آریا بانو

آخرين مطالب

مذاکره با فعالان بخش خصوصی برای استخدام مددجویان اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به تخصیص ١4٠٠ میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در لایحه بودجه ٩٨ گفت: با افزایش سقف وام مددجویان از ٢٠ میلیون به 5٠ میلیون تومان، برای پرداخت ٧ هزار وام به ٣5٠٠ میلیارد تومان نیاز داریم که این رقم در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی در نشست کمیته امداد با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مهمترین محور ایجاد کسب درآمد برای مددجویان است افزود: البته برای نیازمندان حاد به کمک‌های نقدی و کمک معیشتی نیاز داریم اما مهمترین برنامه کمیته امداد برای رفع محرومیت توجه به اشتغال مددجویان است.
وی با بیان اینکه از بدو تأسیس کمیته امداد تا پایان سال 96، ١ میلیون و 5٠٠ هزار طرح اقتصادی از سوی کمیته امداد اجرایی شده است اظهار کرد: به همین تعداد فرصت شغلی در کمیته امداد ایجاد شده است و 700 هزار نفر به خودکفایی رسیده‌اند.
عبدالملکی با بیان اینکه این عدد سرمایه‌گذاری شده برای خودکفایی 700 هزار نفر حدود 7 هزار میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: با خودکفایی این 700 هزار خانواده سالانه 2500 میلیارد تومان در هزینه‌های کمیته امداد نیز صرفه جویی شده است.
عبدالملکی با بیان اینکه در همین مدت زمان 300 هزار فقره آموزش مهارت آموزی در کمیته امداد انجام شده است تصریح کرد: نه ماهه نخست امسال از سه محل صندوق قرض الحسنه بانکی به مبلغ ٩55 میلیارد، صندوق امداد ولایت ٢55 میلیارد و صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی ١٠٠ میلیارد تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته وی در مجموع 1313 میلیارد تسهیلات از این سه منبع پرداخت شده که ٧4 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه برنامه بعدی کمیته امداد کاریابی و مذاکره با فعالان بخش خصوصی، صاحبان شرکت‌ها و... برای استخدام مددجویان است گفت: در 9 ماه نخست امسال 8 هزار فرصت شغلی برای مددجویان از این طریق ایجاد شده است. همچنین در 9 ماه نخست امسال 129 هزار نفر آموزش های مقدماتی مهارتی و پایدارسازی و توسعه کسب و کار را دیده‌اند.
مدیرکل اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: 77 درصد برنامه اشتغال کمیته امداد در 9 ماه نخست امسال اجرایی شده است.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای محرومان کار دشواری است، اظهار کرد: اولین برنامه کلان کمیته امداد تاسیس کانونهای خیرین و کارآفرینان بوده است. این طرح به معنای آن است که کسانی که صاحب کسب و کار هستند مثل مدیران بازنشسته، سیستم های دولتی و دستگاه‌های اجرایی و متخصصین با حرفه‌های مختلف از طریق آموزش، تامین فضای کسب و کار، کمک بلاعوض و... برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند.
وی با اشاره به گروه جهادگران کارآفرین نیز گفت: ١١٠ هزار هسته جهادی در کشور وجود دارد که عمدتاً جوانان با روحیه معنوی و به دنبال رفع محرومیت در کشور هستند. سه دوره از این طرح در استان البرز، خراسان جنوبی و مازندران اجرا شده است.
مدیرکل اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه در بر نامه کلان دیگر کمیته امداد ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای کشور با هدف سودآوری و توسعه کسب و کارشان به برنامه کمیته امداد اضافه می‌شوند اظهار کرد: در این طرح منظور استخدام مددجویان نیست و بسیار فراتر از آن است. یعنی این کارآفرینان برای مددجویان کسب و کار ایجاد می‌کنند، دوره های آموزشی و مشاوره ترتیب می‌دهند و در تامین مواد اولیه و فروش محصولات به آنها کمک می کنند.
به گفته وی در سایت کمیته امداد فضایی برای جذب و همراهی کارآفرینان نیز در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری در کشور تنها با همکاری «کارآفرینان» برطرف می‌شود، گفت: اشتباه راهبردی تا کنون این بوده که با سیستم کارمند محور دنبال حل مشکل بیکاری در کشور بودیم. در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم 4٠٠ هزار کارآفرین حرفه ای در کشور که توانمندی دارند وجود دارد. در مجموع تعداد کل بیکاران کشور حدود 4 میلیون نفر است، اگر هر کدام از این کارآفرینان برای 10 نفر فرصت شغلی ایجاد کند کل بیکاری در کشور از بین می رود. بنابراین و بهتر است که کل سیستم و نظام از این چهار صد نفر کارآفرین حمایت کنند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در مورد اشتغال پنهان برخی مددجویان برای جلوگیری از قطع یارانه شان نیز گفت: سال گذشته طرح پایش مددجویان اجرا شد تا مددجویانی که شاغل شده بودند و یا نیاز نداشتند، از چرخه حمایت‌های معیشتی کمیته امداد خارج شوند.
عبدالملکی افزود: همه خانواده‌ها و کسانی که مددجوی کمیته امداد و بیکار هستند، شناسایی شده و باید ظرف پنج سال در برنامه اشتغال کمیته امداد مشارکت کنند. اگر این افراد نتوانند طی این مدت شاغل شوند و امکان اشتغالشان فراهم شود، همچنان تحت پوشش ما هستند. اما در صورت امکان اشتغال اگر نپذیرند که وارد اشتغال شوند، طبق قانون از چرخه حمایتی کمیته بیرون می‌روند.
به گفته وی، آموزش مقدماتی کسب و کار بخش فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد، اگر چه ممکن است عده‌ای ترجیح دهند و به دنبال تنبلی وارد چرخه کار نشوند، اما در این آموزش ها به ارزش کار و فعالیت اقتصادی نیز پرداخته می‌شود.
وی افزود: در حوزه مسکن هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا کسانی که وارد طرح کسب و کار می شوند در اولویت دریافت مسکن هم قرار بگیرند.
عبدالملکی در مورد برخی از نگرانی ها در مورد تلاطم فضای کسب و کار نیز توضیح داد: این اطمینان خاطر وجود دارد تا در صورتی که این افراد در کسب و کار شکست بخورند، بار دیگر وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شوند.
مدیرکل اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بر لزوم پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی نیز تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی باید ارز مربوط به قانون اشتغال پایدار روستایی را تسعیر و ریال مربوط به آن را به 4 بانک عامل واریز کند. در صورت پرداخت این مبلغ تا پایان سال هزار میلیارد تومان امکان پرداخت تسهیلات به مددجویان وجود دارد.
عبدالملکی با بیان اینکه یک پنجم کل اشتغال کشور مربوط به کمیته امداد است اظهار کرد: میزان اشتغال‌زایی کمیته امداد در دل آمارهای اشتغال زایی دولت وجود دارد. با این وجود به لحاظ کمی معتقدیم یک‌چهارم اشتغال کیفی کشور مربوط به کمیته امداد است، چرا که برخی از افرادی که تسهیلات دریافت می کنند در نهایت این تسهیلات را وارد فضای کسب و کار نمی کند این در حالیست که کمیته امداد حتی بعد از پرداخت تسهیلات 3 تا 5 سال، به روی فرایند اشتغال این افراد نظارت می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/115025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران