آریا بانو

آخرين مطالب

ثبت‌نام جاماندگان دریافت «سبدهای حمایتی» به‌زودی اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از افزوده شدن بیش از 620 هزار خانوار به جمعیت کمیته امداد طی 6 ماه گذشته برای دریافت کمک‌هزینه معیشتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر در نشست خبری که امروز با موضوع اجرای تبصره 14 قانون برنامه و بودجه سال 97 برگزار شد با بیان اینکه تا ابتدای دی‌ماه امسال، 2 میلیون و 19 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد برای دریافت کمک هزینه معیشت قرار دارند، گفت: یک میلیون و 465 هزار نفر از این تعداد، سالمند هستند. همچنین حدود یک میلیون نفر از افراد تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند.
وی با بیان اینکه 340 هزار دانش آموز و 57 هزار دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: 57 هزار بیمار خاص و صعب العلاج نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، حدود 35 هزار و 500 خانوار سرپرست زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و 650 هزار خانوار نیز از اقلیت‌های مذهبی زرتشتی، کلیمی و مسیحی هستند.
رهبر با اشاره به اینکه بیشترین علت تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان، فوت سرپرست خانوار است، اظهار کرد: 40 درصد به دنبال از کار افتادگی، 29 درصد بیماری سرپرست خانوار، 5 درصد طلاق و متارکه، 9 درصد و بقیه به دلیل سرپرست زندانی و افراد فاقد والدین و ... تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه 21 درصد از افراد تحت پوشش زیر 20 سال سن دارند، تصریح کرد: 43 درصد از مددجویان، 20 تا 60 سال و 38 درصد نیز بالای 60 سال سن دارند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته از 148 تا 465 هزار تومان به مستمری مددجویان بر اساس بُعد خانوار افزوده شده است، توضیح داد: امسال با هماهنگی مجلس و دولت حدود 14 درصد به این مبالغ اضافه شد که براین اساس از 161 هزار و 500 تومان تا 516 هزار و 500 تومان برای خانوارهای 5 نفره به مبلغ مستمری افزوده شده است.
به گفته رهبر، مبلغ مستمری مددجویان جدا از مبالغ یارانه دریافتی آنهاست و 620 هزار خانوار جدید از دو ماه گذشته وارد چرخه پوشش کمیته امداد شده و مستمری دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه این افراد در مرحله اول خدمات کمک معیشت دریافت می‌کنند، گفت: به دنبال این هستیم که خدمات دیگری را هم به آنها ارائه کنیم.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی با تصویب هیات امنای کمیته امداد برخی سرفصل‌های اعتباری جابه جا شده اند، اظهار کرد: براین اساس علاوه بر اعتبارات مصوب حوزه حمایت و خانواده 500 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمایت خانواده اختصاص یافت تا در بحث جهیزیه، درمان، کمک‌های موردی و اجاره و تهیه مسکن خدمات بهتری ارائه دهیم.
رهبر با بیان اینکه در 9 ماه گذشته 52 هزار جهیزیه از سوی کمیته امداد تهیه شده است، تصریح کرد: 2 میلیون و 600 هزار تومان میانگین سرانه جهیزیه است، اما این مبلغ تا سقف 5 میلیون با استفاده از درآمدهای استانی می‌تواند افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه برای تسهیلات ضروری قرض الحسنه در 9 ماه اخیر 192 هزار فقره وام با میانگین 3 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت شده است، ادامه داد: هر ساله 100 هزار بسته لوازم التحریر در اختیار دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم قرار می‌گیرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد تصریح کرد: از سال 95 تاکنون کلیه لوازم زندگی منازل و محل نگهداری دام مددجویان بیمه است و امسال هم این طرح تمدید شده است.
به گفته رهبر حدود 10 میلیارد تومان خسارت بیمه نیز تاکنون پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه برای حق بیمه اجتماعی 130 هزار زن سرپرست خانور ماهانه مبلغ 90 هزار تومان به ازای هر فرد به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: 50 میلیارد تومان برای اجاره و ودیعه مسکن مددجویان تخصیص داده شده است. 20 درصد از سرانه‌های حمایتی در بخش مسکن، اشتغال و ... باید الزاما به مناطق محروم و مرزی اختصاص یابد.
رهبر در ادامه از تهیه و کاربرد شناسنامه الکترونیک بهداشت روان و آسیب اجتماعی خانوارها خبر داد و گفت: همچنین درگاه الکترونیک مددجویان در حال طراحی است تا افراد بتوانند از منزل ثبت اطلاعات داشته باشند. قرار است اپلیکیشن امداد هم در 10 خدمت نهایی شود و تا آخر سال 40 خدمت روی سایت قرار گیرد تا در این صورت برای ثبت درخواست‌ها نیازی به مراجعه حضوری نباشد.
وی در ادامه با اشاره به تبصره 14 در قانون بودجه 97 تصریح کرد: امسال مجلس مبلغ این تبصره را با پیشنهاد دولت به 7 هزار میلیارد رساند که بر همین اساس توانستیم 620 هزار خانوار جدید را تحت پوشش قرار دهیم.
رهبر در ادامه به نامه رئیس کمیته امداد به رئیس جمهور و درخواست تصویب مبلغ 7 هزار میلیارد در بودجه 98 اشاره کرد و توضیح داد: این مبلغ براساس قرائن و شواهد به تصویب رسیده است و امیدواریم افزایش یابد تا سطخ خدمات بیشتر شود.
وی درباره اختصاص سبد کالا به مددجویان نیز گفت: ارائه سبد کالا در شرایط فعلی ضروری است و 2 نوبت دیگر هم به ویژه برای مددجویان امداد و بهزیستی تا پایان سال اختصاص می یابد. در این زمینه شیوه نامه‌ای در دولت وجود دارد که براساس آن افرادی که دارای درآمد زیر 3 میلیون تومان و دارای شرایط دریافت سبد کالا هستند اما جا مانده‌اند، می توانند با مراجعه به مراکزی که به زودی اعلام می شود، ثبت نام کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/110107/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

5 پیشنهاد موسیقی از ناصر زینعلی برای حال خوب

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

شتر‌ها در محوطه کاخ وینسنس فرانسه

اسنک مرغ خوشمزه بدون اسنک ساز درست کن

این توپک سیب زمینی خوشمزه رو از دست نده

طرز تهیه توپک مرغ

طرز تهیه یک نهار معرکه برای عاشقان شامی

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

به نظرتون بچه سیر شده یا نه؟

اگه همسرت باهات درد و دل کرد، اینو بهش نگو

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

سقوط در انتظار 2 لژیونر ایران؛ زودتر برگردید!

بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد

داوران معروف UWW محروم شدند؛ برنده کشتی جنجالی عوض نشد

مدافع پرسپولیس مقابل سپاهان از مصدومیت برگشت

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد

استقلال و پرسپولیس واقعا 3 هزار میلیارد؟

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ

ارکستری هارمونیک و زیبا از کشور مصر

ماجرای تجمع مردم در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان

هشدار باران شدید در 21 استان

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!