمدی از جدی سخت‌تر است / صابر ابر بازیگری کمیاب است

سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور

رضا توفیق‌جو: "وَرَن" فیلمی سایکودرام است

علی منتظری: تئاتر و انقلاب به یکدیگر خدمت کرده‌اند / باید به تئاتر استان‌ها توجه خاص داشته باشیم

حمید دهقانپور: سال‌های پیش از انقلاب سینما به حد ورشکستی رسید / سینمای ایران در دهه 60 دچار تحول شگرفی شد

تامین«جهیزیه» قانونا بر عهده زن است؟

نوربخش: اقدامات متعددی در حوزه کپی‌رایت انجام شده است / در نشست مجمع تولیدکنندگان آثار شنیداری چه گذشت؟

نوروزبیگی: "مارموز" تلاش دارد شرایط سیاسی کشور را به صراحت نقد کند

محمدرضا خاکی: در حوزه ترجمه آثار نمایشی عقب مانده‌ایم / "شب نمایشنامه" در خانه هنرمندان برگزار شد

مسعود جعفری‌جوزانی: سینما مطرب‌خانه شده و بیضایی جایی در آن ندارد

اشرف بروجردی: یکی از اهداف کتابخانه ملی قراردادن منابع کتابی و سندی در اختیار همگان است

همایون اسعدیان: جشنواره فیلم فجر ویترین عملکرد سینماگران کشور است

دیه زن و مرد برابر می‌شود؟

تغییر باورها سهم زنان از انقلاب

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم

محمدرضا انصاری: اندیشه‌های نو و جوانان خوش‌فکر به حوزه مد و لباس کشور رونق بخشیده‌اند

پسرم «گل» مصرف می کرد، فکر می کردم گیاه پرورش می دهد

محمد رحمانیان: امنیتی شدن تئاتر، فضای کار را سخت می‌کند

طلاق‌های امروز حاصل طلاق‌های اتفاق نیفتاده‌ی دیروز

آسیب های زنانه و دگردیسی زیست بوم اجتماعی

مردان در موضوع بدحجابی بانوان، 50 درصد مقصرند