آریا بانو

آخرين مطالب

مازندران در لیگ برتر فوتبال بانوان

می بازم، پس هستم ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - ساری- تیم سپیدار قائمشهر فردا جمعه در حالی میزبان پالایش گاز ایلام در چارچوب رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور است که از چهار بازی گذشته تنها یک گل دشت کرد و در مقابل با 17 گل خورده در جایگاه 11 جدول 12 تیمی این رقابت های قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سپیدار قائمشهر که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته یک با قرار گرفتن در جایگاه دوم، مازندران را در بالاترین سطح فوتبال کشور صاحب نماینده کرد، ظاهرا هنوز در شوک ناباوری این دستاورد قرار دارد.
بررسی چهار هفته بازی این تیم تازه وارد لیگ برتر فوتبال بانوان کشور نشان می دهد که ظاهرا این مدت برای بازیابی موقعیت بازیکنان و کادر فنی تیم کافی نبوده است و هنوز هیچ راهبرد مشخصی برای ادامه حضور در لیگ اندیشیده نشده و تنها نبود حامی مالی برای حل مشکلات توسط بازیکنان و کادر فنی تکرار می شود.
به اعتقاد کارشناسان فوتبال، این تیم قبل از این که به فکر حامی مالی باشد باید اول خودش را به عنوان یک حریف جدی در لیگ برتر به اثبات برساند و تا آن زمان، حرف زدن از اسپانسر نه تنها هیچ دردی را دوا نمی کند، بلکه ممکن است هر چه بیشتر سبب تضعیف روحیه بازیکنان و کادر فنی شود.
شاید وضعیت تیم ملوان انزلی در نداشتن اسپانسر را بتوان با سپیدار قائمشهر قابل مقایسه و نتیجه گیری دانست. تیم ملوان امسال پس از 2 فصل غیبت دوباره به لیگ برتر فوتبال زنان بازگشت و همانند سپیدار بدون حامی مالی آغاز کرد، اما با یکدلی و هماهنگی بازیکنانش تا هفته چهارم موفق شد با کسب هفت امتیاز، رده پنجم جدول را به خود اختصاص دهد.
**سلطه ترس بر ارودگاه
کارشناسان فوتبال مهم ترین ضعف نماینده مازندران در لیگ برتر را ترس بازیکنان و کادر فنی از باخت در برابر حریف در تمامی چهار بازی گذشته می دانند.
مونا معینی، خبرنگار ورزشی نویس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ترس و نگرانی بازیکنان از گل خوردن و تلاش جمعی برای حفاظت از دروازه در تمامی بازی های گذشته تیم سپیدار نمایان است.
وی افزود: البته نداشتن تجربه بازی در لیگ برتر و جوانی بیشتر بازیکنان تا حدودی اضطراب قرار گرفتن در برابر تیم هایی را که سابقه چند ساله در لیگ برتر را دارند، توجیه پذیر می کند، ولی چهار هفته بازی در این لیگ برتر باید آنها را به خودباوری رسانده باشد و خودشان را جدی بگیرند.
این خبرنگار ورزشی گفت: شاید نیاز بود تیم پس از رسیدن به لیگ برتر دستکم در سطح کادر فنی از افرادی استفاده می کرد که دارای تجربه در لیگ برتر باشند تا بتوانند هر چه زودتر بازیکنان جوانی را که ناباورانه به سطح اول فوتبال بانوان کشور رسیدند، بازسازی روحی و روانی کنند.
وی افزود: نگاهی به نحوه بازی تیم در چند هفته گذشته حاکی از حرکت اتوبوسی بازیکنان در خط دفاعی است و انگار همه نگران گل خوردن هستند، در حالی که این وضعیت سبب می شود تا بازیکنان تیم حریف راحت تر به گل برسند.
معینی توضیح داد: وقتی بازیکنان تیم همه در نزدیکی دروازه خودی چنبره می زنند تا گل نخورند، به این معنی است که تهدیدی برای دروازه حریف محسوب نمی شوند و در نتیجه خیال بازیکنان حریف را راحت می کنند تا هر چه بیشتر به آنها حمله کند و هیچ دلواپسی از ضد حمله نداشته باشند.
وی گفت: باید در کنار این گونه بازی، ضعف بدنی بازیکنان را هم به صورت جدی مد نظر داشت، ضعفی که باعث شده حتی آنجایی که دست به حمله می زنند، نتوانند توپ را به دروازه حریف برسانند و در مقابل بازیکنان رقیب کم می آورند.
این خبرنگار ورزشی نویس وجود بازیکن سرعتی برای رساندن توپ به دروازه حریف و داشتن بازیکن قوی برای خط حمله را از نیازهای اساسی و فوری تیم سپیدار دانست و تاکید کرد: ضعف تیم در خط حمله یکی از دلایلی است که تاکنون نتوانسته از لاک دفاعی خارج شود و ضعف بدنی هم باعث شده تا هرگاه حمله را در دستور کار قرار داده، نتواند به نتیجه برساند.
** یک نفر برای همه
یک کارشناس فوتبال بانوان هم به خبرنگار ایرنا گفت: به نظرم افت بدنی ، تسلط نداشتن بازیکنان بر روی توپ و دفاع ضعیف تیم سپیدار قائمشهر باعث شد تا آنان بازی های خوبی را به نمایش نگذارند .
طوبی قربانی افزود: به نظرم تیم فوتبال سپیدار ظاهرا از حمله ترس دارد و یا این که مربی این تیم هنوز شجاعت حمله در لیگ برتر را به بازیکنانش نیاموخته است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین آسیبی که تیم سپیدار در رقابت‌های لیگ برتر با آن رو به رو است، ارائه بازی کاملا دفاعی این تیم است ، گفت: باید کادرفنی تیم فوتبال سپیدار در نقل و انتقالات در خط حمله مهاجم شش دانگ جذب کنند البته علیرغم گل هایی هم که این تیم دریافت کرده است، سپیدار نیاز مبرمی در تقویت خط دفاع دارد.
این کارشناس فوتبال با یادآوری این که سپیدار اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می کند، افزود: نباید تیم سپیدار را با تیم های دیگر مقایسه کرد ، تیم های دیگر با جذب بازیکنان تیم ملی و خوب هزینه های سنگینی کرده اند، اما تیم سپیدار هیچ حامی مالی ندارد و تنها با حمایت های سارا آذری سرمربی خود سرپا مانده است .
قربانی گفت: بیشتر بازیکنان تیم سپیدار لیگ یکی هستند و نباید انتظار زیادی از آنها داشت. درست است بازیکنان این تیم باید تلاش کنند ولی این تیم برای جا افتادن نیاز به زمان دارد .
** حامی مالی، ضرورت انکارناپذیر
یک کارشناس دیگر فوتبال هم بر ضرورت حمایت مسئولان از تیم سپیدار به عنوان تازه وارد لیگ برتر تاکید کرد و گفت: لازمه دوام آوردن تیم ها در لیگ برتر جذب اسپانسر است.
مریم رحمتی با بیان این که بیشتر بازیکنان این تیم از رده پایه هستند و تنها 2 بازیکن باتجربه در این تیم وجود دارد، افزود: سرمربی این تیم برای آن که بتواند بازیکن خوب جذب کند نیازمند حامی مالی است چرا که اکثر بازیکنان خوب رقم های سنگین را دریافت می کنند .
سرمربی تیم سپیدار قائمشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید مشکلات موجود در تیمش، گفت که در حال حاضر همه تلاش ها بر این است تا تیم در لیگ برتر جا بیفتد و مشکلات یکی یکی با کمک مسئولان و مجموعه ورزش دوستان حل شود.
سارا آذری با اشاره به دیدار تیمش با پالایش گاز ایلام در روز جمعه، افزود: بخشی از وقت ما این روزها به تحلیل بازی حریفان می انجامد و در باره تیم ایلامی هم می دانم که تیم جنگنده، محکم و سرعتی است .
وی با اظها این که پالایش گاز ایلام بازیکنان خوبی دارد، ادامه داد: بازی سختی جمعه پیش رو داریم و امیدوارم شرایط تیم بهتر شود تا بتوانیم این تیم را ببریم .
تیم پالایش گاز ایلام با 6 امتیاز هم اکنون در رده ششم جدول قرار دارد.
آذری در خصوص شرایط تیمش و این که وضعیت تا کی ادامه خواهد یافت، گفت: تیم سپیدار نوپا است و به دلیل اینکه از لیگ یک به لیگ برتر آمده ایم شرایط برای ما سخت شده چرا که قبل از آغاز مسابقات هیچ گونه بازی تدارکاتی نداشته ایم .
وی افزود: حضور در مسابقات تدارکاتی نه تنها فرصت خوبی برای حضور بانوان در لیگ برتر بود بلکه امکان جدیدی برای معرفی توانایی آنان و ارزیابی عملکردشان برای کادر فنی نیز فراهم می شد .
آذری گفت:با این حال در هر بازی با آنالیز بر روی نقاط ضعف و قوت بازیکنانم سعی می کنم تا با هدایت آنان در بازی های پیش رو ، آنان بازی خوبی را به نمایش بگذارند .
7334/1654

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/113349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها