آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

پاسخ هاشمی به پرسشی درباره حادثه دانشگاه آزاد / پنجشنبه تهران برفی می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "پنجشنبه تهران برفی می‌شود، حواشی یک موسسه خیریه و دستور وزیررفاه، تهران پنجمین کلانشهر پر ریسک دنیا در برابر زلزله، زنگ خطر نرخ اعتیاد دبیرستانی‌ها، واکاوی تب کریسمسی ایرانی‌ها در فضای مجازی، پاسخ هاشمی به پرسشی درباره حادثه دانشگاه آزاد و انتشار حساب‌های ملی سلامت" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در د سترس خواهد بود:
قول سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص 100 درصدی بودجه بیماران خاص در سال 98
دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، گفت: بر اساس دستور مستقیم آقای دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، قول داده شده که اعتبارات بیماران خاص در بودجه سال 1398 به صورت 100 درصد تخصیص پیدا کند.
وی افزود: مقرر شده که سازمان برنامه و بودجه با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، اعتبارات بیماران خاص را در ردیف مستقل بودجه‌ای متمرکز کنند.
پنجشنبه تهران برفی می‌شود
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (12 دی) سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: به سبب بارش برف در دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد و در استان خوزستان و شمال بوشهر رگبار و رعد و برق همراه با آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.
تهران، پنجمین کلانشهر پر ریسک دنیا در برابر زلزله
احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت بحران تبدیل به مدیریت مقابله شده است گفت: مدیریت ریسک حوادث باید در ادبیات جایگزین بحث مدیریت بحران شود، به عبارت دیگر پیشگیری باید مقدم بر مقابله باشد.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تاب‌آوری شهر یا روستا را در دستور کار قرار دهیم اولین کار این است که باید به درک درستی از مخاطره برسیم، البته ما فرض را بر این می‌گذاریم که مدیران درک درستی از مخاطره دارند امادر حقیقت این شرایط لحاظ نمی‌شود و وقتی می‌بینیم که در حریم رودخانه‌ها یا به روی گسل‌ها ساخت و ساز می‌شود این نشان دهنده این است که درک درستی از مخاطره وجود ندارد.
در گفت و گو با ایسنا اعلام شد
آموزش کمک‌های اولیه به دانشجومعلمان
دکتر شهاب الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه فرهنگیان برای آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات به دانشجو معلمان خبر داد.
وی با اشاره به همکاری‌های سازمان جوانان با وزارت آموزش و پرورش، گفت: در سال‌های گذشته همکاری این دو سازمان به گونه‌ای بود که آموزش‌ و پرورش پست‌های سازمانی کارشناس هلال احمر داشت و رئیس سازمان جوانان قائم مقام وزیر هم محسوب می شد اما در حال حاضر این ساختار متفاوت شده است، اما ارتباط کاری همچنان پابرجاست و همچنان کانون دانش آموزی هلال احمر یکی از چهار تشکلی است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و در کنار سایر تشکل ها، یک تشکل مصوب و قانونی محسوب می شود.
مدیریت‌ناپذیری موتورها بلای جان هوای تهران
وحید حسینی، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌ها به یک ناوگان مدیریت ناپذیر تبدیل شده‌اند، گفت: از آنجا که موضوع موتورسیکلت‌ها جنبه‌های اجتماعی و امنیتی دارد، ساماندهی این دستگاه‌ها باید در سطح وزارت کشور مطرح شود.
به گفته حسینی، از آنجا که موضوع موتورسیکلت‌ها جنبه‌های اجتماعی و امنیتی دارد، ساماندهی این دستگاه‌ باید در سطح وزارت کشور مطرح شود البته یک سال و نیم پیش در شورای عالی ترافیک کشور مصوبه‌ای دارای بندهای متعدد در مورد موتورسیکلت‌ها تصویب شد اما به اجرا نرسید.
حناچی در حاشیه دوچرخه‌سواری سه‌شنبه این هفته خبر داد
مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار
پیروز حناچی، شهردار تهران از رایزنی و مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان برای حل آلودگی هوای تهران خبر داد.
وی در مورد گرانی دوچرخه گفت: الان تولید کنندگان دوچرخه پای کار آمدند و ما نیز باید کمک کنیم که دوچرخه‌های باطری‌دار با قیمت پایین‌تر ارائه شود و با شرکت‌های دانش بنیان نیز در این خصوص مذاکره کردیم اما راهش این است که این دوچرخه‌ها در ایران تولید شود و تکنولوژی‌اش به داخل کشور بیاید.
وجود 23 هزار کلاس درس فرسوده در تهران
علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود 23 هزار کلاس درس فرسوده در استان تهران خبر داد که نیازمند تخریب، نوسازی و بازسازی هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه در این حوزه با مشکلاتی از جمله تامین زمین در تهران روبرو هستیم گفت: علاوه بر این به عنوان مثال امروز اگر مدرسه 9 کلاسه‌ را تخریب کنیم دیگر نمی‌توانیم یک مدرسه 9 کلاسه جدید به جای آن بسازیم و باید مدرسه را سه یا چهار کلاسه بسازیم، زیرا استانداردهای ساخت فضاهای آموزشی به نسبت دهه‌های گذشته تغییر کرده‌اند.
حواشی یک موسسه خیریه و دستور وزیررفاه
وحید قبادی‌دانا، در پی دستور وزیر رفاه برای پیگیری موضوع «موسسه فدک رضوان»، رسیدگی و توقف هرگونه بازپس‌گیری مسئولیت‌ها و امکانات تحویلی به بخش غیردولتی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد این مرکز و حواشی آن توضیحاتی ارائه داد.
قبادی‌دانا با اشاره به اتمام مهلت این موسسه برای واگذاری مسئولیت خود در اول دی ماه گفت: با توجه به اینکه مدیرعامل این موسسه نسبت به این موضوع استنکاف نمی‌کند، با حضور مدیرعامل مجموعه خیریه، نشست اضطراری در پنجم دی ماه در محل معاونت توان بخشی سازمان برگزار شده و مصوب می‌شود که بهزیستی تهران، با رعایت کلیه الزامات قانونی و حفظ سلامت کامل جسمی و روانی توان‌خواهان، مبادرت به بازپس‌گیری مرکز کند.
زنگ خطر نرخ اعتیاد دبیرستانی‌ها /رایزنی برای شناسایی اموال قاچاقچیان
اسکندر مومنی، دبیرکل ستادمبارزه با مواد مخدر از پیگیری این ستاد برای ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان عمده مواد مخدر خبر داد.
وی درباره آمار اعتیاد در میان دانش آموزان گفت: طبق آمارهای ما نرخ اعتیاد در میان دانش آموزان مقطع دبیرستان حدود 2 درصد است که یک زنگ خطر جدی به حساب می‌آید و باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.
واکاوی تب کریسمسی ایرانی‌ها در فضای مجازی
احمد بخارایی، جامعه‌شناس درباره علت رغبت برخی نوجوانان ایرانی به جشنها و مراسم غیرایرانی گفت: علاقه برخی جوانان به جشن‌های غربی یا غیرایرانی ناشی از مدیریتی است که از سطح خرد تا کلان افراد را تحت تاثیر قرار داده است. بخش قابل توجهی از این رفتارها میان جوانان "نمایشی" است، چراکه جوانان هیچ درک و اطلاعی از تاریخچه زندگی حضرت مسیح و یا ارتباط معناداری با فرهنگ مسیحیت ندارند و تنها با استفاده از این مراسم خود را در فضاهایی چون فضای مجازی و میان اقوام نمایش می‌دهند.
معاون وزارت بهداشت اعلام کرد
انتشار حساب‌های ملی سلامت/کاهش سهم پرداخت از جیب بیماران
دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت از کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت طبق حساب‌های ملی سلامت خبر داد.
جان‌بابایی تاکید کرد: بر این اساس طی 16 سال سهم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت، 21.31 درصد کاهش یافته است. در مقابل سهم پرداخت‌های دیگران یعنی دولت و شرکت‌ها 18.54 درصد افزایش یافته است. در عین حال سهم پرداخت‌های غیرمستقیم خانوارها نیز 2.78 درصد افزایش یافته است.
پاسخ هاشمی به پرسشی درباره حادثه دانشگاه آزاد
محسن هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به حادثه دانشگاه آزاد واکنش نشان نداده، چرا که می‌گویند این ساختمان در زمان پدر شما ساخته شده، به شوخی گفت: "قرار شد پدر به پسر کاری نداشته باشد."
وی همچنین در مورد لایحه بودجه 98 دولت و کم شدن سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، گفـت: شورای عالی استان‌ها جلسات زیادی در این زمینه برگزار کرده است و حتما این مسئله را دنبال می‌کنیم تا حقی از شهرداری‌ها ضایع نشود.
وضعیت قیمت تجهیزات پزشکی به روایت نمودار؛
پروتز زانو و استنت‌ قلبی ارزان شد
دکتر رضا مسائلی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش قابل ملاحظه قیمت‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، ده‌ها میلیون یورو در کشور صرفه‌جویی ارزی شده است.
وی درباره تغییر قیمت استنت های قلبی در طی سال های اجرای طرح تحول نیز ادامه داد: قیمت استنت‌های قلبی برندهای پرفروش قبل از طرح تحول سلامت 800 یورو بود که در حال حاضر به 300 یورو کاهش یافته است. بر این اساس کاهش قیمتی 70 درصدی را در استنت‌های قلبی شاهد بودیم. همچنین از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون در این حوزه 300 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
پنجشنبه تهران برفی می‌شود
پاسخ هاشمی به پرسشی درباره حادثه دانشگاه آزاد
روش‌ها و مزایای ماساژ کف پا
زنگ خطر نرخ اعتیاد دبیرستانی‌ها /رایزنی برای شناسایی اموال قاچاقچیان
حواشی یک موسسه خیریه و دستور وزیررفاه
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/111969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

در چنین روزی و در سال 2011 ضربه کاری رونالدو به بارسلونا

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم

گزینه‌های باشگاه تراکتور برای مربی جدید از زبان نصیرزاده

حواشی بازی پیکان و هوادار از زاویه دوربین باشگاه

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست ها

آهنگ معین زد رو از خود معین زد قشنگ‌تر خوندن!

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در رودبار

اظهارات خانواده شهیدی که در اولین ماموریتش به شهادت رسید

آغاز ثبت‌نام پشت کنکوری‌ها جهت ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره

پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای انقلاب فرهنگی قرار دارد

سعدی‌خوانی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دره های زیبای الموت قزوین

با 2 تا بادمجان این شکلی هنر آشپزی‌ تو به رخ بکش!

آموزش رول کوکی راحت و فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد