آریا بانو

آخرين مطالب

نقش موثر جهاد دانشگاهی در توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس اداره کارورزی، کاریابی و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در دیدار با مسئولان سازمان جهاددانشگاهی استان با بیان این‌که در کمیته امداد، ایجاد اشتغال برای مددجویان به دو روش پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‎های اشتغال خرد و کلان انجام می‌شود، اظهار کرد: برای این‌که مددجویان بتوانند اشتغال موفق‌تری داشته باشند، بحث آموزش به عنوان فعالیت اصلی و اساسی برای ما مدنظر است و هر مددجو باید مهارت لازم را نسبت به تخصص خود کسب کند.
وی بابیان این‌که کمیته امداد در سال 97 سیستم آموزشی خود را متناسب با نیاز جامعه مددجویی تغییر داده است، افزود: براساس بررسی‌ها، آموزش‌ها را به سه دسته‌ی مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی دسته بندی کرده‌ایم.
وی با بیان این‌که پایدارسازی یکی از سرفصل‌های کلی کمیته امداد برای مددجویان است، گفت: در این طرح افراد با گذراندن یک دوره‌ی آموزشی تکمیلی می‌توانند درآمد و سودآوری بیشتری را کسب کند.
فراهانی با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد در ارتباط با اشتغال مددجویان، افزود: بیش از دو دهه کمیته امداد در بحث هدایت شغلی فعالیت می‌کند و کارشناسان فنی در طرح‎‌های اشتغال از مرحله شناسایی، اجرا و مرحله‌ی بعد از اجرا، همراه مددجو بوده و با راهنمایی خود منجر به اشتغال می‌شوند.
رئیس اداره کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در راهبری شغلی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با شناسایی افراد توانمند کارآفرین، نقش راهبر شغلی را ایفا کند، همچنین ما دراین فرآیند نیاز به تسهیل‌گر داریم که معتقدم جهاد دانشگاهی می‌تواند تسهیل گر خوبی در زمینه‌ی اخذ مجوزهای کسب و کار و مشاوره‌های فنی باشد.
وی افزود: کمیته امداد در این رویکرد جدید، سعی می‌کند فعالیت‌های خود را با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و خیران انجام دهد که امیدوارم جهاد دانشگاهی استان تعامل و همکاری خوبی با کمیته امداد در زمینه توانمندسازی اقتصادی مددجویان، داشته باشد.
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در سطح استان دارای هشت مرکز به صورت فیزیکی، پنج مرکز در تبریز و سه مرکز در شهرستان‌های میانه، مرند و اهر است، اظهار کرد: اخیرا مرکزی را نیز در شهرستان عجبشیر فعال کردیم که این مرکز در حوزه‌ی آموزشی ورود پیدا کرده است و بنا به رسالت و نیاز جامعه آموزش‌های تخصصی و اشتغال محور را مورد هدف قرار داده‌ایم.
اکبر اسمعیلی افزود: جهاد دانشگاهی به دنبال فعالیت‌هایی از جمله راه اندازی کسب و کار و اشتغال برای فارغ التحصیلان با توجه به نیاز جامعه است، اکنون در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی استان، بیش از 100 عنوان دوره در حال برگزاری است و سالانه به طور متوسط 25 هزار نفر فراگیر در مراکز مختلف جهاد دانشگاهی استان دوره‌های آموزشی و عمومی را سپری می‌کنند.
وی با اشاره به تحصیل 700 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، گفت: با توجه به این‌که آموزش‌های آنلاین و آفلاین نیز از الزامات جامعه است در این راستا مرکز آموزش‌های مجازی نیز مجوزهای خود را اخذ کرده و فعالیت‌های خوبی را به جامعه ارائه می‌کند.
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ی پژوهش و فناوری، تفاهم نامه‌هایی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در بحث تجهیز و راه اندازی نیروگاه‌های خانگی تولید برق انعقاد کرده است، یادآور شد: این اقدام به منبع درآمدی خوبی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تبدیل شده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی دارای مراکز فعال در حوزه‌ی پزشکی نیز از جمله مراکز آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه طب کار، بانک خون بند ناف و مرکز درمان ناباروری است که در این مراکز خدمات پزشکی به جامعه و به خصوص مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود.
اسمعیلی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی در حوزه‌ های فنی، مهندسی، علوم انسانی، هنر، پزشکی، کامپیوتر، زبان های خارجی و کشاورزی، افزود: جهاد دانشگاهی در برخی از روستاهای استان آموزش‌های لازم را برای کاشت، داشت و برداشت برخی گیاهان دارویی کم آب بر که از درآمدزایی بالایی برخوردار هستند را انجام می‌دهد، معتقدم کمیته امداد نیز می‌تواند از این ظرفیت برای توانمندسازی مددجویان خود در همه حوزه ها به خصوص حوزه کشاورزی استفاده کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان این‌که بیش از 90 درصد آموزش‌های کمیته امداد منجر به اشتغالزایی مددجویان شده است، افزود: جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ی آموزش برای ما فرصت بسیار خوبی است؛چرا که این سازمان در مباحث راهبری شغلی نگاهی مبتنی بر علم و آموزش دارد، انتظار داریم سال‌های آتی همکاری‌های خوبی با این سازمان در این حوزه داشته باشیم.
یونس فاتح افزود: سال 98 گروه‌های جهادی را در بحث بهبود کسب و کار نهایی می‌کنیم که تاکنون در این زمینه با بسیج دانشجویی به توافق رسیده‌ایم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/111914/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

پوشش نه‌چندان جالب الناز شاکردوست در اکران فیلم بی بدن حاشیه‌ساز شد/ خانم بازیگر با استایلش جلب توجه کرد

نگاهی به کیک تولد شیک و با کلاس شانا دختر 8 ساله شبنم قلی خانی / تولدت مبارک دختر قشنگ

گشت و گذار بهاری یاسمن شاه حسینی و خانواده اش به آنتالیا با ظاهری متفاوت در هتلی بهشتی

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون